ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

'Ενα Spitfire κι ένα F-16 κάνουν ακροβατικά στον ουρανό της Θεσσαλονίκης!

Πέταξαν στον ουρανό της πόλης σε μια δοκιμαστική ατραξιόν ενόψει της αυριανής στρατιωτικής παρέλασης

 27/10/2021 13:14

'Ενα Spitfire κι ένα F-16 κάνουν ακροβατικά στον ουρανό της Θεσσαλονίκης!

Ένα spitfire και ένα F16 πετούν αυτή την ώρα στον ουρανό της Θεσσαλονίκης σε μια δοκιμαστική ατραξιόν ενόψει της αυριανής στρατιωτικής παρέλασης.

Το θρυλικό βρετανικό καταδιωκτικό «συναντήθηκε», προερχόμενο από το Τατόι, πάνω από την Κασσάνδρα της Χαλκιδικής με το ελληνικό F16 και σε σχηματισμό επιδίδονται πάνω από την πόλη της Θεσσαλονίκης σε ακροβατικούς ελιγμούς, σε μια «πρόγευση» του τι θα παρουσιάσουν, αύριο, στους αιθέρες στο πλαίσιο των εκδηλώσεων.

Το MJ755 είχε παραδοθεί στις 27 Φεβρουαρίου 1947 στην τότε Ελληνική Βασιλική Αεροπορία από τον υποσμηναγό της Βρετανικής Αεροπορίας (RAF) Τζορτζ Νταν. Ήταν ένα από τα 77 περίπου καταδιωκτικά Σπιτφάιρ, που είχε δώσει η βρετανική κυβέρνηση για την ανασύσταση της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας.

Τον Απρίλιο εκείνης της χρονιάς είχε ενταχθεί στην δύναμη της 335 Μοίρας Διώξεως στο Σέδες. Το 1949 χρησιμοποιήθηκε ως εκπαιδευτικό στη Σχολή Αεροπορίας Εφέδρων Αξιωματικών Χειριστών στο Τατόι.

Το 1950 μεταφέρθηκε στο Κρατικό Εργοστάσιο Αεροπλάνων στο Φάληρο, όπου μετατράπηκε σε φωτοαναγνωριστικό. Στα τέλη του 1953 πραγματοποίησε την τελευταία του πτήση, πριν καθηλωθεί οριστικά στο έδαφος, και χρησιμοποιηθεί ως στατικό έκθεμα αρχικά στο Τατόι, και αργότερα στην αυλή του Πολεμικού Μουσείου. Μετά τη δημιουργία του Μουσείου Πολεμικής Αεροπορίας, μεταφέρθηκε ξανά στο Τατόι το 1995, πριν σταλθεί το 2018 στο ιστορικό αεροδρόμιο Μπίγκιν Χιλ έξω από το Λονδίνο, σε ειδικό κέντρο ανακατασκευής.

Το "διαμάντι" των ιστορικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας

Το παλιό αεροσκάφος που ανακατασκευάστηκε στην Αγγλία, με απόλυτο σεβασμό στην ιστορική του αξία κι επέστρεψε μετά από μήνες αναμονής στην Ελλάδα την Πέμπτη 27 Μαΐου 2020. Το συγκεκριμένο ιστορικό Supermarine Spitfire της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας επέστρεψε στη χώρα από το αεροδρόμιο του Biggin Hill της Μεγάλης Βρετανίας «όχι για να μείνει (στατικό έκθεμα στο έδαφος) αλλά για να το χαίρεται το κοινό στο αέρα», όπως δήλωσαν οι άνθρωποι του Ιδρύματος που είχε την πρωτοβουλία να το ανακατασκευάσει.

Ο πιλότος

Κάτι τέτοιο έγινε σε πρώτη φάση όταν το διαμάντι των ιστορικών αεροσκαφών της ελληνικής ΠΑ εμφανίστηκε για πρώτη φορά μπροστά στο ελληνικό κοινό κατά τη διάρκεια της Athens Flying Week στις αρχές του Σεπτεμβρίου με πιλότο το Βρετανό Dan Griffith, έναν βετεράνο πιλότο δοκιμών που έχει συγκεντρώσει 9.750 ώρες πτήσεις με 3.600+ από αυτές σε πτήσεις δοκιμών σε περισσότερους από 645+ διαφορετικούς τύπους και εταιρίες. Ο κ.Griffith είναι και σήμερα ο πιλότος που το χειρίζεται πάνω από την Θεσσαλονίκη.

Το αεροσκάφος που -με τα ελληνικά εθνόσημα στην περίπτωση του Spitfire MJ755- αναγεννήθηκε μετά από την πρωτοβουλία του κ.Peter Livanos και του Ιδρύματος "ΙΚΑΡΟΣ" ήταν μια επένδυση που ξεπέρασε τα δύο εκατομμύρια ευρώ, όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιπρόεδρος και νόμιμος εκπρόσωπος του Ιδρύματος, Δημήτριος Κόλιας και αποτελεί «...μόνο την αρχή» για τα ιστορικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας.

Όπως μάλιστα δήλωσε ο ίδιος, έχει πια ολοκληρωθεί «η εκπαίδευση των πρώτων Ελλήνων χειριστών που θα πετούν με το ιστορικό αεροσκάφος», εκπαίδευση που πραγματοποιήθηκε στην Αγγλία ενώ, την επομένη της στρατιωτικής παρέλασης της 28ης Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη «οι Έλληνες χειριστές θα πετάξουν για πρώτη φορά σε solo πτήση με το ελληνικό MJ755 παρουσία του Βρετανού πολύπειρου πιλότου» στο Τατόι.

spitfire-f16-karapanagiwtidou.jpg


Ένα spitfire και ένα F16 πετούν αυτή την ώρα στον ουρανό της Θεσσαλονίκης σε μια δοκιμαστική ατραξιόν ενόψει της αυριανής στρατιωτικής παρέλασης.

Το θρυλικό βρετανικό καταδιωκτικό «συναντήθηκε», προερχόμενο από το Τατόι, πάνω από την Κασσάνδρα της Χαλκιδικής με το ελληνικό F16 και σε σχηματισμό επιδίδονται πάνω από την πόλη της Θεσσαλονίκης σε ακροβατικούς ελιγμούς, σε μια «πρόγευση» του τι θα παρουσιάσουν, αύριο, στους αιθέρες στο πλαίσιο των εκδηλώσεων.

Το MJ755 είχε παραδοθεί στις 27 Φεβρουαρίου 1947 στην τότε Ελληνική Βασιλική Αεροπορία από τον υποσμηναγό της Βρετανικής Αεροπορίας (RAF) Τζορτζ Νταν. Ήταν ένα από τα 77 περίπου καταδιωκτικά Σπιτφάιρ, που είχε δώσει η βρετανική κυβέρνηση για την ανασύσταση της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας.

Τον Απρίλιο εκείνης της χρονιάς είχε ενταχθεί στην δύναμη της 335 Μοίρας Διώξεως στο Σέδες. Το 1949 χρησιμοποιήθηκε ως εκπαιδευτικό στη Σχολή Αεροπορίας Εφέδρων Αξιωματικών Χειριστών στο Τατόι.

Το 1950 μεταφέρθηκε στο Κρατικό Εργοστάσιο Αεροπλάνων στο Φάληρο, όπου μετατράπηκε σε φωτοαναγνωριστικό. Στα τέλη του 1953 πραγματοποίησε την τελευταία του πτήση, πριν καθηλωθεί οριστικά στο έδαφος, και χρησιμοποιηθεί ως στατικό έκθεμα αρχικά στο Τατόι, και αργότερα στην αυλή του Πολεμικού Μουσείου. Μετά τη δημιουργία του Μουσείου Πολεμικής Αεροπορίας, μεταφέρθηκε ξανά στο Τατόι το 1995, πριν σταλθεί το 2018 στο ιστορικό αεροδρόμιο Μπίγκιν Χιλ έξω από το Λονδίνο, σε ειδικό κέντρο ανακατασκευής.

Το "διαμάντι" των ιστορικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας

Το παλιό αεροσκάφος που ανακατασκευάστηκε στην Αγγλία, με απόλυτο σεβασμό στην ιστορική του αξία κι επέστρεψε μετά από μήνες αναμονής στην Ελλάδα την Πέμπτη 27 Μαΐου 2020. Το συγκεκριμένο ιστορικό Supermarine Spitfire της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας επέστρεψε στη χώρα από το αεροδρόμιο του Biggin Hill της Μεγάλης Βρετανίας «όχι για να μείνει (στατικό έκθεμα στο έδαφος) αλλά για να το χαίρεται το κοινό στο αέρα», όπως δήλωσαν οι άνθρωποι του Ιδρύματος που είχε την πρωτοβουλία να το ανακατασκευάσει.

Ο πιλότος

Κάτι τέτοιο έγινε σε πρώτη φάση όταν το διαμάντι των ιστορικών αεροσκαφών της ελληνικής ΠΑ εμφανίστηκε για πρώτη φορά μπροστά στο ελληνικό κοινό κατά τη διάρκεια της Athens Flying Week στις αρχές του Σεπτεμβρίου με πιλότο το Βρετανό Dan Griffith, έναν βετεράνο πιλότο δοκιμών που έχει συγκεντρώσει 9.750 ώρες πτήσεις με 3.600+ από αυτές σε πτήσεις δοκιμών σε περισσότερους από 645+ διαφορετικούς τύπους και εταιρίες. Ο κ.Griffith είναι και σήμερα ο πιλότος που το χειρίζεται πάνω από την Θεσσαλονίκη.

Το αεροσκάφος που -με τα ελληνικά εθνόσημα στην περίπτωση του Spitfire MJ755- αναγεννήθηκε μετά από την πρωτοβουλία του κ.Peter Livanos και του Ιδρύματος "ΙΚΑΡΟΣ" ήταν μια επένδυση που ξεπέρασε τα δύο εκατομμύρια ευρώ, όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιπρόεδρος και νόμιμος εκπρόσωπος του Ιδρύματος, Δημήτριος Κόλιας και αποτελεί «...μόνο την αρχή» για τα ιστορικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας.

Όπως μάλιστα δήλωσε ο ίδιος, έχει πια ολοκληρωθεί «η εκπαίδευση των πρώτων Ελλήνων χειριστών που θα πετούν με το ιστορικό αεροσκάφος», εκπαίδευση που πραγματοποιήθηκε στην Αγγλία ενώ, την επομένη της στρατιωτικής παρέλασης της 28ης Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη «οι Έλληνες χειριστές θα πετάξουν για πρώτη φορά σε solo πτήση με το ελληνικό MJ755 παρουσία του Βρετανού πολύπειρου πιλότου» στο Τατόι.

spitfire-f16-karapanagiwtidou.jpg


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία