ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Η ανάδειξη των γεωργοδιατροφικών προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας σε πρώτο πλάνο

Οι εμπλεκόμενοι φορείς του αγροτικού φορέα – παρουσία του προέδρου της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης, Κώστα Κιλτίδη, συναντήθηκαν στο κτίριο της Περιφέρειας για να συζητήσουν θέματα που τους αφορούν

 05/02/2020 14:14

Η ανάδειξη των γεωργοδιατροφικών προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας σε πρώτο πλάνο

Γιάννης Καρανικολής 

Οι αρμόδιοι αντιπεριφερειάρχες και οι πρόεδροι των επιμελητηρίων όλων των περιφερειακών ενοτήτων της Κεντρικής Μακεδονίας ένωσαν τις δυνάμεις τους ώστε να συμβάλλουν στην ταυτοποίηση  και την κατοχύρωση των προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας. Την πρωτοβουλία πήραν η Αγροδιατροφική Σύμπραξη σε συνεργασία με την ΠΚΜ. Στην αίθουσα συσκέψεων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, κάθισαν στο ίδιο τραπέζι για μια πρώτη συζήτηση ο πρόεδρος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης, Κώστας Κιλτίδης, η αντιπεριφερειάρχης της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου και ο αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας της ΠΚΜ, Σωτήρης Μπάτος μαζί με εκπροσώπους των αντιπεριφερειών και των επιμελητηρίων.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε σε δύο άξονες:

1.Την επιτακτική ανάγκη για την ταυτοποίηση των γεωργοδιατροφικών προϊόντων σε επίπεδο νομού ή Περιφέρειας, που συγκεντρώνουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, για τη σύνταξη φακέλου και την υποβολή αίτησης καταχώρισης ονομασίας στο κοινοτικό μητρώο Προστατευόμενων Ονομασιών Προέλευσης (ΠΟΠ), Προστατευόμενων Γεωγραφικών Ενδείξεων (ΠΓΕ) και Εγγυημένων Παραδοσιακών Ιδιότυπων Προϊόντων (ΕΠΙΠ).

2.Την επιβεβλημένη καταχώριση των προϊόντων με ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά υψηλής προστιθέμενης αξίας, που έχουν αναφορά ιστορικότητας, παράδοσης και διατροφικού πολιτισμού της Μακεδονίας.

"Στον γεωργοδιατροφικό τομέα η Κεντρική Μακεδονία διαθέτει προϊόντα τα οποία έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και δικαιούνται να έχουν ή την γεωγραφική ένδειξη του νομού της Μακεδονίας ή τη Μακεδονικότητα ως προϊόντα που έρχονται από παλιά και είναι καταγεγραμμένα στη γεωγραφική ενότητα της Μακεδονίας" όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Κεντρικής Μακεδονίας, Κώστας Κιλτίδης.

"Ο σημαντικότερος σκοπός αυτής της προσπάθειας σχετίζεται με την ανάδειξη των γεωδιατροφικών προϊόντων που πρέπει επιτέλους να πάρουν ταυτότητα» διευκρίνισε ο κ. Κιλτίδης και ως παράδειγμα για την υπεράσπιση της θέσης του έφερε την περιφέρεια της Τοσκάνης, στην Ιταλία λέγοντας χαρακτηριστικά πως «δεν μπορεί ολόκληρη η Ελλάδα να έχει λιγότερα προϊόντα με ταυτότητα από ότι η περιφέρεια της Τοσκάνης».

Αυτή η προσπάθεια ωστόσο σύμφωνα με τον πρόεδρο, πρέπει να γίνει συντονισμένα. Μάλιστα, «θα ακολουθήσουν πάρα πολλές ακόμη συναντήσεις, με ποιο σημαντική αυτήν που θα γίνει στις 22 Φεβρουαρίου στο περίπτερο Γερμανός, στη διεθνή Έκθεση Τροφίμων και Ποτών, τη γνωστή Detrop».

Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της έκθεσης Detrop Boutique (22 – 24 Φεβρουαρίου 2020), οι επτά επιμέρους περιφέρειες της Κεντρικής Μακεδονίας θα υποβάλλουν την ονοματολογία των προϊόντων τους με σκοπό να αναδειχθούν είτε σε ΠΟΠ είτε σε ΠΓΕ ή ΕΠΙΠ . Ακολούθως, η Αγροδιατροφική Σύμπραξη θα ιεραρχήσει από τρία μέχρι πέντε ιδιαίτερα προϊόντα της κάθε αντιπεριφέρειας ώστε να συνταχθούν οι φάκελοι και αφού υποβληθούν στη Ε.Ε να τύχουν της έγκρισής της.

Σύνδεση του γεωργοδιατροφικού χώρου με τουρισμό, γαστρονομία και πολιτισμό

Ο κ. Κιλτίδης μάλιστα, τόνισε τη σημασία που θα έχει η σύνδεση του πρωτογενούς τομέα, της μεταποίησης και προώθησης των προϊόντων του γεωργοδιατροφικού χώρου με τον τουρισμό, τη γαστρονομία και τον πολιτισμό. Με αυτό τον τρόπο, ο γεωργοδιατροφικός τομέας - ο οποίος "καλύπτει μέχρι στιγμής περισσότερο από το 35% του ΑΕΠ, θα ξεπεράσει το 50% και πλέον, αντιλαμβάνεστε σε τι ασύλληπτες διαστάσεις μπορεί να φτάσει ο πολλαπλασιαστής» κατέληξε. 

Ο αγροδιατροφικός τομέας, ναυαρχίδα των εξαγωγών της Κ. Μακεδονίας

Από τη πλευρά της, η κ. Πατουλίδου χαρακτήρισε τον αγροδιατροφικό τομέα ναυαρχίδα των εξαγωγών της Κεντρικής Μακεδονίας και συνέχισε επισημαίνοντας πως " η ισχυροποίηση της ταυτότητας των προϊόντων μας, η καταχώρηση τους με ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά υψηλής προστιθέμενης αξίας, που έχουν αναφορά ιστορικότητας, παράδοσης και διατροφικού πολιτισμού του τόπου μας, ανοίγει δρόμους επιχειρηματικών συνεργασιών και συμφωνιών με μεγάλες διεθνείς εταιρείες".

Γιάννης Καρανικολής 

Οι αρμόδιοι αντιπεριφερειάρχες και οι πρόεδροι των επιμελητηρίων όλων των περιφερειακών ενοτήτων της Κεντρικής Μακεδονίας ένωσαν τις δυνάμεις τους ώστε να συμβάλλουν στην ταυτοποίηση  και την κατοχύρωση των προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας. Την πρωτοβουλία πήραν η Αγροδιατροφική Σύμπραξη σε συνεργασία με την ΠΚΜ. Στην αίθουσα συσκέψεων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, κάθισαν στο ίδιο τραπέζι για μια πρώτη συζήτηση ο πρόεδρος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης, Κώστας Κιλτίδης, η αντιπεριφερειάρχης της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου και ο αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας της ΠΚΜ, Σωτήρης Μπάτος μαζί με εκπροσώπους των αντιπεριφερειών και των επιμελητηρίων.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε σε δύο άξονες:

1.Την επιτακτική ανάγκη για την ταυτοποίηση των γεωργοδιατροφικών προϊόντων σε επίπεδο νομού ή Περιφέρειας, που συγκεντρώνουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, για τη σύνταξη φακέλου και την υποβολή αίτησης καταχώρισης ονομασίας στο κοινοτικό μητρώο Προστατευόμενων Ονομασιών Προέλευσης (ΠΟΠ), Προστατευόμενων Γεωγραφικών Ενδείξεων (ΠΓΕ) και Εγγυημένων Παραδοσιακών Ιδιότυπων Προϊόντων (ΕΠΙΠ).

2.Την επιβεβλημένη καταχώριση των προϊόντων με ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά υψηλής προστιθέμενης αξίας, που έχουν αναφορά ιστορικότητας, παράδοσης και διατροφικού πολιτισμού της Μακεδονίας.

"Στον γεωργοδιατροφικό τομέα η Κεντρική Μακεδονία διαθέτει προϊόντα τα οποία έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και δικαιούνται να έχουν ή την γεωγραφική ένδειξη του νομού της Μακεδονίας ή τη Μακεδονικότητα ως προϊόντα που έρχονται από παλιά και είναι καταγεγραμμένα στη γεωγραφική ενότητα της Μακεδονίας" όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Κεντρικής Μακεδονίας, Κώστας Κιλτίδης.

"Ο σημαντικότερος σκοπός αυτής της προσπάθειας σχετίζεται με την ανάδειξη των γεωδιατροφικών προϊόντων που πρέπει επιτέλους να πάρουν ταυτότητα» διευκρίνισε ο κ. Κιλτίδης και ως παράδειγμα για την υπεράσπιση της θέσης του έφερε την περιφέρεια της Τοσκάνης, στην Ιταλία λέγοντας χαρακτηριστικά πως «δεν μπορεί ολόκληρη η Ελλάδα να έχει λιγότερα προϊόντα με ταυτότητα από ότι η περιφέρεια της Τοσκάνης».

Αυτή η προσπάθεια ωστόσο σύμφωνα με τον πρόεδρο, πρέπει να γίνει συντονισμένα. Μάλιστα, «θα ακολουθήσουν πάρα πολλές ακόμη συναντήσεις, με ποιο σημαντική αυτήν που θα γίνει στις 22 Φεβρουαρίου στο περίπτερο Γερμανός, στη διεθνή Έκθεση Τροφίμων και Ποτών, τη γνωστή Detrop».

Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της έκθεσης Detrop Boutique (22 – 24 Φεβρουαρίου 2020), οι επτά επιμέρους περιφέρειες της Κεντρικής Μακεδονίας θα υποβάλλουν την ονοματολογία των προϊόντων τους με σκοπό να αναδειχθούν είτε σε ΠΟΠ είτε σε ΠΓΕ ή ΕΠΙΠ . Ακολούθως, η Αγροδιατροφική Σύμπραξη θα ιεραρχήσει από τρία μέχρι πέντε ιδιαίτερα προϊόντα της κάθε αντιπεριφέρειας ώστε να συνταχθούν οι φάκελοι και αφού υποβληθούν στη Ε.Ε να τύχουν της έγκρισής της.

Σύνδεση του γεωργοδιατροφικού χώρου με τουρισμό, γαστρονομία και πολιτισμό

Ο κ. Κιλτίδης μάλιστα, τόνισε τη σημασία που θα έχει η σύνδεση του πρωτογενούς τομέα, της μεταποίησης και προώθησης των προϊόντων του γεωργοδιατροφικού χώρου με τον τουρισμό, τη γαστρονομία και τον πολιτισμό. Με αυτό τον τρόπο, ο γεωργοδιατροφικός τομέας - ο οποίος "καλύπτει μέχρι στιγμής περισσότερο από το 35% του ΑΕΠ, θα ξεπεράσει το 50% και πλέον, αντιλαμβάνεστε σε τι ασύλληπτες διαστάσεις μπορεί να φτάσει ο πολλαπλασιαστής» κατέληξε. 

Ο αγροδιατροφικός τομέας, ναυαρχίδα των εξαγωγών της Κ. Μακεδονίας

Από τη πλευρά της, η κ. Πατουλίδου χαρακτήρισε τον αγροδιατροφικό τομέα ναυαρχίδα των εξαγωγών της Κεντρικής Μακεδονίας και συνέχισε επισημαίνοντας πως " η ισχυροποίηση της ταυτότητας των προϊόντων μας, η καταχώρηση τους με ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά υψηλής προστιθέμενης αξίας, που έχουν αναφορά ιστορικότητας, παράδοσης και διατροφικού πολιτισμού του τόπου μας, ανοίγει δρόμους επιχειρηματικών συνεργασιών και συμφωνιών με μεγάλες διεθνείς εταιρείες".

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία