ΑΠΟΨΕΙΣ

Ερωτήματα για τον περιφερειακό της Κατερίνης

 07/02/2019 14:15

Ερωτήματα για τον περιφερειακό της Κατερίνης

Γιάννης Μαγκριώτης

Ένα έργο, μια πολύ παράξενη ιστορία, της οποίας ακόμη δεν ξέρουμε το τέλος∙ ξέρουμε όμως πότε δημοπρατήθηκε, πόσο θα κόστιζε και πότε θα τελείωνε.

Το έργο είναι περίπου 10 χιλιόμετρα και είναι το μόνο συγκοινωνιακό σημαντικό έργο που δημοπράτησε η διοίκηση Ψωμιάδη, μόλις ανέλαβε τα έργα τον Ιούνιο του 2011, σύμφωνα με τον «Καλλικράτη» από την κρατική Περιφέρεια.

Μάλιστα, το έργο ήταν να δημοπρατηθεί από την κρατική περιφέρεια, η οποία είχε διασφαλίσει και τη χρηματοδότησή του με περίπου 56.5 εκατ. ευρώ από το ΠΕΠ της Περιφέρειας 2007-2013.

Επειδή όμως η μελέτη ‒που είχε κάνει με ευθύνη του ο Δήμος Κατερίνης‒ ήταν ελλιπής, η διαχειριστική αρχή του ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας δεν τη δέχτηκε και ζήτησε να συμπληρωθεί με στοιχεία που έλλειπαν, γι’ αυτό δημοπρατήθηκε 1,5 χρόνο μετά από την αιρετή Περιφέρεια.

Έχουμε λοιπόν ένα έργο που δημοπρατήθηκε τελικά στις 25/12/12 με προϋπολογισμό περίπου 58 εκατ. ευρώ. Η σύμβαση υπεγράφη στις 26/6/13 με έκπτωση 29,32% και χρόνο ολοκλήρωσης 11/4/16.

Μέχρι σήμερα η Περιφέρεια έχει εγκρίνει δύο παρατάσεις ολοκλήρωσης του έργου στον εργολάβο, η πρώτη μέχρι τις 17/3/17 και η δεύτερη μέχρι 31/10/19.

Το 2018 η Περιφέρεια φαίνεται αλλάζει επιλογή, κλείνει την εργολαβία χωρίς να έχει ολοκληρωθεί το έργο, παρότι ο εργολάβος εισέπραξε το σύνολο των χρημάτων της σύμβασης και προκηρύσσει νέα εργολαβία για τις «υπολειπόμενες εργασίες» με το ποσό των 15.4 εκ. ευρώ.

Ακόμη χειρότερα, η Περιφέρεια έχει εγκρίνει συμπληρωματική σύμβαση περίπου 11 εκ. ευρώ την οποία απέρριψε το Ελεγκτικό συνέδριο και ο εργολάβος έχει καταθέσει επίσης δύο αιτήσεις θεραπείας, αθροιστικά 1.8 εκ. ευρώ περίπου.

Και εδώ αρχίζουν τα ερωτήματα της παράξενης ιστορίας:

1. Γιατί το έργο, ύστερα από δύο παρατάσεις και έχοντας περάσει διπλάσιος χρόνος από τον συμβατικό, δεν ολοκληρώθηκε;

2. Γιατί ο εργολάβος, έχοντας πάρει το σύνολο των χρημάτων της σύμβασης, δεν ολοκλήρωσε το έργο;

3. Γιατί η Περιφέρεια ενέκρινε συμπληρωματική σύμβαση στον εργολάβο περίπου 11 εκατ. ευρώ, την οποία δεν ενέκρινε το Ελεγκτικό Συνέδριο

4. Θα την πληρώσει η Περιφέρεια, και αν ναι, πώς;

5. Ο εργολάβος έχει καταθέσει δύο ακόμη αιτήσεις θεραπείας και ζητεί αθροιστικά περίπου 1,8 εκατ. Ευρώ, για ποιές εργασίες, τις εγκρίνει η Περιφέρεια;

6. Τα αντιπλημμυρικά έργα στον χείμαρρο Πέλεκα, από τον οποίο χρησιμοποιήθηκαν τα αδρανή για το έργο, πότε θα τελειώσουν και πόσο θα κοστίσουν;

7. Είναι λογικό για έναν δρόμο περίπου 10 χιλιομέτρων εκτός σχεδίου πόλης οι απαλλοτριώσεις να κοστίζουν περίπου 22 εκατ. ευρώ;

8. Πώς γίνεται ένα έργο να φθάσει να κοστίζει περίπου διπλάσια από 40 εκ. ευρώ της σύμβασης, να μην έχει τελειώσει σε διπλάσιο χρόνο μέχρι σήμερα και, με τις καλύτερες προϋποθέσεις, να προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε τριπλάσιο χρόνο;

9. Η ηγεσία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι ευτυχής για τη διαχείριση του έργου, την ταλαιπωρία του κόσμου, την απώλεια ανάπτυξης, την επιβάρυνση της κυκλοφορίας, του περιβάλλοντος και της οδικής ασφάλειας στην Κατερίνη και την Πιερία;

10. Τι έχει να απαντήσει στα κρίσιμα και αποκαλυπτικά ερωτήματα;

Ένα έργο, μια πολύ παράξενη ιστορία, της οποίας ακόμη δεν ξέρουμε το τέλος∙ ξέρουμε όμως πότε δημοπρατήθηκε, πόσο θα κόστιζε και πότε θα τελείωνε.

Το έργο είναι περίπου 10 χιλιόμετρα και είναι το μόνο συγκοινωνιακό σημαντικό έργο που δημοπράτησε η διοίκηση Ψωμιάδη, μόλις ανέλαβε τα έργα τον Ιούνιο του 2011, σύμφωνα με τον «Καλλικράτη» από την κρατική Περιφέρεια.

Μάλιστα, το έργο ήταν να δημοπρατηθεί από την κρατική περιφέρεια, η οποία είχε διασφαλίσει και τη χρηματοδότησή του με περίπου 56.5 εκατ. ευρώ από το ΠΕΠ της Περιφέρειας 2007-2013.

Επειδή όμως η μελέτη ‒που είχε κάνει με ευθύνη του ο Δήμος Κατερίνης‒ ήταν ελλιπής, η διαχειριστική αρχή του ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας δεν τη δέχτηκε και ζήτησε να συμπληρωθεί με στοιχεία που έλλειπαν, γι’ αυτό δημοπρατήθηκε 1,5 χρόνο μετά από την αιρετή Περιφέρεια.

Έχουμε λοιπόν ένα έργο που δημοπρατήθηκε τελικά στις 25/12/12 με προϋπολογισμό περίπου 58 εκατ. ευρώ. Η σύμβαση υπεγράφη στις 26/6/13 με έκπτωση 29,32% και χρόνο ολοκλήρωσης 11/4/16.

Μέχρι σήμερα η Περιφέρεια έχει εγκρίνει δύο παρατάσεις ολοκλήρωσης του έργου στον εργολάβο, η πρώτη μέχρι τις 17/3/17 και η δεύτερη μέχρι 31/10/19.

Το 2018 η Περιφέρεια φαίνεται αλλάζει επιλογή, κλείνει την εργολαβία χωρίς να έχει ολοκληρωθεί το έργο, παρότι ο εργολάβος εισέπραξε το σύνολο των χρημάτων της σύμβασης και προκηρύσσει νέα εργολαβία για τις «υπολειπόμενες εργασίες» με το ποσό των 15.4 εκ. ευρώ.

Ακόμη χειρότερα, η Περιφέρεια έχει εγκρίνει συμπληρωματική σύμβαση περίπου 11 εκ. ευρώ την οποία απέρριψε το Ελεγκτικό συνέδριο και ο εργολάβος έχει καταθέσει επίσης δύο αιτήσεις θεραπείας, αθροιστικά 1.8 εκ. ευρώ περίπου.

Και εδώ αρχίζουν τα ερωτήματα της παράξενης ιστορίας:

1. Γιατί το έργο, ύστερα από δύο παρατάσεις και έχοντας περάσει διπλάσιος χρόνος από τον συμβατικό, δεν ολοκληρώθηκε;

2. Γιατί ο εργολάβος, έχοντας πάρει το σύνολο των χρημάτων της σύμβασης, δεν ολοκλήρωσε το έργο;

3. Γιατί η Περιφέρεια ενέκρινε συμπληρωματική σύμβαση στον εργολάβο περίπου 11 εκατ. ευρώ, την οποία δεν ενέκρινε το Ελεγκτικό Συνέδριο

4. Θα την πληρώσει η Περιφέρεια, και αν ναι, πώς;

5. Ο εργολάβος έχει καταθέσει δύο ακόμη αιτήσεις θεραπείας και ζητεί αθροιστικά περίπου 1,8 εκατ. Ευρώ, για ποιές εργασίες, τις εγκρίνει η Περιφέρεια;

6. Τα αντιπλημμυρικά έργα στον χείμαρρο Πέλεκα, από τον οποίο χρησιμοποιήθηκαν τα αδρανή για το έργο, πότε θα τελειώσουν και πόσο θα κοστίσουν;

7. Είναι λογικό για έναν δρόμο περίπου 10 χιλιομέτρων εκτός σχεδίου πόλης οι απαλλοτριώσεις να κοστίζουν περίπου 22 εκατ. ευρώ;

8. Πώς γίνεται ένα έργο να φθάσει να κοστίζει περίπου διπλάσια από 40 εκ. ευρώ της σύμβασης, να μην έχει τελειώσει σε διπλάσιο χρόνο μέχρι σήμερα και, με τις καλύτερες προϋποθέσεις, να προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε τριπλάσιο χρόνο;

9. Η ηγεσία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι ευτυχής για τη διαχείριση του έργου, την ταλαιπωρία του κόσμου, την απώλεια ανάπτυξης, την επιβάρυνση της κυκλοφορίας, του περιβάλλοντος και της οδικής ασφάλειας στην Κατερίνη και την Πιερία;

10. Τι έχει να απαντήσει στα κρίσιμα και αποκαλυπτικά ερωτήματα;

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία