ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η ΠΚΜ ενημερώνει για το 112 - Μήνυμα ή κλήση δίνει το στίγμα της περιοχής που κινδυνεύει

Ο αριθμός έκτακτης ανάγκης τέθηκε σε λειτουργία από την Πρωτοχρονιά - Τι δηλώνει στο makthes.gr ο διευθυντής της αυτοτελούς διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας

 03/01/2020 14:55

Η ΠΚΜ ενημερώνει για το 112 - Μήνυμα ή κλήση δίνει το στίγμα της περιοχής που κινδυνεύει

Φανή Σοβιτσλή

«Φύγετε έρχεται καταστροφή», «ισχυρές βροχοπτώσεις στην περιοχή, οδηγείτε με ασφάλεια», «κίνδυνος πυρκαγιών, απομακρυνθείτε». Τέτοια μηνύματα θα λαμβάνουν στο εξής, μέσω των… έξυπνων κινητά τους οι πολίτες και της Κεντρικής Μακεδονίας, από το «112», την ολοκληρωμένη λειτουργία του ευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης.

Ο αριθμός, τέθηκε σε πλήρη λειτουργία από την 1η Ιανουαρίου 2020, ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών που βρίσκονται αντιμέτωποι με ακραία καιρικά φαινόμενα, διαμορφώνοντας παράλληλα νέα δεδομένα στον τομέα της Πολιτικής Προστασίας και ειδικότερα στην δυνατότητα ταχύτατης εξυπηρέτησης των πολιτών που βρίσκονται σε κίνδυνο ή χρήζουν οποιασδήποτε βοήθειας.

Για τη λειτουργία του ευρωπαϊκού αριθμού «112» ενημέρωσε τους πολίτες της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ο διευθυντής της αυτοτελούς διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας, Μπάμπης Στεργιάδης, ο οποίος μιλώντας στο makthes.gr ανέφερε ότι η ολοκληρωμένη λειτουργία του ευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης «112» αποτελεί σημαντικό εργαλείο για τις αρχές και τους πολίτες, κάθε φορά που θα βρεθούν απέναντι στον κίνδυνο, ή σε ακραία καιρικά φαινόμενα.

«Αν ο αριθμός αυτός λειτουργούσε πριν από ένα, ενάμιση χρόνοι θα μπορούσαμε να προλάβουμε τα χειρότερα. Τόσο εμείς εδώ στη Χαλκιδική με τις πλημμύρες και τις καταστροφές που σημειώθηκαν, στοιχίζοντας ανθρώπινες ζωές και περιουσίες, όσο και στο Μάτι της Αττικής, με την εκατόμβη νεκρών από τις πυρκαγιές» τόνισε ο κ. Στεργιάδης και πρόσθεσε ότι ακόμη και προ ημερών, όλα αυτά που βίωσαν οι κάτοικοι περιοχών της Εύβοιας από την κακοκαιρία θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν καλύτερα.

Μηνύματα και κλήσεις από τα smart phone

Πλέον με την ολοκληρωμένη λειτουργία του 112, ανέφερε ο διευθυντής Πολιτικής Προστασίας της ΠΚΜ, πέραν των κλήσεων για βοήθεια, που και πριν μπορούσαν να κάνουν οι πολίτες, τώρα θα αποστέλλονται και μηνύματα από την συγκεκριμένη υπηρεσία προς τους πολίτες, σε περιπτώσεις πολύ σοβαρού κινδύνου, για απομάκρυνση από περιοχές που διατρέχουν τέτοιο κίνδυνο, ή άλλες οδηγίες για την προστασία τους, ενώ επιπλέον θα υπάρχει και η δυνατότητα αυτόματου γεωεντοπισμού του καλούντος.

Το κέντρο του «νέου 112» μπορεί να δεχτεί πάρα πολλές κλήσεις και απασχολεί 100 άτομα, ενώ κάθε βάρδια θα έχει τηλεφωνητές του ΟΤΕ και συνδέσμους του Πυροσβεστικού Σώματος, της ΕΛ.ΑΣ, του Λιμενικού Σώματος, του ΕΚΑΒ, ενώ υπάρχει και ένας ανώτατος αξιωματικός, συντονιστής βάρδιας.

Ως εκ τούτου, όσοι έχουν έξυπνο κινητό (smartphone) θα λαμβάνουν γραπτό προειδοποιητικό μήνυμα (μήνυμα Εκπομπής Κυψέλης (Cell Broadcast - CB), που θα εμφανίζεται στην οθόνη του κινητού τηλεφώνου και θα συνοδεύεται από χαρακτηριστικό ήχο συναγερμού (διαφορετικού από κάθε άλλο ήχο ειδοποίησης της συσκευής).

Μήνυμα σε e-mail ή φωνητικός συναγερμός

Όσοι δεν έχουν έξυπνο κινητό, μπορούν να μπουν στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, όπου υπάρχει ειδική υπηρεσία για το 112, να εγγραφούν και να δηλώσουν τον τρόπο που θέλουν να λαμβάνουν ειδοποιήσεις. Αυτό μπορεί να είναι, είτε μήνυμα σε κινητό, είτε φωνητικοί συναγερμοί σε σταθερό τηλέφωνο, είτε με μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email), που θα μπορεί κανείς να διαβάζει σε κινητό τηλέφωνο, tablet, σταθερό ή φορητό υπολογιστή.

Υπενθυμίζεται ότι στις τηλεφωνικές κλήσεις προς το 112 απαντούν αμέσως ειδικά εκπαιδευμένοι χειριστές στα ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά, ενώ η κλήση είναι χωρίς χρέωση και μπορεί να γίνει από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο.

«Φύγετε έρχεται καταστροφή», «ισχυρές βροχοπτώσεις στην περιοχή, οδηγείτε με ασφάλεια», «κίνδυνος πυρκαγιών, απομακρυνθείτε». Τέτοια μηνύματα θα λαμβάνουν στο εξής, μέσω των… έξυπνων κινητά τους οι πολίτες και της Κεντρικής Μακεδονίας, από το «112», την ολοκληρωμένη λειτουργία του ευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης.

Ο αριθμός, τέθηκε σε πλήρη λειτουργία από την 1η Ιανουαρίου 2020, ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών που βρίσκονται αντιμέτωποι με ακραία καιρικά φαινόμενα, διαμορφώνοντας παράλληλα νέα δεδομένα στον τομέα της Πολιτικής Προστασίας και ειδικότερα στην δυνατότητα ταχύτατης εξυπηρέτησης των πολιτών που βρίσκονται σε κίνδυνο ή χρήζουν οποιασδήποτε βοήθειας.

Για τη λειτουργία του ευρωπαϊκού αριθμού «112» ενημέρωσε τους πολίτες της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ο διευθυντής της αυτοτελούς διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας, Μπάμπης Στεργιάδης, ο οποίος μιλώντας στο makthes.gr ανέφερε ότι η ολοκληρωμένη λειτουργία του ευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης «112» αποτελεί σημαντικό εργαλείο για τις αρχές και τους πολίτες, κάθε φορά που θα βρεθούν απέναντι στον κίνδυνο, ή σε ακραία καιρικά φαινόμενα.

«Αν ο αριθμός αυτός λειτουργούσε πριν από ένα, ενάμιση χρόνοι θα μπορούσαμε να προλάβουμε τα χειρότερα. Τόσο εμείς εδώ στη Χαλκιδική με τις πλημμύρες και τις καταστροφές που σημειώθηκαν, στοιχίζοντας ανθρώπινες ζωές και περιουσίες, όσο και στο Μάτι της Αττικής, με την εκατόμβη νεκρών από τις πυρκαγιές» τόνισε ο κ. Στεργιάδης και πρόσθεσε ότι ακόμη και προ ημερών, όλα αυτά που βίωσαν οι κάτοικοι περιοχών της Εύβοιας από την κακοκαιρία θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν καλύτερα.

Μηνύματα και κλήσεις από τα smart phone

Πλέον με την ολοκληρωμένη λειτουργία του 112, ανέφερε ο διευθυντής Πολιτικής Προστασίας της ΠΚΜ, πέραν των κλήσεων για βοήθεια, που και πριν μπορούσαν να κάνουν οι πολίτες, τώρα θα αποστέλλονται και μηνύματα από την συγκεκριμένη υπηρεσία προς τους πολίτες, σε περιπτώσεις πολύ σοβαρού κινδύνου, για απομάκρυνση από περιοχές που διατρέχουν τέτοιο κίνδυνο, ή άλλες οδηγίες για την προστασία τους, ενώ επιπλέον θα υπάρχει και η δυνατότητα αυτόματου γεωεντοπισμού του καλούντος.

Το κέντρο του «νέου 112» μπορεί να δεχτεί πάρα πολλές κλήσεις και απασχολεί 100 άτομα, ενώ κάθε βάρδια θα έχει τηλεφωνητές του ΟΤΕ και συνδέσμους του Πυροσβεστικού Σώματος, της ΕΛ.ΑΣ, του Λιμενικού Σώματος, του ΕΚΑΒ, ενώ υπάρχει και ένας ανώτατος αξιωματικός, συντονιστής βάρδιας.

Ως εκ τούτου, όσοι έχουν έξυπνο κινητό (smartphone) θα λαμβάνουν γραπτό προειδοποιητικό μήνυμα (μήνυμα Εκπομπής Κυψέλης (Cell Broadcast - CB), που θα εμφανίζεται στην οθόνη του κινητού τηλεφώνου και θα συνοδεύεται από χαρακτηριστικό ήχο συναγερμού (διαφορετικού από κάθε άλλο ήχο ειδοποίησης της συσκευής).

Μήνυμα σε e-mail ή φωνητικός συναγερμός

Όσοι δεν έχουν έξυπνο κινητό, μπορούν να μπουν στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, όπου υπάρχει ειδική υπηρεσία για το 112, να εγγραφούν και να δηλώσουν τον τρόπο που θέλουν να λαμβάνουν ειδοποιήσεις. Αυτό μπορεί να είναι, είτε μήνυμα σε κινητό, είτε φωνητικοί συναγερμοί σε σταθερό τηλέφωνο, είτε με μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email), που θα μπορεί κανείς να διαβάζει σε κινητό τηλέφωνο, tablet, σταθερό ή φορητό υπολογιστή.

Υπενθυμίζεται ότι στις τηλεφωνικές κλήσεις προς το 112 απαντούν αμέσως ειδικά εκπαιδευμένοι χειριστές στα ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά, ενώ η κλήση είναι χωρίς χρέωση και μπορεί να γίνει από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία