ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

H 7η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης κάνει τον απολογισμό της!

Καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, παράλληλα projects και το Φεστιβάλ Περφόρμανς ήταν μόνο μερικά από όσα είδαμε στη φετινή διοργάνωση

 20/02/2020 15:48

H 7η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης κάνει τον απολογισμό της!

Με τεράστια επιτυχία ολοκληρώθηκε η 7η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης κάνοντας μία ΣΤΑΣΗ που τάραξε τα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης.

Η πρώτη μεγάλη διοργάνωση του Μητροπολιτικού Οργανισμού Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης, του ΜΟΜus , φιλοξένησε για τέσσερις μήνες έργα 50 και πλέον εικαστικών από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ για πρώτη χρονιά η διοργάνωση έκανε άνοιγμα στην Αθήνα.

Υπό τη σκέπη της εκτυλίχθηκε και φέτος το Φεστιβάλ Περφόρμανς με τις performances 6 καλλιτεχνών και τιμώμενο καλλιτέχνη τον διάσημο και εκκεντρικό Stelarc, ο οποίος μάλιστα έδωσε και ανοιχτή ομιλία προς το κοινό.

Με τον κόσμο να φτάνει σε προσέλευση τα 29.000 άτομα και να επισκέπτεται συνεχώς και τους έξι χώρους στους οποίους στεγάστηκε η κεντρική έκθεση, είναι φανερό πως η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης αποτέλεσε πόλο έλξης διεθνούς ενδιαφέροντος.

Κάνουμε ΣΤΑΣΗ σε όσα είδαμε

Παράλληλα με την κεντρική έκθεση, έτρεξαν projects , εκδηλώσεις λόγου, ξεναγήσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα. Στα projects ανήκουν η έκθεση «Οverview Effect», όπου παρουσιάστηκαν έργα νέων καλλιτεχνών εμπνευσμένα από από τις 14 ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού τμήματος του 60ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, η ομαδική έκθεση “Just a bowl of cherries” με τα έργα 12 καλλιτεχνών οι οποίοι εξέτασαν την ιδέα αποστολής αντικειμένων στο διάστημα ως αντιπροσωπευτικά του είδους μας και η έκθεση «Στάση στην πράξη» βραβευθέντων της 8ης Μπιενάλε φοιτητών σχολών Καλών Τεχνών Ελλάδος το 2017.

Οι εκδηλώσεις λόγου περιλάμβαναν τεράστια ποικιλία θεμάτων όπως το

Συνέδριο «Δημοκρατία & Τέχνη: Προκλήσεις και Προοπτικές», τα περιβόητα «Artists’ Talks», στα οποία καλλιτέχνες που συμμετείχαν στην κεντρική έκθεση της 7ης Μπιενάλε μίλησαν για το έργο τους, ημερίδες για την ιστορία της τέχνης και την εργασία καθώς και masterclasses με φωτογράφους, όπως τον ακτιβιστή Claudio Pérez, με παράλληλη προβολή του ντοκιμαντέρ «Χιλή, η πόλη των φωτογράφων».

Τις ανοιχτές ξεναγήσεις για το κοινό, πλαισίωσαν τρεις ειδικά σχεδιασμένες εκπαιδευτικές δράσεις για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Ειδικότερα, πραγματοποιήθηκαν ξεναγήσεις στα έργα του Έλληνα εικαστικού Takis, ο οποίος συμπεριλήφθηκε στους διεθνείς πρωτοπόρους της κινητικής τέχνης, σε ένα Workshop με τίτλο «STASIS! Ραπ στην Μπιενάλε!» με τον ράπερ 12ο Πίθηκο να βοηθάει εφήβους να δημιουργήσουν τα δικά τους τραγούδια, και τη δράση "Possi(ball)ities" για κοινό όλων των ηλικιών στη χορογραφική εγκατάσταση/παιχνίδι του χορογράφου Αλέξη Τσιάμογλου/RoughCut.

Η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης συγχρηματοδοτήθηκε από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης), ανέδειξε με την κεντρική έκθεσή της έξι χώρους στη Θεσσαλονίκη [MOMus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη (Μονή Λαζαριστών), MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (εντός ΔΕΘ-HELEXPO), MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Α’, λιμάνι), MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών (Αποθήκη Β1, λιμάνι), Αλατζά Ιμαρέτ (Θεσσαλονίκη), Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά (Πλ. Αγίων Ασωμάτων) στην Αθήνα.], ενώ η διοργάνωση διαβεβαίωσε πως ξεκινά άμεσα την προετοιμασία της επόμενης Μπιενάλε.

Με τεράστια επιτυχία ολοκληρώθηκε η 7η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης κάνοντας μία ΣΤΑΣΗ που τάραξε τα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης.

Η πρώτη μεγάλη διοργάνωση του Μητροπολιτικού Οργανισμού Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης, του ΜΟΜus , φιλοξένησε για τέσσερις μήνες έργα 50 και πλέον εικαστικών από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ για πρώτη χρονιά η διοργάνωση έκανε άνοιγμα στην Αθήνα.

Υπό τη σκέπη της εκτυλίχθηκε και φέτος το Φεστιβάλ Περφόρμανς με τις performances 6 καλλιτεχνών και τιμώμενο καλλιτέχνη τον διάσημο και εκκεντρικό Stelarc, ο οποίος μάλιστα έδωσε και ανοιχτή ομιλία προς το κοινό.

Με τον κόσμο να φτάνει σε προσέλευση τα 29.000 άτομα και να επισκέπτεται συνεχώς και τους έξι χώρους στους οποίους στεγάστηκε η κεντρική έκθεση, είναι φανερό πως η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης αποτέλεσε πόλο έλξης διεθνούς ενδιαφέροντος.

Κάνουμε ΣΤΑΣΗ σε όσα είδαμε

Παράλληλα με την κεντρική έκθεση, έτρεξαν projects , εκδηλώσεις λόγου, ξεναγήσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα. Στα projects ανήκουν η έκθεση «Οverview Effect», όπου παρουσιάστηκαν έργα νέων καλλιτεχνών εμπνευσμένα από από τις 14 ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού τμήματος του 60ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, η ομαδική έκθεση “Just a bowl of cherries” με τα έργα 12 καλλιτεχνών οι οποίοι εξέτασαν την ιδέα αποστολής αντικειμένων στο διάστημα ως αντιπροσωπευτικά του είδους μας και η έκθεση «Στάση στην πράξη» βραβευθέντων της 8ης Μπιενάλε φοιτητών σχολών Καλών Τεχνών Ελλάδος το 2017.

Οι εκδηλώσεις λόγου περιλάμβαναν τεράστια ποικιλία θεμάτων όπως το

Συνέδριο «Δημοκρατία & Τέχνη: Προκλήσεις και Προοπτικές», τα περιβόητα «Artists’ Talks», στα οποία καλλιτέχνες που συμμετείχαν στην κεντρική έκθεση της 7ης Μπιενάλε μίλησαν για το έργο τους, ημερίδες για την ιστορία της τέχνης και την εργασία καθώς και masterclasses με φωτογράφους, όπως τον ακτιβιστή Claudio Pérez, με παράλληλη προβολή του ντοκιμαντέρ «Χιλή, η πόλη των φωτογράφων».

Τις ανοιχτές ξεναγήσεις για το κοινό, πλαισίωσαν τρεις ειδικά σχεδιασμένες εκπαιδευτικές δράσεις για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Ειδικότερα, πραγματοποιήθηκαν ξεναγήσεις στα έργα του Έλληνα εικαστικού Takis, ο οποίος συμπεριλήφθηκε στους διεθνείς πρωτοπόρους της κινητικής τέχνης, σε ένα Workshop με τίτλο «STASIS! Ραπ στην Μπιενάλε!» με τον ράπερ 12ο Πίθηκο να βοηθάει εφήβους να δημιουργήσουν τα δικά τους τραγούδια, και τη δράση "Possi(ball)ities" για κοινό όλων των ηλικιών στη χορογραφική εγκατάσταση/παιχνίδι του χορογράφου Αλέξη Τσιάμογλου/RoughCut.

Η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης συγχρηματοδοτήθηκε από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης), ανέδειξε με την κεντρική έκθεσή της έξι χώρους στη Θεσσαλονίκη [MOMus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη (Μονή Λαζαριστών), MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (εντός ΔΕΘ-HELEXPO), MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Α’, λιμάνι), MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών (Αποθήκη Β1, λιμάνι), Αλατζά Ιμαρέτ (Θεσσαλονίκη), Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά (Πλ. Αγίων Ασωμάτων) στην Αθήνα.], ενώ η διοργάνωση διαβεβαίωσε πως ξεκινά άμεσα την προετοιμασία της επόμενης Μπιενάλε.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία