ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Γαλλία Vs Μαρόκο: Ένα παραμύθι με πολλούς... δράκους από το παρελθόν και ικανό να αλλάξει το μέλλον (βίντεο)

Ο δεύτερος ημιτελικός του Μουντιάλ παίζεται σε πολλά γήπεδα, καθώς η παλιά αλλά και η σύγχρονη ιστορία τον κάνουν ξεχωριστό

 14/12/2022 11:00

Γαλλία Vs Μαρόκο: Ένα παραμύθι με πολλούς... δράκους από το παρελθόν και ικανό να αλλάξει το μέλλον (βίντεο)

Δήμητρα Τσαμποδήμου

Το ταξίδι του Μαρόκου στους ημιτελικούς του Παγκοσμίου Κυπέλλου μοιάζει με παραμύθι. Σαν εκείνα τα βγαλμένα από τη ζωή, τα οποία, άλλωστε συγκινούν πολύ περισσότερο από τα… παραδοσιακά που βασίζονται αποκλειστικά στη φαντασία του παραμυθά.

Παιχνίδι με το παιχνίδι στο Κατάρ, η απίθανη βορειοαφρικανική ομάδα σκόρπισε τους αντιπάλους-φαβορί, κατακτώντας τη μία νίκη μετά την άλλη με επιμονή, γενναιότητα και αλλά και ταλέντο.

Για να περάσει, όμως, κάτι τέτοιο από τα γήπεδα στις στήλες των εφημερίδων, στα πόρταλ και τελικά να γραφτεί στο μεγάλο βιβλίο των παραμυθιών, τα παραπάνω δεν αρκούν. Όπως, στα παραμύθια όπου το γάμο της πριγκιποπούλας γιορτάζουν με πλούσιο μενού όλοι οι χωρικοί που ξεχνούν τα βάσανα και τη φτώχεια τους για ένα βράδυ, έτσι και στην ιστορία του Μαρόκου, τα «λιοντάρια» έκαναν ένα δώρο ανεκτίμητο στους συμπατριώτες τους που βγήκαν και ξαναβγήκαν στους δρόμους περήφανοι.

Πριν από τον επικό ημιτελικό αγώνα του Μαρόκου με τη Γαλλία την Τετάρτη, ο Ρεγκράγκι παρομοίασε την ομάδα του με κάτι πιο σύγχρονο, αφού μίλησε με χολιγουντιανούς όρους. «Όταν παρακολουθείς τον Ρόκι, θέλεις να υποστηρίξεις τον Ρόκι Μπαλμπόα και νομίζω ότι είμαστε ο Ρόκι αυτού του Παγκοσμίου Κυπέλλου. Νομίζω ότι τώρα ο κόσμος είναι με το Μαρόκο», είπε.

Αλλά δεν είναι μόνο το αθλητικό κομμάτι που παίζει ρόλο στο κύμα υποστήριξης, αλλά ότι η φτωχή και αδικημένη Αφρική νικά τα μεγαθήρια της Ευρώπης.

Τώρα, το Μαρόκο έχει μπροστά του τη Γαλλία, η οποία έλεγχε το βορειοαφρικανικό έθνος ως προτεκτοράτο για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα. Και αυτός ο αγώνας παίζεται στο γήπεδο της Ντόχας, αλλά ταυτόχρονα σε πολλά ιστορικά επίπεδα.

Σε εκτενές αφιέρωμά της η αμερικανική Washington Post παραθέτει τις δηλώσεις της ειδικής σε θέματα Μέσης Ανατολής και ιστορίας, Μόνικα Μαρς.

«Για πολλούς ανθρώπους από τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και τον ευρύτερο αποικιοκρατημένο κόσμο, η μαροκινή ομάδα «πολεμάει έναν συμβολικό πόλεμο», υποστηρίζει η καθηγήτρια. «Είναι κάτι που μιλάει στο υποσυνείδητο, χτυπά τη φλέβα μίας παρατεταμένης αίσθησης αδικίας, μίας συλλογικής πληγής», τονίζει.

Όμως, δεν είναι μόνο οι Μαροκινοί ή οι Αφρικανοί με το Μαρόκο. Το κύμα υποστήριξης έχει αγγίξει διάφορες μορφές αλληλεγγύης του «Παγκοσμίου Νότου».

Υπάρχει η παναραβική αγαλλίαση που ακολούθησε τη μαροκινή ομάδα σε όλη τη διάρκεια των αγώνων στο Κατάρ, υπογραμμισμένη από την πανταχού παρούσα αγκαλιά της παλαιστινιακής σημαίας ως έμβλημα μιας ευρύτερης αίσθησης αραβικής ενότητας και αγώνα.

Υπάρχει αφρικανική υπερηφάνεια για τους πρωτοπόρους της ηπείρου στο Παγκόσμιο Κύπελλο και το Amazigh, ή αλλιώς Berber, υπερηφάνεια που νιώθουν όσοι έχουν τις ρίζες τους στις αυτόχθονες παραδόσεις και πολιτισμούς της Βόρειας Αφρικής.

Και υπάρχει επίσης ένα κύμα μουσουλμανικού ενθουσιασμού για μια ομάδα που συνήθως γονατίζει στην προσευχή μετά από έναν αγώνα.

Αλλά είναι λίγο πιο περίπλοκο από αυτό. Ο παγκόσμιος εναγκαλισμός του Μαρόκου ως πρωταθλητών του μετα-αποικιακού κόσμου έχει συσκοτίσει τον βαθμό στον οποίο το ίδιο το Μαρόκο εμπλέκεται σε μια συνεχιζόμενη μορφή αποικιοκρατίας -την αμφισβητούμενη κατοχή της Δυτικής Σαχάρας. «Ακόμη και σε στιγμές σαρωτικής περιφερειακής και ηπειρωτικής εκστατικής χαράς, μια χαρά που έχει σημαντική αντιαποικιακή απήχηση, πρέπει επίσης να εκτιμήσουμε ότι το ίδιο το μαροκινό κράτος κατέχει τη δυσάρεστη θέση του να έχει αποικιστεί αλλά και να είναι αποικιστής», λέει η δρ. Μαρκς.

Φυσικά, η μαροκινή ομάδα δεν είναι αντανάκλαση του μαροκινού κράτους, όπως αναγνωρίζουν οι φίλαθλοι παγκοσμίως. «Αν επικεντρωθούμε στην πολιτική, το Μαρόκο είναι εχθρός αφού επέλεξε το Ισραήλ ως φίλο του», είπε ο Μιλούντ Μοχάμεντ, οδηγός ταξί στο Αλγέρι, στο Voice of America. «Αλλά το ποδόσφαιρο δεν έχει να κάνει με την πολιτική. Γι' αυτό υποστήριξα το Μαρόκο σε αυτό το Παγκόσμιο Κύπελλο».

Έπειτα, υπάρχει η μαροκινή διασπορά των περίπου 5 εκατομμυρίων, η οποία επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Η πλειοψηφία της ομάδας των 26 ανδρών του Μαρόκου γεννήθηκε εκτός Μαρόκου, κυρίως σε χώρες όπως η Ισπανία, η Ολλανδία, το Βέλγιο και η Γαλλία. Δεδομένου ότι παίζουν τα περισσότερα αστέρια του Μαρόκου, είναι μια ομάδα της Ευρώπης, αλλά όχι για την Ευρώπη.

telemmglpict000318920977-trans-nvbqzqnjv4bqptc7hcpaxc-hkogemwimifwjmx5adoz-5xqfjbsg4yi.webp

Οι Μαροκινοί θέλουν να ξαναβγούν απόψε και να πανηγυρίσουν στους δρόμους του Παρισιού


Η κόντρα με τη Γαλλία

Στη Γαλλία, η επικείμενη αναμέτρηση με το Μαρόκο έχει αναζωπυρώσει τις πολιτικές εντάσεις που στροβιλίζονται γύρω από το ποδόσφαιρο στη χώρα για περισσότερες από τις τελευταίες δύο δεκαετίες.

Ο ακροδεξιός Γάλλος πολιτικός Ερίκ Ζεμούρ βγήκε στην τηλεόραση αυτή την εβδομάδα για να καταγγείλει τους Γάλλους πολίτες βορειοαφρικανικής καταγωγής που μπορεί να βγουν στους δρόμους για να ζητωκραυγάσουν το Μαρόκο για το έθνος τους.

Άλλοι ακροδεξιοί και παραδοσιακοί δεξιοί πολιτικοί έχουν χαρακτηρίσει αυτούς τους εορτασμούς ως απειλές για την ασφάλεια.

Η ειρωνεία είναι ότι η ίδια η ομάδα της Γαλλίας είναι μια αντανάκλαση μιας πολυπολιτισμικότητας που κάνει το γαλλικό κατεστημένο να νιώθει άβολα.

Η ομάδα προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από αφρικανικές και αραβικές κοινότητες μεταναστών με συνδέσεις με τις πρώην αποικίες της Γαλλίας.

Και με τα χρόνια, η επιτυχία της θεωρήθηκε ως επικύρωση της γαλλικής ολοκλήρωσης και οι αποτυχίες της ως κατηγορητήριο για τις «αποσχιστικές» τάσεις ορισμένων μειονοτήτων. Όπως είπε ο Γάλλος επιθετικός Καρίμ Μπενζεμά, «Αν σκοράρω, είμαι Γάλλος. αν δεν το κάνω, είμαι Άραβας».

hakimi-mbappe.jpg

Ασράφ Χακίμι και Κιλιάν Μπαπέ είναι συμπαίκτες στην Παρί Σεν Ζερμέν


Οι σημερινές ομάδες του Μαρόκου και της Γαλλίας δεν είναι ξένες μεταξύ τους. Μερικοί από τους παίκτες και στις δύο πλευρές μεγάλωσαν στις ίδιες γειτονιές, εμφανίζονται στα ίδια σούπερ κλαμπ και επιδίδονται στον ίδιο τρόπο ζωής των υπερπλούσιων του ποδοσφαίρου.

Είναι οι εθνικές ομάδες που «χαλάνε» το κοινό πλαίσιο.

Η πολιτική ελίτ της Γαλλίας εξακολουθεί να παλεύει με την έννοια των ταυτοτήτων με παύλα σε μια χώρα που θεσμικά έχει «αχρωματοψία», αν και, στην πράξη, όχι αρκετά.

Ο Γάλλος Πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν, ο οποίος πρόκειται να παραστεί στον ημιτελικό, θρήνησε ακόμη και την υποτιθέμενη διείσδυση της αμερικανικής «πολιτικής ταυτότητας» μεταξύ ορισμένων από τις μειονοτικές κοινότητες της Γαλλίας.

Αλλά η Ριμ Σαρά Αλουάν, μια Γαλλίδα νομικός μελετητής και πολιτικός σχολιαστής αλγερινής καταγωγής, είπε στη Washington Post ότι η σύγκρουση μεταξύ Γαλλίας και Μαρόκου θα παρουσιάσει μια γενιά αθλητών που έχουν προχωρήσει περαιτέρω τη συζήτηση γύρω από την ταυτότητα, ανεξάρτητα από το τι λέει η πολιτική τάξη.

«Υπάρχει μια γενιά που συνδέεται με τον υπόλοιπο κόσμο, που δημιουργεί τη δική της γαλλική ταυτότητα, που αποτελείται από πολλαπλούς πολιτισμούς», είπε η Αλουάν.

Πρόσθεσε ότι η ομάδα του Μαρόκου, η οποία περιλαμβάνει παίκτες που θα μπορούσαν να εκπροσωπήσουν τη Γαλλία, «είναι η αποκρυστάλλωση αυτής της συλλαβισμένης ταυτότητας στο αποκορύφωμά της, μια αναγνώριση ότι ζούμε σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο όπου μπορείτε να επιλέξετε την ομάδα που θέλετε να παίξετε για διάφορους λόγους».

Αυτή είναι μια συνειδητοποίηση που δεν ταιριάζει σε κάποιους. «Στους δεξιούς κύκλους, σου λένε συνέχεια ότι δεν ανήκεις, ότι δεν είσαι αρκετά ενσωματωμένος. Τότε, παίζεις στην εθνική ομάδα και προειδοποιούν ότι υπάρχουν πάρα πολλοί Άραβες ή Μαύροι στην ομάδα. Φυσικά, αυτό αλλάζει όταν κερδίζεις», επισημαίνει.

Για όλους αυτούς και ακόμα περισσότερους λόγους, ο δεύτερος ημιτελικός του Μουντιάλ έχει γράψει ήδη τη δική του ιστορία.

Το ταξίδι του Μαρόκου στους ημιτελικούς του Παγκοσμίου Κυπέλλου μοιάζει με παραμύθι. Σαν εκείνα τα βγαλμένα από τη ζωή, τα οποία, άλλωστε συγκινούν πολύ περισσότερο από τα… παραδοσιακά που βασίζονται αποκλειστικά στη φαντασία του παραμυθά.

Παιχνίδι με το παιχνίδι στο Κατάρ, η απίθανη βορειοαφρικανική ομάδα σκόρπισε τους αντιπάλους-φαβορί, κατακτώντας τη μία νίκη μετά την άλλη με επιμονή, γενναιότητα και αλλά και ταλέντο.

Για να περάσει, όμως, κάτι τέτοιο από τα γήπεδα στις στήλες των εφημερίδων, στα πόρταλ και τελικά να γραφτεί στο μεγάλο βιβλίο των παραμυθιών, τα παραπάνω δεν αρκούν. Όπως, στα παραμύθια όπου το γάμο της πριγκιποπούλας γιορτάζουν με πλούσιο μενού όλοι οι χωρικοί που ξεχνούν τα βάσανα και τη φτώχεια τους για ένα βράδυ, έτσι και στην ιστορία του Μαρόκου, τα «λιοντάρια» έκαναν ένα δώρο ανεκτίμητο στους συμπατριώτες τους που βγήκαν και ξαναβγήκαν στους δρόμους περήφανοι.

Πριν από τον επικό ημιτελικό αγώνα του Μαρόκου με τη Γαλλία την Τετάρτη, ο Ρεγκράγκι παρομοίασε την ομάδα του με κάτι πιο σύγχρονο, αφού μίλησε με χολιγουντιανούς όρους. «Όταν παρακολουθείς τον Ρόκι, θέλεις να υποστηρίξεις τον Ρόκι Μπαλμπόα και νομίζω ότι είμαστε ο Ρόκι αυτού του Παγκοσμίου Κυπέλλου. Νομίζω ότι τώρα ο κόσμος είναι με το Μαρόκο», είπε.

Αλλά δεν είναι μόνο το αθλητικό κομμάτι που παίζει ρόλο στο κύμα υποστήριξης, αλλά ότι η φτωχή και αδικημένη Αφρική νικά τα μεγαθήρια της Ευρώπης.

Τώρα, το Μαρόκο έχει μπροστά του τη Γαλλία, η οποία έλεγχε το βορειοαφρικανικό έθνος ως προτεκτοράτο για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα. Και αυτός ο αγώνας παίζεται στο γήπεδο της Ντόχας, αλλά ταυτόχρονα σε πολλά ιστορικά επίπεδα.

Σε εκτενές αφιέρωμά της η αμερικανική Washington Post παραθέτει τις δηλώσεις της ειδικής σε θέματα Μέσης Ανατολής και ιστορίας, Μόνικα Μαρς.

«Για πολλούς ανθρώπους από τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και τον ευρύτερο αποικιοκρατημένο κόσμο, η μαροκινή ομάδα «πολεμάει έναν συμβολικό πόλεμο», υποστηρίζει η καθηγήτρια. «Είναι κάτι που μιλάει στο υποσυνείδητο, χτυπά τη φλέβα μίας παρατεταμένης αίσθησης αδικίας, μίας συλλογικής πληγής», τονίζει.

Όμως, δεν είναι μόνο οι Μαροκινοί ή οι Αφρικανοί με το Μαρόκο. Το κύμα υποστήριξης έχει αγγίξει διάφορες μορφές αλληλεγγύης του «Παγκοσμίου Νότου».

Υπάρχει η παναραβική αγαλλίαση που ακολούθησε τη μαροκινή ομάδα σε όλη τη διάρκεια των αγώνων στο Κατάρ, υπογραμμισμένη από την πανταχού παρούσα αγκαλιά της παλαιστινιακής σημαίας ως έμβλημα μιας ευρύτερης αίσθησης αραβικής ενότητας και αγώνα.

Υπάρχει αφρικανική υπερηφάνεια για τους πρωτοπόρους της ηπείρου στο Παγκόσμιο Κύπελλο και το Amazigh, ή αλλιώς Berber, υπερηφάνεια που νιώθουν όσοι έχουν τις ρίζες τους στις αυτόχθονες παραδόσεις και πολιτισμούς της Βόρειας Αφρικής.

Και υπάρχει επίσης ένα κύμα μουσουλμανικού ενθουσιασμού για μια ομάδα που συνήθως γονατίζει στην προσευχή μετά από έναν αγώνα.

Αλλά είναι λίγο πιο περίπλοκο από αυτό. Ο παγκόσμιος εναγκαλισμός του Μαρόκου ως πρωταθλητών του μετα-αποικιακού κόσμου έχει συσκοτίσει τον βαθμό στον οποίο το ίδιο το Μαρόκο εμπλέκεται σε μια συνεχιζόμενη μορφή αποικιοκρατίας -την αμφισβητούμενη κατοχή της Δυτικής Σαχάρας. «Ακόμη και σε στιγμές σαρωτικής περιφερειακής και ηπειρωτικής εκστατικής χαράς, μια χαρά που έχει σημαντική αντιαποικιακή απήχηση, πρέπει επίσης να εκτιμήσουμε ότι το ίδιο το μαροκινό κράτος κατέχει τη δυσάρεστη θέση του να έχει αποικιστεί αλλά και να είναι αποικιστής», λέει η δρ. Μαρκς.

Φυσικά, η μαροκινή ομάδα δεν είναι αντανάκλαση του μαροκινού κράτους, όπως αναγνωρίζουν οι φίλαθλοι παγκοσμίως. «Αν επικεντρωθούμε στην πολιτική, το Μαρόκο είναι εχθρός αφού επέλεξε το Ισραήλ ως φίλο του», είπε ο Μιλούντ Μοχάμεντ, οδηγός ταξί στο Αλγέρι, στο Voice of America. «Αλλά το ποδόσφαιρο δεν έχει να κάνει με την πολιτική. Γι' αυτό υποστήριξα το Μαρόκο σε αυτό το Παγκόσμιο Κύπελλο».

Έπειτα, υπάρχει η μαροκινή διασπορά των περίπου 5 εκατομμυρίων, η οποία επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Η πλειοψηφία της ομάδας των 26 ανδρών του Μαρόκου γεννήθηκε εκτός Μαρόκου, κυρίως σε χώρες όπως η Ισπανία, η Ολλανδία, το Βέλγιο και η Γαλλία. Δεδομένου ότι παίζουν τα περισσότερα αστέρια του Μαρόκου, είναι μια ομάδα της Ευρώπης, αλλά όχι για την Ευρώπη.

telemmglpict000318920977-trans-nvbqzqnjv4bqptc7hcpaxc-hkogemwimifwjmx5adoz-5xqfjbsg4yi.webp

Οι Μαροκινοί θέλουν να ξαναβγούν απόψε και να πανηγυρίσουν στους δρόμους του Παρισιού


Η κόντρα με τη Γαλλία

Στη Γαλλία, η επικείμενη αναμέτρηση με το Μαρόκο έχει αναζωπυρώσει τις πολιτικές εντάσεις που στροβιλίζονται γύρω από το ποδόσφαιρο στη χώρα για περισσότερες από τις τελευταίες δύο δεκαετίες.

Ο ακροδεξιός Γάλλος πολιτικός Ερίκ Ζεμούρ βγήκε στην τηλεόραση αυτή την εβδομάδα για να καταγγείλει τους Γάλλους πολίτες βορειοαφρικανικής καταγωγής που μπορεί να βγουν στους δρόμους για να ζητωκραυγάσουν το Μαρόκο για το έθνος τους.

Άλλοι ακροδεξιοί και παραδοσιακοί δεξιοί πολιτικοί έχουν χαρακτηρίσει αυτούς τους εορτασμούς ως απειλές για την ασφάλεια.

Η ειρωνεία είναι ότι η ίδια η ομάδα της Γαλλίας είναι μια αντανάκλαση μιας πολυπολιτισμικότητας που κάνει το γαλλικό κατεστημένο να νιώθει άβολα.

Η ομάδα προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από αφρικανικές και αραβικές κοινότητες μεταναστών με συνδέσεις με τις πρώην αποικίες της Γαλλίας.

Και με τα χρόνια, η επιτυχία της θεωρήθηκε ως επικύρωση της γαλλικής ολοκλήρωσης και οι αποτυχίες της ως κατηγορητήριο για τις «αποσχιστικές» τάσεις ορισμένων μειονοτήτων. Όπως είπε ο Γάλλος επιθετικός Καρίμ Μπενζεμά, «Αν σκοράρω, είμαι Γάλλος. αν δεν το κάνω, είμαι Άραβας».

hakimi-mbappe.jpg

Ασράφ Χακίμι και Κιλιάν Μπαπέ είναι συμπαίκτες στην Παρί Σεν Ζερμέν


Οι σημερινές ομάδες του Μαρόκου και της Γαλλίας δεν είναι ξένες μεταξύ τους. Μερικοί από τους παίκτες και στις δύο πλευρές μεγάλωσαν στις ίδιες γειτονιές, εμφανίζονται στα ίδια σούπερ κλαμπ και επιδίδονται στον ίδιο τρόπο ζωής των υπερπλούσιων του ποδοσφαίρου.

Είναι οι εθνικές ομάδες που «χαλάνε» το κοινό πλαίσιο.

Η πολιτική ελίτ της Γαλλίας εξακολουθεί να παλεύει με την έννοια των ταυτοτήτων με παύλα σε μια χώρα που θεσμικά έχει «αχρωματοψία», αν και, στην πράξη, όχι αρκετά.

Ο Γάλλος Πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν, ο οποίος πρόκειται να παραστεί στον ημιτελικό, θρήνησε ακόμη και την υποτιθέμενη διείσδυση της αμερικανικής «πολιτικής ταυτότητας» μεταξύ ορισμένων από τις μειονοτικές κοινότητες της Γαλλίας.

Αλλά η Ριμ Σαρά Αλουάν, μια Γαλλίδα νομικός μελετητής και πολιτικός σχολιαστής αλγερινής καταγωγής, είπε στη Washington Post ότι η σύγκρουση μεταξύ Γαλλίας και Μαρόκου θα παρουσιάσει μια γενιά αθλητών που έχουν προχωρήσει περαιτέρω τη συζήτηση γύρω από την ταυτότητα, ανεξάρτητα από το τι λέει η πολιτική τάξη.

«Υπάρχει μια γενιά που συνδέεται με τον υπόλοιπο κόσμο, που δημιουργεί τη δική της γαλλική ταυτότητα, που αποτελείται από πολλαπλούς πολιτισμούς», είπε η Αλουάν.

Πρόσθεσε ότι η ομάδα του Μαρόκου, η οποία περιλαμβάνει παίκτες που θα μπορούσαν να εκπροσωπήσουν τη Γαλλία, «είναι η αποκρυστάλλωση αυτής της συλλαβισμένης ταυτότητας στο αποκορύφωμά της, μια αναγνώριση ότι ζούμε σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο όπου μπορείτε να επιλέξετε την ομάδα που θέλετε να παίξετε για διάφορους λόγους».

Αυτή είναι μια συνειδητοποίηση που δεν ταιριάζει σε κάποιους. «Στους δεξιούς κύκλους, σου λένε συνέχεια ότι δεν ανήκεις, ότι δεν είσαι αρκετά ενσωματωμένος. Τότε, παίζεις στην εθνική ομάδα και προειδοποιούν ότι υπάρχουν πάρα πολλοί Άραβες ή Μαύροι στην ομάδα. Φυσικά, αυτό αλλάζει όταν κερδίζεις», επισημαίνει.

Για όλους αυτούς και ακόμα περισσότερους λόγους, ο δεύτερος ημιτελικός του Μουντιάλ έχει γράψει ήδη τη δική του ιστορία.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία