ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Γ. Μυλόπουλος: Παράνομη η απόσπαση των αρχαίων από τον σταθμό Βενιζέλου - Θα προσφύγουμε στο ΣτΕ

«Λύση υπάρχει» τόνισε ο απερχόμενος πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε., αναφερόμενος στην απόφαση του ΚΑΣ και του υπουργείου Πολιτισμού

 17/09/2019 17:50

Γ. Μυλόπουλος: Παράνομη η απόσπαση των αρχαίων από τον σταθμό Βενιζέλου -  Θα προσφύγουμε στο ΣτΕ

«Είναι παράνομη πράξη» η απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου διατράνωσε στον Alpha 96.5 Θεσσαλονίκης ο απερχόμενος πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. Γιάννης Μυλόπουλος. Επεξηγώντας περαιτέρω τον συλλογισμό του ο κ. Μυλόπουλος τόνισε πως «σύμφωνα με τον αρχαιολογικό νόμο η απόσπαση αρχαιοτήτων προκειμένου να κατασκευαστεί τεχνικό έργο απαγορεύεται. Η μόνη περίπτωση που επιτρέπεται είναι όταν υπάρχει επιστημονική τεκμηρίωση ότι δεν υπάρχει άλλη λύση και για αυτό βλέπετε ότι οι οπαδοί της επαναφοράς της λύσης της απόσπασης προσπαθούν να απαξιώσουν το ότι υπάρχει λύση» διέτεινε επιπλέον ο ίδιος σε μία προσπάθεια να εξηγήσει για ποιον λόγο φορείς της πόλης και κυβέρνηση κρίνουν πως θα πρέπει να απομακρυνθούν τα αρχαία και να επανατοποθετηθούν.

Για τον Γιάννη Μυλόπουλο «λύση υπάρχει» καθώς όπως είπε «στο ΚΑΣ και στο υπουργείο Πολιτισμού το 2017 κατατέθηκε προκαταρκτική μελέτη για τη λύση και αυτή έγινε αποδεκτή. Δεν είναι καλή η λύση ή είναι πιο ακριβή; Όπως και να έχει λύση υπάρχει και όσο υπάρχει η απόσπαση είναι παράνομη» πρόσθεσε ο ίδιος.

Ως έναν δεύτερο παράγοντα ο απερχόμενος πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. έκρινε το γεγονός πως «η λύση της απόσπασης μας πάει τρία χρόνια μετά την παράδοση του έργου» καθώς ενώ θα έχουν ολοκληρωθεί οι 12 από τους 13 σταθμούς «θα περιμένουν μέχρι το μέσο ή το τέλος του 2023». Ο τρίτος λόγος που σχετίζεται με την καθυστέρηση όπως ανέφερε ο κ. Μυλόπουλος είναι ο οικονομικός «αλλά υπάρχει και ένας πιο σημαντικός λόγος που εκτροχιάζει το κόστος και αυτός είναι οι αποζημιώσεις που θα πρέπει να δώσει το ελληνικό δημόσιο στον εργολάβο». Ειδικότερα ο ίδιος κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν τόνισε πως «προ του 2016 για τις καθυστερήσεις που είχαν γίνει μέχρι τότε, ο εργολάβος ζήτησε 1 δις ευρώ αποζημίωση. Όλο το έργο κοστίζει 1 δις και ο εργολάβος ζήτησε 1,1 δις. Επειδή όμως το δημόσιο ουδέποτε παραδέχτηκε ότι είχε ευθύνη για τις καθυστερήσεις, το δικαστήριο επιδίκασε στον εργολάβο κάτι λιγότερο από 200 εκατομμύρια ευρώ. Σήμερα που ο πρωθυπουργός της χώρας παραδέχτηκαν ανοιχτά και δημόσια ότι με δική τους επιλογή θα καθυστερήσει το έργο 3 χρόνια, δεν θα έχει το δημόσιο τη δυνατότητα να αποκρούσει τα αιτήματα των εργολάβων».

«Παραπλάνησαν τους φορείς της πόλης και τους πολίτες» σχετικά με την ενδεδειγμένη λύση είπε επιπλέον ο κ. Μυλόπουλος για την άποψη που έχουν σχηματίσει και δημόσια φορείς της πόλης την ίδια ώρα που κάλεσε τον κόσμο να πάει σήμερα στη Βενιζέλου και να δει ότι γίνονται κ έργα και για αυτό η τροχαία προχώρησε σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που μάλιστα διαρκούν τέσσερις μήνες.

«Όσο υπάρχει τεχνική λύση κατατεθειμένη στην πολιτεία για την κατά χώρα ανάδειξη των αρχαιοτήτων, η λύση της απόσπασης δεν πρόκειται να περάσει, θα πάει στα δικαστήρια» σημείωσε επιπροσθέτως ο κ. Μυλόπουλος ενώ τόνισε πως «υπό άλλες συνθήκες είχε γνωμοδοτήσει το ΣτΕ το 2016, τότε που όλες οι πλευρές έλεγαν ότι δεν υπάρχει άλλη λύση. Κάτω από αυτή την πλάνη πήρε την απόφαση. Σήμερα όσο θα υπάρχουν κάποιοι που θα καταθέτουν στα δικαστήρια ότι υπάρχει άλλη λύση, το ΣτΕ - και αυτό θα κάνει- θα θέλει να διαφυλάξει τη νομιμότητα».

Επιπροσθέτως όπως τόνισε ο ίδιος «δεν υπάρχει μελέτη που κατατίθεται στην Αττικό Μετρό που να μην αναπέμπεται. Όλες αναπέμπονται» αναφορικά με τα δημοσιεύματα στα οποία φαίνεται πως έχουν επιστραφεί μελέτες με παρατηρήσεις της εταιρείας. «Βρίσκουν ως πρόσχημα μια συνήθη διαδικασία της Αττικό Μετρό να αναπέμπει τις μελέτες με σοβαρές παρατηρήσεις και λένε δεν υπάρχει λύση. Λες και αν η μελέτη είναι λάθος αυτό σημαίνει ότι κάνει τη λύση να μην υπάρχει» πρόσθεσε.

Η συζήτηση όπως συμπλήρωσε ο κος Μυλόπουλος γίνεται γιατί εκείνοι που προτείνουν την απόσπαση θέλουν να γνωμοδοτήσει το ΚΑΣ ότι η λύση in situ «δεν περπατάει» αλλά «εγώ τους διαβεβαιώνω ότι θα τους διαψεύσει, άρα μην τολμήσουν να το κάνουν αυτό γιατί μόνο χρόνο θα χάσουν» τόνισε ενώ πρόσθεσε πως «ακόμα και αν δεν το κάνει το ΚΑΣ γιατί είναι ελεγχόμενο ενδεχομένως από την κυβέρνηση θα πάμε στο ΣτΕ και θα το κάνει το ΣτΕ γιατί ο νόμος είναι σαφής».

«Είναι παράνομη πράξη» η απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου διατράνωσε στον Alpha 96.5 Θεσσαλονίκης ο απερχόμενος πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. Γιάννης Μυλόπουλος. Επεξηγώντας περαιτέρω τον συλλογισμό του ο κ. Μυλόπουλος τόνισε πως «σύμφωνα με τον αρχαιολογικό νόμο η απόσπαση αρχαιοτήτων προκειμένου να κατασκευαστεί τεχνικό έργο απαγορεύεται. Η μόνη περίπτωση που επιτρέπεται είναι όταν υπάρχει επιστημονική τεκμηρίωση ότι δεν υπάρχει άλλη λύση και για αυτό βλέπετε ότι οι οπαδοί της επαναφοράς της λύσης της απόσπασης προσπαθούν να απαξιώσουν το ότι υπάρχει λύση» διέτεινε επιπλέον ο ίδιος σε μία προσπάθεια να εξηγήσει για ποιον λόγο φορείς της πόλης και κυβέρνηση κρίνουν πως θα πρέπει να απομακρυνθούν τα αρχαία και να επανατοποθετηθούν.

Για τον Γιάννη Μυλόπουλο «λύση υπάρχει» καθώς όπως είπε «στο ΚΑΣ και στο υπουργείο Πολιτισμού το 2017 κατατέθηκε προκαταρκτική μελέτη για τη λύση και αυτή έγινε αποδεκτή. Δεν είναι καλή η λύση ή είναι πιο ακριβή; Όπως και να έχει λύση υπάρχει και όσο υπάρχει η απόσπαση είναι παράνομη» πρόσθεσε ο ίδιος.

Ως έναν δεύτερο παράγοντα ο απερχόμενος πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. έκρινε το γεγονός πως «η λύση της απόσπασης μας πάει τρία χρόνια μετά την παράδοση του έργου» καθώς ενώ θα έχουν ολοκληρωθεί οι 12 από τους 13 σταθμούς «θα περιμένουν μέχρι το μέσο ή το τέλος του 2023». Ο τρίτος λόγος που σχετίζεται με την καθυστέρηση όπως ανέφερε ο κ. Μυλόπουλος είναι ο οικονομικός «αλλά υπάρχει και ένας πιο σημαντικός λόγος που εκτροχιάζει το κόστος και αυτός είναι οι αποζημιώσεις που θα πρέπει να δώσει το ελληνικό δημόσιο στον εργολάβο». Ειδικότερα ο ίδιος κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν τόνισε πως «προ του 2016 για τις καθυστερήσεις που είχαν γίνει μέχρι τότε, ο εργολάβος ζήτησε 1 δις ευρώ αποζημίωση. Όλο το έργο κοστίζει 1 δις και ο εργολάβος ζήτησε 1,1 δις. Επειδή όμως το δημόσιο ουδέποτε παραδέχτηκε ότι είχε ευθύνη για τις καθυστερήσεις, το δικαστήριο επιδίκασε στον εργολάβο κάτι λιγότερο από 200 εκατομμύρια ευρώ. Σήμερα που ο πρωθυπουργός της χώρας παραδέχτηκαν ανοιχτά και δημόσια ότι με δική τους επιλογή θα καθυστερήσει το έργο 3 χρόνια, δεν θα έχει το δημόσιο τη δυνατότητα να αποκρούσει τα αιτήματα των εργολάβων».

«Παραπλάνησαν τους φορείς της πόλης και τους πολίτες» σχετικά με την ενδεδειγμένη λύση είπε επιπλέον ο κ. Μυλόπουλος για την άποψη που έχουν σχηματίσει και δημόσια φορείς της πόλης την ίδια ώρα που κάλεσε τον κόσμο να πάει σήμερα στη Βενιζέλου και να δει ότι γίνονται κ έργα και για αυτό η τροχαία προχώρησε σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που μάλιστα διαρκούν τέσσερις μήνες.

«Όσο υπάρχει τεχνική λύση κατατεθειμένη στην πολιτεία για την κατά χώρα ανάδειξη των αρχαιοτήτων, η λύση της απόσπασης δεν πρόκειται να περάσει, θα πάει στα δικαστήρια» σημείωσε επιπροσθέτως ο κ. Μυλόπουλος ενώ τόνισε πως «υπό άλλες συνθήκες είχε γνωμοδοτήσει το ΣτΕ το 2016, τότε που όλες οι πλευρές έλεγαν ότι δεν υπάρχει άλλη λύση. Κάτω από αυτή την πλάνη πήρε την απόφαση. Σήμερα όσο θα υπάρχουν κάποιοι που θα καταθέτουν στα δικαστήρια ότι υπάρχει άλλη λύση, το ΣτΕ - και αυτό θα κάνει- θα θέλει να διαφυλάξει τη νομιμότητα».

Επιπροσθέτως όπως τόνισε ο ίδιος «δεν υπάρχει μελέτη που κατατίθεται στην Αττικό Μετρό που να μην αναπέμπεται. Όλες αναπέμπονται» αναφορικά με τα δημοσιεύματα στα οποία φαίνεται πως έχουν επιστραφεί μελέτες με παρατηρήσεις της εταιρείας. «Βρίσκουν ως πρόσχημα μια συνήθη διαδικασία της Αττικό Μετρό να αναπέμπει τις μελέτες με σοβαρές παρατηρήσεις και λένε δεν υπάρχει λύση. Λες και αν η μελέτη είναι λάθος αυτό σημαίνει ότι κάνει τη λύση να μην υπάρχει» πρόσθεσε.

Η συζήτηση όπως συμπλήρωσε ο κος Μυλόπουλος γίνεται γιατί εκείνοι που προτείνουν την απόσπαση θέλουν να γνωμοδοτήσει το ΚΑΣ ότι η λύση in situ «δεν περπατάει» αλλά «εγώ τους διαβεβαιώνω ότι θα τους διαψεύσει, άρα μην τολμήσουν να το κάνουν αυτό γιατί μόνο χρόνο θα χάσουν» τόνισε ενώ πρόσθεσε πως «ακόμα και αν δεν το κάνει το ΚΑΣ γιατί είναι ελεγχόμενο ενδεχομένως από την κυβέρνηση θα πάμε στο ΣτΕ και θα το κάνει το ΣτΕ γιατί ο νόμος είναι σαφής».

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλέξτε Κατηγορία