ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ιncofruit Hellas: Αναγκαίες οι πράσινες λωρίδες για την ομαλή εξαγωγή φρούτων και λαχανικών

"H κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στο τελωνείο των Ευζώνων είναι άνευ προηγουμένου, να εξαιρεθούν από τα τεστ οι επαγγελματίες οδηγοί φορτηγών", επισημαίνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Εξαγωγής και Διακίνησης Φρούτων

 05/03/2021 15:33

 Ιncofruit Hellas: Αναγκαίες οι πράσινες λωρίδες για την ομαλή εξαγωγή φρούτων και λαχανικών

Συνεχίστηκε με κανονικούς για την εποχή ρυθμούς η εξαγωγή – διακίνηση εσπεριδοειδών και ακτινιδίων κατά την εβδομάδα που διανύουμε, σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής και Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών, Incofruit Hellas. Παράλληλα, κρούει το καμπανάκι του κινδύνου ζητώντας να εφαρμοστούν "πράσινες λωρίδες για την ομαλή διακίνηση-εξαγωγή φρούτων και λαχανικών στην χώρα μας καθώς παρατηρούνται προβλήματα στα χερσαία σύνορα". Η προσφορά αυτή τη στιγμή ανταποκρίνεται στην ζήτηση, επισημαίνει η Incofruit Hellas ενώ πολύ καλές επιδόσεις σημειώνουν τα μεσαία και τα μεγάλα φρούτα. 

Βάσει στοιχείων του Συνδέσμου, από 1/1 - 4/3/2021, η εξαγωγή μήλων συνεχίζεται με εκτίμηση του ρυθμού εξαγωγών τους +2% (57.521 τόνοι έναντι 56.410 τόνων), η εξαγωγή φράουλας ανήλθε σε 10.950 τόνους έναντι 7.628 τόνων αντίστοιχα πέρυσι ενώ οι ντομάτες το ίδιο χρονικό διάστημα κατέγραψαν εξαγωγές ύψους 6.963 τόνους έναντι 5.160 τόνων πέρυσι. Όπως επισημαίνεται παρατηρείται αυξημένη ζήτηση για υγιεινά τρόφιμα.

exagoges.jpg


Ταυτόχρονα, οι εξαγωγείς τονίζουν ότι "εξακολουθούν και παρατηρούνται φαινόμενα διακίνησης ατυποποίητων ακτινιδίων και εσπεριδοειδών  χωρίς να υποστούν επεξεργασία & τυποποίηση σε εγκεκριμένες εγκαταστάσεις από έλληνες, ιταλούς και βαλκάνιους εμπόρους, υποχρέωση των εποπτικών εθνικών υπηρεσιών είναι η διαφύλαξη της φήμης των προϊόντων της χώρας μας".

H ανακοίνωση της  Ιncofruit Hellas για τα προβλήματα που εμφανίζονται στα σύνορα:

Ενώ τα προβλήματα στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές και ιδίως φρούτων και λαχανικών που προκλήθηκαν στην Ευρώπη, την περασμένη εβδομάδα και ιδίως στην διαδρομή Ιταλία – πέρασμα Brenner, από την Γερμανία, και από την Αυστρία (Τιρόλο) και την Τσεχία  αντιμετωπίσθηκαν με βελτίωση των καθυστερήσεων ως αποτέλεσμα και των παρεμβάσεων της xώρας μας προς τις κυβερνήσεις τους η ελληνική κυβέρνηση εφάρμοσε περιοριστικά μέτρα στα χερσαία σύνορα, που έχουν προκαλέσει εμπλοκή στην ομαλή διενέργεια των διεθνών εμπορευματικών μεταφορών, η οποία επηρεάζει κυρίως την χώρα μας, αλλά και την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων.

H κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στους Ευζώνους - το οποίο μαζί με το τελωνείο του Προμαχώνα αποτελούν τις βασικές πύλες εισόδου της χώρας στις οποίες καταλήγουν οι κύριοι οδικοί άξονες που την συνδέουν με την υπόλοιπη Ευρώπη και τα Βαλκάνια - είναι άνευ προηγουμένου, κι εάν δεν γίνουν άμεσες ενέργειες για την εξαίρεση των φορτηγών οχημάτων και των οδηγών τους συμπεριλαμβανομένων και των επιστρεφόντων κενών προς φόρτωση φρούτων και λαχανικών , από τους περιορισμούς που ορίζει, καθίσταται αδύνατη η διέλευση των συγκεκριμένων συνόρων, με ότι αυτό συνεπάγεται για την λειτουργία της Εφοδιαστικής Αλυσίδας και ειδικότερα των εξαγωγών και διακίνησης νωπών οπωροκηπευτικών που η αιχμή τους βρίσκεται σε εξέλιξη.

Σημειώστε ότι μόνο οι γειτονικές Βαλκανικές χώρες αποτελούν για τις εξαγωγές των φρούτων και λαχανικών το 35% των εξαγωγών μας σε πολλά εξ αυτών και γενικότερα των αγροδιατροφικών μας προϊόντων και λάβετε υπόψη ότι μόνο από τον Προμαχώνα διέρχονται ημερησίως τουλάχιστον 2.000 φορτηγά-αυτοκίνητα.

Zητείται από τους αρμόδιους υπουργούς να εξασφαλίσουν την ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων, σεβόμενοι και τις δεσμεύσεις των Ευρωπαίων ηγετών για “Πράσινες Λωρίδες” , προκειμένου να επαναφέρουν αμέσως τις εξαιρέσεις από τα τεστ για επαγγελματίες οδηγούς φορτηγών. Διαφορετικά, οι ενέργειές τους θα βλάψουν την εφοδιαστική αλυσίδα των φρούτων και λαχανικών της χώρας μας – με τεράστιο κόστος και χωρίς κανένα ουσιαστικό όφελος για τον έλεγχο του ιού".

Συνεχίστηκε με κανονικούς για την εποχή ρυθμούς η εξαγωγή – διακίνηση εσπεριδοειδών και ακτινιδίων κατά την εβδομάδα που διανύουμε, σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής και Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών, Incofruit Hellas. Παράλληλα, κρούει το καμπανάκι του κινδύνου ζητώντας να εφαρμοστούν "πράσινες λωρίδες για την ομαλή διακίνηση-εξαγωγή φρούτων και λαχανικών στην χώρα μας καθώς παρατηρούνται προβλήματα στα χερσαία σύνορα". Η προσφορά αυτή τη στιγμή ανταποκρίνεται στην ζήτηση, επισημαίνει η Incofruit Hellas ενώ πολύ καλές επιδόσεις σημειώνουν τα μεσαία και τα μεγάλα φρούτα. 

Βάσει στοιχείων του Συνδέσμου, από 1/1 - 4/3/2021, η εξαγωγή μήλων συνεχίζεται με εκτίμηση του ρυθμού εξαγωγών τους +2% (57.521 τόνοι έναντι 56.410 τόνων), η εξαγωγή φράουλας ανήλθε σε 10.950 τόνους έναντι 7.628 τόνων αντίστοιχα πέρυσι ενώ οι ντομάτες το ίδιο χρονικό διάστημα κατέγραψαν εξαγωγές ύψους 6.963 τόνους έναντι 5.160 τόνων πέρυσι. Όπως επισημαίνεται παρατηρείται αυξημένη ζήτηση για υγιεινά τρόφιμα.

exagoges.jpg


Ταυτόχρονα, οι εξαγωγείς τονίζουν ότι "εξακολουθούν και παρατηρούνται φαινόμενα διακίνησης ατυποποίητων ακτινιδίων και εσπεριδοειδών  χωρίς να υποστούν επεξεργασία & τυποποίηση σε εγκεκριμένες εγκαταστάσεις από έλληνες, ιταλούς και βαλκάνιους εμπόρους, υποχρέωση των εποπτικών εθνικών υπηρεσιών είναι η διαφύλαξη της φήμης των προϊόντων της χώρας μας".

H ανακοίνωση της  Ιncofruit Hellas για τα προβλήματα που εμφανίζονται στα σύνορα:

Ενώ τα προβλήματα στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές και ιδίως φρούτων και λαχανικών που προκλήθηκαν στην Ευρώπη, την περασμένη εβδομάδα και ιδίως στην διαδρομή Ιταλία – πέρασμα Brenner, από την Γερμανία, και από την Αυστρία (Τιρόλο) και την Τσεχία  αντιμετωπίσθηκαν με βελτίωση των καθυστερήσεων ως αποτέλεσμα και των παρεμβάσεων της xώρας μας προς τις κυβερνήσεις τους η ελληνική κυβέρνηση εφάρμοσε περιοριστικά μέτρα στα χερσαία σύνορα, που έχουν προκαλέσει εμπλοκή στην ομαλή διενέργεια των διεθνών εμπορευματικών μεταφορών, η οποία επηρεάζει κυρίως την χώρα μας, αλλά και την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων.

H κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στους Ευζώνους - το οποίο μαζί με το τελωνείο του Προμαχώνα αποτελούν τις βασικές πύλες εισόδου της χώρας στις οποίες καταλήγουν οι κύριοι οδικοί άξονες που την συνδέουν με την υπόλοιπη Ευρώπη και τα Βαλκάνια - είναι άνευ προηγουμένου, κι εάν δεν γίνουν άμεσες ενέργειες για την εξαίρεση των φορτηγών οχημάτων και των οδηγών τους συμπεριλαμβανομένων και των επιστρεφόντων κενών προς φόρτωση φρούτων και λαχανικών , από τους περιορισμούς που ορίζει, καθίσταται αδύνατη η διέλευση των συγκεκριμένων συνόρων, με ότι αυτό συνεπάγεται για την λειτουργία της Εφοδιαστικής Αλυσίδας και ειδικότερα των εξαγωγών και διακίνησης νωπών οπωροκηπευτικών που η αιχμή τους βρίσκεται σε εξέλιξη.

Σημειώστε ότι μόνο οι γειτονικές Βαλκανικές χώρες αποτελούν για τις εξαγωγές των φρούτων και λαχανικών το 35% των εξαγωγών μας σε πολλά εξ αυτών και γενικότερα των αγροδιατροφικών μας προϊόντων και λάβετε υπόψη ότι μόνο από τον Προμαχώνα διέρχονται ημερησίως τουλάχιστον 2.000 φορτηγά-αυτοκίνητα.

Zητείται από τους αρμόδιους υπουργούς να εξασφαλίσουν την ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων, σεβόμενοι και τις δεσμεύσεις των Ευρωπαίων ηγετών για “Πράσινες Λωρίδες” , προκειμένου να επαναφέρουν αμέσως τις εξαιρέσεις από τα τεστ για επαγγελματίες οδηγούς φορτηγών. Διαφορετικά, οι ενέργειές τους θα βλάψουν την εφοδιαστική αλυσίδα των φρούτων και λαχανικών της χώρας μας – με τεράστιο κόστος και χωρίς κανένα ουσιαστικό όφελος για τον έλεγχο του ιού".

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία