ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ιγνάτιος Καϊτεζίδης: Συνεργασία για να πετύχουμε το μεγάλο όραμα

Άρθρο του δημάρχου Πυλαίας-Χορτιάτη και προέδρου της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας στη "ΜτΚ" στο πλαίσιο του αφιερώματος για το Παράκτιο Μέτωπο

 21/06/2021 14:09

Ιγνάτιος Καϊτεζίδης: Συνεργασία για να πετύχουμε το μεγάλο όραμα

Το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης είναι το asset της πόλης και το μεγάλο της πλεονέκτημα, που μέχρι στιγμής δεν έχει αξιοποιηθεί και το οποίο μπορεί να αλλάξει την πορεία της. Όπως ακριβώς συνέβη στη Βαρκελώνη όταν η πόλη αποφάσισε αντί να κοιτάζει προς τα μέσα να απλώσει το βλέμμα προς τη θάλασσα.

Αποτελεί τη μεγάλη πρόκληση της Θεσσαλονίκης. Για ένα πιο πράσινο μέλλον, ένα ψηφιακό μέλλον, ένα μέλλον το οποίο θα προσφέρει στους πολίτες την ποιότητα ζωής που η Θεσσαλονίκη έχει τη δυνατότητα να προσφέρει. Αναδεικνύοντας ένα πανέμορφο μέτωπο, που είναι τόσο διαφορετικό σε μήκος 40 χιλιομέτρων, από τα δυτικά μέχρι τα ανατολικά.

Η Θεσσαλονίκη έχει χάσει στο παρελθόν αδικαιολόγητο χρόνο και ευκαιρίες για να υλοποιήσει σημαντικά έργα. Γι’ αυτό θεωρώ ότι οι χρονολογίες και τα χρονικά ορόσημα δεν έχουν τόσο μεγάλη σημασία και μερικές φορές περιπλέκουν ακόμη περισσότερο την υλοποίηση ενός δύσκολου πρότζεκτ. Το παραλιακό μέτωπο είναι ένα μεγάλο όραμα για τη Θεσσαλονίκη των επόμενων γενεών. Τη Θεσσαλονίκη που θα είναι διαφορετική: με ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, με το μετρό σε λειτουργία και με τις ομορφιές, την ιστορία της, τον τρόπο ζωής της πόλης. Σε αυτήν την πορεία απαιτείται πάνω απ’ όλα πολιτική βούληση, αποφασιστικότητα και διάθεση συνεργασίας. Για να το χαρούμε γρήγορα και χωρίς καθυστερήσεις!

Όσον αφορά στον φορέα υλοποίησης των έργων: λέω «ναι» σε ένα φορέα με ευελιξία, που θα διαθέτει εξειδίκευση, που θα μπορεί να πραγματοποιήσει αξιόπιστες μελέτες για το τεράστιο αυτό πρότζεκτ και θα μπορεί να συνεργαστεί με τους δήμους και τους φορείς της περιοχής για μία συνολική λειτουργική πρόταση.

Ως προς τον δήμο μας, το μέτωπο προς τη θάλασσα, συνολικού μήκους 6 χιλιομέτρων ξεκινά από τον Φοίνικα και φτάνει μέχρι σχεδόν το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Το κομμάτι αυτό χάρη στις συντονισμένες προσπάθειες του δήμου με την ολοκλήρωση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου της Πυλαίας είναι απόλυτα τακτοποιημένο σε ό,τι αφορά τις χρήσεις γης, που είναι συμβατές για την περιοχή και έχει ήδη αποκτήσει μεγάλη εμπορικότητα. Βέβαια το κερασάκι στην τούρτα για το μεγάλο αναπτυξιακό άλμα που θα βελτιώσει ταυτόχρονα και την ποιότητα ζωής των κατοίκων όχι μόνο της περιοχής αλλά και ολόκληρης της Θεσσαλονίκης είναι η μαρίνα της Πυλαίας. Ένα τολμηρό και δυναμικό πρότζεκτ που θα μπορεί να φιλοξενεί 440 σκάφη, αλλά και μια σειρά υποδομές με κτήρια συνολικής δομήσιμης επιφάνειας 5.547 τ.μ. και δραστηριότητες υγειονομικού ενδιαφέροντος, λιμενικό σταθμό, χώρους υγιεινής, καταστήματα yachting και άλλα. Ένα πρότζεκτ που χοροθετήθηκε με ΦΕΚ από το 2012 και το οποίο δε θα στοιχίσει στο δημόσιο ούτε ένα ευρώ, καθώς προβλέπεται να κατασκευασθεί με τη μορφή σύμβασης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ). Δυστυχώς για αυτό το πρότζεκτ χρειάστηκε να παλεύουμε καθημερινά με την πανταχού παρούσα ελληνική γραφειοκρατία (υπήρξε συναρμοδιότητα 8 υπουργείων και 30 υπηρεσιών!) αλλά και το μπλοκάρισμα του έργου από κυβερνήσεις που είχαν διαφορετικές πολιτικές αντιλήψεις, όπως η προηγούμενη. Ελπίζω πως πλέον υπάρχει η βούληση από τη σημερινή κυβέρνηση για την τελική εκκίνηση. Για ένα έργο που θα αναβαθμίσει θεαματικά το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 19-20 Ιουνίου 2021


Το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης είναι το asset της πόλης και το μεγάλο της πλεονέκτημα, που μέχρι στιγμής δεν έχει αξιοποιηθεί και το οποίο μπορεί να αλλάξει την πορεία της. Όπως ακριβώς συνέβη στη Βαρκελώνη όταν η πόλη αποφάσισε αντί να κοιτάζει προς τα μέσα να απλώσει το βλέμμα προς τη θάλασσα.

Αποτελεί τη μεγάλη πρόκληση της Θεσσαλονίκης. Για ένα πιο πράσινο μέλλον, ένα ψηφιακό μέλλον, ένα μέλλον το οποίο θα προσφέρει στους πολίτες την ποιότητα ζωής που η Θεσσαλονίκη έχει τη δυνατότητα να προσφέρει. Αναδεικνύοντας ένα πανέμορφο μέτωπο, που είναι τόσο διαφορετικό σε μήκος 40 χιλιομέτρων, από τα δυτικά μέχρι τα ανατολικά.

Η Θεσσαλονίκη έχει χάσει στο παρελθόν αδικαιολόγητο χρόνο και ευκαιρίες για να υλοποιήσει σημαντικά έργα. Γι’ αυτό θεωρώ ότι οι χρονολογίες και τα χρονικά ορόσημα δεν έχουν τόσο μεγάλη σημασία και μερικές φορές περιπλέκουν ακόμη περισσότερο την υλοποίηση ενός δύσκολου πρότζεκτ. Το παραλιακό μέτωπο είναι ένα μεγάλο όραμα για τη Θεσσαλονίκη των επόμενων γενεών. Τη Θεσσαλονίκη που θα είναι διαφορετική: με ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, με το μετρό σε λειτουργία και με τις ομορφιές, την ιστορία της, τον τρόπο ζωής της πόλης. Σε αυτήν την πορεία απαιτείται πάνω απ’ όλα πολιτική βούληση, αποφασιστικότητα και διάθεση συνεργασίας. Για να το χαρούμε γρήγορα και χωρίς καθυστερήσεις!

Όσον αφορά στον φορέα υλοποίησης των έργων: λέω «ναι» σε ένα φορέα με ευελιξία, που θα διαθέτει εξειδίκευση, που θα μπορεί να πραγματοποιήσει αξιόπιστες μελέτες για το τεράστιο αυτό πρότζεκτ και θα μπορεί να συνεργαστεί με τους δήμους και τους φορείς της περιοχής για μία συνολική λειτουργική πρόταση.

Ως προς τον δήμο μας, το μέτωπο προς τη θάλασσα, συνολικού μήκους 6 χιλιομέτρων ξεκινά από τον Φοίνικα και φτάνει μέχρι σχεδόν το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Το κομμάτι αυτό χάρη στις συντονισμένες προσπάθειες του δήμου με την ολοκλήρωση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου της Πυλαίας είναι απόλυτα τακτοποιημένο σε ό,τι αφορά τις χρήσεις γης, που είναι συμβατές για την περιοχή και έχει ήδη αποκτήσει μεγάλη εμπορικότητα. Βέβαια το κερασάκι στην τούρτα για το μεγάλο αναπτυξιακό άλμα που θα βελτιώσει ταυτόχρονα και την ποιότητα ζωής των κατοίκων όχι μόνο της περιοχής αλλά και ολόκληρης της Θεσσαλονίκης είναι η μαρίνα της Πυλαίας. Ένα τολμηρό και δυναμικό πρότζεκτ που θα μπορεί να φιλοξενεί 440 σκάφη, αλλά και μια σειρά υποδομές με κτήρια συνολικής δομήσιμης επιφάνειας 5.547 τ.μ. και δραστηριότητες υγειονομικού ενδιαφέροντος, λιμενικό σταθμό, χώρους υγιεινής, καταστήματα yachting και άλλα. Ένα πρότζεκτ που χοροθετήθηκε με ΦΕΚ από το 2012 και το οποίο δε θα στοιχίσει στο δημόσιο ούτε ένα ευρώ, καθώς προβλέπεται να κατασκευασθεί με τη μορφή σύμβασης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ). Δυστυχώς για αυτό το πρότζεκτ χρειάστηκε να παλεύουμε καθημερινά με την πανταχού παρούσα ελληνική γραφειοκρατία (υπήρξε συναρμοδιότητα 8 υπουργείων και 30 υπηρεσιών!) αλλά και το μπλοκάρισμα του έργου από κυβερνήσεις που είχαν διαφορετικές πολιτικές αντιλήψεις, όπως η προηγούμενη. Ελπίζω πως πλέον υπάρχει η βούληση από τη σημερινή κυβέρνηση για την τελική εκκίνηση. Για ένα έργο που θα αναβαθμίσει θεαματικά το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 19-20 Ιουνίου 2021


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία