ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ικανοποιημένοι με τη δημόσια υγεία δηλώνουν -μετά από επτά χρόνια- οι Θεσσαλονικείς

Πως θα βρει τη Θεσσαλονίκη το δεύτερο κύμα κορονοϊού και τι έγινε κατά την διάρκεια της καραντίνας στα νοσοκομεία

 30/06/2020 14:54

 Ικανοποιημένοι με τη δημόσια υγεία δηλώνουν -μετά από επτά χρόνια- οι Θεσσαλονικείς

Θεολόγος Ηλιού

Θετική είναι η γνώμη των Θεσσαλονικέων για τις προσφερόμενες υπηρεσίες υγείας στη χώρα μας, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις αρχές του Ιουνίου από τον Ιατρικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την εταιρεία «Τo the point».

Τα αποτελέσματα της καθιερωμένης ετήσιας έρευνας του ΙΣΘ για φέτος δείχνουν ότι το 37,5% δηλώνει ικανοποιημένο από τις προσφερόμενες υπηρεσίες υγείας, σε αντίθεση το με το 27,7% που δηλώνει δυσαρεστημένο, ενώ το 33,5% δηλώνει ουδέτερο.

ereuna-iatrikos-sillogos-1.jpg

«Μετά από επτά χρόνια παρατηρείται για πρώτη φορά αύξηση στην ικανοποίηση του κόσμου σχετικά με τις υπηρεσίες υγείας στη χώρα μας», δήλωσε ο πρόεδρος του ΙΣΘ Νίκος Νίτσας, σημειώνοντας πως οι παρεμβάσεις που έγιναν εν όψει της πανδημίας επηρέασαν την γνώμη του κόσμου. Χαρακτηριστική για την διαφορά που υπάρχει στο επίπεδο ικανοποίησης είναι η έρευνα του ΙΣΘ το 2017, όπου το 74% δήλωνε δυσαρεστημένο και μόλις το 12,2% ήταν ικανοποιημένο για της δημόσιες υπηρεσίες υγείας, ενώ πέρυσι το 64,7% είχε αρνητική άποψη και το 17,1% θετική.

iatrikosilogosereuna.jpg

«Οι αρνητικές κρίσεις του κόσμου αφορούν τον τεχνολογικό εξοπλισμό και τις κτιριακές υποδομές των νοσοκομείων. Για το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό πάντα υπάρχει υψηλή ικανοποίηση» σημείωσε σχετικά με τις έρευνες ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «Τo the point», Δημήτρης Κατσαντώνης. Συγκεκριμένα, εστιάζοντας στα νοσοκομεία, τα κέντρα υγείας κλπ., το 38,1% δηλώνει δυσαρεστημένο και το 30,2% ικανοποιημένο.

Το 32,9% των Θεσσαλονικέων που συμμετείχαν στην έρευνα, πιστεύει πως τα τελευταία δυο χρόνια βελτιώθηκε η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας, σε αντίθεση με το 27,1% που θεωρεί ότι έχει χειροτερεύσει.

Πάντως, σε κάθε περίπτωση, το 53,4% συνεχίζει να επισκέπτεται ιδιωτικά ιατρεία και το 33,1% νοσοκομεία. Σημαντικό στοιχείο της έρευνας είναι η εμπιστοσύνη που δείχνουν οι ασθενείς στους ιατρούς τους, καθώς το 90,1% επισκέπτεται τον ίδιο ιατρό σταθερά, που κατά 58,4% τον γνωρίζει από συστάσεις φίλων και γνωστών. Παρότι το internet έχει κυρίαρχο ρόλο στη ζωή μας, ακόμα δεν φαίνεται να επηρεάζει στην επιλογή των ιατρών, καθώς μόνο το 13,4% το χρησιμοποιεί για να βρει ιατρούς.

iatrikosilogosereuna2.jpg

Όσο για το κόστος των ιατρικών υπηρεσιών τα τελευταία δυο χρόνια, το 51,6% πιστεύει ότι έχει μείνει σταθερό, ενώ το 29,2% δηλώνει ότι έχει αυξηθεί. Επίσης, στην έρευνα αποτυπώνεται ότι το 35,7% έχει οικογενειακό γιατρό, ο οποίος στις περισσότερες περιπτώσεις ανήκει στον ΕΟΠΥΥ. Επιπλέον το 56,1% θεωρεί ότι η συνεργασία του ΕΣΥ με ιδιωτικούς φορείς υγείας θα βελτιωθεί.

iatrikosilogosereuna3.jpg

Τι έγινε στην καραντίνα

H κυβέρνηση λόγω της πανδημίας ενίσχυσε το σύστημα υγείας της χώρας με προσωπικό αλλά και με τεχνολογικό εξοπλισμό. Οι παρεμβάσεις που έγιναν κατά την διάρκεια της καραντίνας, επηρέασαν το 55,6% ώστε να αισθάνεται περισσότερο ασφαλές όσον αφορά τη δημόσια υγεία. Το 30,7% νιώθει το ίδιο ασφαλές με πριν, ενώ το 10,1% νιώθει λιγότερο ασφαλές μετά τις παρεμβάσεις με αφορμή τον κορονοϊό.

iatrikosilogosereuna4.jpg

Επίσης, κατά την διάρκεια της καραντίνας το 77,5% δεν χρειάστηκε να επισκεφτεί ή να τηλεφωνήσει σε ιατρό. Ωστόσο, το 22% που χρειάστηκε να επισκεφτεί ή να τηλεφωνήσει σε γιατρό, προτίμησε κατά 76,2% ιδιώτη.

Το 69,7% της έρευνας, θεωρεί θετική την παρουσία του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης και του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης στη διαχείριση της κρίσης του κορονοϊού.

Πως θα βρει τη Θεσσαλονίκη το δεύτερο κύμα κορονοϊού

Σε καλύτερη κατάσταση θα βρει τις δομές υγείας της Θεσσαλονίκης, το πιθανό δεύτερο κύμα της πανδημίας το φθινόπωρο, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΙΣΘ, Νίκο Νίτσα. «Αν τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο , που όπως λένε οι ειδικοί θα έχουμε το δεύτερο κύμα κορονοϊού, κάνουμε όσα κάναμε το περασμένο τρίμηνο με τον ίδιο τρόπο και όλοι οι πολίτες δείξουν υπευθυνότητα, νομίζω θα έχουμε τα ίδια θετικά αποτελέσματα. Αν ξελογιαστούμε όμως, όπως φαίνεται ότι γίνεται σήμερα, η κατάσταση θα ξεφύγει» τόνισε ο κ. Νίτσας.

Μεταξύ των θετικών αποτελεσμάτων από την πανδημία στο σύστημα υγείας, όπως είπε ο πρόεδρος του ΙΣΘ, είναι η αύξηση των ΜΕΘ, τα τεστ, η μέθοδος ιχνηλατήσης και οι νέες θέσεις ιατρικού προσωπικού. «Οι παρεμβάσεις με θετικά αποτελέσματα έγιναν λόγω της πανδημίας και επειδή η κυβέρνηση άκουσε για πρώτη φορά τους ειδικούς» σημείωσε ο κ. Νίτσας.

Ο πρόεδρος του ΙΣΘ, ανέφερε ότι το σημαντικό είναι να μην υπάρχουν χιλιάδες κρούσματα, ώστε να μην «κρασάρει » το σύστημα.«Ο φόβος υπάρχει σε όλους μας, όμως αν προσέξουμε θα υπάρχουν θετικά αποτελέσματα, αλλιώς το σύστημα θα κρασάρει. Βλέπουμε συστήματα υγείας άλλων χωρών, με περισσότερους γιατρούς και υποδομές, που δεν ανταποκρίθηκαν επειδή υπήρχαν πάρα πολλά κρούσματα» είπε χαρακτηριστικά.

Όσο για τους τουρίστες που θα επισκεφτούν φέτος την Ελλάδα, ανέφερε ότι «δυστυχώς δεν μπορούν να γίνουν 5 εκατ. τεστ, δεν υπάρχουν τόσα τεστ σε όλον τον κόσμο. Γίνεται μια προσπάθεια από όλους μας, πρέπει να προσέχουμε».

Θετική είναι η γνώμη των Θεσσαλονικέων για τις προσφερόμενες υπηρεσίες υγείας στη χώρα μας, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις αρχές του Ιουνίου από τον Ιατρικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την εταιρεία «Τo the point».

Τα αποτελέσματα της καθιερωμένης ετήσιας έρευνας του ΙΣΘ για φέτος δείχνουν ότι το 37,5% δηλώνει ικανοποιημένο από τις προσφερόμενες υπηρεσίες υγείας, σε αντίθεση το με το 27,7% που δηλώνει δυσαρεστημένο, ενώ το 33,5% δηλώνει ουδέτερο.

ereuna-iatrikos-sillogos-1.jpg

«Μετά από επτά χρόνια παρατηρείται για πρώτη φορά αύξηση στην ικανοποίηση του κόσμου σχετικά με τις υπηρεσίες υγείας στη χώρα μας», δήλωσε ο πρόεδρος του ΙΣΘ Νίκος Νίτσας, σημειώνοντας πως οι παρεμβάσεις που έγιναν εν όψει της πανδημίας επηρέασαν την γνώμη του κόσμου. Χαρακτηριστική για την διαφορά που υπάρχει στο επίπεδο ικανοποίησης είναι η έρευνα του ΙΣΘ το 2017, όπου το 74% δήλωνε δυσαρεστημένο και μόλις το 12,2% ήταν ικανοποιημένο για της δημόσιες υπηρεσίες υγείας, ενώ πέρυσι το 64,7% είχε αρνητική άποψη και το 17,1% θετική.

iatrikosilogosereuna.jpg

«Οι αρνητικές κρίσεις του κόσμου αφορούν τον τεχνολογικό εξοπλισμό και τις κτιριακές υποδομές των νοσοκομείων. Για το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό πάντα υπάρχει υψηλή ικανοποίηση» σημείωσε σχετικά με τις έρευνες ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «Τo the point», Δημήτρης Κατσαντώνης. Συγκεκριμένα, εστιάζοντας στα νοσοκομεία, τα κέντρα υγείας κλπ., το 38,1% δηλώνει δυσαρεστημένο και το 30,2% ικανοποιημένο.

Το 32,9% των Θεσσαλονικέων που συμμετείχαν στην έρευνα, πιστεύει πως τα τελευταία δυο χρόνια βελτιώθηκε η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας, σε αντίθεση με το 27,1% που θεωρεί ότι έχει χειροτερεύσει.

Πάντως, σε κάθε περίπτωση, το 53,4% συνεχίζει να επισκέπτεται ιδιωτικά ιατρεία και το 33,1% νοσοκομεία. Σημαντικό στοιχείο της έρευνας είναι η εμπιστοσύνη που δείχνουν οι ασθενείς στους ιατρούς τους, καθώς το 90,1% επισκέπτεται τον ίδιο ιατρό σταθερά, που κατά 58,4% τον γνωρίζει από συστάσεις φίλων και γνωστών. Παρότι το internet έχει κυρίαρχο ρόλο στη ζωή μας, ακόμα δεν φαίνεται να επηρεάζει στην επιλογή των ιατρών, καθώς μόνο το 13,4% το χρησιμοποιεί για να βρει ιατρούς.

iatrikosilogosereuna2.jpg

Όσο για το κόστος των ιατρικών υπηρεσιών τα τελευταία δυο χρόνια, το 51,6% πιστεύει ότι έχει μείνει σταθερό, ενώ το 29,2% δηλώνει ότι έχει αυξηθεί. Επίσης, στην έρευνα αποτυπώνεται ότι το 35,7% έχει οικογενειακό γιατρό, ο οποίος στις περισσότερες περιπτώσεις ανήκει στον ΕΟΠΥΥ. Επιπλέον το 56,1% θεωρεί ότι η συνεργασία του ΕΣΥ με ιδιωτικούς φορείς υγείας θα βελτιωθεί.

iatrikosilogosereuna3.jpg

Τι έγινε στην καραντίνα

H κυβέρνηση λόγω της πανδημίας ενίσχυσε το σύστημα υγείας της χώρας με προσωπικό αλλά και με τεχνολογικό εξοπλισμό. Οι παρεμβάσεις που έγιναν κατά την διάρκεια της καραντίνας, επηρέασαν το 55,6% ώστε να αισθάνεται περισσότερο ασφαλές όσον αφορά τη δημόσια υγεία. Το 30,7% νιώθει το ίδιο ασφαλές με πριν, ενώ το 10,1% νιώθει λιγότερο ασφαλές μετά τις παρεμβάσεις με αφορμή τον κορονοϊό.

iatrikosilogosereuna4.jpg

Επίσης, κατά την διάρκεια της καραντίνας το 77,5% δεν χρειάστηκε να επισκεφτεί ή να τηλεφωνήσει σε ιατρό. Ωστόσο, το 22% που χρειάστηκε να επισκεφτεί ή να τηλεφωνήσει σε γιατρό, προτίμησε κατά 76,2% ιδιώτη.

Το 69,7% της έρευνας, θεωρεί θετική την παρουσία του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης και του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης στη διαχείριση της κρίσης του κορονοϊού.

Πως θα βρει τη Θεσσαλονίκη το δεύτερο κύμα κορονοϊού

Σε καλύτερη κατάσταση θα βρει τις δομές υγείας της Θεσσαλονίκης, το πιθανό δεύτερο κύμα της πανδημίας το φθινόπωρο, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΙΣΘ, Νίκο Νίτσα. «Αν τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο , που όπως λένε οι ειδικοί θα έχουμε το δεύτερο κύμα κορονοϊού, κάνουμε όσα κάναμε το περασμένο τρίμηνο με τον ίδιο τρόπο και όλοι οι πολίτες δείξουν υπευθυνότητα, νομίζω θα έχουμε τα ίδια θετικά αποτελέσματα. Αν ξελογιαστούμε όμως, όπως φαίνεται ότι γίνεται σήμερα, η κατάσταση θα ξεφύγει» τόνισε ο κ. Νίτσας.

Μεταξύ των θετικών αποτελεσμάτων από την πανδημία στο σύστημα υγείας, όπως είπε ο πρόεδρος του ΙΣΘ, είναι η αύξηση των ΜΕΘ, τα τεστ, η μέθοδος ιχνηλατήσης και οι νέες θέσεις ιατρικού προσωπικού. «Οι παρεμβάσεις με θετικά αποτελέσματα έγιναν λόγω της πανδημίας και επειδή η κυβέρνηση άκουσε για πρώτη φορά τους ειδικούς» σημείωσε ο κ. Νίτσας.

Ο πρόεδρος του ΙΣΘ, ανέφερε ότι το σημαντικό είναι να μην υπάρχουν χιλιάδες κρούσματα, ώστε να μην «κρασάρει » το σύστημα.«Ο φόβος υπάρχει σε όλους μας, όμως αν προσέξουμε θα υπάρχουν θετικά αποτελέσματα, αλλιώς το σύστημα θα κρασάρει. Βλέπουμε συστήματα υγείας άλλων χωρών, με περισσότερους γιατρούς και υποδομές, που δεν ανταποκρίθηκαν επειδή υπήρχαν πάρα πολλά κρούσματα» είπε χαρακτηριστικά.

Όσο για τους τουρίστες που θα επισκεφτούν φέτος την Ελλάδα, ανέφερε ότι «δυστυχώς δεν μπορούν να γίνουν 5 εκατ. τεστ, δεν υπάρχουν τόσα τεστ σε όλον τον κόσμο. Γίνεται μια προσπάθεια από όλους μας, πρέπει να προσέχουμε».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία