ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κ. Καραμανλής: Εξομάλυνση του ΟΑΣΘ το επόμενο εξάμηνο

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προανήγγειλε αλλαγές στον ΚΟΚ, εκπαίδευση των μαθητών στα σχολεία ενώ αναφέρθηκε και στα νέα διπλώματα οδήγησης

 18/01/2020 15:47

Κ. Καραμανλής: Εξομάλυνση του ΟΑΣΘ το επόμενο εξάμηνο
Φωτογραφία αρχείου

Για την ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, μίλησε στο OPEN ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, δεσμευόμενος ότι η κατάσταση στη Θεσσαλονίκη θα εξομαλυνθεί το επόμενο εξάμηνο.

Παράλληλα μέχρι τον Φεβρουάριο θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της πόλης 120 λεωφορεία.

«Είναι γερασμένος ο στόλος των λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ξεπερνάμε τα 15 με 16 χρόνια μέσος όρος. Πρέπει να κάνουμε ένα διεθνή διαγωνισμό και σε τρεις μήνες αυτός ο διαγωνισμός θα είναι έτοιμος», εξήγησε ο υπουργός.

Ακολούθως, ο κ. Καραμανλής εξαπέλυσε «επίθεση» στην προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, κατηγορώντας την ότι ο διαγωνισμός που ξεκίνησε για την προμήθεια νέων λεωφορείων είχε σχεδιαστεί «στο γόνατο» με αποτέλεσμα να καταπέσει στην ανεξάρτητη αρχή.

Με τον σχεδιασμό της νέας κυβέρνησης, «καινούργια λεωφορεία, ηλεκτροκίνητα, υβριδικά CNG, θα έχουμε μέσα στο επόμενο 18μηνο. Στην Αθήνα έχουμε τώρα κάτω από 1.000 λεωφορεία αυτή τη στιγμή, ενώ, στη Θεσσαλονίκη η κατάσταση είναι χειρότερη και τα λεωφορεία δεν ξεπερνάνε τα 300. Στη Θεσσαλονίκη αυτή τη στιγμή υπογράψαμε σύμβαση με τα ΚΤΕΛ, θα μπουν μέχρι τον Φεβρουάριο 120 λεωφορεία καινούργια για να συνδράμουν και μέχρι το καλοκαίρι άλλα 100», συμπλήρωσε.

Σε ό,τι αφορά την Αθήνα, «έχουμε ψηφίσει τροπολογία η οποία πλέον επιτρέπει το leasing έτσι ώστε, μέχρι να πάρουμε τα καινούργια λεωφορεία, ο ΟΑΣΑ να έχει τη δυνατότητα να κάνει leasing. Αλλά εγώ δεν θέλω να κρυφτώ πίσω από το δάχτυλό μου και έχω να σας πω ότι αυτή η κατάσταση θα πάρει αρκετό καιρό και τεράστια προσπάθεια να διορθωθεί. Αλλάζουμε τις Διοικήσεις στον ΟΣΥ και στη ΣΤΑΣΥ με τη σύμφωνη γνώμη του Υπερταμείου. Η καθυστέρηση οφείλεται στο γεγονός ότι υπεύθυνη για τις Διοικήσεις επί της ουσίας και για την επιλογή βάσει του νόμου που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ, είναι το Υπερταμείο. Εμείς έχουμε την πολιτική ευθύνη, επομένως μέσα στο 2020 θα δούμε μια σταδιακή σε πρώτη φάση βελτίωση», υποστήριξε ο κ. Καραμανλής.

Παράλληλα θα ακολουθήσει και απόσυρση λεωφορείων τα επόμενα τρία χρόνια κατά τα οποία θα αποσυρθούν πάνω από 800 οχήματα. «Θα έρθουν τουλάχιστον 700 με 800 λεωφορεία εκ των οποίων το 1/3 θα πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητα, διότι πρέπει να είμαστε συνεπείς με τα καινούργια δεδομένα. Έχουμε βρει χρηματοδοτικά εργαλεία θα έρχονται και σταδιακά. Θα εξομαλυνθεί η κατάσταση στη Θεσσαλονίκη μέσα στο επόμενο εξάμηνο», δεσμεύθηκε ο ίδιος.

