ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η Μεσογειακή διατροφή κάνει καλό και στην τρίτη ηλικία

Οι ηλικιωμένοι που τρέφονται με πολλά φρούτα και λαχανικά και λιγότερο κόκκινο κρέας έχουν περισσότερα «καλά» βακτήρια στο έντερό τους, πράγμα που με τη σειρά του βοηθά για υγιή γηρατειά, σύμφωνα με μια νέα ευρωπαϊκή επιστημονική έρευνα

 18/02/2020 22:00

Η Μεσογειακή διατροφή κάνει καλό και στην τρίτη ηλικία
Φωτογραφία αρχείου

Οι ηλικιωμένοι που ακολουθούν συστηματικά τη Μεσογειακή διατροφή για τουλάχιστον έναν χρόνο, έχουν περισσότερα «καλά» βακτήρια στο έντερό τους, πράγμα που με τη σειρά του βοηθά για υγιή γηρατειά, σύμφωνα με μια νέα ευρωπαϊκή επιστημονική έρευνα.

Η Μεσογειακή διατροφή φαίνεται να συμβάλει -μέσω της βελτίωσης του μικροβιακού οικοσυστήματος του εντέρου- τόσο στην καλύτερη λειτουργία του σώματος, όσο και του νου. Η γήρανση σχετίζεται με μείωση των κινητικών λειτουργιών και με χρόνια φλεγμονή. Η Μεσογειακή διατροφή μειώνει τους μικροοργανισμούς που ευνοούν τη φλεγμονή, αποτρέποντας έτσι την πρόωρη έκπτωση των κινητικών και νοητικών λειτουργιών.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Πολ Ο'Τουλ της Σχολής Μικροβιολογίας του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου του Κορκ της Ιρλανδίας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Gut" (Έντερο), ανέλυσαν το μικροβίωμα 612 ανθρώπων ηλικίας 65 έως 79 ετών σε πέντε χώρες (Γαλλία, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία και Βρετανία).

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες, από τις οποίες η μία έκανε τη συνήθη διατροφή και η άλλη τη μεσογειακή (με πολλά φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, όσπρια, ελαιόλαδο και ψάρια, καθώς επίσης με λίγα κόκκινα κρέατα και κορεσμένα λίπη). Η σωματική και νοητική κατάσταση των ηλικιωμένων αξιολογήθηκε με τεστ στην αρχή της έρευνας και έπειτα από ένα χρόνο.

Διαπιστώθηκε ότι οι ηλικιωμένοι της δεύτερης ομάδας (μεσογειακή διατροφή) είχαν καλύτερη αναλογία «καλών-κακών» βακτηρίων στο έντερο τους, καθώς επίσης μεγαλύτερη σωματική δύναμη, βελτιωμένη λειτουργία εγκεφάλου (π.χ. μνήμη) και μικρότερα επίπεδα συστημικής φλεγμονής. Τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής ήσαν κοινά ανεξάρτητα από την εθνικότητα, την ηλικία ή το βάρος των συμμετεχόντων.

ΑΠΕ/ΜΠΕ 

Οι ηλικιωμένοι που ακολουθούν συστηματικά τη Μεσογειακή διατροφή για τουλάχιστον έναν χρόνο, έχουν περισσότερα «καλά» βακτήρια στο έντερό τους, πράγμα που με τη σειρά του βοηθά για υγιή γηρατειά, σύμφωνα με μια νέα ευρωπαϊκή επιστημονική έρευνα.

Η Μεσογειακή διατροφή φαίνεται να συμβάλει -μέσω της βελτίωσης του μικροβιακού οικοσυστήματος του εντέρου- τόσο στην καλύτερη λειτουργία του σώματος, όσο και του νου. Η γήρανση σχετίζεται με μείωση των κινητικών λειτουργιών και με χρόνια φλεγμονή. Η Μεσογειακή διατροφή μειώνει τους μικροοργανισμούς που ευνοούν τη φλεγμονή, αποτρέποντας έτσι την πρόωρη έκπτωση των κινητικών και νοητικών λειτουργιών.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Πολ Ο'Τουλ της Σχολής Μικροβιολογίας του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου του Κορκ της Ιρλανδίας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Gut" (Έντερο), ανέλυσαν το μικροβίωμα 612 ανθρώπων ηλικίας 65 έως 79 ετών σε πέντε χώρες (Γαλλία, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία και Βρετανία).

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες, από τις οποίες η μία έκανε τη συνήθη διατροφή και η άλλη τη μεσογειακή (με πολλά φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, όσπρια, ελαιόλαδο και ψάρια, καθώς επίσης με λίγα κόκκινα κρέατα και κορεσμένα λίπη). Η σωματική και νοητική κατάσταση των ηλικιωμένων αξιολογήθηκε με τεστ στην αρχή της έρευνας και έπειτα από ένα χρόνο.

Διαπιστώθηκε ότι οι ηλικιωμένοι της δεύτερης ομάδας (μεσογειακή διατροφή) είχαν καλύτερη αναλογία «καλών-κακών» βακτηρίων στο έντερο τους, καθώς επίσης μεγαλύτερη σωματική δύναμη, βελτιωμένη λειτουργία εγκεφάλου (π.χ. μνήμη) και μικρότερα επίπεδα συστημικής φλεγμονής. Τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής ήσαν κοινά ανεξάρτητα από την εθνικότητα, την ηλικία ή το βάρος των συμμετεχόντων.

ΑΠΕ/ΜΠΕ 

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία