ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Έργα που θα αλλάξουν τη Θεσσαλονίκη και τη βόρεια Ελλάδα υποσχέθηκε ο γ.γ. Υποδομών

Ο Γ. Καραγιάννης μίλησε στην κοπή πίτας του ΤΕΕ-τΚΜ και συνόψισε τα έργα που προετοιμάζει η κυβέρνηση για τη βόρεια Ελλάδα

 25/01/2020 14:30

Έργα που θα αλλάξουν τη Θεσσαλονίκη και τη βόρεια Ελλάδα υποσχέθηκε ο γ.γ. Υποδομών

Τουλάχιστον επτά έργα συνολικού κόστους άνω των 200 εκατομμυρίων ευρώ υποσχέθηκε για τη βόρεια Ελλάδα και κυρίως για τη Θεσσαλονίκη ο γ.γ. Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στην κοπή της βασιλόπιτας στο τμήμα κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

Παρότι ο κ. Καραγιάννης αναγνώρισε ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν έκανε μόνο λάθη, αλλά «ολοκλήρωσε και έργα που παρέλαβε», συμπλήρωσε ότι «άφησε πίσω της μεγάλα προβλήματα και το χειρότερο».

«Δεν άφησε πίσω της καμία ώριμη μελέτη, κανέναν σχεδιασμό για τα έργα της επόμενης 15ετίας», εκτίμησε ο γ.γ. Υποδομών.

Ειδικά για το μετρό, «εγκαινίαζαν μουσαμάδες και έφεραν όλο το έργο πίσω με ιδεοληψίες για το σταθμό Βενιζέλου. Έλεγαν ψέματα ότι θα είναι έτοιμο το 2020, ενώ στην πραγματικότητα ένα μέρος θα δινόταν κολοβό το 2022, μετά κεντρικοί σταθμοί θα έκλειναν για πάνω από έναν χρόνο και τελικά θα παραδιδόταν ολοκληρωμένο γύρω στο 2026!».

Αντιθέτως η κυβέρνηση της ΝΔ επανέφερε το έργο «στον αρχικό σχεδιασμό, με βελτιώσεις» και μάλιστα «προστατεύουμε πιο αποτελεσματικά τις αρχαιότητες», εκτίμησε. «Με τη λύση που δίνουμε όχι μόνο διασφαλίζουμε και μετρό και αρχαιότητες, αλλά και μειώνουμε το κόστος, περίπου κατά 40.000.000». πρόσθεσε ο κ. Καραγιάννης.

Επιπλέον αποκάλυψε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιάζει φέτος να υλοποιηθούν «οι εργασίες αναβάθμισης στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Η διαδρομή αυτή μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τις 3,5 ώρες».

Για την Εγνατία Οδό υπενθύμισε ότι «ο προγραμματισμένος διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί στις 26/6/2020» και υποστήριξε πως «λειτουργούμε τους σταθμούς διοδίων, όπως δεσμευόταν η χώρα, αλλά χωρίς τις αυξήσεις του ΣΥΡΙΖΑ».

Παράλληλα ο γ.γ. Υποδομών είπε ότι ολοκληρώνονται «μελέτες για έργα που θα αλλάξουν τη Θεσσαλονίκη, όπως η νέα υπερυψωμένη περιφερειακή λεωφόρος ταχείας κυκλοφορίας, γνωστή ως fly over».

Στο κομμάτι των αστικών συγκοινωνιών και ειδικά του ΟΑΣΘ «προετοιμάζουμε διαγωνισμό που θα γίνει εντός του 2020, για προμήθεια 1000 λεωφορείων και για την Αθήνα και για τη Θεσσαλονίκη. Πολλά από αυτά θα είναι ηλεκτρικά και γενικότερα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας», δήλωσε ο κ. Καραγιάννης.

Το υπουργείο θα προχωρήσει ακόμη σε έργα σε επικίνδυνα σημεία του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου με το Πρόγραμμα Επεμβάσεων Οδικής Ασφάλειας ύψους 455 εκατομμυρίων ευρώ και ταυτόχρονα «σχεδιάζουμε δράσεις που θα αγγίξουν και τον ΚΟΚ, για την αλλαγή της οδηγικής συμπεριφοράς μας. Και μαζί, ετοιμάζουμε ένα νέο, σύγχρονο, λειτουργικό και αδιάβλητο μοντέλο εξετάσεων οδήγησης».

Ο πέμπτος πυλώνας, σύμφωνα με τον γ.γ. Υποδομών είναι «να προετοιμάσουμε το στρατηγικό σχεδιασμό της νέας γενιάς έργων που χρειάζεται η Ελλάδα, που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας. Έργα με τεκμηριωμένη σχέση κόστους – οφέλους, σκοπιμότητα και βιωσιμότητα.

Ο κ. Καραγιάννης έδωσε έμφαση και στην ολοκλήρωση της σύνδεσης του αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. και της Εγνατίας Οδού με την 6η προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο του Καλοχωρίου.

Το έργο αυτό περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης μήκους 3,5 χλμ περίπου. «Παράλληλα», είπε «αναβαθμίζεται μέρος του τοπικού οδικού δικτύου, στην βιομηχανική περιοχή του Καλοχωρίου, αποκαθιστώντας τη σύνδεση του με τον 6ο Προβλήτα και τον ΠΑΘΕ. Το έργο εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕΠΕΡΑΑ και αναμένεται άμεσα η δημοπράτηση του».

Σε επόμενο σημείο της ομιλίας του ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε σε παρεμβάσεις για βελτίωση της οδικής ασφάλειας στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης Πολυγύρου και ιδίως στο τήμα Θέρμη-Γαλάτιστα που παρουσιάζει αυξημένα προβλήματα. «Παρεμβάσεις όπως είναι η διαπλάτυνση κατά τμήματα της οδού, η πλήρης αναμόρφωση ισόπεδων κόμβων, η κατασκευή πεζοδρομίων και η κατασκευή επιφανειακών και υπόγειων έργων αποχέτευσης και αντιπλημμυρικής προστασίας», περιέγραψε ο ίδιος. 

Για τη βελτίωση και διαπλάτυνση του τμήματος Ν. Μουδανιά-Ποτίδαια, υποστήριξε ότι ο δρόμος «βελτιώνεται και μετατρέπεται της σε οδό ταχείας κυκλοφορίας, με διαχωρισμό της κυκλοφορίας σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Η κατάθεση των προσφορών για το εν λόγω έργο είναι την ερχόμενη Τρίτη».

Επιπροσθέτως, η οδική σύνδεση της Εγνατίας Οδού με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αναμένεται να ενταχθεί στο ΥΜΕΠΕΡΑΑ και «ταυτόχρονα θα προχωρήσει άμεσα και η δημοπράτησή του», γνωστοποίησε ο κ. Καραγιάννης.

«Έχουμε επίσης την κατασκευή του 2ου Κλάδου Κεντρικού Αποχετευτικού αγωγού (ΚΑΑ) Θεσσαλονίκης. Δηλαδή την κατασκευή ενός νέου αγωγού, μήκους 4.400 μ. Ξεπεράσαμε τα προβλήματα χρηματοδότησης και προχωράμε την κατασκευή του, έως το τέλος του 2020», συνέχισε ο γ.γ. Υποδομών.

Στην Καλαμαριά θα δημοπρατηθεί το έργο «Αποχέτευση Ομβρίων υδάτων νοτίου τμήματος Δήμου Καλαμαριάς», προανήγγειλε ο ίδιος.

«Το δεύτερο εξάμηνο του 2020 θα δημοπρατήσουμε το έργο, για την προστασία της ευρύτερης ανάντη περιοχής της οδού Πόντου», πρόσθεσε ο κ. Καραγιάννης. 

Στο ίδιο πλαίσιο προχωρά και η κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων στην περιοχή της Λαχαναγοράς στη Θεσσαλονίκη, τα οποία θα δημοπρατηθούν το δεύτερο εξάμηνο του έτους και αναμένεται να παραδοθεί στο τέλος του 2023, κατέληξε ο κ. Καραγιάννης.

tee-kopi-ti-pita2.jpg
tee-kopi-ti-pita-wOGGP.jpg

Διαβάστε ολόκληρη την ομιλία του γ.γ. Υποδομών:

«Στο Υπουργείο μας, δουλεύουμε για έργα που θα αλλάξουν μακροπρόθεσμα την εικόνα της χώρας, αλλά και την καθημερινότητα του πολίτη.

Και όπως έχει τονίσει και δείχνει και στην πράξη ο Κώστας Καραμανλής, είμαστε αποφασισμένοι να μην αφήσουμε απλώς τον καιρό να περάσει με πυροτεχνήματα, όπως έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά όταν ολοκληρώσουμε τη θητεία μας να έχουμε αφήσει πίσω μας έργο χειροπιαστό.

Πολλά προβλήματα που έχουμε κληρονομήσει είναι σύνθετα και δεν λύνονται με μαγικό ραβδί… Απαιτούν σοβαρό σχεδιασμό… συστηματική δουλειά σε βάθος χρόνου, τα αποτελέσματα της οποίας σταδιακά θα γίνονται και πιο ορατά.

Δεν μας αρέσει να μηδενίζουμε, αλλά να αναγνωρίζουμε το έργο όλων των κυβερνήσεων και τη συνέχεια του Κράτους. Δεν έκανε μόνο λάθη η προηγούμενη κυβέρνηση λοιπόν. Ολοκλήρωσε και έργα που παρέλαβε. Πέρα από αυτά, όμως, άφησε πίσω της μεγάλα προβλήματα και το χειρότερο,

ΔΕΝ άφησε πίσω της καμία ώριμη μελέτη, κανέναν σχεδιασμό για τα έργα της επόμενης 15ετίας.

Νέο παραγωγικό μοντέλο/5 βασικές προτεραιότητες

Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει ήδη κάνει σοβαρά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση.

Η μείωση της φορολογίας, οι εμπροσθοβαρείς μεταρρυθμίσεις, η μείωση της γραφειοκρατίας και το άνοιγμα των αγορών είναι η αναγκαία αρχή.

Στόχος να καταστήσουμε την Ελλάδα κόμβο της ευρύτερης περιοχής μας.

Υποδομές σε σιδηρόδρομο, λιμάνια και logistics, πρέπει να έχουν κεντρικό ρόλο στα επόμενα χρόνια. Το 2020 είναι ένα κομβικό έτος για την προσπάθειά μας

Πρώτον. Να δώσουμε οριστικές λύσεις σε μεγάλα έργα που έχει ανάγκη ο τόπος.

Προβλήματα που χρόνιζαν, λύνονται με εντατική μελέτη, και ρεαλιστικές παρεμβάσεις. Με υψηλή ποιότητα, εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, το συντομότερο δυνατό και όσο γίνεται χαμηλότερο κόστος.

Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Πάτρα-Πύργος. Αντί να είναι έτοιμο το έργο, είναι στο μηδέν. Το τεμάχισαν σε 8 μέρη για λόγους που όλοι γνωρίζουν και το οδήγησαν στο τέλμα. Όπως ξέρετε, τις προηγούμενες μέρες είχαμε μια πολύ θετική εξέλιξη, καθώς συμφωνήσαμε με τον παραχωρησιούχο το έργο να ενταχθεί ξανά στη σύμβαση παραχώρησης.

Αλλά πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της κατηγορίας υπάρχει και εδώ, στην πόλη μας. Κι αναφέρομαι στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Όσοι έχουμε δεσμούς με τη Θεσσαλονίκη, γνωρίζουμε από πρώτο χέρι ότι οι Θεσσαλονικείς δεν αντέχουν άλλη κοροϊδία για αυτό το ζήτημα. ..

Λυπάμαι που το λέω, αλλά δυστυχώς αυτό ακριβώς έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, κορόιδευε…

Εγκαινίαζαν μουσαμάδες και έφεραν όλο το έργο πίσω με ιδεοληψίες για το σταθμό Βενιζέλου.

Έλεγαν ψέματα ότι θα είναι έτοιμο το 2020, ενώ στην πραγματικότητα ένα μέρος θα δινόταν κολοβό το 2022, μετά κεντρικοί σταθμοί θα έκλειναν για πάνω από έναν χρόνο και τελικά θα παραδιδόταν ολοκληρωμένο γύρω στο 2026!

Εμείς επαναφέραμε το έργο στον αρχικό σχεδιασμό, με βελτιώσεις.

Προστατεύουμε πιο αποτελεσματικά τις αρχαιότητες.

Όπως ξέρετε, το ΚΑΣ γνωμοδότησε θετικά με ευρύτατη πλειοψηφία, κι έτσι μας άνοιξε το δρόμο και έκλεισε τα στόματα όσων έριχναν λάσπη στο σχεδιασμό μας… Κι επιπλέον, με τη λύση που δίνουμε όχι μόνο διασφαλίζουμε και μετρό και αρχαιότητες, αλλά και μειώνουμε το κόστος, περίπου κατά 40.000.000. Και δεσμευόμαστε να παραδώσουμε έργο ολοκληρωμένο το 2023. Να εγκαινιάσουμε Μετρό και όχι μουσαμάδες!

Παράλληλα με τη βασική γραμμή, προχωράμε και την επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά.

Εδώ θέλω να αναφερθώ και σε δυο ακόμα έργα που ενδιαφέρουν άμεσα τη Βόρειο Ελλάδα και έχουν κεντρική θέση στον προγραμματισμό μας.

Με ταχύτητα, λοιπόν, σχεδιάζουμε να προχωρήσουν το 2020 και οι εργασίες αναβάθμισης στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Η διαδρομή αυτή μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τις 3,5 ώρες!

Επίσης, θέλω να αναφερθώ στην Εγνατία. Ο προγραμματισμένος διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί στις 26/6/2020 με όρους διαφάνειας και ορθολογισμού. Λειτουργούμε τους σταθμούς διοδίων, όπως δεσμευόταν η χώρα, αλλά χωρίς τις αυξήσεις του ΣΥΡΙΖΑ.

Και αξιοποιούμε την τεχνογνωσία της εταιρείας, ολοκληρώνοντας τις μελέτες για έργα που θα αλλάξουν τη Θεσσαλονίκη, όπως η νέα υπερυψωμένη περιφερειακή λεωφόρος ταχείας κυκλοφορίας, γνωστή ως fly over.

Και περνώ στη δεύτερη προτεραιότητα του Υπουργείου μας: συνεχίζουμε τις στοχευμένες θεσμικές παρεμβάσεις, για το καθεστώς ανάθεσης, υλοποίησης και λειτουργίας των έργων. Θέλουμε διαφάνεια, απλούστευση διαδικασιών και σεβασμό στον φορολογούμενο.

Ήδη κάναμε ουσιώδεις παρεμβάσεις. Αναστείλαμε την ισχύ του Π.Δ. 71/2019 που δημιουργούσε σοβαρά προβλήματα. Θεσμοθετήσαμε το Μητρώο Υποδομών.

Τρίτη προτεραιότητα: Δεν είναι στο κομμάτι των υποδομών, όμως καίει κυριολεκτικά την πόλη μας, τη Θεσσαλονίκη. Καθημερινή μάχη, για τη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών. Όσο και αν μέρα με τη μέρα λύνονται επιμέρους προβλήματα, οι πολίτες ακόμα δεν είναι ικανοποιημένοι –και έχουν δίκιο.

Όλοι γνωρίζουν ότι βρήκαμε τον ΟΑΣΘ ένα βήμα πριν την κατάρρευση. Παραλάβαμε έναν οργανισμό σε διάλυση και έναν στόλο γερασμένο και κακοσυντηρημένο. Εκπονήσαμε σχέδιο διαχείρισης κρίσης. Αλλάξαμε διοίκηση με αξιοκρατικά ικανά στελέχη, θέσαμε σε κυκλοφορία 102 επιπλέον λεωφορεία, πετύχαμε συμφωνία με τα ΚΤΕΛ, προχωρήσαμε σε οικονομικό έλεγχο και καταργήσαμε τις διατάξεις περί ΑΣΥΘ, που θα άφηναν τη Θεσσαλονίκη κυριολεκτικά χωρίς συγκοινωνία.

Τις επόμενες εβδομάδες θα μπουν 120 νέα οχήματα στα δρομολόγια του ΟΑΣΘ, από τη συμφωνία με τα ΚΤΕΛ. Μέχρι το καλοκαίρι, θα έχουμε άλλα 100. Έτσι, από 215 που παραλάβαμε, θα ξεπεράσουμε τα 500, όσα περίπου είχαμε το 2014.

Παράλληλα, προετοιμάζουμε διαγωνισμό που θα γίνει εντός του 2020, για προμήθεια 1000 λεωφορείων και για την Αθήνα και για τη Θεσσαλονίκη. Πολλά από αυτά θα είναι ηλεκτρικά και γενικότερα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Θυμίζω ότι ένας διαγωνισμός που πήγε να κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν τόσο πρόχειρος που έπεσε δικαστικά επειδή δεν είχε χρηματοδότηση…

Τέταρτον. Βάζουμε μπρος έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό για τον εθνικό στόχο της οδικής ασφάλειας.

Με παρεμβάσεις σε όλα τα επίπεδα: Έργα σε επικίνδυνα σημεία του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου με το Πρόγραμμα Επεμβάσεων Οδικής Ασφάλειας ύψους 455 εκ. Παράλληλα σχεδιάζουμε δράσεις που θα αγγίξουν και τον ΚΟΚ, για την αλλαγή της οδηγικής συμπεριφοράς μας. Και μαζί, ετοιμάζουμε ένα νέο, σύγχρονο, λειτουργικό και αδιάβλητο μοντέλο εξετάσεων οδήγησης.

Τέλος, ο πέμπτος πυλώνας Να προετοιμάσουμε το στρατηγικό σχεδιασμό της νέας γενιάς έργων που χρειάζεται η Ελλάδα, που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας. Έργα με τεκμηριωμένη σχέση κόστους – οφέλους, σκοπιμότητα και βιωσιμότητα.

Κι εδώ επιστρέφω σε κάτι που ανέφερα νωρίτερα στην τοποθέτησή μου. Αυτή η νέα γενιά έργων, πρέπει να υπηρετεί το νέο παραγωγικό μοντέλο της χώρας.

Οι συνδυασμένες μεταφορές,

η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου μας,

οι επενδύσεις σε λιμάνια και logistic centers, με δεδομένη τη στρατηγική θέση της χώρας μας για ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, μας προσφέρουν τεράστιες δυνατότητες.

Η ταχεία διασύνδεση Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Αλεξανδρούπολης αλλά και Αλεξανδρούπολης-Μαύρης Θάλασσας, μπορεί να αναβαθμίσει στρατηγικά όλη τη Βόρεια Ελλάδα.

Αλλά κι η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει λιμάνι μεταφόρτωσης, αλλά και λιμάνι εξόδου για τα προϊόντα από τη ΝΑ Ευρώπη. Συνδυάζοντας αυτές τις δυνατότητες, η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να καταστεί ένα κέντρο, ένα hub για είσοδο και έξοδο προϊόντων από την ΕΕ.

Έργα στη Βόρειο Ελλάδα

Πέρα από αυτές τις 5 κεντρικές πολιτικές μας επιλογές, επειδή βρισκόμαστε στη Θεσσαλονίκη, λίγο πριν κλείσω θέλω να αναφερθώ και σε ορισμένα ακόμα έργα της ευρύτερης περιοχής μας που ξέρω ότι σας ενδιαφέρουν. Μιλήσαμε ήδη για το Μετρό, το fly over, την Εγνατία, τη σιδηροδρομική σύνδεση με την Αθήνα.

Πέρα από αυτά, υπάρχουν και άλλα σημαντικά έργα που ξεμπλόκαραν αυτό το εξάμηνο και προχωράμε με ταχύτητα στην υλοποίησή τους.

Ιδιαίτερα θέλω να σταθώ στην ολοκλήρωση της σύνδεσης αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. και Εγνατίας οδού με τον 6ο προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο περιοχής Καλοχωρίου.

Το έργο αυτό περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης μήκους 3,5 χλμ περίπου. Παράλληλα αναβαθμίζεται μέρος του τοπικού οδικού δικτύου, στην βιομηχανική περιοχή του Καλοχωρίου, αποκαθιστώντας τη σύνδεση του με τον 6ο Προβλήτα και τον ΠΑΘΕ. Το έργο εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕΠΕΡΑΑ και αναμένεται άμεσα η δημοπράτηση του.

Να αναφερθώ επίσης στις παρεμβάσεις για βελτίωση της οδικής ασφάλειας στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης Πολυγύρου και ιδίως στο Τμήμα Θέρμη-Γαλάτιστα που παρουσιάζει αυξημένα προβλήματα. Παρεμβάσεις όπως είναι η διαπλάτυνση κατά τμήματα της οδού, η πλήρης αναμόρφωση ισόπεδων κόμβων, η κατασκευή πεζοδρομίων και η κατασκευή επιφανειακών και υπόγειων έργων αποχέτευσης και αντιπλημμυρικής προστασίας. Η κατάθεση των προσφορών για αυτό το έργο είναι στις 4 Φεβρουαρίου. Άλλο οδικό έργο είναι η βελτίωση και διαπλάτυνση του τμήματος Ν. Μουδανιά-Ποτίδαια, σε μια περιοχή με πολλά ξενοδοχεία και παραθεριστικές κατοικίες, αλλά και καταστήματα. Όσοι έχουμε επαφή με την περιοχή γνωρίζουμε ότι η κυκλοφορία επιβαρύνεται ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες. Με το έργο αυτό, ο δρόμος βελτιώνεται και μετατρέπεται της σε οδό ταχείας κυκλοφορίας, με διαχωρισμό της κυκλοφορίας σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Η κατάθεση των προσφορών για το εν λόγω έργο είναι την ερχόμενη Τρίτη.

Άλλο σπουδαίο έργο της ευρύτερης περιοχής: η οδική σύνδεση της Εγνατίας Οδού με το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Ολοκληρώνεται η επισκόπηση των μελετών, ώστε να ενταχθεί και αυτό το έργο στο ΥΜΕΠΕΡΑΑ, ενώ ταυτόχρονα θα προχωρήσει άμεσα και η δημοπράτησή του.

Έχουμε επίσης την κατασκευή του 2ου Κλάδου Κεντρικού Αποχετευτικού αγωγού (ΚΑΑ) Θεσσαλονίκης. Δηλαδή την κατασκευή ενός νέου αγωγού, μήκους 4.400μ. Ξεπεράσαμε τα προβλήματα χρηματοδότησηςκαι προχωράμε την κατασκευή του, έως το τέλος του 2020.

Άλλο έργο: Αποχέτευση Ομβρίων υδάτων νοτίου τμήματος Δήμου Καλαμαριάς. Το δεύτερο εξάμηνο του 2020 θα δημοπρατήσουμε το έργο, για την προστασία της ευρύτερης ανάντη περιοχής της οδού Πόντου. Το έργο αυτό, όπως και το επόμενο που θα σας αναφέρω, τα έχουμε εντάξει στο μεγάλο πρόγραμμα αντιπλημμυρικής προστασίας που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και την Τράπεζα του Συμβουλίου της Ευρώπης.

Τέλος, λοιπόν, προχωράμε στην κατασκευή Αντιπλημμυρικών έργων ευρύτερης περιοχής Λαχαναγοράς. Θα δημοπρατηθεί και αυτό την ίδια περίοδο, κι έχει ως στόχο την προστασία της ευρύτερης περιοχής, που είναι εν μέρει οικιστική και κατά το πλείστον βιοτεχνική και βιομηχανική. Η ολοκλήρωσή του αναμένεται μέχρι το τέλος του 2023.

Θέλω να σας πω ότι μόνο αυτά τα 7 έργα τα οποία σας ανέφερα τώρα, έχουν συνολικό προϋπολογισμό αρκετά πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ. Χρήματα τα οποία σε μεγάλο βαθμό θα ενισχύσουν την τοπική οικονομία και θα στηρίξουν και τον τεχνικό κόσμο της ευρύτερης περιοχής».

Τουλάχιστον επτά έργα συνολικού κόστους άνω των 200 εκατομμυρίων ευρώ υποσχέθηκε για τη βόρεια Ελλάδα και κυρίως για τη Θεσσαλονίκη ο γ.γ. Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στην κοπή της βασιλόπιτας στο τμήμα κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

Παρότι ο κ. Καραγιάννης αναγνώρισε ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν έκανε μόνο λάθη, αλλά «ολοκλήρωσε και έργα που παρέλαβε», συμπλήρωσε ότι «άφησε πίσω της μεγάλα προβλήματα και το χειρότερο».

«Δεν άφησε πίσω της καμία ώριμη μελέτη, κανέναν σχεδιασμό για τα έργα της επόμενης 15ετίας», εκτίμησε ο γ.γ. Υποδομών.

Ειδικά για το μετρό, «εγκαινίαζαν μουσαμάδες και έφεραν όλο το έργο πίσω με ιδεοληψίες για το σταθμό Βενιζέλου. Έλεγαν ψέματα ότι θα είναι έτοιμο το 2020, ενώ στην πραγματικότητα ένα μέρος θα δινόταν κολοβό το 2022, μετά κεντρικοί σταθμοί θα έκλειναν για πάνω από έναν χρόνο και τελικά θα παραδιδόταν ολοκληρωμένο γύρω στο 2026!».

Αντιθέτως η κυβέρνηση της ΝΔ επανέφερε το έργο «στον αρχικό σχεδιασμό, με βελτιώσεις» και μάλιστα «προστατεύουμε πιο αποτελεσματικά τις αρχαιότητες», εκτίμησε. «Με τη λύση που δίνουμε όχι μόνο διασφαλίζουμε και μετρό και αρχαιότητες, αλλά και μειώνουμε το κόστος, περίπου κατά 40.000.000». πρόσθεσε ο κ. Καραγιάννης.

Επιπλέον αποκάλυψε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιάζει φέτος να υλοποιηθούν «οι εργασίες αναβάθμισης στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Η διαδρομή αυτή μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τις 3,5 ώρες».

Για την Εγνατία Οδό υπενθύμισε ότι «ο προγραμματισμένος διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί στις 26/6/2020» και υποστήριξε πως «λειτουργούμε τους σταθμούς διοδίων, όπως δεσμευόταν η χώρα, αλλά χωρίς τις αυξήσεις του ΣΥΡΙΖΑ».

Παράλληλα ο γ.γ. Υποδομών είπε ότι ολοκληρώνονται «μελέτες για έργα που θα αλλάξουν τη Θεσσαλονίκη, όπως η νέα υπερυψωμένη περιφερειακή λεωφόρος ταχείας κυκλοφορίας, γνωστή ως fly over».

Στο κομμάτι των αστικών συγκοινωνιών και ειδικά του ΟΑΣΘ «προετοιμάζουμε διαγωνισμό που θα γίνει εντός του 2020, για προμήθεια 1000 λεωφορείων και για την Αθήνα και για τη Θεσσαλονίκη. Πολλά από αυτά θα είναι ηλεκτρικά και γενικότερα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας», δήλωσε ο κ. Καραγιάννης.

Το υπουργείο θα προχωρήσει ακόμη σε έργα σε επικίνδυνα σημεία του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου με το Πρόγραμμα Επεμβάσεων Οδικής Ασφάλειας ύψους 455 εκατομμυρίων ευρώ και ταυτόχρονα «σχεδιάζουμε δράσεις που θα αγγίξουν και τον ΚΟΚ, για την αλλαγή της οδηγικής συμπεριφοράς μας. Και μαζί, ετοιμάζουμε ένα νέο, σύγχρονο, λειτουργικό και αδιάβλητο μοντέλο εξετάσεων οδήγησης».

Ο πέμπτος πυλώνας, σύμφωνα με τον γ.γ. Υποδομών είναι «να προετοιμάσουμε το στρατηγικό σχεδιασμό της νέας γενιάς έργων που χρειάζεται η Ελλάδα, που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας. Έργα με τεκμηριωμένη σχέση κόστους – οφέλους, σκοπιμότητα και βιωσιμότητα.

Ο κ. Καραγιάννης έδωσε έμφαση και στην ολοκλήρωση της σύνδεσης του αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. και της Εγνατίας Οδού με την 6η προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο του Καλοχωρίου.

Το έργο αυτό περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης μήκους 3,5 χλμ περίπου. «Παράλληλα», είπε «αναβαθμίζεται μέρος του τοπικού οδικού δικτύου, στην βιομηχανική περιοχή του Καλοχωρίου, αποκαθιστώντας τη σύνδεση του με τον 6ο Προβλήτα και τον ΠΑΘΕ. Το έργο εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕΠΕΡΑΑ και αναμένεται άμεσα η δημοπράτηση του».

Σε επόμενο σημείο της ομιλίας του ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε σε παρεμβάσεις για βελτίωση της οδικής ασφάλειας στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης Πολυγύρου και ιδίως στο τήμα Θέρμη-Γαλάτιστα που παρουσιάζει αυξημένα προβλήματα. «Παρεμβάσεις όπως είναι η διαπλάτυνση κατά τμήματα της οδού, η πλήρης αναμόρφωση ισόπεδων κόμβων, η κατασκευή πεζοδρομίων και η κατασκευή επιφανειακών και υπόγειων έργων αποχέτευσης και αντιπλημμυρικής προστασίας», περιέγραψε ο ίδιος. 

Για τη βελτίωση και διαπλάτυνση του τμήματος Ν. Μουδανιά-Ποτίδαια, υποστήριξε ότι ο δρόμος «βελτιώνεται και μετατρέπεται της σε οδό ταχείας κυκλοφορίας, με διαχωρισμό της κυκλοφορίας σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Η κατάθεση των προσφορών για το εν λόγω έργο είναι την ερχόμενη Τρίτη».

Επιπροσθέτως, η οδική σύνδεση της Εγνατίας Οδού με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αναμένεται να ενταχθεί στο ΥΜΕΠΕΡΑΑ και «ταυτόχρονα θα προχωρήσει άμεσα και η δημοπράτησή του», γνωστοποίησε ο κ. Καραγιάννης.

«Έχουμε επίσης την κατασκευή του 2ου Κλάδου Κεντρικού Αποχετευτικού αγωγού (ΚΑΑ) Θεσσαλονίκης. Δηλαδή την κατασκευή ενός νέου αγωγού, μήκους 4.400 μ. Ξεπεράσαμε τα προβλήματα χρηματοδότησης και προχωράμε την κατασκευή του, έως το τέλος του 2020», συνέχισε ο γ.γ. Υποδομών.

Στην Καλαμαριά θα δημοπρατηθεί το έργο «Αποχέτευση Ομβρίων υδάτων νοτίου τμήματος Δήμου Καλαμαριάς», προανήγγειλε ο ίδιος.

«Το δεύτερο εξάμηνο του 2020 θα δημοπρατήσουμε το έργο, για την προστασία της ευρύτερης ανάντη περιοχής της οδού Πόντου», πρόσθεσε ο κ. Καραγιάννης. 

Στο ίδιο πλαίσιο προχωρά και η κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων στην περιοχή της Λαχαναγοράς στη Θεσσαλονίκη, τα οποία θα δημοπρατηθούν το δεύτερο εξάμηνο του έτους και αναμένεται να παραδοθεί στο τέλος του 2023, κατέληξε ο κ. Καραγιάννης.

tee-kopi-ti-pita2.jpg
tee-kopi-ti-pita-wOGGP.jpg

Διαβάστε ολόκληρη την ομιλία του γ.γ. Υποδομών:

«Στο Υπουργείο μας, δουλεύουμε για έργα που θα αλλάξουν μακροπρόθεσμα την εικόνα της χώρας, αλλά και την καθημερινότητα του πολίτη.

Και όπως έχει τονίσει και δείχνει και στην πράξη ο Κώστας Καραμανλής, είμαστε αποφασισμένοι να μην αφήσουμε απλώς τον καιρό να περάσει με πυροτεχνήματα, όπως έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά όταν ολοκληρώσουμε τη θητεία μας να έχουμε αφήσει πίσω μας έργο χειροπιαστό.

Πολλά προβλήματα που έχουμε κληρονομήσει είναι σύνθετα και δεν λύνονται με μαγικό ραβδί… Απαιτούν σοβαρό σχεδιασμό… συστηματική δουλειά σε βάθος χρόνου, τα αποτελέσματα της οποίας σταδιακά θα γίνονται και πιο ορατά.

Δεν μας αρέσει να μηδενίζουμε, αλλά να αναγνωρίζουμε το έργο όλων των κυβερνήσεων και τη συνέχεια του Κράτους. Δεν έκανε μόνο λάθη η προηγούμενη κυβέρνηση λοιπόν. Ολοκλήρωσε και έργα που παρέλαβε. Πέρα από αυτά, όμως, άφησε πίσω της μεγάλα προβλήματα και το χειρότερο,

ΔΕΝ άφησε πίσω της καμία ώριμη μελέτη, κανέναν σχεδιασμό για τα έργα της επόμενης 15ετίας.

Νέο παραγωγικό μοντέλο/5 βασικές προτεραιότητες

Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει ήδη κάνει σοβαρά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση.

Η μείωση της φορολογίας, οι εμπροσθοβαρείς μεταρρυθμίσεις, η μείωση της γραφειοκρατίας και το άνοιγμα των αγορών είναι η αναγκαία αρχή.

Στόχος να καταστήσουμε την Ελλάδα κόμβο της ευρύτερης περιοχής μας.

Υποδομές σε σιδηρόδρομο, λιμάνια και logistics, πρέπει να έχουν κεντρικό ρόλο στα επόμενα χρόνια. Το 2020 είναι ένα κομβικό έτος για την προσπάθειά μας

Πρώτον. Να δώσουμε οριστικές λύσεις σε μεγάλα έργα που έχει ανάγκη ο τόπος.

Προβλήματα που χρόνιζαν, λύνονται με εντατική μελέτη, και ρεαλιστικές παρεμβάσεις. Με υψηλή ποιότητα, εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, το συντομότερο δυνατό και όσο γίνεται χαμηλότερο κόστος.

Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Πάτρα-Πύργος. Αντί να είναι έτοιμο το έργο, είναι στο μηδέν. Το τεμάχισαν σε 8 μέρη για λόγους που όλοι γνωρίζουν και το οδήγησαν στο τέλμα. Όπως ξέρετε, τις προηγούμενες μέρες είχαμε μια πολύ θετική εξέλιξη, καθώς συμφωνήσαμε με τον παραχωρησιούχο το έργο να ενταχθεί ξανά στη σύμβαση παραχώρησης.

Αλλά πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της κατηγορίας υπάρχει και εδώ, στην πόλη μας. Κι αναφέρομαι στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Όσοι έχουμε δεσμούς με τη Θεσσαλονίκη, γνωρίζουμε από πρώτο χέρι ότι οι Θεσσαλονικείς δεν αντέχουν άλλη κοροϊδία για αυτό το ζήτημα. ..

Λυπάμαι που το λέω, αλλά δυστυχώς αυτό ακριβώς έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, κορόιδευε…

Εγκαινίαζαν μουσαμάδες και έφεραν όλο το έργο πίσω με ιδεοληψίες για το σταθμό Βενιζέλου.

Έλεγαν ψέματα ότι θα είναι έτοιμο το 2020, ενώ στην πραγματικότητα ένα μέρος θα δινόταν κολοβό το 2022, μετά κεντρικοί σταθμοί θα έκλειναν για πάνω από έναν χρόνο και τελικά θα παραδιδόταν ολοκληρωμένο γύρω στο 2026!

Εμείς επαναφέραμε το έργο στον αρχικό σχεδιασμό, με βελτιώσεις.

Προστατεύουμε πιο αποτελεσματικά τις αρχαιότητες.

Όπως ξέρετε, το ΚΑΣ γνωμοδότησε θετικά με ευρύτατη πλειοψηφία, κι έτσι μας άνοιξε το δρόμο και έκλεισε τα στόματα όσων έριχναν λάσπη στο σχεδιασμό μας… Κι επιπλέον, με τη λύση που δίνουμε όχι μόνο διασφαλίζουμε και μετρό και αρχαιότητες, αλλά και μειώνουμε το κόστος, περίπου κατά 40.000.000. Και δεσμευόμαστε να παραδώσουμε έργο ολοκληρωμένο το 2023. Να εγκαινιάσουμε Μετρό και όχι μουσαμάδες!

Παράλληλα με τη βασική γραμμή, προχωράμε και την επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά.

Εδώ θέλω να αναφερθώ και σε δυο ακόμα έργα που ενδιαφέρουν άμεσα τη Βόρειο Ελλάδα και έχουν κεντρική θέση στον προγραμματισμό μας.

Με ταχύτητα, λοιπόν, σχεδιάζουμε να προχωρήσουν το 2020 και οι εργασίες αναβάθμισης στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Η διαδρομή αυτή μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τις 3,5 ώρες!

Επίσης, θέλω να αναφερθώ στην Εγνατία. Ο προγραμματισμένος διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί στις 26/6/2020 με όρους διαφάνειας και ορθολογισμού. Λειτουργούμε τους σταθμούς διοδίων, όπως δεσμευόταν η χώρα, αλλά χωρίς τις αυξήσεις του ΣΥΡΙΖΑ.

Και αξιοποιούμε την τεχνογνωσία της εταιρείας, ολοκληρώνοντας τις μελέτες για έργα που θα αλλάξουν τη Θεσσαλονίκη, όπως η νέα υπερυψωμένη περιφερειακή λεωφόρος ταχείας κυκλοφορίας, γνωστή ως fly over.

Και περνώ στη δεύτερη προτεραιότητα του Υπουργείου μας: συνεχίζουμε τις στοχευμένες θεσμικές παρεμβάσεις, για το καθεστώς ανάθεσης, υλοποίησης και λειτουργίας των έργων. Θέλουμε διαφάνεια, απλούστευση διαδικασιών και σεβασμό στον φορολογούμενο.

Ήδη κάναμε ουσιώδεις παρεμβάσεις. Αναστείλαμε την ισχύ του Π.Δ. 71/2019 που δημιουργούσε σοβαρά προβλήματα. Θεσμοθετήσαμε το Μητρώο Υποδομών.

Τρίτη προτεραιότητα: Δεν είναι στο κομμάτι των υποδομών, όμως καίει κυριολεκτικά την πόλη μας, τη Θεσσαλονίκη. Καθημερινή μάχη, για τη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών. Όσο και αν μέρα με τη μέρα λύνονται επιμέρους προβλήματα, οι πολίτες ακόμα δεν είναι ικανοποιημένοι –και έχουν δίκιο.

Όλοι γνωρίζουν ότι βρήκαμε τον ΟΑΣΘ ένα βήμα πριν την κατάρρευση. Παραλάβαμε έναν οργανισμό σε διάλυση και έναν στόλο γερασμένο και κακοσυντηρημένο. Εκπονήσαμε σχέδιο διαχείρισης κρίσης. Αλλάξαμε διοίκηση με αξιοκρατικά ικανά στελέχη, θέσαμε σε κυκλοφορία 102 επιπλέον λεωφορεία, πετύχαμε συμφωνία με τα ΚΤΕΛ, προχωρήσαμε σε οικονομικό έλεγχο και καταργήσαμε τις διατάξεις περί ΑΣΥΘ, που θα άφηναν τη Θεσσαλονίκη κυριολεκτικά χωρίς συγκοινωνία.

Τις επόμενες εβδομάδες θα μπουν 120 νέα οχήματα στα δρομολόγια του ΟΑΣΘ, από τη συμφωνία με τα ΚΤΕΛ. Μέχρι το καλοκαίρι, θα έχουμε άλλα 100. Έτσι, από 215 που παραλάβαμε, θα ξεπεράσουμε τα 500, όσα περίπου είχαμε το 2014.

Παράλληλα, προετοιμάζουμε διαγωνισμό που θα γίνει εντός του 2020, για προμήθεια 1000 λεωφορείων και για την Αθήνα και για τη Θεσσαλονίκη. Πολλά από αυτά θα είναι ηλεκτρικά και γενικότερα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Θυμίζω ότι ένας διαγωνισμός που πήγε να κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν τόσο πρόχειρος που έπεσε δικαστικά επειδή δεν είχε χρηματοδότηση…

Τέταρτον. Βάζουμε μπρος έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό για τον εθνικό στόχο της οδικής ασφάλειας.

Με παρεμβάσεις σε όλα τα επίπεδα: Έργα σε επικίνδυνα σημεία του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου με το Πρόγραμμα Επεμβάσεων Οδικής Ασφάλειας ύψους 455 εκ. Παράλληλα σχεδιάζουμε δράσεις που θα αγγίξουν και τον ΚΟΚ, για την αλλαγή της οδηγικής συμπεριφοράς μας. Και μαζί, ετοιμάζουμε ένα νέο, σύγχρονο, λειτουργικό και αδιάβλητο μοντέλο εξετάσεων οδήγησης.

Τέλος, ο πέμπτος πυλώνας Να προετοιμάσουμε το στρατηγικό σχεδιασμό της νέας γενιάς έργων που χρειάζεται η Ελλάδα, που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας. Έργα με τεκμηριωμένη σχέση κόστους – οφέλους, σκοπιμότητα και βιωσιμότητα.

Κι εδώ επιστρέφω σε κάτι που ανέφερα νωρίτερα στην τοποθέτησή μου. Αυτή η νέα γενιά έργων, πρέπει να υπηρετεί το νέο παραγωγικό μοντέλο της χώρας.

Οι συνδυασμένες μεταφορές,

η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου μας,

οι επενδύσεις σε λιμάνια και logistic centers, με δεδομένη τη στρατηγική θέση της χώρας μας για ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, μας προσφέρουν τεράστιες δυνατότητες.

Η ταχεία διασύνδεση Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Αλεξανδρούπολης αλλά και Αλεξανδρούπολης-Μαύρης Θάλασσας, μπορεί να αναβαθμίσει στρατηγικά όλη τη Βόρεια Ελλάδα.

Αλλά κι η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει λιμάνι μεταφόρτωσης, αλλά και λιμάνι εξόδου για τα προϊόντα από τη ΝΑ Ευρώπη. Συνδυάζοντας αυτές τις δυνατότητες, η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να καταστεί ένα κέντρο, ένα hub για είσοδο και έξοδο προϊόντων από την ΕΕ.

Έργα στη Βόρειο Ελλάδα

Πέρα από αυτές τις 5 κεντρικές πολιτικές μας επιλογές, επειδή βρισκόμαστε στη Θεσσαλονίκη, λίγο πριν κλείσω θέλω να αναφερθώ και σε ορισμένα ακόμα έργα της ευρύτερης περιοχής μας που ξέρω ότι σας ενδιαφέρουν. Μιλήσαμε ήδη για το Μετρό, το fly over, την Εγνατία, τη σιδηροδρομική σύνδεση με την Αθήνα.

Πέρα από αυτά, υπάρχουν και άλλα σημαντικά έργα που ξεμπλόκαραν αυτό το εξάμηνο και προχωράμε με ταχύτητα στην υλοποίησή τους.

Ιδιαίτερα θέλω να σταθώ στην ολοκλήρωση της σύνδεσης αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. και Εγνατίας οδού με τον 6ο προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο περιοχής Καλοχωρίου.

Το έργο αυτό περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης μήκους 3,5 χλμ περίπου. Παράλληλα αναβαθμίζεται μέρος του τοπικού οδικού δικτύου, στην βιομηχανική περιοχή του Καλοχωρίου, αποκαθιστώντας τη σύνδεση του με τον 6ο Προβλήτα και τον ΠΑΘΕ. Το έργο εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕΠΕΡΑΑ και αναμένεται άμεσα η δημοπράτηση του.

Να αναφερθώ επίσης στις παρεμβάσεις για βελτίωση της οδικής ασφάλειας στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης Πολυγύρου και ιδίως στο Τμήμα Θέρμη-Γαλάτιστα που παρουσιάζει αυξημένα προβλήματα. Παρεμβάσεις όπως είναι η διαπλάτυνση κατά τμήματα της οδού, η πλήρης αναμόρφωση ισόπεδων κόμβων, η κατασκευή πεζοδρομίων και η κατασκευή επιφανειακών και υπόγειων έργων αποχέτευσης και αντιπλημμυρικής προστασίας. Η κατάθεση των προσφορών για αυτό το έργο είναι στις 4 Φεβρουαρίου. Άλλο οδικό έργο είναι η βελτίωση και διαπλάτυνση του τμήματος Ν. Μουδανιά-Ποτίδαια, σε μια περιοχή με πολλά ξενοδοχεία και παραθεριστικές κατοικίες, αλλά και καταστήματα. Όσοι έχουμε επαφή με την περιοχή γνωρίζουμε ότι η κυκλοφορία επιβαρύνεται ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες. Με το έργο αυτό, ο δρόμος βελτιώνεται και μετατρέπεται της σε οδό ταχείας κυκλοφορίας, με διαχωρισμό της κυκλοφορίας σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Η κατάθεση των προσφορών για το εν λόγω έργο είναι την ερχόμενη Τρίτη.

Άλλο σπουδαίο έργο της ευρύτερης περιοχής: η οδική σύνδεση της Εγνατίας Οδού με το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Ολοκληρώνεται η επισκόπηση των μελετών, ώστε να ενταχθεί και αυτό το έργο στο ΥΜΕΠΕΡΑΑ, ενώ ταυτόχρονα θα προχωρήσει άμεσα και η δημοπράτησή του.

Έχουμε επίσης την κατασκευή του 2ου Κλάδου Κεντρικού Αποχετευτικού αγωγού (ΚΑΑ) Θεσσαλονίκης. Δηλαδή την κατασκευή ενός νέου αγωγού, μήκους 4.400μ. Ξεπεράσαμε τα προβλήματα χρηματοδότησηςκαι προχωράμε την κατασκευή του, έως το τέλος του 2020.

Άλλο έργο: Αποχέτευση Ομβρίων υδάτων νοτίου τμήματος Δήμου Καλαμαριάς. Το δεύτερο εξάμηνο του 2020 θα δημοπρατήσουμε το έργο, για την προστασία της ευρύτερης ανάντη περιοχής της οδού Πόντου. Το έργο αυτό, όπως και το επόμενο που θα σας αναφέρω, τα έχουμε εντάξει στο μεγάλο πρόγραμμα αντιπλημμυρικής προστασίας που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και την Τράπεζα του Συμβουλίου της Ευρώπης.

Τέλος, λοιπόν, προχωράμε στην κατασκευή Αντιπλημμυρικών έργων ευρύτερης περιοχής Λαχαναγοράς. Θα δημοπρατηθεί και αυτό την ίδια περίοδο, κι έχει ως στόχο την προστασία της ευρύτερης περιοχής, που είναι εν μέρει οικιστική και κατά το πλείστον βιοτεχνική και βιομηχανική. Η ολοκλήρωσή του αναμένεται μέχρι το τέλος του 2023.

Θέλω να σας πω ότι μόνο αυτά τα 7 έργα τα οποία σας ανέφερα τώρα, έχουν συνολικό προϋπολογισμό αρκετά πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ. Χρήματα τα οποία σε μεγάλο βαθμό θα ενισχύσουν την τοπική οικονομία και θα στηρίξουν και τον τεχνικό κόσμο της ευρύτερης περιοχής».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία