ΑΠΟΨΕΙΣ

«Η γέφυρα για έναν μεγάλο κόσμο»

Του Νίκου Πουρσανίδη, Υπεύθυνο δομής του βρεφονηπιακού σταθμού «Το κουκί και το Ρεβύθι»

 09/06/2021 09:00

«Η γέφυρα για έναν μεγάλο κόσμο»
Στην περίοδο της πανδημίας, οι παιδαγωγοί στο «κουκί και το Ρεβύθι», απάντησαν εκπονώντας ένα σχήμα δράσεων με τη χρήση της τεχνολογίας

Τα πρώτα τρία χρόνια της ζωής ενός ανθρώπου είναι η σημαντικότερη περίοδος για την ανάπτυξή του. Καθυστερήσεις στην ανάπτυξη σε αυτή τη χρονική περίοδο, μπορεί να προκαλέσουν αργότερα σημαντικά προβλήματα στη φάση ένταξης και κοινωνικοποίησης αλλά και στην εν γένει δυνατότητα προσαρμογής και μάθησης των παιδιών.

Η παρατεταμένη περίοδος της πανδημίας που διερχόμαστε τα τελευταία δυο χρόνια, ανάγκασε τους γονείς και τα παιδιά αυτής της ηλικίας να κλειστούν στα σπίτια τους. Να στερηθούν τις παρέες και το παιχνίδι. Να στερηθούν την εμπειρία της φοίτησης σε ένα βρεφονηπιακό σταθμό που ακριβώς συνεισφέρει σημαντικά στην ισόρροπη ανάπτυξή τους. Λειτουργεί σαν μια ανοιχτή αγκαλιά, ντυμένη με παιχνίδι, η οποία με οδηγό τις αρχές της σύγχρονης παιδαγωγικής, τα οδηγεί στη γνώση και την ανάπτυξη. Κοινωνικοποίηση συνδυασμένη με αυτενέργεια, διαθεματική εκπαίδευση και συσχέτιση με τον πραγματικό κόσμο και γνωριμία με τις ιδιαίτερες πτυχές της κουλτούρας μας. Ανάπτυξη δεξιοτήτων, σμιλεμένες αρχές, κανόνες και ομαλές συμπεριφορές. Ο βρεφονηπιακός σταθμός γίνεται η γέφυρα για να γνωρίσουν το μεγάλο κόσμο που τα περιβάλλει και να σταθούν με ασφάλεια στα μικρά τους ποδαράκια, πριν χρειαστεί να διεκδικήσουν τον μερίδιο τους από αυτόν τον κόσμο.

Με κλειστούς τους βρεφονηπιακούς σταθμούς, οι παιδαγωγοί αναγκάστηκαν να βρουν καινούργιους τρόπους επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης με τα παιδιά, ώστε να κερδίσουν όσο περισσότερο μπορούσαν από το χαμένο έδαφος. Παρά το γεγονός της «έμφυτης» σχεδόν σχέσης των παιδιών αυτών των ηλικιών με την τεχνολογία, η μικρή ηλικία δεν διευκόλυνε απόλυτα τη χρήση τηλεκπαίδευσης με την κλασσική έννοια του όρου. Απαιτούνταν σίγουρα και η συμμετοχή των γονέων, αλλά και η διαθεσιμότητα υλικών για κατασκευές που χρειάζεται να γίνουν από τους μικρούς μας φίλους.

Σε αυτή τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας, οι παιδαγωγοί στο «κουκί και το Ρεβύθι», τον περιαστικό βρεφονηπιακό σταθμό με έδρα το Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης, απάντησαν εκπονώντας ένα σχήμα καθημερινών εκδηλώσεων και δράσεων με τη χρήση της τεχνολογίας. Στόχος ήταν να μην χαθεί αυτός ο πολύτιμος χρόνος για τα παιδιά και να μην διαταραχθεί η σχέση επικοινωνίας και εμπιστοσύνης που αναπτύσσεται με το παιδί, και επιτρέπει στο παιδαγωγό να το οδηγεί στη γνώση και την ανάπτυξη. Ήταν για εμάς μια πρόκληση, στην οποία ανταποκριθήκαμε με σκληρή ομαδική δουλειά και συνεχή προετοιμασία. Ένα πρωτόγνωρο εγχείρημα που στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία και βοήθησε ουσιαστικά τα παιδιά μας.

to-koyki.jpg


Τα πρώτα τρία χρόνια της ζωής ενός ανθρώπου είναι η σημαντικότερη περίοδος για την ανάπτυξή του. Καθυστερήσεις στην ανάπτυξη σε αυτή τη χρονική περίοδο, μπορεί να προκαλέσουν αργότερα σημαντικά προβλήματα στη φάση ένταξης και κοινωνικοποίησης αλλά και στην εν γένει δυνατότητα προσαρμογής και μάθησης των παιδιών.

Η παρατεταμένη περίοδος της πανδημίας που διερχόμαστε τα τελευταία δυο χρόνια, ανάγκασε τους γονείς και τα παιδιά αυτής της ηλικίας να κλειστούν στα σπίτια τους. Να στερηθούν τις παρέες και το παιχνίδι. Να στερηθούν την εμπειρία της φοίτησης σε ένα βρεφονηπιακό σταθμό που ακριβώς συνεισφέρει σημαντικά στην ισόρροπη ανάπτυξή τους. Λειτουργεί σαν μια ανοιχτή αγκαλιά, ντυμένη με παιχνίδι, η οποία με οδηγό τις αρχές της σύγχρονης παιδαγωγικής, τα οδηγεί στη γνώση και την ανάπτυξη. Κοινωνικοποίηση συνδυασμένη με αυτενέργεια, διαθεματική εκπαίδευση και συσχέτιση με τον πραγματικό κόσμο και γνωριμία με τις ιδιαίτερες πτυχές της κουλτούρας μας. Ανάπτυξη δεξιοτήτων, σμιλεμένες αρχές, κανόνες και ομαλές συμπεριφορές. Ο βρεφονηπιακός σταθμός γίνεται η γέφυρα για να γνωρίσουν το μεγάλο κόσμο που τα περιβάλλει και να σταθούν με ασφάλεια στα μικρά τους ποδαράκια, πριν χρειαστεί να διεκδικήσουν τον μερίδιο τους από αυτόν τον κόσμο.

Με κλειστούς τους βρεφονηπιακούς σταθμούς, οι παιδαγωγοί αναγκάστηκαν να βρουν καινούργιους τρόπους επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης με τα παιδιά, ώστε να κερδίσουν όσο περισσότερο μπορούσαν από το χαμένο έδαφος. Παρά το γεγονός της «έμφυτης» σχεδόν σχέσης των παιδιών αυτών των ηλικιών με την τεχνολογία, η μικρή ηλικία δεν διευκόλυνε απόλυτα τη χρήση τηλεκπαίδευσης με την κλασσική έννοια του όρου. Απαιτούνταν σίγουρα και η συμμετοχή των γονέων, αλλά και η διαθεσιμότητα υλικών για κατασκευές που χρειάζεται να γίνουν από τους μικρούς μας φίλους.

Σε αυτή τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας, οι παιδαγωγοί στο «κουκί και το Ρεβύθι», τον περιαστικό βρεφονηπιακό σταθμό με έδρα το Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης, απάντησαν εκπονώντας ένα σχήμα καθημερινών εκδηλώσεων και δράσεων με τη χρήση της τεχνολογίας. Στόχος ήταν να μην χαθεί αυτός ο πολύτιμος χρόνος για τα παιδιά και να μην διαταραχθεί η σχέση επικοινωνίας και εμπιστοσύνης που αναπτύσσεται με το παιδί, και επιτρέπει στο παιδαγωγό να το οδηγεί στη γνώση και την ανάπτυξη. Ήταν για εμάς μια πρόκληση, στην οποία ανταποκριθήκαμε με σκληρή ομαδική δουλειά και συνεχή προετοιμασία. Ένα πρωτόγνωρο εγχείρημα που στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία και βοήθησε ουσιαστικά τα παιδιά μας.

to-koyki.jpg


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία