ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Επενδύει σε ήλιο, θάλασσα, βουνό και κρασί

Με θετικό πρόσημο θα κλείσει η περίοδος για την Κεντρική Μακεδονία, καθώς η αύξηση του τουρισμού για το 2019 θα φτάσει το 10%

 13/11/2019 07:00

Επενδύει σε ήλιο, θάλασσα, βουνό και κρασί

Φανή Σοβιτσλή

Σε βαριά βιομηχανία τείνει να εξελιχθεί ο τουρισμός στην Κεντρική Μακεδονία, όπου ο «ήλιος και η θάλασσα», σε συνδυασμό με τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού (περιπατητικές και ποδηλατικές διαδρομές) κατάφεραν όχι μόνο να διατηρήσουν τη δυναμική του αλλά και να αυξήσουν την τουριστική κίνηση στη διάρκεια του 2019.

Η τουριστική περίοδος θα κλείσει φέτος για τη δεύτερη μεγαλύτερη περιφέρεια της χώρας με θετικό πρόσημο, καθώς η αύξηση του τουρισμού για το 2019 θα φτάσει το 10%. Η διοίκηση της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας δηλώνει ικανοποιημένη από τα βήματα που έχουν γίνει στον τομέα του τουρισμού, τόσο από τις συμμετοχές της στις μεγαλύτερες εκθέσεις παγκοσμίως όσο και από τις δράσεις ανά την Ευρώπη για την ενίσχυση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, που μπορεί σχεδόν ιδανικά να αναπτυχθεί στις περισσότερες περιοχές της.

Για το 2020 ο προγραμματισμός για την τουριστική προβολή της Κεντρικής Μακεδονίας είναι φιλόδοξος, καθώς σύμφωνα με τον τομεάρχη Τουρισμού της ΠΚΜ Αλέξανδρο Θάνο θα αυξηθεί κι άλλο η συμμετοχή της περιφέρειας στις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις σε ΗΠΑ, Κίνα (Σαγκάη), Μέση Ανατολή και Ευρώπη, όπου μάλιστα θα γίνει ένα Road Show με τους επαγγελματίες του τουρισμού, για να προωθηθεί η Θεσσαλονίκη ως city Break και να προβληθούν και οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού με έμφαση τον Όλυμπο.

«Φέτος η χρονιά θα κλείσει αρκετά καλά για την Κεντρική Μακεδονία, με μια αύξηση του τουριστικού ρεύματος στο 10%, γεγονός που δείχνει ότι δεν είχαμε απώλειες σε σχέση με το 2018, που ήταν πολύ ευνοϊκό για τον τουρισμό σε όλη τη χώρα» τόνισε, μιλώντας στη «ΜτΚ» ο κ. Θάνος.

Για το 2020 ανέφερε ότι τα μηνύματα για την Κεντρική Μακεδονία είναι πολύ αισιόδοξα, λόγω της εξωστρέφειας στην οποία πόνταρε η περιφέρεια, αλλά και λόγω των «φίλων» τουριστών από τις χώρες των Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπης που… ψηφίζουν σταθερά την Κεντρική Μακεδονία.

«Είμαστε ικανοποιημένοι από την τουριστική κίνηση που καταγράφηκε και συνεχίζει να καταγράφεται, ωστόσο στόχος μας είναι να διαφοροποιήσουμε το μείγμα των ‘πελατών’ μας με τη συνεχή παρουσία μας στο εξωτερικό, προβάλλοντας το τουριστικό μας προϊόν αλλά και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχει η περιοχή μας» δήλωσε ο κ. Θάνος και πρόσθεσε πως «σε μια ανταγωνιστική χρονιά, όπως η φετινή, κρατήσαμε τα μεγέθη μας και δείξαμε την ισχυρή δυναμική μας στον τουρισμό μεταξύ των 132 περιφερειών της χώρας».

Προμετωπίδα ο Όλυμπος

Στο πλαίσιο του εναλλακτικού τουρισμού, η περιφέρεια δεν θα μπορούσε να μην εντάξει τον Όλυμπο και τις μοναδικές του διαδρομές, που μπορούν να συνδυαστούν και με περιπατητικές και ποδηλατικές διαδρομές. «Είναι ένα ασύγκριτο brand name και θέλουμε να το προβάλλουμε διεθνώς. Για την Κεντρική Μακεδονία ο Όλυμπος είναι προμετωπίδα και υπάρχουν σκέψεις με τον ΕΟΤ να γίνει ένα διεθνές barnd για τον εναλλακτικό τουρισμό» επισήμανε ο τομεάρχης Τουρισμού. Είπε μάλιστα πως αυτός ο προγραμματισμός θα προχωρήσει τα επόμενα χρόνια, καθώς απαιτούνται υποδομές και υπηρεσίες, που είναι προαπαιτούμενες για τους επισκέπτες.

Αμερικανοί και Κινέζοι άρχισαν το… φλερτ

Ο ήλιος της Ελλάδας δεν φαίνεται να περνάει κρίση κι έτσι ο παραδοσιακός τουρισμός του «ήλιου και της θάλασσας» καθιστά την Κεντρική Μακεδονία ιδιαίτερα ελκυστική τους καλοκαιρινούς μήνες. Όμως για τη διοίκηση της ΠΚΜ αυτό δεν φτάνει, καθώς, όπως λέει ο τομεάρχης Τουρισμού, η Κεντρική Μακεδονία συγκεντρώνει όλες τις προϋποθέσεις για να προωθήσει τον εναλλακτικό τουρισμό, καθιστώντας της βασικό προορισμό. Σε αυτόν η ΠΚΜ σκοπεύει να δώσει μεγάλη έμφαση, προσελκύοντας το ενδιαφέρον τόσο των παραδοσιακών «συμμάχων» από τα Βαλκάνια όσο και των Αμερικανών, Γερμανών, Ισραηλινών, Πολωνών που είναι μια νέα χώρα στόχος, των Ιταλών, των Γάλλων ακόμα και των Κινέζων, που άρχισαν δειλά δειλά να δείχνουν ενδιαφέρον.

«Προσπαθούμε να στρέψουμε το ενδιαφέρον των τουριστών από Κεντρική Ευρώπη, Βαλκάνια, ΗΠΑ, Ισραήλ και εσχάτως από την Κίνα, που μας επιλέγουν σταθερά, στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, από τον Όλυμπο και τις ανεξάντλητες περιπατητικές διαδρομές του έως τα τοπικά οινοποιεία σε ολόκληρη την Κεντρική Μακεδονία» αναφέρει ο κ. Θάνος.

Ήδη τις οινικές διαδρομές και τα επισκέψιμα οινοποιεία της Κεντρικής Μακεδονίας παρουσίασε προ ημερών η ΠΚΜ στο Παρίσι, σε ειδική εκδήλωση που έγινε σε συνεργασία με τους «Δρόμους του Κρασιού Βορείου Ελλάδας», το γραφείο του ΕΟΤ Γαλλίας και την AEGEAN στο βραβευμένο εστιατόριο «Le Mavrommatis» στο Παρίσι.

Η εκδήλωση, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι των μεγαλύτερων επισκέψιμων οινοποιείων της Κεντρικής Μακεδονίας, απευθυνόταν σε επιλεγμένο κοινό δημοσιογράφων και τουριστικών πρακτόρων, bloggers και επαγγελματιών του τουρισμού, με εξειδίκευση στον οινοτουρισμό και τη γαστρονομία, που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της περιφέρειας.

Οι εκπρόσωποι των επισκέψιμων οινοποιείων που συμμετείχαν παρουσίασαν τα οινοποιεία, τις δραστηριότητες και τα κρασιά τους, και στη συνέχεια πραγματοποίησαν Β2Β συναντήσεις με τους προσκεκλημένους επαγγελματίες, στους οποίους προσέφεραν για δοκιμή τα κρασιά τους.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 10 Νοεμβρίου 2019

Σε βαριά βιομηχανία τείνει να εξελιχθεί ο τουρισμός στην Κεντρική Μακεδονία, όπου ο «ήλιος και η θάλασσα», σε συνδυασμό με τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού (περιπατητικές και ποδηλατικές διαδρομές) κατάφεραν όχι μόνο να διατηρήσουν τη δυναμική του αλλά και να αυξήσουν την τουριστική κίνηση στη διάρκεια του 2019.

Η τουριστική περίοδος θα κλείσει φέτος για τη δεύτερη μεγαλύτερη περιφέρεια της χώρας με θετικό πρόσημο, καθώς η αύξηση του τουρισμού για το 2019 θα φτάσει το 10%. Η διοίκηση της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας δηλώνει ικανοποιημένη από τα βήματα που έχουν γίνει στον τομέα του τουρισμού, τόσο από τις συμμετοχές της στις μεγαλύτερες εκθέσεις παγκοσμίως όσο και από τις δράσεις ανά την Ευρώπη για την ενίσχυση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, που μπορεί σχεδόν ιδανικά να αναπτυχθεί στις περισσότερες περιοχές της.

Για το 2020 ο προγραμματισμός για την τουριστική προβολή της Κεντρικής Μακεδονίας είναι φιλόδοξος, καθώς σύμφωνα με τον τομεάρχη Τουρισμού της ΠΚΜ Αλέξανδρο Θάνο θα αυξηθεί κι άλλο η συμμετοχή της περιφέρειας στις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις σε ΗΠΑ, Κίνα (Σαγκάη), Μέση Ανατολή και Ευρώπη, όπου μάλιστα θα γίνει ένα Road Show με τους επαγγελματίες του τουρισμού, για να προωθηθεί η Θεσσαλονίκη ως city Break και να προβληθούν και οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού με έμφαση τον Όλυμπο.

«Φέτος η χρονιά θα κλείσει αρκετά καλά για την Κεντρική Μακεδονία, με μια αύξηση του τουριστικού ρεύματος στο 10%, γεγονός που δείχνει ότι δεν είχαμε απώλειες σε σχέση με το 2018, που ήταν πολύ ευνοϊκό για τον τουρισμό σε όλη τη χώρα» τόνισε, μιλώντας στη «ΜτΚ» ο κ. Θάνος.

Για το 2020 ανέφερε ότι τα μηνύματα για την Κεντρική Μακεδονία είναι πολύ αισιόδοξα, λόγω της εξωστρέφειας στην οποία πόνταρε η περιφέρεια, αλλά και λόγω των «φίλων» τουριστών από τις χώρες των Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπης που… ψηφίζουν σταθερά την Κεντρική Μακεδονία.

«Είμαστε ικανοποιημένοι από την τουριστική κίνηση που καταγράφηκε και συνεχίζει να καταγράφεται, ωστόσο στόχος μας είναι να διαφοροποιήσουμε το μείγμα των ‘πελατών’ μας με τη συνεχή παρουσία μας στο εξωτερικό, προβάλλοντας το τουριστικό μας προϊόν αλλά και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχει η περιοχή μας» δήλωσε ο κ. Θάνος και πρόσθεσε πως «σε μια ανταγωνιστική χρονιά, όπως η φετινή, κρατήσαμε τα μεγέθη μας και δείξαμε την ισχυρή δυναμική μας στον τουρισμό μεταξύ των 132 περιφερειών της χώρας».

Προμετωπίδα ο Όλυμπος

Στο πλαίσιο του εναλλακτικού τουρισμού, η περιφέρεια δεν θα μπορούσε να μην εντάξει τον Όλυμπο και τις μοναδικές του διαδρομές, που μπορούν να συνδυαστούν και με περιπατητικές και ποδηλατικές διαδρομές. «Είναι ένα ασύγκριτο brand name και θέλουμε να το προβάλλουμε διεθνώς. Για την Κεντρική Μακεδονία ο Όλυμπος είναι προμετωπίδα και υπάρχουν σκέψεις με τον ΕΟΤ να γίνει ένα διεθνές barnd για τον εναλλακτικό τουρισμό» επισήμανε ο τομεάρχης Τουρισμού. Είπε μάλιστα πως αυτός ο προγραμματισμός θα προχωρήσει τα επόμενα χρόνια, καθώς απαιτούνται υποδομές και υπηρεσίες, που είναι προαπαιτούμενες για τους επισκέπτες.

Αμερικανοί και Κινέζοι άρχισαν το… φλερτ

Ο ήλιος της Ελλάδας δεν φαίνεται να περνάει κρίση κι έτσι ο παραδοσιακός τουρισμός του «ήλιου και της θάλασσας» καθιστά την Κεντρική Μακεδονία ιδιαίτερα ελκυστική τους καλοκαιρινούς μήνες. Όμως για τη διοίκηση της ΠΚΜ αυτό δεν φτάνει, καθώς, όπως λέει ο τομεάρχης Τουρισμού, η Κεντρική Μακεδονία συγκεντρώνει όλες τις προϋποθέσεις για να προωθήσει τον εναλλακτικό τουρισμό, καθιστώντας της βασικό προορισμό. Σε αυτόν η ΠΚΜ σκοπεύει να δώσει μεγάλη έμφαση, προσελκύοντας το ενδιαφέρον τόσο των παραδοσιακών «συμμάχων» από τα Βαλκάνια όσο και των Αμερικανών, Γερμανών, Ισραηλινών, Πολωνών που είναι μια νέα χώρα στόχος, των Ιταλών, των Γάλλων ακόμα και των Κινέζων, που άρχισαν δειλά δειλά να δείχνουν ενδιαφέρον.

«Προσπαθούμε να στρέψουμε το ενδιαφέρον των τουριστών από Κεντρική Ευρώπη, Βαλκάνια, ΗΠΑ, Ισραήλ και εσχάτως από την Κίνα, που μας επιλέγουν σταθερά, στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, από τον Όλυμπο και τις ανεξάντλητες περιπατητικές διαδρομές του έως τα τοπικά οινοποιεία σε ολόκληρη την Κεντρική Μακεδονία» αναφέρει ο κ. Θάνος.

Ήδη τις οινικές διαδρομές και τα επισκέψιμα οινοποιεία της Κεντρικής Μακεδονίας παρουσίασε προ ημερών η ΠΚΜ στο Παρίσι, σε ειδική εκδήλωση που έγινε σε συνεργασία με τους «Δρόμους του Κρασιού Βορείου Ελλάδας», το γραφείο του ΕΟΤ Γαλλίας και την AEGEAN στο βραβευμένο εστιατόριο «Le Mavrommatis» στο Παρίσι.

Η εκδήλωση, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι των μεγαλύτερων επισκέψιμων οινοποιείων της Κεντρικής Μακεδονίας, απευθυνόταν σε επιλεγμένο κοινό δημοσιογράφων και τουριστικών πρακτόρων, bloggers και επαγγελματιών του τουρισμού, με εξειδίκευση στον οινοτουρισμό και τη γαστρονομία, που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της περιφέρειας.

Οι εκπρόσωποι των επισκέψιμων οινοποιείων που συμμετείχαν παρουσίασαν τα οινοποιεία, τις δραστηριότητες και τα κρασιά τους, και στη συνέχεια πραγματοποίησαν Β2Β συναντήσεις με τους προσκεκλημένους επαγγελματίες, στους οποίους προσέφεραν για δοκιμή τα κρασιά τους.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 10 Νοεμβρίου 2019

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία