ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Επιστρέφει δυναμικά στη Θεσσαλονίκη η PhotoBiennale

Το ιστορικό φεστιβάλ φωτογραφίας επανέρχεται πλούσιο κι ανανεωμένο

 19/09/2018 14:42

Επιστρέφει δυναμικά στη Θεσσαλονίκη η PhotoBiennale

Τριάντα χρόνια από τότε που έκανε το «ντεμπούτο» της στα εικαστικά συμβαίνοντα της Θεσσαλονίκης με εμπνευστή της τον γνωστό φωτογράφο Άρι Γεωργίου η PhotoBiennale επανέρχεται δυναμικά στην 23η διοργάνωσή της φέρνοντας 21 εκθέσεις ελληνικής και διεθνούς φωτογραφίας ποικίλης θεματολογίας και φωτογραφικών προσεγγίσεων με τη συμμετοχή 142 καλλιτεχνών από 16 χώρες. Απλώνεται δε σε διαφορετικούς χώρους της Θεσσαλονίκης, ενώ η μία από τις εκθέσεις θα φιλοξενηθεί και στην Αθήνα.  

Τα νέα στοιχεία

Στη διάρκεια της παρουσίασης της διοργάνωσης ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (φορέα υλοποίησής της) Ηρακλής Παπαϊωάννου μίλησε και για τα νέα στοιχεία με τα οποία επιχειρήθηκε να εμβολιαστεί το φεστιβάλ. Ένα από αυτά είναι η παρουσίαση δύο πρωτοεμφανιζόμενων ελλήνων φωτογράφων που επιλέχθηκαν μετά από ανοιχτό κάλεσμα (ανταποκρίθηκαν σ’ αυτό 277 καλλιτέχνες), αλλά και δύο ενοτήτων με έργα από τη μόνιμη συλλογή του ΜΦΘ. Παράλληλα, παρουσιάζεται μια σειρά εκθέσεων όπως μια διεθνής με θέμα το photobook, μια επετειακή όπου θα παρουσιαστούν έργα από τη συλλογή του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης που αποκτήθηκαν μετά από δωρεά καλλιτεχνών που συμμετείχαν στο φεστιβάλ, αλλά και μια έκθεση όπου υπογραμμίζεται η στενή πλέον σχέση της φωτογραφίας με τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης. Τέλος, το φεστιβάλ συμπράττει και με άλλες φωτογραφικές διοργανώσεις της χώρας (Athens Photo Festival, Photometria, MedPhoto, Φωτογραφικές Συναντήσεις Κυθήρων).

Οι ανισότητες του καπιταλιστικού συστήματος στην κεντρική έκθεση

Η Κεντρική έκθεση του προγράμματος έχει τίτλο «Capitalist Realism» και σ’ αυτή συμμετέχουν συνολικά 37 δημιουργοί από διάφορες χώρες, οι οποίοι συναντώνται σε ένα μωσαϊκό απόψεων «που αναδεικνύει πολλές από τις αντιφάσεις, τις ακραίες συνθήκες και τις ανισότητες του καπιταλιστικού συστήματος προοιωνίζοντας ενδεχομένως και ορισμένα από αυτά που έρχονται», όπως τόνισε ο Ηρακλής Παπαϊωάννου. Η επιμέλειά της είναι της Πηνελόπης Πετσίνη με βοηθό επιμελητή τον Φώτη Μηλιώνη. Η έκθεση διαρθρώνεται σε δύο ενότητες, η μια παρουσιάζεται στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης με τίτλο «Συντελεσμένο μέλλον» (28/9-27/1, εγκαίνια 28/9 στις 8μμ), ενώ η δεύτερη φιλοξενείται στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης με τίτλο «Παρελθόν Διαρκείας» (28/9-25/10, εγκαίνια 28/9 στις 8μμ).  Την επιμέλεια του ευρύτερου προγράμματος, πέρα από την κεντρική έκθεση είχαν οι Θοδωρής Μάρκογλου (που μίλησε στη διάρκεια της παρουσίασης για τους κεντρικούς άξονές του), Μανώλης Σκούφιας και Ηρακλής Παπαϊωάννου, ενώ έξι από τις εκθέσεις φιλοξενούνται στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το οποίο στην παρουσίαση εκπροσώπησε η διευθύντριά του Θούλη Μυσιρλόγλου.

Παράλληλες δράσεις

Συγχρόνως το φετινό φεστιβάλ περιλαμβάνει παράλληλες εκδηλώσεις για το φωτογραφικό και το ευρύτερο κοινό, όπως εκπαιδευτικά προγράμματα και ξεναγήσεις, εργαστήρια και διαλέξεις, ένα αφιέρωμα στη σχέση της φωτογραφίας με τον κινηματογράφο (σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης), καθώς και μια διεθνή διημερίδα με καλεσμένους καλλιτέχνες και ακαδημαϊκούς. Τέλος, σχεδιάζεται ειδική τιμητική εκδήλωση στον ιδρυτή της διοργάνωσης Άρι Γεωργίου.  

Στις 100000 ευρώ ο προϋπολογισμός

Το φετινό φεστιβάλ έχει προϋπολογισμό 100000 ευρώ που προέρχεται από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων του Υπουργείου Πολιτισμού, ενώ στο ποσό αυτό προστίθενται 25000 ευρώ, τα οποία το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης έχει εξασφαλίσει από οικονομικές ενισχύσεις και χορηγίες. «Παρότι δεν νομίζω ότι θα υπερβούμε αυτόν τον προϋπολογισμό, έχουμε καταφέρει να κάνουμε μια εξοικονόμηση από τον τακτικό μας προϋπολογισμό του 2017 με την οποία αν υπήρχε ανάγκη θα καλύπταμε και κάποιες έκτακτες υποχρεώσεις», τόνισε ο Ηρακλής Παπαϊωάννου. 

Κ. ΤΣ.

Τριάντα χρόνια από τότε που έκανε το «ντεμπούτο» της στα εικαστικά συμβαίνοντα της Θεσσαλονίκης με εμπνευστή της τον γνωστό φωτογράφο Άρι Γεωργίου η PhotoBiennale επανέρχεται δυναμικά στην 23η διοργάνωσή της φέρνοντας 21 εκθέσεις ελληνικής και διεθνούς φωτογραφίας ποικίλης θεματολογίας και φωτογραφικών προσεγγίσεων με τη συμμετοχή 142 καλλιτεχνών από 16 χώρες. Απλώνεται δε σε διαφορετικούς χώρους της Θεσσαλονίκης, ενώ η μία από τις εκθέσεις θα φιλοξενηθεί και στην Αθήνα.  

Τα νέα στοιχεία

Στη διάρκεια της παρουσίασης της διοργάνωσης ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (φορέα υλοποίησής της) Ηρακλής Παπαϊωάννου μίλησε και για τα νέα στοιχεία με τα οποία επιχειρήθηκε να εμβολιαστεί το φεστιβάλ. Ένα από αυτά είναι η παρουσίαση δύο πρωτοεμφανιζόμενων ελλήνων φωτογράφων που επιλέχθηκαν μετά από ανοιχτό κάλεσμα (ανταποκρίθηκαν σ’ αυτό 277 καλλιτέχνες), αλλά και δύο ενοτήτων με έργα από τη μόνιμη συλλογή του ΜΦΘ. Παράλληλα, παρουσιάζεται μια σειρά εκθέσεων όπως μια διεθνής με θέμα το photobook, μια επετειακή όπου θα παρουσιαστούν έργα από τη συλλογή του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης που αποκτήθηκαν μετά από δωρεά καλλιτεχνών που συμμετείχαν στο φεστιβάλ, αλλά και μια έκθεση όπου υπογραμμίζεται η στενή πλέον σχέση της φωτογραφίας με τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης. Τέλος, το φεστιβάλ συμπράττει και με άλλες φωτογραφικές διοργανώσεις της χώρας (Athens Photo Festival, Photometria, MedPhoto, Φωτογραφικές Συναντήσεις Κυθήρων).

Οι ανισότητες του καπιταλιστικού συστήματος στην κεντρική έκθεση

Η Κεντρική έκθεση του προγράμματος έχει τίτλο «Capitalist Realism» και σ’ αυτή συμμετέχουν συνολικά 37 δημιουργοί από διάφορες χώρες, οι οποίοι συναντώνται σε ένα μωσαϊκό απόψεων «που αναδεικνύει πολλές από τις αντιφάσεις, τις ακραίες συνθήκες και τις ανισότητες του καπιταλιστικού συστήματος προοιωνίζοντας ενδεχομένως και ορισμένα από αυτά που έρχονται», όπως τόνισε ο Ηρακλής Παπαϊωάννου. Η επιμέλειά της είναι της Πηνελόπης Πετσίνη με βοηθό επιμελητή τον Φώτη Μηλιώνη. Η έκθεση διαρθρώνεται σε δύο ενότητες, η μια παρουσιάζεται στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης με τίτλο «Συντελεσμένο μέλλον» (28/9-27/1, εγκαίνια 28/9 στις 8μμ), ενώ η δεύτερη φιλοξενείται στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης με τίτλο «Παρελθόν Διαρκείας» (28/9-25/10, εγκαίνια 28/9 στις 8μμ).  Την επιμέλεια του ευρύτερου προγράμματος, πέρα από την κεντρική έκθεση είχαν οι Θοδωρής Μάρκογλου (που μίλησε στη διάρκεια της παρουσίασης για τους κεντρικούς άξονές του), Μανώλης Σκούφιας και Ηρακλής Παπαϊωάννου, ενώ έξι από τις εκθέσεις φιλοξενούνται στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το οποίο στην παρουσίαση εκπροσώπησε η διευθύντριά του Θούλη Μυσιρλόγλου.

Παράλληλες δράσεις

Συγχρόνως το φετινό φεστιβάλ περιλαμβάνει παράλληλες εκδηλώσεις για το φωτογραφικό και το ευρύτερο κοινό, όπως εκπαιδευτικά προγράμματα και ξεναγήσεις, εργαστήρια και διαλέξεις, ένα αφιέρωμα στη σχέση της φωτογραφίας με τον κινηματογράφο (σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης), καθώς και μια διεθνή διημερίδα με καλεσμένους καλλιτέχνες και ακαδημαϊκούς. Τέλος, σχεδιάζεται ειδική τιμητική εκδήλωση στον ιδρυτή της διοργάνωσης Άρι Γεωργίου.  

Στις 100000 ευρώ ο προϋπολογισμός

Το φετινό φεστιβάλ έχει προϋπολογισμό 100000 ευρώ που προέρχεται από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων του Υπουργείου Πολιτισμού, ενώ στο ποσό αυτό προστίθενται 25000 ευρώ, τα οποία το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης έχει εξασφαλίσει από οικονομικές ενισχύσεις και χορηγίες. «Παρότι δεν νομίζω ότι θα υπερβούμε αυτόν τον προϋπολογισμό, έχουμε καταφέρει να κάνουμε μια εξοικονόμηση από τον τακτικό μας προϋπολογισμό του 2017 με την οποία αν υπήρχε ανάγκη θα καλύπταμε και κάποιες έκτακτες υποχρεώσεις», τόνισε ο Ηρακλής Παπαϊωάννου. 

Κ. ΤΣ.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία