ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Η Ελλάδα μπορεί να κεφαλαιοποιήσει τη νίκη της στη μάχη κατά της πανδημίας, προσελκύοντας τουρίστες

Άρθρο της προέδρου του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, αντιπεριφερειάρχη Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, Βούλας Πατουλίδου στη "ΜτΚ"

 30/06/2020 10:00

Η Ελλάδα μπορεί να κεφαλαιοποιήσει  τη νίκη της στη μάχη κατά της πανδημίας, προσελκύοντας τουρίστες

Αυτή τη στιγμή και απ’ ότι δείχνουν τα πράγματα κανείς δεν μπορεί να κάνει μία ασφαλή εκτίμηση για τον Τουρισμό. Αφενός γιατί αντιμετωπίζουμε κάτι πρωτόγνωρο, αφετέρου γιατί υπάρχουν πολλοί αστάθμητοι παράγοντες που τον επηρεάζουν και αλλάζουν ή μπορεί να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή. 

Δεν μπορούμε να κάνουμε καμία πρόβλεψη, γιατί πολύ απλά οποιαδήποτε ανιχνευτική τεχνική πρόβλεψης και να είχαμε στο παρελθόν βασίστηκε σε μοντέλα παλινδρόμησης και χρονολογικές σειρές, σε σχέση με παλαιότερες εξελίξεις. Δυστυχώς δεν υπάρχει αντίστοιχο προηγούμενο για να μπορέσουμε να κομίσουμε μία σοβαρή εκτίμηση. Καλούμαστε λοιπόν να λάβουμε μέτρα, πατώντας στο άγνωστο και στο μεταβλητό. 

Όλα δείχνουν πως θα έχουμε μία μετατόπιση της ταξιδιωτικής κίνησης, μεταφέροντας την τουριστική σαιζόν. Ο Αύγουστος ο Σεπτέμβριος, ο Οκτώβριος φαίνεται πως θα είναι οι ενεργοί τουριστικοί μήνες. Πολλοί τουρίστες θα χρησιμοποιήσουν στην Ευρώπη περισσότερο το αυτοκίνητο ως μέσο μετακίνησης, καθώς και ασφαλή καταλύματα, για να αποφύγουν την επαφή με άλλους τουρίστες. Ο εσωτερικός τουρισμός είναι βέβαιο πως θα αυξηθεί. 

Θέλει πολύ προσοχή στα φαινόμενα τις αισχροκέρδειας. Πολλοί επιχειρηματίες θα προσπαθήσουν να κερδίσουν μέσα σε δύο μήνες, το σύνολο της σεζόν, εκμεταλλευόμενοι την περιορισμένη προσφορά. Ευτυχώς αντιδράσαμε πολύ έγκαιρα απέναντι στην πανδημία και αυτό είχε έναν πολύ καλό αντίκτυπο, όχι μόνο στον αριθμό των κρουσμάτων, αλλά και στην εικόνα της Ελλάδος στο εξωτερικό. 

Η Ελλάδα μπορεί να κεφαλαιοποιήσει το γεγονός αυτό και να προσελκύσει τουρίστες που δεν θα κατευθυνθούν προς τους παραδοσιακούς ανταγωνιστές μας. Σ’ αυτόν τον «πόλεμο» που έχουμε εμπλακεί δώσαμε «μάχες» και βγήκαμε νικητές. Η αυστηρή πειθαρχία και οι θυσίες που κάναμε μας έφεραν σ’ αυτό το σημείο σήμερα που μπορούμε να προσφέρουμε ένα ανταγωνιστικό τουριστικό προϊόν.

Πρέπει να το προφυλάξουμε. Πρέπει να μας προφυλάξουμε. Επιμένω στους ελέγχους! Όταν έχει δείξει τον δρόμο της ασφάλειας τον δρόμο με τον οποία έχεις καταφέρει να έχει τα λιγότερα θύματα την καλύτερη παρουσία δεν μπορείς να το χαλάσεις τώρα. Είμαστε μια αξιόπιστη χώρα που αυτή τη στιγμή έχουμε το δικαίωμα να θέτουμε όρους.


*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 28 Ιουνίου 2020

Αυτή τη στιγμή και απ’ ότι δείχνουν τα πράγματα κανείς δεν μπορεί να κάνει μία ασφαλή εκτίμηση για τον Τουρισμό. Αφενός γιατί αντιμετωπίζουμε κάτι πρωτόγνωρο, αφετέρου γιατί υπάρχουν πολλοί αστάθμητοι παράγοντες που τον επηρεάζουν και αλλάζουν ή μπορεί να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή. 

Δεν μπορούμε να κάνουμε καμία πρόβλεψη, γιατί πολύ απλά οποιαδήποτε ανιχνευτική τεχνική πρόβλεψης και να είχαμε στο παρελθόν βασίστηκε σε μοντέλα παλινδρόμησης και χρονολογικές σειρές, σε σχέση με παλαιότερες εξελίξεις. Δυστυχώς δεν υπάρχει αντίστοιχο προηγούμενο για να μπορέσουμε να κομίσουμε μία σοβαρή εκτίμηση. Καλούμαστε λοιπόν να λάβουμε μέτρα, πατώντας στο άγνωστο και στο μεταβλητό. 

Όλα δείχνουν πως θα έχουμε μία μετατόπιση της ταξιδιωτικής κίνησης, μεταφέροντας την τουριστική σαιζόν. Ο Αύγουστος ο Σεπτέμβριος, ο Οκτώβριος φαίνεται πως θα είναι οι ενεργοί τουριστικοί μήνες. Πολλοί τουρίστες θα χρησιμοποιήσουν στην Ευρώπη περισσότερο το αυτοκίνητο ως μέσο μετακίνησης, καθώς και ασφαλή καταλύματα, για να αποφύγουν την επαφή με άλλους τουρίστες. Ο εσωτερικός τουρισμός είναι βέβαιο πως θα αυξηθεί. 

Θέλει πολύ προσοχή στα φαινόμενα τις αισχροκέρδειας. Πολλοί επιχειρηματίες θα προσπαθήσουν να κερδίσουν μέσα σε δύο μήνες, το σύνολο της σεζόν, εκμεταλλευόμενοι την περιορισμένη προσφορά. Ευτυχώς αντιδράσαμε πολύ έγκαιρα απέναντι στην πανδημία και αυτό είχε έναν πολύ καλό αντίκτυπο, όχι μόνο στον αριθμό των κρουσμάτων, αλλά και στην εικόνα της Ελλάδος στο εξωτερικό. 

Η Ελλάδα μπορεί να κεφαλαιοποιήσει το γεγονός αυτό και να προσελκύσει τουρίστες που δεν θα κατευθυνθούν προς τους παραδοσιακούς ανταγωνιστές μας. Σ’ αυτόν τον «πόλεμο» που έχουμε εμπλακεί δώσαμε «μάχες» και βγήκαμε νικητές. Η αυστηρή πειθαρχία και οι θυσίες που κάναμε μας έφεραν σ’ αυτό το σημείο σήμερα που μπορούμε να προσφέρουμε ένα ανταγωνιστικό τουριστικό προϊόν.

Πρέπει να το προφυλάξουμε. Πρέπει να μας προφυλάξουμε. Επιμένω στους ελέγχους! Όταν έχει δείξει τον δρόμο της ασφάλειας τον δρόμο με τον οποία έχεις καταφέρει να έχει τα λιγότερα θύματα την καλύτερη παρουσία δεν μπορείς να το χαλάσεις τώρα. Είμαστε μια αξιόπιστη χώρα που αυτή τη στιγμή έχουμε το δικαίωμα να θέτουμε όρους.


*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 28 Ιουνίου 2020

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία