ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

H πανδημία εκτίναξε τις ηλεκτρονικές πωλήσεις

Οι νέες τάσεις της αγοράς στο επίκεντρο διαδικτυακής εκδήλωσης ΕΒΕΘ και ΣΕΒ – Απογειώθηκε το ηλεκτρονικό εμπόριο το πρώτο εξάμηνο του 2020 καταγράφοντας άνοδο κατά 170% - Ποιες κατηγορίες προϊόντων έσπασαν τα κοντέρ

 20/01/2021 18:00

H πανδημία εκτίναξε τις ηλεκτρονικές πωλήσεις

Στέφανος Μαχτσίρας

Η διαμόρφωση ενός νέου τοπίου στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες, καθώς και η παρουσίαση επιτυχημένων πρακτικών ηλεκτρονικών πωλήσεων από διακεκριμένους επαγγελματίες της αγοράς, κυριάρχησαν στην εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν διαδικτυακά ΕΒΕΘ και ΣΕΒ.

Μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις, βρίσκονται αντιμέτωπες με την ανάγκη ταχείας ψηφιακής προσαρμογής τους, ελέω των αλλαγών που επιφέρει η πανδημία.

Καθώς η στροφή των καταναλωτών στις ηλεκτρονικές αγορές έχει επιταχυνθεί εξαιτίας των συνθηκών που προκάλεσε η COVID19 και η προσαρμογή σε νέα κανάλια πωλήσεων αποτελεί μια πολυεπίπεδη πρόκληση για τις επιχειρήσεις, ο ρυθμός των εξελίξεων είναι μια διαρκής άσκηση ομαλής λειτουργίας της αγοράς.

«Η πανδημία επιτάχυνε τη στροφή των καταναλωτών στα ψηφιακά μέσα, η άνοιξη έκλεισε με άνοδο 170% στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, τον Δεκέμβριο η αξία των ψηφιακών πωλήσεων αυξήθηκε 3,2 δισ. ευρώ για όλο το 2020», επεσήμανε ο Γιώργος Ξηρογιάννης, αναπληρωτής γενικός διευθυντής του ΣΕΒ.

«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός θα παίξει τεράστιο ρόλο στην ανάκαμψη της οικονομίας. Ζητούμενο είναι να βελτιώνεται η παραγωγικότητα των επιχειρήσεων αλλά και η προστιθέμενη αξία που δίνουμε στους πελάτες μας», ανέφερε ο Μανώλης Βλαχογιάννης, α’ αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ.

«Όταν φτιάχνουμε ένα ψηφιακό κατάστημα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψιν τις ανάγκες του καταναλωτή, χρειάζεται να δούμε πως το σύστημα ροής πληροφοριών θα γίνει πιο ελκυστικό για τον πελάτη», πρόσθεσε.

Oι πρωταθλητές των πωλήσεων

«Ένας στους δύο έλληνες το 2020 πραγματοποίησε αγορές ηλεκτρονικά, το ποσοστό τώρα είναι σίγουρα αυξημένο, την εβδομάδα της Black Friday του περασμένου έτους οι ψηφιακές πωλήσεις ανέβηκαν κατά 70% σε σχέση με το 2019», σημείωσε η Κατερίνα Φραϊδάκη, πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου.

«Τα ηλεκτρονικά καταστήματα θωρακίστηκαν και έδωσαν λύσεις στους καταναλωτές», συμπλήρωσε. Σύμφωνα με έρευνα του Συνδέσμου, web cameras (+1.256%), βιταμίνες (+110%), οθόνες pc(+48%) κρέμες σώματος (+40%) ήταν οι πρωταγωνιστές των διαδικτυακών πωλήσεων κατά τη διάρκεια της πρώτης καραντίνας. Τα προϊόντα μόδας στο δεύτερο lockdown κάλυψαν το χαμένο έδαφος με τις e-πωλήσεις τους να σημειώνουν σημαντική άνοδο.

«Ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός είναι αναγκαίος και προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις στη σημερινή εποχή», επεσήμανε ο Παναγιώτης Σταμπουλίδης, γενικός γραμματέας εμπορίου και προστασίας του καταναλωτή.

«Με το παρατηρητήριο τιμών e-katanalotis που δημιουργήσαμε οι πολίτες μπορούν να συγκρίνουν τις τιμές καθώς όλα τα δεδομένα είναι στη διάθεσή τους, η πλατφόρμα αυτή είναι προς όφελος και των επιχειρήσεων ενώ είναι κι ένα εργαλείο το οποίο θα πιέζει την πολιτεία για περισσότερη διαφάνεια», πρόσθεσε.

«Τα ηλεκτρονικά μέσα είναι το μέλλον, η πανδημία αυτή ας μην έχει κανείς την ψευδαίσθηση ότι θα είναι η τελευταία, εμείς θα σταθούμε δίπλα στις ΜμΕ επιδοτώντας τες για να αναπτύξουν e-shop», τόνισε.

«Οι προσπάθειές μας για την καταπολέμηση της ηλεκτρονικής απάτης θα ενταθούν κλείνοντας άμεσα καταστήματα που εξαπατούν καταναλωτές, θωρακίζουμε το θεσμικό μας πλαίσιο για να επεμβαίνουμε άμεσα όταν υπάρχουν τέτοια φαινόμενα», είπε.

«Mία μικρομεσαία εταιρεία πρέπει να ψηφιοποιηθεί πρώτα εσωτερικά και στη συνέχεια να μεταβεί στο e-commerce, επιβάλλεται να υπάρχει καλή γνώση της επιχείρησης και της εταιρικής κουλτούρας», υποστήριξε ο Σάββας Τορτοπίδης, ΙΤ Manager στη ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΜΑΣΟΥΤΗΣ ΑΕ.

Στα πλεονεκτήματα των e-shop αναφέρθηκε η Σταυρούλα Κακκαβά, e-Commerce Manager στο YOU.GR. Μεταξύ αυτών η αδιάλειπτη λειτουργία τους (δεν κλείνουν Κυριακές, αργίες και στα lockdown), η μη ύπαρξη ωραρίου, η μείωση των λειτουργικών εξόδων και η δυνατότητα που δίνεται στις επιχειρήσεις να προσελκύσουν νέους πελάτες.

Η διαμόρφωση ενός νέου τοπίου στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες, καθώς και η παρουσίαση επιτυχημένων πρακτικών ηλεκτρονικών πωλήσεων από διακεκριμένους επαγγελματίες της αγοράς, κυριάρχησαν στην εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν διαδικτυακά ΕΒΕΘ και ΣΕΒ.

Μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις, βρίσκονται αντιμέτωπες με την ανάγκη ταχείας ψηφιακής προσαρμογής τους, ελέω των αλλαγών που επιφέρει η πανδημία.

Καθώς η στροφή των καταναλωτών στις ηλεκτρονικές αγορές έχει επιταχυνθεί εξαιτίας των συνθηκών που προκάλεσε η COVID19 και η προσαρμογή σε νέα κανάλια πωλήσεων αποτελεί μια πολυεπίπεδη πρόκληση για τις επιχειρήσεις, ο ρυθμός των εξελίξεων είναι μια διαρκής άσκηση ομαλής λειτουργίας της αγοράς.

«Η πανδημία επιτάχυνε τη στροφή των καταναλωτών στα ψηφιακά μέσα, η άνοιξη έκλεισε με άνοδο 170% στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, τον Δεκέμβριο η αξία των ψηφιακών πωλήσεων αυξήθηκε 3,2 δισ. ευρώ για όλο το 2020», επεσήμανε ο Γιώργος Ξηρογιάννης, αναπληρωτής γενικός διευθυντής του ΣΕΒ.

«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός θα παίξει τεράστιο ρόλο στην ανάκαμψη της οικονομίας. Ζητούμενο είναι να βελτιώνεται η παραγωγικότητα των επιχειρήσεων αλλά και η προστιθέμενη αξία που δίνουμε στους πελάτες μας», ανέφερε ο Μανώλης Βλαχογιάννης, α’ αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ.

«Όταν φτιάχνουμε ένα ψηφιακό κατάστημα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψιν τις ανάγκες του καταναλωτή, χρειάζεται να δούμε πως το σύστημα ροής πληροφοριών θα γίνει πιο ελκυστικό για τον πελάτη», πρόσθεσε.

Oι πρωταθλητές των πωλήσεων

«Ένας στους δύο έλληνες το 2020 πραγματοποίησε αγορές ηλεκτρονικά, το ποσοστό τώρα είναι σίγουρα αυξημένο, την εβδομάδα της Black Friday του περασμένου έτους οι ψηφιακές πωλήσεις ανέβηκαν κατά 70% σε σχέση με το 2019», σημείωσε η Κατερίνα Φραϊδάκη, πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου.

«Τα ηλεκτρονικά καταστήματα θωρακίστηκαν και έδωσαν λύσεις στους καταναλωτές», συμπλήρωσε. Σύμφωνα με έρευνα του Συνδέσμου, web cameras (+1.256%), βιταμίνες (+110%), οθόνες pc(+48%) κρέμες σώματος (+40%) ήταν οι πρωταγωνιστές των διαδικτυακών πωλήσεων κατά τη διάρκεια της πρώτης καραντίνας. Τα προϊόντα μόδας στο δεύτερο lockdown κάλυψαν το χαμένο έδαφος με τις e-πωλήσεις τους να σημειώνουν σημαντική άνοδο.

«Ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός είναι αναγκαίος και προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις στη σημερινή εποχή», επεσήμανε ο Παναγιώτης Σταμπουλίδης, γενικός γραμματέας εμπορίου και προστασίας του καταναλωτή.

«Με το παρατηρητήριο τιμών e-katanalotis που δημιουργήσαμε οι πολίτες μπορούν να συγκρίνουν τις τιμές καθώς όλα τα δεδομένα είναι στη διάθεσή τους, η πλατφόρμα αυτή είναι προς όφελος και των επιχειρήσεων ενώ είναι κι ένα εργαλείο το οποίο θα πιέζει την πολιτεία για περισσότερη διαφάνεια», πρόσθεσε.

«Τα ηλεκτρονικά μέσα είναι το μέλλον, η πανδημία αυτή ας μην έχει κανείς την ψευδαίσθηση ότι θα είναι η τελευταία, εμείς θα σταθούμε δίπλα στις ΜμΕ επιδοτώντας τες για να αναπτύξουν e-shop», τόνισε.

«Οι προσπάθειές μας για την καταπολέμηση της ηλεκτρονικής απάτης θα ενταθούν κλείνοντας άμεσα καταστήματα που εξαπατούν καταναλωτές, θωρακίζουμε το θεσμικό μας πλαίσιο για να επεμβαίνουμε άμεσα όταν υπάρχουν τέτοια φαινόμενα», είπε.

«Mία μικρομεσαία εταιρεία πρέπει να ψηφιοποιηθεί πρώτα εσωτερικά και στη συνέχεια να μεταβεί στο e-commerce, επιβάλλεται να υπάρχει καλή γνώση της επιχείρησης και της εταιρικής κουλτούρας», υποστήριξε ο Σάββας Τορτοπίδης, ΙΤ Manager στη ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΜΑΣΟΥΤΗΣ ΑΕ.

Στα πλεονεκτήματα των e-shop αναφέρθηκε η Σταυρούλα Κακκαβά, e-Commerce Manager στο YOU.GR. Μεταξύ αυτών η αδιάλειπτη λειτουργία τους (δεν κλείνουν Κυριακές, αργίες και στα lockdown), η μη ύπαρξη ωραρίου, η μείωση των λειτουργικών εξόδων και η δυνατότητα που δίνεται στις επιχειρήσεις να προσελκύσουν νέους πελάτες.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία