ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Έπεσαν επιτέλους οι υπογραφές για τον πολύπαθο άξονα Θεσσαλονίκης - Έδεσσας

Ανάμεσα στα νέα έργα ΣΔΙΤ που εγκρίθηκαν και ο κάθετος άξονας Δράμας - Αμφίπολης αλλά και η υδροδότηση της Ξάνθης από το Νέστο - Η επένδυση φτάνει το 1,5 δισ. ευρώ

 22/06/2022 16:24

Έπεσαν επιτέλους οι υπογραφές για τον πολύπαθο άξονα Θεσσαλονίκης - Έδεσσας


Πέντε νέα έργα ΣΔΙΤ συνολικού κόστους επένδυσης 1,5 δισ. ευρώ ενέκρινε σήμερα η Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ, υπό την προεδρία του Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων κ. Νίκου Παπαθανάση.

Στη Διυπουργική Επιτροπή συμμετείχαν ο Υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων κ. Άδωνις Γεωργιάδης, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κώστας Σκρέκας, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Γιώργος Γεωργαντάς, o Υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για τον Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου κ. Άκης Σκέρτσος, ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών κ. Θόδωρος Σκυλακάκης και ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης.

Παρόντες στην τηλεδιάσκεψη ήταν επίσης, ο Γενικός Γραμματέας Ιδιωτικών Επενδύσεων και ΣΔΙΤ κ. Ορέστης Καβαλάκης, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής κ. Θάνος Πετραλιάς και ο Γενικός Γραμματέας Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Δημήτρης Παπαγιαννίδης.

Αναλυτικότερα:

Α. «Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη) με Σ.Δ.Ι.Τ.»

Το έργο, συνολικού μήκους 43 περίπου χιλιομέτρων, αφορά στην αναβάθμιση της υπάρχουσας οδού Δράμας – Αμφίπολης (Παλαιοκώμη) σε αυτοκινητόδρομο και την κατασκευή νέας χάραξης κατά μήκος των τμημάτων: α) Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη και β) Μαυρολεύκη – Δράμα. Η κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου θα μειώσει τον χρόνο μετακίνησης και το κόστος μεταφοράς και θα βελτιώσει την ασφάλεια στις μετακινήσεις των μόνιμων κατοίκων και των επισκεπτών. Παράλληλα, βελτιώνεται σημαντικά η ασφάλεια των οδικών υποδομών της Κεντρικής Μακεδονίας.

β. «Mελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση της αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας»

Πρόκειται για την αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 Θεσσαλονίκη – Έδεσσα στο τμήμα γέφυρα Αξιού ποταμού – Έδεσσα και πιο συγκεκριμένα των υποτμημάτων Μαυροβούνι – Έδεσσα, παράκαμψη Γιαννιτσών, παράκαμψη Χαλκηδόνας. Η συγκεκριμένη ΣΔΙΤ αναμένεται να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα και να ενισχύσει την εξωστρέφεια σε επίπεδο εξαγωγών προϊόντων. Παράλληλα, επιτυγχάνεται επαρκής, ταχεία και ασφαλής σύνδεση με τον κύριο οδικό άξονα της Εγνατίας Οδού ενώ διευκολύνεται η πρόσβαση στο διεθνές Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης αλλά και σε μικρά περιφερειακά αεροδρόμια.

γ. «Κατασκευή φράγματος ποταμού Ενιπέα Φαρσάλων (θέση Παλιοδερλί) δικτύων διανομής νερού και λοιπών συνοδών έργων»

Η Σύμπραξη αφορά στην κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία του έργου της κατασκευής του Φράγματος του ποταμού Ενιπέα Φαρσάλων, των δικτύων διανομής νερού και των λοιπών συνοδών έργων. Στόχος η ορθή διαχείριση των υδάτινων πόρων, η βελτιστοποίηση των υφιστάμενων μεθόδων άρδευσης και η συγκράτηση του αγροτικού πληθυσμού της περιοχής. Με την εν λόγω Σύμπραξη αντιμετωπίζεται το πρόβλημα της πρόσβασης των οικισμών της περιοχής σε καλής ποιότητας πόσιμο νερό και αναβαθμίζεται το προσφερόμενο αγροτικό προϊόν. Ταυτόχρονα, η χώρα εναρμονίζεται με την ισχύουσα κοινοτική νομοθεσία περί υδάτων.

δ. «Έργα αξιοποίησης του υδατικού δυναμικού του Ταυρωνίτη ποταμού Π.Ε. Χανίων Κρήτης»

Η Σύμπραξη αφορά στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία του Φράγματος Ντεριανού και του Φράγματος Σεμπρωνιώτη, της συνδετήριας σήραγγας των δύο δημιουργούμενων ταμιευτήρων, των έργων μεταφοράς και διανομής νερού των νέων ταμιευτήρων για την άρδευση καλλιεργούμενων περιοχών των Δήμων Πλατανιά και Κισάμου της Π.Ε. Χανίων και των έργων επεξεργασίας και μεταφοράς νερού του ταμιευτήρα του φράγματος Ντεριανού για την ενίσχυση της ύδρευσης των ανωτέρω Δήμων. Με την εν λόγω ΣΔΙΤ εντάσσονται οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στον υδατικό σχεδιασμό και διαχείριση με τη βελτίωση του επιπέδου αντιπλημμυρικής προστασίας ενώ αναβαθμίζεται το προσφερόμενο αγροτικό προϊόν και αντιμετωπίζεται το πρόβλημα πρόσβασης των κατοίκων σε καλής ποιότητας νερό.

ε. «Μεταφορά και διανομή νερού από τον ποταμό Νέστο στην πεδιάδα της Ξάνθης για αρδευτικούς σκοπούς με ΣΔΙΤ»

Το έργο αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία των βασικών υποδομών για μεταφορά και διανομή νερού από τον ποταμό Νέστο στην Ανατολική πεδιάδα Ξάνθης και ειδικότερα σε μία έκταση περίπου 56 χιλ. στρεμμάτων, όπου παρατηρούνται τα σοβαρότερα προβλήματα υφαλμύρωσης. Η γεωργία είναι η κύρια οικονομική δραστηριότητα του πληθυσμού της Ξάνθης και οι αγρότες αποτελούν το 1/3 του εργατικού δυναμικού του Νομού. Η Σύμπραξη αναμένεται να επιδράσει θετικά στη γεωργική ανάπτυξη της περιοχής μέσω της μείωσης των κινδύνων αυξημένης άντλησης των υπόγειων υδάτων καθώς και των απωλειών με την εισαγωγή προηγμένων αρδευτικών συστημάτων και πρακτικών στον τομέα της γεωργίας. Η κατασκευή ενός δικτύου που θα χρησιμοποιεί και θα διανέμει περισσότερο επιφανειακό νερό θα μειώσει τη ζήτηση υπόγειων υδάτινων πόρων που είναι ευπαθείς σε αγροχημικές μολύνσεις και σε διείσδυση θαλασσινού νερού.


Μετά το πέρας της Συνεδρίασης, ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε:

«Αξιοποιούμε το σύγχρονο και αποτελεσματικό εργαλείο των Συμπράξεων Δημόσιου & Ιδιωτικού Τομέα για να προχωρήσουμε με μεγάλη ταχύτητα σημαντικά έργα υποδομής με μεγάλο αναπτυξιακό αποτύπωμα. Με τη σημερινή απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής ΣΔΙΤ, δίνουμε το πράσινο φως για πέντε νέα έργα, προϋπολογισμού 1,5 δις ευρώ, υψηλής προστιθέμενης αξίας για το περιβάλλον, τον αγροδιατροφικό τομέα, τον πολιτισμό, τον τουρισμό και τις μεταφορές και με σημαντικό όφελος για την καθημερινότητα εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών σε νευραλγικής σημασίας περιφέρειες της χώρας μας. Με έργα ουσίας δημιουργούμε τη νέα Ελλάδα της δημιουργίας, της παραγωγής και της εξωστρέφειας».

Ο Πρόεδρος της ΔΕΣΔΙΤ, Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Νίκος Παπαθανάσης, δήλωσε σχετικά:

«Τα έργα ΣΔΙΤ αποτελούν σύγχρονα επενδυτικά αναπτυξιακά εργαλεία με πολλαπλασιαστικά οφέλη ως προς την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας σε περιφερειακό επίπεδο αλλά και την βελτίωση του επιπέδου ζωής των πολιτών με σύγχρονες υποδομές και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας. Τα οδικά έργα που εγκρίναμε σήμερα για την αναβάθμιση του κάθετου άξονα Δράμας-Αμφίπολης σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο καθώς και του οδικού άξονα ΕΟ2 Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, θα διευκολύνουν τις διεθνείς μεταφορές και θα βελτιώσουν την ασφάλεια των μετακινήσεων κατοίκων και επισκεπτών. Επίσης, η κατασκευή του Φράγματος του ποταμού Ενιπέα στα Φάρσαλα, η αξιοποίηση του υδατικού δυναμικού του Ταυρωνίτη ποταμού στα Χανιά και η κατασκευή δικτύου μεταφοράς και διανομής νερού από τον ποταμό Νέστο στην πεδιάδα της Ξάνθης για αρδευτικούς σκοπούς, θα συμβάλουν στην αναβάθμιση της αγροτικής παραγωγής, οχυρώνοντας τους υδάτινους φυσικούς πόρους και μειώνοντας, παράλληλα, τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Οι Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα πιστοποιούν το αναπτυξιακό άλμα που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη στη χώρα μας.»



Πέντε νέα έργα ΣΔΙΤ συνολικού κόστους επένδυσης 1,5 δισ. ευρώ ενέκρινε σήμερα η Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ, υπό την προεδρία του Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων κ. Νίκου Παπαθανάση.

Στη Διυπουργική Επιτροπή συμμετείχαν ο Υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων κ. Άδωνις Γεωργιάδης, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κώστας Σκρέκας, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Γιώργος Γεωργαντάς, o Υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για τον Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου κ. Άκης Σκέρτσος, ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών κ. Θόδωρος Σκυλακάκης και ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης.

Παρόντες στην τηλεδιάσκεψη ήταν επίσης, ο Γενικός Γραμματέας Ιδιωτικών Επενδύσεων και ΣΔΙΤ κ. Ορέστης Καβαλάκης, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής κ. Θάνος Πετραλιάς και ο Γενικός Γραμματέας Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Δημήτρης Παπαγιαννίδης.

Αναλυτικότερα:

Α. «Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη) με Σ.Δ.Ι.Τ.»

Το έργο, συνολικού μήκους 43 περίπου χιλιομέτρων, αφορά στην αναβάθμιση της υπάρχουσας οδού Δράμας – Αμφίπολης (Παλαιοκώμη) σε αυτοκινητόδρομο και την κατασκευή νέας χάραξης κατά μήκος των τμημάτων: α) Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη και β) Μαυρολεύκη – Δράμα. Η κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου θα μειώσει τον χρόνο μετακίνησης και το κόστος μεταφοράς και θα βελτιώσει την ασφάλεια στις μετακινήσεις των μόνιμων κατοίκων και των επισκεπτών. Παράλληλα, βελτιώνεται σημαντικά η ασφάλεια των οδικών υποδομών της Κεντρικής Μακεδονίας.

β. «Mελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση της αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας»

Πρόκειται για την αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 Θεσσαλονίκη – Έδεσσα στο τμήμα γέφυρα Αξιού ποταμού – Έδεσσα και πιο συγκεκριμένα των υποτμημάτων Μαυροβούνι – Έδεσσα, παράκαμψη Γιαννιτσών, παράκαμψη Χαλκηδόνας. Η συγκεκριμένη ΣΔΙΤ αναμένεται να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα και να ενισχύσει την εξωστρέφεια σε επίπεδο εξαγωγών προϊόντων. Παράλληλα, επιτυγχάνεται επαρκής, ταχεία και ασφαλής σύνδεση με τον κύριο οδικό άξονα της Εγνατίας Οδού ενώ διευκολύνεται η πρόσβαση στο διεθνές Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης αλλά και σε μικρά περιφερειακά αεροδρόμια.

γ. «Κατασκευή φράγματος ποταμού Ενιπέα Φαρσάλων (θέση Παλιοδερλί) δικτύων διανομής νερού και λοιπών συνοδών έργων»

Η Σύμπραξη αφορά στην κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία του έργου της κατασκευής του Φράγματος του ποταμού Ενιπέα Φαρσάλων, των δικτύων διανομής νερού και των λοιπών συνοδών έργων. Στόχος η ορθή διαχείριση των υδάτινων πόρων, η βελτιστοποίηση των υφιστάμενων μεθόδων άρδευσης και η συγκράτηση του αγροτικού πληθυσμού της περιοχής. Με την εν λόγω Σύμπραξη αντιμετωπίζεται το πρόβλημα της πρόσβασης των οικισμών της περιοχής σε καλής ποιότητας πόσιμο νερό και αναβαθμίζεται το προσφερόμενο αγροτικό προϊόν. Ταυτόχρονα, η χώρα εναρμονίζεται με την ισχύουσα κοινοτική νομοθεσία περί υδάτων.

δ. «Έργα αξιοποίησης του υδατικού δυναμικού του Ταυρωνίτη ποταμού Π.Ε. Χανίων Κρήτης»

Η Σύμπραξη αφορά στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία του Φράγματος Ντεριανού και του Φράγματος Σεμπρωνιώτη, της συνδετήριας σήραγγας των δύο δημιουργούμενων ταμιευτήρων, των έργων μεταφοράς και διανομής νερού των νέων ταμιευτήρων για την άρδευση καλλιεργούμενων περιοχών των Δήμων Πλατανιά και Κισάμου της Π.Ε. Χανίων και των έργων επεξεργασίας και μεταφοράς νερού του ταμιευτήρα του φράγματος Ντεριανού για την ενίσχυση της ύδρευσης των ανωτέρω Δήμων. Με την εν λόγω ΣΔΙΤ εντάσσονται οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στον υδατικό σχεδιασμό και διαχείριση με τη βελτίωση του επιπέδου αντιπλημμυρικής προστασίας ενώ αναβαθμίζεται το προσφερόμενο αγροτικό προϊόν και αντιμετωπίζεται το πρόβλημα πρόσβασης των κατοίκων σε καλής ποιότητας νερό.

ε. «Μεταφορά και διανομή νερού από τον ποταμό Νέστο στην πεδιάδα της Ξάνθης για αρδευτικούς σκοπούς με ΣΔΙΤ»

Το έργο αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία των βασικών υποδομών για μεταφορά και διανομή νερού από τον ποταμό Νέστο στην Ανατολική πεδιάδα Ξάνθης και ειδικότερα σε μία έκταση περίπου 56 χιλ. στρεμμάτων, όπου παρατηρούνται τα σοβαρότερα προβλήματα υφαλμύρωσης. Η γεωργία είναι η κύρια οικονομική δραστηριότητα του πληθυσμού της Ξάνθης και οι αγρότες αποτελούν το 1/3 του εργατικού δυναμικού του Νομού. Η Σύμπραξη αναμένεται να επιδράσει θετικά στη γεωργική ανάπτυξη της περιοχής μέσω της μείωσης των κινδύνων αυξημένης άντλησης των υπόγειων υδάτων καθώς και των απωλειών με την εισαγωγή προηγμένων αρδευτικών συστημάτων και πρακτικών στον τομέα της γεωργίας. Η κατασκευή ενός δικτύου που θα χρησιμοποιεί και θα διανέμει περισσότερο επιφανειακό νερό θα μειώσει τη ζήτηση υπόγειων υδάτινων πόρων που είναι ευπαθείς σε αγροχημικές μολύνσεις και σε διείσδυση θαλασσινού νερού.


Μετά το πέρας της Συνεδρίασης, ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε:

«Αξιοποιούμε το σύγχρονο και αποτελεσματικό εργαλείο των Συμπράξεων Δημόσιου & Ιδιωτικού Τομέα για να προχωρήσουμε με μεγάλη ταχύτητα σημαντικά έργα υποδομής με μεγάλο αναπτυξιακό αποτύπωμα. Με τη σημερινή απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής ΣΔΙΤ, δίνουμε το πράσινο φως για πέντε νέα έργα, προϋπολογισμού 1,5 δις ευρώ, υψηλής προστιθέμενης αξίας για το περιβάλλον, τον αγροδιατροφικό τομέα, τον πολιτισμό, τον τουρισμό και τις μεταφορές και με σημαντικό όφελος για την καθημερινότητα εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών σε νευραλγικής σημασίας περιφέρειες της χώρας μας. Με έργα ουσίας δημιουργούμε τη νέα Ελλάδα της δημιουργίας, της παραγωγής και της εξωστρέφειας».

Ο Πρόεδρος της ΔΕΣΔΙΤ, Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Νίκος Παπαθανάσης, δήλωσε σχετικά:

«Τα έργα ΣΔΙΤ αποτελούν σύγχρονα επενδυτικά αναπτυξιακά εργαλεία με πολλαπλασιαστικά οφέλη ως προς την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας σε περιφερειακό επίπεδο αλλά και την βελτίωση του επιπέδου ζωής των πολιτών με σύγχρονες υποδομές και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας. Τα οδικά έργα που εγκρίναμε σήμερα για την αναβάθμιση του κάθετου άξονα Δράμας-Αμφίπολης σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο καθώς και του οδικού άξονα ΕΟ2 Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, θα διευκολύνουν τις διεθνείς μεταφορές και θα βελτιώσουν την ασφάλεια των μετακινήσεων κατοίκων και επισκεπτών. Επίσης, η κατασκευή του Φράγματος του ποταμού Ενιπέα στα Φάρσαλα, η αξιοποίηση του υδατικού δυναμικού του Ταυρωνίτη ποταμού στα Χανιά και η κατασκευή δικτύου μεταφοράς και διανομής νερού από τον ποταμό Νέστο στην πεδιάδα της Ξάνθης για αρδευτικούς σκοπούς, θα συμβάλουν στην αναβάθμιση της αγροτικής παραγωγής, οχυρώνοντας τους υδάτινους φυσικούς πόρους και μειώνοντας, παράλληλα, τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Οι Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα πιστοποιούν το αναπτυξιακό άλμα που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη στη χώρα μας.»


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία