Λόγια του Βαρδάρη

  • Η αλήθεια της τοιχογραφίας στο ΑΠΘ
    18/05/2021 12:36

    Η αλήθεια της τοιχογραφίας στο ΑΠΘ


    Μία δημόσια καταγγελία έκανε γραπτώς η Τομεακή Οργάνωση του Πολυτεχνείου του ΑΠΘ της ΚΝΕ, δηλαδή το ΚΚΕ.

    Μία καθηγήτρια, της οποίας το όνομα δεν αποκαλύπτεται, στις 15 Μαΐου σε εκδήλωση της ΦΥΛ.ΙΣ., (Φοιτητική Ένωσης για το Φύλο και την Ισότητα) με θέμα «Οικοφεμινισμός, φύλο & χώρος» χαρακτήρισε ως «ένδειξη σεξισμού στο αστικό πανεπιστήμιο», την τοιχογραφία του Μπελογιάννη, που κατά την ΚΝΕ, «κοσμεί το Πολυτεχνείο».

    Η ΦΥΛ.ΙΣ., όπως διευκρινίζει η ίδια είναι μία «ανεξάρτητη μη κερδοσκοπική ένωση χωρίς κομματικό ή οικονομικό χαρακτήρα», ο δε χαρακτηρισμός της για τον Μπελογιάννη, σύμφωνα με την ΚΝΕ, «απαράδεκτος».

    «Ο αντικομμουνισμός τυφλώνει σε σημείο αυτογελοιοποιησης!», αναφέρει η ανακοίνωση, η οποία υποστηρίζει ότι η αναφορά ξεπερνά «και την πιο αρρωστημένη φαντασία!»

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν, την εκδήλωση παρακολούθησαν 136 άτομα.

    Όσο κι αν έψαξα δεν βρήκα τα ονόματα των εισηγητών δεν έχουν καταγραφεί, ούτε οι εισηγήσεις τους, άρα, τουλάχιστον ένας/μία, από την ΤΟ Πολυτεχνείου της ΚΝΕ ήταν ανάμεσα στους 136 που παρακολούθησαν την εκδήλωση στην πλατφόρμα ZOOM, η οποία τους ενίσχυσε την πεποίθηση ότι «η κοινωνία για την οποία πάλευε ο Νίκος Μπελογιάννης, όπως και τα μέλη της ΚΝΕ και του ΚΚΕ είναι η μόνη κοινωνία στην οποία μπορεί να εξασφαλισθεί η ισοτιμία μεταξύ ανδρών και γυναικών, να καταργηθούν οι καταναγκασμοί και η εκμετάλλευση που η καπιταλιστική κοινωνία γεννά».

    Το θέμα όμως το οποίο προκύπτει είναι γιατί ένα κοινοβουλευτικό κόμμα έρχεται σε αντιπαράθεση με μία MKO, την οποία περίπου δεν γνωρίζουν οι μανούλες των μελών της.

    Την απάντηση δίνει η ίδια η ανακοίνωση της ΚΝΕ, η οποία προαναγγέλλει ότι «σύντομα δίπλα στον Μπελογιάννη τους τοίχους του ΑΠΘ θα κοσμεί και η ηρωική Ηλέκτρα και η Μίρκα Γκινοβα και άλλοι ήρωες και ηρωίδες του λαού μας!».

    Το μόνο εύλογο συμπέρασμα είναι ότι στο Πολυτεχνείο του ΑΠΘ, ο καθένας μπορεί να κάνει μία τοιχογραφία, την οποία μετά σβήνει ο αρμόδιος υπάλληλος ο οποίος πληρώνεται από το Πολυτεχνείο για να σβήνει αυτά που οι άλλοι γράφουν.

    Προφανώς η τοιχογραφία με τον Μπελογιάννη, επέζησε της άσκησης των καθηκόντων του «σβήστη», με αποτέλεσμα να δημιουργούνται εύλογες ανησυχίες για μεροληψία καθώς δεν επέζησε η μετατροπή του αγάλματος του Αριστοτέλη, σε άνδρα των ΜΑΤ, την οποία πανεπιστημιακός δάσκαλος είχε χαρακτηρίσει «εικαστική παρέμβαση»;

    Ευτυχώς στην ανακοίνωση διευκρινίζεται ότι οι τοιχογραφίες γίνονται έτσι ώστε «να επικρατήσει η αλήθεια κόντρα στον ώμο αντικομμουνισμό».

    Η διαπίστωση ότι η αλήθεια επικρατεί με τις τοιχογραφίες, προφανώς είναι μία νέα προσέγγιση στον διάλογο παγκοσμίως αλλά η αλήθεια ότι ο καθένας μπορεί να κάνει μία τοιχογραφία στο πανεπιστήμιο είναι μία ελληνική πατέντα.

    Πόσο πληρώνεται ο «σβήστης» και πόσο κοστίζει ο εξοπλισμός του μετά τα απαραίτητα υλικά;