Στο ίδιο πλαίσιο, στην Αθήνα, «μπορούμε αυτή τη στιγμή να κάνουμε μερικά πολύ απλά πράγματα τα οποία θα βελτιώσουν λίγο την κατάσταση» είπε και κατήγγειλε πάλι τον ΣΥΡΙΖΑ ότι τα τελευταία πέντε χρόνια «διέλυσαν τις αστικές συγκοινωνίες, δε μπορούμε εμείς με ένα μαγικό ραβδάκι να τα αλλάξουμε».

Μπόνους στην ΥΠΑ

Πέραν αυτών, ο κ. Καραμανλής τοποθετήθηκε και για το πριμ αποδοτικότητας σε εργαζόμενους στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, εξηγώντας ότι «με χρήματα τα οποία έρχονται από το EUROCONTROL και όχι από το Ελληνικό Δημόσιο, όποιος κάνει καλά τη δουλειά του, που σημαίνει: Όταν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας πιάνουν τους στόχους του EUROCONTROL και δεν έχουμε καθυστερήσεις, ένα μέρος των μισθολογικών τους παροχών θα γίνεται ….. Αυτό πέρασε και ψηφίστηκε πριν από ένα μήνα. Αυτό είναι για ένα Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου και νομίζω ότι πλέον πρέπει να καταλάβουμε ότι και στο δημόσιο τομέα, θα πρέπει τους δημοσίους υπαλλήλους οι οποίοι λειτουργούν με ευσυνειδησία να τους δίνουμε κίνητρα και ένα πριμ».

Τα νέα διπλώματα οδήγησης

Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, το υπουργείο του αναμένεται να παρουσιάσει το επόμενο τρίμηνο «ένα καινούργιο νομοθετικό πλαίσιο για τα νέα διπλώματα. Σήμερα είμαστε σε μια διαδικασία να μπούμε στην εποχή της ψηφιοποίησης και να μην έχουμε αυτά τα φαινόμενα της ντροπής στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στις διευθύνσεις Μεταφορών των περιφερειών, όπου έρχεται ο κόσμος και περιμένει με τις ώρες για να βγάλει το δίπλωμά του. Θα εξομαλυνθεί μέσα στον επόμενο χρόνο και είμαστε σε επαφή και σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής έτσι ώστε να μην έχουμε αυτά τα φαινόμενα».

Για τον Κ.Ο.Κ.

Προαναγγέλλοντας αλλαγές στον ΚΟΚ, ο υπουργός δήλωσε ότι «σε μερικές περιπτώσεις που πραγματικά πρέπει να βάλουμε αυστηρά πρόστιμα, θα βάζουμε πολύ αυστηρά πρόστιμα». Διευκρίνισε βέβαια πως δεν «θα αυξηθούν τα πρόστιμα παντού, σε άλλες περιπτώσεις που τα πρόστιμα είναι εξωφρενικά, θα μειωθούν».

Συνολικά πάντως, «σήμερα έχουμε ένα ΚΟΚ ο οποίος θα έλεγα ότι έχει αρκετά θέματα και προβλήματα. Εγώ δεν ισχυρίζομαι ότι εμείς μπορούμε άμεσα να αναδιοργανώσουμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Αυτό πρέπει να γίνει με έναν ευρύτερο διάλογο με τους αρμόδιους φορείς, διότι το βασικό κίνητρο που έχουμε για αυτό, είναι η οδική ασφάλεια».

Σε σχέση με την τοποθέτηση και λειτουργία καμερών, ο κ. Καραμανλής ανέφερε πως «δεν πρέπει να γίνουμε ένα κράτος αστυνομοκρατούμενο, εγώ δεν είμαι αυτής της λογικής. Είμαι της λογικής ότι όταν εγώ που οδηγώ το αυτοκίνητό μου γνωρίζω ότι άμα μπω στην ΛΕΑ κινδυνεύω «να φάω» ένα τσουχτερό πρόστιμο, και «το φάνε» μερικοί, πιστέψτε με, πολύ γρήγορα θα αναθεωρήσουμε όλοι να οδηγούμε σε Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης».

Τέλος, ο υπουργός αποκάλυψε πως «πολύ σύντομα» η κυβέρνηση θα συνάψει συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για ένα χρηματοδοτικό πακέτο που «είχε ξεκινήσει εδώ και αρκετό καιρό η αλήθεια είναι, δεν το ξεκινήσαμε εμείς, εμείς το ολοκληρώνουμε, 450 εκατομμυρίων ευρώ για θέματα οδικής ασφάλειας, δηλαδή για παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο που υπάρχουν τεράστια προβλήματα με τροχαία ατυχήματα. Σήμανση, βελτίωση και φύλαξη. Και θα κάνουμε και σεμινάρια σε σχολεία και παντού, έτσι ώστε, η οδική ασφάλεια σιγά - σιγά να μπει μέσα στην κουλτούρα μας από μικρά παιδιά».

Για την ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, μίλησε στο OPEN ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, δεσμευόμενος ότι η κατάσταση στη Θεσσαλονίκη θα εξομαλυνθεί το επόμενο εξάμηνο.

Παράλληλα μέχρι τον Φεβρουάριο θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της πόλης 120 λεωφορεία.

«Είναι γερασμένος ο στόλος των λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ξεπερνάμε τα 15 με 16 χρόνια μέσος όρος. Πρέπει να κάνουμε ένα διεθνή διαγωνισμό και σε τρεις μήνες αυτός ο διαγωνισμός θα είναι έτοιμος», εξήγησε ο υπουργός.

Ακολούθως, ο κ. Καραμανλής εξαπέλυσε «επίθεση» στην προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, κατηγορώντας την ότι ο διαγωνισμός που ξεκίνησε για την προμήθεια νέων λεωφορείων είχε σχεδιαστεί «στο γόνατο» με αποτέλεσμα να καταπέσει στην ανεξάρτητη αρχή.

Με τον σχεδιασμό της νέας κυβέρνησης, «καινούργια λεωφορεία, ηλεκτροκίνητα, υβριδικά CNG, θα έχουμε μέσα στο επόμενο 18μηνο. Στην Αθήνα έχουμε τώρα κάτω από 1.000 λεωφορεία αυτή τη στιγμή, ενώ, στη Θεσσαλονίκη η κατάσταση είναι χειρότερη και τα λεωφορεία δεν ξεπερνάνε τα 300. Στη Θεσσαλονίκη αυτή τη στιγμή υπογράψαμε σύμβαση με τα ΚΤΕΛ, θα μπουν μέχρι τον Φεβρουάριο 120 λεωφορεία καινούργια για να συνδράμουν και μέχρι το καλοκαίρι άλλα 100», συμπλήρωσε.

Σε ό,τι αφορά την Αθήνα, «έχουμε ψηφίσει τροπολογία η οποία πλέον επιτρέπει το leasing έτσι ώστε, μέχρι να πάρουμε τα καινούργια λεωφορεία, ο ΟΑΣΑ να έχει τη δυνατότητα να κάνει leasing. Αλλά εγώ δεν θέλω να κρυφτώ πίσω από το δάχτυλό μου και έχω να σας πω ότι αυτή η κατάσταση θα πάρει αρκετό καιρό και τεράστια προσπάθεια να διορθωθεί. Αλλάζουμε τις Διοικήσεις στον ΟΣΥ και στη ΣΤΑΣΥ με τη σύμφωνη γνώμη του Υπερταμείου. Η καθυστέρηση οφείλεται στο γεγονός ότι υπεύθυνη για τις Διοικήσεις επί της ουσίας και για την επιλογή βάσει του νόμου που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ, είναι το Υπερταμείο. Εμείς έχουμε την πολιτική ευθύνη, επομένως μέσα στο 2020 θα δούμε μια σταδιακή σε πρώτη φάση βελτίωση», υποστήριξε ο κ. Καραμανλής.

Παράλληλα θα ακολουθήσει και απόσυρση λεωφορείων τα επόμενα τρία χρόνια κατά τα οποία θα αποσυρθούν πάνω από 800 οχήματα. «Θα έρθουν τουλάχιστον 700 με 800 λεωφορεία εκ των οποίων το 1/3 θα πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητα, διότι πρέπει να είμαστε συνεπείς με τα καινούργια δεδομένα. Έχουμε βρει χρηματοδοτικά εργαλεία θα έρχονται και σταδιακά. Θα εξομαλυνθεί η κατάσταση στη Θεσσαλονίκη μέσα στο επόμενο εξάμηνο», δεσμεύθηκε ο ίδιος.

Στο ίδιο πλαίσιο, στην Αθήνα, «μπορούμε αυτή τη στιγμή να κάνουμε μερικά πολύ απλά πράγματα τα οποία θα βελτιώσουν λίγο την κατάσταση» είπε και κατήγγειλε πάλι τον ΣΥΡΙΖΑ ότι τα τελευταία πέντε χρόνια «διέλυσαν τις αστικές συγκοινωνίες, δε μπορούμε εμείς με ένα μαγικό ραβδάκι να τα αλλάξουμε».

Μπόνους στην ΥΠΑ

Πέραν αυτών, ο κ. Καραμανλής τοποθετήθηκε και για το πριμ αποδοτικότητας σε εργαζόμενους στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, εξηγώντας ότι «με χρήματα τα οποία έρχονται από το EUROCONTROL και όχι από το Ελληνικό Δημόσιο, όποιος κάνει καλά τη δουλειά του, που σημαίνει: Όταν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας πιάνουν τους στόχους του EUROCONTROL και δεν έχουμε καθυστερήσεις, ένα μέρος των μισθολογικών τους παροχών θα γίνεται ….. Αυτό πέρασε και ψηφίστηκε πριν από ένα μήνα. Αυτό είναι για ένα Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου και νομίζω ότι πλέον πρέπει να καταλάβουμε ότι και στο δημόσιο τομέα, θα πρέπει τους δημοσίους υπαλλήλους οι οποίοι λειτουργούν με ευσυνειδησία να τους δίνουμε κίνητρα και ένα πριμ».

Τα νέα διπλώματα οδήγησης

Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, το υπουργείο του αναμένεται να παρουσιάσει το επόμενο τρίμηνο «ένα καινούργιο νομοθετικό πλαίσιο για τα νέα διπλώματα. Σήμερα είμαστε σε μια διαδικασία να μπούμε στην εποχή της ψηφιοποίησης και να μην έχουμε αυτά τα φαινόμενα της ντροπής στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στις διευθύνσεις Μεταφορών των περιφερειών, όπου έρχεται ο κόσμος και περιμένει με τις ώρες για να βγάλει το δίπλωμά του. Θα εξομαλυνθεί μέσα στον επόμενο χρόνο και είμαστε σε επαφή και σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής έτσι ώστε να μην έχουμε αυτά τα φαινόμενα».

Για τον Κ.Ο.Κ.

Προαναγγέλλοντας αλλαγές στον ΚΟΚ, ο υπουργός δήλωσε ότι «σε μερικές περιπτώσεις που πραγματικά πρέπει να βάλουμε αυστηρά πρόστιμα, θα βάζουμε πολύ αυστηρά πρόστιμα». Διευκρίνισε βέβαια πως δεν «θα αυξηθούν τα πρόστιμα παντού, σε άλλες περιπτώσεις που τα πρόστιμα είναι εξωφρενικά, θα μειωθούν».

Συνολικά πάντως, «σήμερα έχουμε ένα ΚΟΚ ο οποίος θα έλεγα ότι έχει αρκετά θέματα και προβλήματα. Εγώ δεν ισχυρίζομαι ότι εμείς μπορούμε άμεσα να αναδιοργανώσουμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Αυτό πρέπει να γίνει με έναν ευρύτερο διάλογο με τους αρμόδιους φορείς, διότι το βασικό κίνητρο που έχουμε για αυτό, είναι η οδική ασφάλεια».

Σε σχέση με την τοποθέτηση και λειτουργία καμερών, ο κ. Καραμανλής ανέφερε πως «δεν πρέπει να γίνουμε ένα κράτος αστυνομοκρατούμενο, εγώ δεν είμαι αυτής της λογικής. Είμαι της λογικής ότι όταν εγώ που οδηγώ το αυτοκίνητό μου γνωρίζω ότι άμα μπω στην ΛΕΑ κινδυνεύω «να φάω» ένα τσουχτερό πρόστιμο, και «το φάνε» μερικοί, πιστέψτε με, πολύ γρήγορα θα αναθεωρήσουμε όλοι να οδηγούμε σε Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης».

Τέλος, ο υπουργός αποκάλυψε πως «πολύ σύντομα» η κυβέρνηση θα συνάψει συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για ένα χρηματοδοτικό πακέτο που «είχε ξεκινήσει εδώ και αρκετό καιρό η αλήθεια είναι, δεν το ξεκινήσαμε εμείς, εμείς το ολοκληρώνουμε, 450 εκατομμυρίων ευρώ για θέματα οδικής ασφάλειας, δηλαδή για παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο που υπάρχουν τεράστια προβλήματα με τροχαία ατυχήματα. Σήμανση, βελτίωση και φύλαξη. Και θα κάνουμε και σεμινάρια σε σχολεία και παντού, έτσι ώστε, η οδική ασφάλεια σιγά - σιγά να μπει μέσα στην κουλτούρα μας από μικρά παιδιά».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία