ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Κ. Ζέρβας στο "Σχέδιο Θεσσαλονίκης": Να σταματήσουν οι συζητήσεις και να αρχίσουν τα έργα

Μιλώντας στην ημερίδα της "Μακεδονίας" και του makthes.gr, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης σημείωσε ότι είναι ώρα να υλοποιηθούν τα έργα που έχει ανάγκη η πόλη

 21/10/2019 14:58

Κ. Ζέρβας στο "Σχέδιο Θεσσαλονίκης": Να σταματήσουν οι συζητήσεις και να αρχίσουν τα έργα

Φανή Σοβιτσλή

Την ανάγκη να σταματήσουν οι ατέρμονες συζητήσεις και τα σχέδια επί... χάρτου και να υλοποιηθούν άμεσα τα έργα που αφορούν όλους τους τομείς, από τις συγκοινωνίες, το θαλάσσιο μέτωπο έως και το δάσος του Σέιχ Σου επισήμανε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, μιλώντας στις εργασίες της ημερίδας «Σχέδιο Θεσσαλονίκης» της εφημερίδας "Μακεδονία". Ανέφερε μάλιστα ότι αυτή η πόλη ταλανίζεται από παθογένειες και πως ήδη τρία σημαντικά έργα: Περιφερειακή οδός, υποθαλάσσια αρτηρία και μετρό καρκινοβατούν εδώ και δεκαετίες, σε βάρος της πόλης και των πολιτών της.

Μιλώντας για το πρόβλημα των συγκοινωνιών είπε πως «η Θεσσαλονίκη έχει το σήμα της πεταλούδας. Το κέντρο της, το πιο στενό κομμάτι της, έχει 70% διερχόμενη κίνηση. Έπρεπε να έχουν γίνει ο περιφερειακός δρόμος, να υπάρχει ένα μέσο σταθερής τροχιάς και υποθαλάσσια αρτηρία. Αλλά και τα τρία αυτά έργα έχουν κολλήσει. Ο περιφερειακός σχεδιάστηκε πριν από 30 χρόνια για 30.000 οχήματα, με τη προοπτική να γίνει νέα εξωτερική περιφερειακή. Στα καλά χρόνια της Ελλάδας εξυπηρετούσε 120.000 οχήματα ημερησίως, τέσσερις φορές παραπάνω από την επάρκειά της και σήμερα είναι γύρω στα 80.000 – 90.000 αυτοκίνητα τη μέρα. Όσο για την υποθαλάσσια αρτηρία, να είμαστε καλά να… τη θυμόμαστε και μάλιστα πληρώνοντας 120 εκατ. ευρώ χωρίς να γίνει απολύτως τίποτα, ξεχνώντας και το ότι υπάρχει η ανάγκη για αυτό το μέσο».

Εκτίμησε ωστόσο ότι το συγκοινωνιακό πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί, «αν δεν έχουμε μέσα μαζικής μεταφοράς, αν δεν αξιοποιήσουμε χώρους για παρκάρισμα».

Για το μετρό δαπανήθηκαν ήδη 132 εκατ. ευρώ

Αναφερόμενος στο μείζον θέμα του μετρό ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Ζέρβας σημείωσε πως σήμερα κάποιοι εξακολουθούν να μιλούν για την αναγκαιότητα, αλλά και για το πότε και πώς πρέπει να τελειώσει. «Έχουμε δαπανήσει μέχρι στιγμής 132 εκατ. ευρώ για τις αρχαιολογικές ανασκαφές. Η ανασκαφή στην Αθήνα προχωρούσε με 80 εκατοστά το μήνα, και στη Θεσσαλονίκη ο ρυθμός αυτός είναι 17 εκατοστά το μήνα. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε ρυθμούς στο 1/10 αυτής που αξιοποιήθηκε από την Αθήνα» υπογράμμισε ο δήμαρχος, για να δώσει έμφαση στην καθυστέρηση.

«Άρα», είπε, «βλέπετε ότι όλα αυτά έχουν να κάνουν με μια άλλη νοοτροπία στην πόλη. Τελικά όμως τι γίνεται; στερούμαστε σχεδίων σε αυτήν την πόλη; Ικανών ανθρώπων ή μήπως πολιτικών προσώπων και μας φταίει η κακή Αθήνα; Δεν μπορούμε να προωθήσουμε τα αιτήματα μας; Η μήπως τελικά εμείς δεν συμφωνούμε και δεν μπορούμε να συνεργαστούμε σε ένα κοινό master plan της πόλης, ούτως ώστε να πιέσουμε και να έχουμε την πόλη που θέλουμε;» διερωτήθηκε ο κ. Ζέρβας.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε και στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης, λέγοντας πως «εμείς τα ξέρουμε. Τα γνωρίζουν όμως οι άλλοι; Κάνουμε προσπάθεια εξωστρέφειας όπως αυτές που ανέφερε ο περιφερειάρχης κ. Τζιτζικώστας, ώστε να φέρουμε τον κόσμο εδώ και να δημιουργήσουμε όλες τις προϋποθέσεις για να έρχονται και να διευκολύνονται σε αυτήν τη πόλη;».

Ο κ. Ζέρβας δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε άλλα μεγάλα προβλήματα της Θεσσαλονίκης, όπως τον ΟΑΣΘ με τεράστια προβλήματα, όπως είπε, την υδροδότηση (ΕΥΑΘ), το Σέιχ Σου και τον Θερμαϊκό, που βρίσκονται σε πολύ άσχημη κατάσταση.

«Θεωρώ πως έναντι των περισπούδαστων πρέπει να έχουμε τα εφαρμόσιμα και έναντι του νάιλον να έχουμε τα αυτονόητα. Όλα αυτά εμείς με όποια θέση διοίκησης και διαχείρισης και αν έχουμε, πρέπει τα χρόνια που θα έρθουν να μη συζητάμε αλλά να εφαρμόζουμε» υπογράμμισε ο ίδιος, ενώ για το δημόσιο χώρο, σημείωσε πως δεν πρέπει να γίνεται λόγος μόνο για την ανάπλαση της ΔΕΘ και το θαλάσσιο μέτωπο, αλλά και για ζητήματα που σχετίζονται με το δήμο Θεσσαλονίκης, όπως η ΥΦΑΝΕΤ που παραμένει ένα κουφάρι, η Αλλατίνη κ.ά. και η ανάπλαση της Αριστοτέλους».

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κλείνοντας την ομιλία του, αναφέρθηκε και στα ζητήματα της διαχείρισης των απορριμμάτων, τον πολιτισμό, που είπε πως «δεν τον πουλάμε σωστά, δεν το προβάλλουμε όπως θα έπρεπε», την οικονομία και την επιχειρηματικότητα, καθώς και τις νέες τεχνολογίες.

Επίσης επιχείρησε να απαντήσει στο ερώτημα πως αλλάζει η κατάσταση και ποιος ο ρόλος του δήμου Θεσσαλονίκης. «Η απάντηση έχει να κάνει με τη μετάβαση σε ένα μητροπολιτικό σχήμα διοίκησης και με το θέμα των αρμοδιοτήτων που πρέπει να το δούμε τα επόμενα τέσσερα χρόνια, όπως και να δούμε λύσεις σε όλα τα ζητήματα υποδομών».

Την ανάγκη να σταματήσουν οι ατέρμονες συζητήσεις και τα σχέδια επί... χάρτου και να υλοποιηθούν άμεσα τα έργα που αφορούν όλους τους τομείς, από τις συγκοινωνίες, το θαλάσσιο μέτωπο έως και το δάσος του Σέιχ Σου επισήμανε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, μιλώντας στις εργασίες της ημερίδας «Σχέδιο Θεσσαλονίκης» της εφημερίδας "Μακεδονία". Ανέφερε μάλιστα ότι αυτή η πόλη ταλανίζεται από παθογένειες και πως ήδη τρία σημαντικά έργα: Περιφερειακή οδός, υποθαλάσσια αρτηρία και μετρό καρκινοβατούν εδώ και δεκαετίες, σε βάρος της πόλης και των πολιτών της.

Μιλώντας για το πρόβλημα των συγκοινωνιών είπε πως «η Θεσσαλονίκη έχει το σήμα της πεταλούδας. Το κέντρο της, το πιο στενό κομμάτι της, έχει 70% διερχόμενη κίνηση. Έπρεπε να έχουν γίνει ο περιφερειακός δρόμος, να υπάρχει ένα μέσο σταθερής τροχιάς και υποθαλάσσια αρτηρία. Αλλά και τα τρία αυτά έργα έχουν κολλήσει. Ο περιφερειακός σχεδιάστηκε πριν από 30 χρόνια για 30.000 οχήματα, με τη προοπτική να γίνει νέα εξωτερική περιφερειακή. Στα καλά χρόνια της Ελλάδας εξυπηρετούσε 120.000 οχήματα ημερησίως, τέσσερις φορές παραπάνω από την επάρκειά της και σήμερα είναι γύρω στα 80.000 – 90.000 αυτοκίνητα τη μέρα. Όσο για την υποθαλάσσια αρτηρία, να είμαστε καλά να… τη θυμόμαστε και μάλιστα πληρώνοντας 120 εκατ. ευρώ χωρίς να γίνει απολύτως τίποτα, ξεχνώντας και το ότι υπάρχει η ανάγκη για αυτό το μέσο».

Εκτίμησε ωστόσο ότι το συγκοινωνιακό πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί, «αν δεν έχουμε μέσα μαζικής μεταφοράς, αν δεν αξιοποιήσουμε χώρους για παρκάρισμα».

Για το μετρό δαπανήθηκαν ήδη 132 εκατ. ευρώ

Αναφερόμενος στο μείζον θέμα του μετρό ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Ζέρβας σημείωσε πως σήμερα κάποιοι εξακολουθούν να μιλούν για την αναγκαιότητα, αλλά και για το πότε και πώς πρέπει να τελειώσει. «Έχουμε δαπανήσει μέχρι στιγμής 132 εκατ. ευρώ για τις αρχαιολογικές ανασκαφές. Η ανασκαφή στην Αθήνα προχωρούσε με 80 εκατοστά το μήνα, και στη Θεσσαλονίκη ο ρυθμός αυτός είναι 17 εκατοστά το μήνα. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε ρυθμούς στο 1/10 αυτής που αξιοποιήθηκε από την Αθήνα» υπογράμμισε ο δήμαρχος, για να δώσει έμφαση στην καθυστέρηση.

«Άρα», είπε, «βλέπετε ότι όλα αυτά έχουν να κάνουν με μια άλλη νοοτροπία στην πόλη. Τελικά όμως τι γίνεται; στερούμαστε σχεδίων σε αυτήν την πόλη; Ικανών ανθρώπων ή μήπως πολιτικών προσώπων και μας φταίει η κακή Αθήνα; Δεν μπορούμε να προωθήσουμε τα αιτήματα μας; Η μήπως τελικά εμείς δεν συμφωνούμε και δεν μπορούμε να συνεργαστούμε σε ένα κοινό master plan της πόλης, ούτως ώστε να πιέσουμε και να έχουμε την πόλη που θέλουμε;» διερωτήθηκε ο κ. Ζέρβας.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε και στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης, λέγοντας πως «εμείς τα ξέρουμε. Τα γνωρίζουν όμως οι άλλοι; Κάνουμε προσπάθεια εξωστρέφειας όπως αυτές που ανέφερε ο περιφερειάρχης κ. Τζιτζικώστας, ώστε να φέρουμε τον κόσμο εδώ και να δημιουργήσουμε όλες τις προϋποθέσεις για να έρχονται και να διευκολύνονται σε αυτήν τη πόλη;».

Ο κ. Ζέρβας δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε άλλα μεγάλα προβλήματα της Θεσσαλονίκης, όπως τον ΟΑΣΘ με τεράστια προβλήματα, όπως είπε, την υδροδότηση (ΕΥΑΘ), το Σέιχ Σου και τον Θερμαϊκό, που βρίσκονται σε πολύ άσχημη κατάσταση.

«Θεωρώ πως έναντι των περισπούδαστων πρέπει να έχουμε τα εφαρμόσιμα και έναντι του νάιλον να έχουμε τα αυτονόητα. Όλα αυτά εμείς με όποια θέση διοίκησης και διαχείρισης και αν έχουμε, πρέπει τα χρόνια που θα έρθουν να μη συζητάμε αλλά να εφαρμόζουμε» υπογράμμισε ο ίδιος, ενώ για το δημόσιο χώρο, σημείωσε πως δεν πρέπει να γίνεται λόγος μόνο για την ανάπλαση της ΔΕΘ και το θαλάσσιο μέτωπο, αλλά και για ζητήματα που σχετίζονται με το δήμο Θεσσαλονίκης, όπως η ΥΦΑΝΕΤ που παραμένει ένα κουφάρι, η Αλλατίνη κ.ά. και η ανάπλαση της Αριστοτέλους».

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κλείνοντας την ομιλία του, αναφέρθηκε και στα ζητήματα της διαχείρισης των απορριμμάτων, τον πολιτισμό, που είπε πως «δεν τον πουλάμε σωστά, δεν το προβάλλουμε όπως θα έπρεπε», την οικονομία και την επιχειρηματικότητα, καθώς και τις νέες τεχνολογίες.

Επίσης επιχείρησε να απαντήσει στο ερώτημα πως αλλάζει η κατάσταση και ποιος ο ρόλος του δήμου Θεσσαλονίκης. «Η απάντηση έχει να κάνει με τη μετάβαση σε ένα μητροπολιτικό σχήμα διοίκησης και με το θέμα των αρμοδιοτήτων που πρέπει να το δούμε τα επόμενα τέσσερα χρόνια, όπως και να δούμε λύσεις σε όλα τα ζητήματα υποδομών».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία