ΔΙΕΘΝΗ

Facebook down: Κι όμως το χθεσινό 7ωρο blackout δεν ήταν το πρώτο

Το πολύωρο πρόβλημα σε Facebook, Instagram, Messenger και What’s up έβαλε σε αναμονή έναν ολόκληρο πλανήτη

 05/10/2021 14:23

Facebook down: Κι όμως το χθεσινό 7ωρο blackout δεν ήταν το πρώτο

Δήμητρα Παληγιάννη

Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης τα τελευταία χρόνια κατέχουν όλο και σημαντικότερη θέση στην καθημερινότητα των ανθρώπων καθώς μέσω αυτών αναπτύσσεται μια σειρά δραστηριοτήτων, από την απλή καθημερινή επικοινωνία μέχρι μεγάλες εμπορικές και οικονομικές δραστηριότητες. 

Αδιαμφισβήτητα τα social media αποτελούν ένα δυνατό «χαρτί» στην παγκόσμια οικονομία με τη χθεσινή διακοπή τεσσάρων εφαρμογών ταυτόχρονα, που διήρκησε επτά ολόκληρες ώρες, να προκαλεί τεράστια προβλήματα σε εταιρίες και επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν αυτές τις πλατφόρμες για την εξυπηρέτηση των πελατών τους.

Το τελευταίο μεγάλο πρόβλημα στην εφαρμογή του Facebook είχε σημειωθεί το 2019, όπου και είχε παρατηρηθεί δυσκολία στη λειτουργία του για ένα 24ωρο, ενώ κατά διαστήματα έχουν ξανά συμβεί ανάλογα περιστατικά διακοπής της λειτουργίας του Facebook και του Instagram.

Σε περιοχές της Ευρώπης και των ΗΠΑ στις 17 Σεπτεμβρίου 2020 το Instagram, το Facebook και το Messenger δεν «έπεσαν», αλλά οι χρήστες τους αντιμετώπισαν δυσκολίες στην εμφάνιση και ανανέωση της αρχικής τους σελίδας, με την εταιρία να ανακοινώνει τη συντομότερη αποκατάστασή του προβλήματος.

Το Δεκέμβριο του 2020, μέσα στο διάστημα των γενικευμένων lockdown στην υφήλιο, οι χρήστες του Facebook και του Messenger από Android, iOS, αλλά και μέσω web αντιμετωπίζουν σημαντικό πρόβλημα στις παραπάνω εφαρμογές κατά τη διάρκεια αποστολής και λήψης μηνυμάτων. Το πρόβλημα αφορούσε μεγάλο μέρος της Δυτικής και της Κεντρικής Ευρώπης, την Ελλάδα, τις Φιλιππίνες και μέρος της Αυστραλίας, αλλά και των ΗΠΑ. Οι ειδικοί απέδωσαν τη δυσλειτουργία στο μεγάλο φόρτο των servers λόγω της τηλεργασίας.

Λίγους μήνες αργότερα, στις 4 Απριλίου 2021, τις πρωινές ώρες και πάλι εμφανίζεται πρόβλημα στη λειτουργία των δημοφιλών εφαρμογών. Οι χρήστες ανέφεραν τη δυσκολία σύνδεσης στο λογαριασμό τους σε Facebook και Instagram, ωστόσο το πρόβλημα αποκαταστάθηκε λίγες ώρες αργότερα, ενώ δεν επηρέασε μεγάλο μέρος του πληθυσμού.

Αυτή τη φορά όμως, η μαζική και πολύωρη διακοπή του Facebook και των υπόλοιπων εφαρμογών που ανήκουν στην οικογένεια της ίδιας εταιρίας και εξυπηρετούν περισσότερα από 3,5 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, δημιούργησε ένα διαδικτυακό ντόμινο, καθώς πολλοί από αυτούς τους χρήστες χρησιμοποιούν την πλατφόρμα του Facebook για τη σύνδεσή τους σε άλλες ιστοσελίδες και ιστότοπους εμπορικού και μη περιεχομένου. Χαρακτηρίστηκε μάλιστα ως το μεγαλύτερο «μπλακ-άουτ» της εφαρμογής μέχρι τώρα.

Για τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ, τον ιδρυτή του Κολοσσού, το φιάσκο της Δευτέρας μεταφράστηκε σε απώλεια 6 δισ. δολαρίων από την προσωπική του περιουσία και περίπου 50 δισ. από την αξία της εταιρίας του. Οι συνέπειες όμως της «κατάρρευσης» ήταν πολύ μεγαλύτερες για τις επιχειρήσεις που εξαρτώνται από τη λειτουργία των social media για την εξυπηρέτηση των πελατών τους, αλλά και για τους ανθρώπους που εργάζονται και απασχολούνται αποκλειστικά στο χώρο των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης.

Τα συχνά φαινόμενα «κατάρρευσης» των γιγαντιαίων σε απήχηση εφαρμογών αποτελούν μια σύγχρονη απειλή για την ομαλή λειτουργία των επιχειρήσεων, που έχουν χτιστεί πάνω στην επιρροή και τη χρήση των social media, αλλά και για τους εργαζόμενους που εξαρτώνται από τη λειτουργία αυτών των εφαρμογών, οι οποίοι βλέπουν τη θέση τους να κινδυνεύει ανά πάσα στιγμή και ώρα από τους απρόβλεπτους παράγοντες του διαδικτύου.

Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης τα τελευταία χρόνια κατέχουν όλο και σημαντικότερη θέση στην καθημερινότητα των ανθρώπων καθώς μέσω αυτών αναπτύσσεται μια σειρά δραστηριοτήτων, από την απλή καθημερινή επικοινωνία μέχρι μεγάλες εμπορικές και οικονομικές δραστηριότητες. 

Αδιαμφισβήτητα τα social media αποτελούν ένα δυνατό «χαρτί» στην παγκόσμια οικονομία με τη χθεσινή διακοπή τεσσάρων εφαρμογών ταυτόχρονα, που διήρκησε επτά ολόκληρες ώρες, να προκαλεί τεράστια προβλήματα σε εταιρίες και επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν αυτές τις πλατφόρμες για την εξυπηρέτηση των πελατών τους.

Το τελευταίο μεγάλο πρόβλημα στην εφαρμογή του Facebook είχε σημειωθεί το 2019, όπου και είχε παρατηρηθεί δυσκολία στη λειτουργία του για ένα 24ωρο, ενώ κατά διαστήματα έχουν ξανά συμβεί ανάλογα περιστατικά διακοπής της λειτουργίας του Facebook και του Instagram.

Σε περιοχές της Ευρώπης και των ΗΠΑ στις 17 Σεπτεμβρίου 2020 το Instagram, το Facebook και το Messenger δεν «έπεσαν», αλλά οι χρήστες τους αντιμετώπισαν δυσκολίες στην εμφάνιση και ανανέωση της αρχικής τους σελίδας, με την εταιρία να ανακοινώνει τη συντομότερη αποκατάστασή του προβλήματος.

Το Δεκέμβριο του 2020, μέσα στο διάστημα των γενικευμένων lockdown στην υφήλιο, οι χρήστες του Facebook και του Messenger από Android, iOS, αλλά και μέσω web αντιμετωπίζουν σημαντικό πρόβλημα στις παραπάνω εφαρμογές κατά τη διάρκεια αποστολής και λήψης μηνυμάτων. Το πρόβλημα αφορούσε μεγάλο μέρος της Δυτικής και της Κεντρικής Ευρώπης, την Ελλάδα, τις Φιλιππίνες και μέρος της Αυστραλίας, αλλά και των ΗΠΑ. Οι ειδικοί απέδωσαν τη δυσλειτουργία στο μεγάλο φόρτο των servers λόγω της τηλεργασίας.

Λίγους μήνες αργότερα, στις 4 Απριλίου 2021, τις πρωινές ώρες και πάλι εμφανίζεται πρόβλημα στη λειτουργία των δημοφιλών εφαρμογών. Οι χρήστες ανέφεραν τη δυσκολία σύνδεσης στο λογαριασμό τους σε Facebook και Instagram, ωστόσο το πρόβλημα αποκαταστάθηκε λίγες ώρες αργότερα, ενώ δεν επηρέασε μεγάλο μέρος του πληθυσμού.

Αυτή τη φορά όμως, η μαζική και πολύωρη διακοπή του Facebook και των υπόλοιπων εφαρμογών που ανήκουν στην οικογένεια της ίδιας εταιρίας και εξυπηρετούν περισσότερα από 3,5 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, δημιούργησε ένα διαδικτυακό ντόμινο, καθώς πολλοί από αυτούς τους χρήστες χρησιμοποιούν την πλατφόρμα του Facebook για τη σύνδεσή τους σε άλλες ιστοσελίδες και ιστότοπους εμπορικού και μη περιεχομένου. Χαρακτηρίστηκε μάλιστα ως το μεγαλύτερο «μπλακ-άουτ» της εφαρμογής μέχρι τώρα.

Για τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ, τον ιδρυτή του Κολοσσού, το φιάσκο της Δευτέρας μεταφράστηκε σε απώλεια 6 δισ. δολαρίων από την προσωπική του περιουσία και περίπου 50 δισ. από την αξία της εταιρίας του. Οι συνέπειες όμως της «κατάρρευσης» ήταν πολύ μεγαλύτερες για τις επιχειρήσεις που εξαρτώνται από τη λειτουργία των social media για την εξυπηρέτηση των πελατών τους, αλλά και για τους ανθρώπους που εργάζονται και απασχολούνται αποκλειστικά στο χώρο των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης.

Τα συχνά φαινόμενα «κατάρρευσης» των γιγαντιαίων σε απήχηση εφαρμογών αποτελούν μια σύγχρονη απειλή για την ομαλή λειτουργία των επιχειρήσεων, που έχουν χτιστεί πάνω στην επιρροή και τη χρήση των social media, αλλά και για τους εργαζόμενους που εξαρτώνται από τη λειτουργία αυτών των εφαρμογών, οι οποίοι βλέπουν τη θέση τους να κινδυνεύει ανά πάσα στιγμή και ώρα από τους απρόβλεπτους παράγοντες του διαδικτύου.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία