ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

«Έφυγε» ο Μπαρτ Ρέινολντς

Μέγας στιλίστας, χαράκωσε» το κινηματογραφικό στερέωμα με κορυφαίους επιθετικούς ρόλους

 07/09/2018 08:59

«Έφυγε» ο Μπαρτ Ρέινολντς


Του Αλέξη Ν. Δερμεντζόγλου
dermetzo@otenet.gr

Ο μέγας Αμερικανός ηθοποιός  των ταινιών δράσης Μπάρτ Ρέινολντς έφυγε στα 82 του χρόνια  αφού «χαράκωσε» το κινηματογραφικό στερέωμα  με κορυφαίους επιθετικούς  ρόλους. Σκληρός, δυναμικός, αλύγιστος, μια εικόνα χειμάρρου και κινούμενης φλόγας έπλασε  αλησμόνητους ρόλους. Φοβερός οδηγός  στο Cannonball, νταλικέρης που τα τσαλακώνει όλα  στον Ατσίδα και το λαγωνικό, τοξοβόλος της βίας  στο  Όταν ξέσπασε η βία, σκληρός και τρυφερός, ταυτόχρονα ερωτικός στον Αστυνόμο και το κώλ γκέρλ, με μεγάλη  επίδοση στο πολιτικό γουέστερν Τα 100 τουφέκια, λοξή ματιά στο Βιετνάμ, υπέροχος, ατίθασος κρατούμενος  στην πολιτική αλληγορία  υπέρ της ελευθερίας  στα 11 υπέροχα καθάρματα. Σκηνοθέτησε την σκληρότατη καταγγελτική ταινία Η βρώμικη μηχανή του επιθεωρητή Σάρκυ. Μερακλής με τις κυρίες, παντρεύτηκε  την οσκαρική  Σάλλυ Φήλντς  και στην συνέχεια την Λόρι Άντερσον. Πρωταγωνίστησε δίπλα σε πανέμορφες κυρίες, όπως τις Ράκελ Γουέλς ,Κατρίν Ντενέβ  και άλλες. Πάνω απ΄ όλα  ήταν αρσενικός, κάτι που λείπει σήμερα από το σινεμά. Έκφραση μυών, τεστοστερόνης, αναρχίας, σκληρός μαχητής των δρόμων, εκκαθαριστής των βρόμικων ανθρώπων, αντικομφορμιστής.

Φλόγισε το κινηματογραφικό  στερέωμα, όχι τόσο με το ταλέντο του  αλλά με την υπερβατική του δύναμη. Όταν έβρισκε κλειστά και αδιαπέραστα συστήματα για να τα ξεπεράσει έκαμε αυτό  που αρμόζει στον άνδρα που διαθέτει τιμή, στιλ  και αξιοπρέπεια. Εφάρμοσε άψογα  την άποψη «Κι όταν ΔΕΝ υπάρχουν διάδρομοι ΕΜΕΙΣ  θα τους … εφεύρουμε». Και  μόνον γι΄ αυτό που πρόσφερε μπορώ να τον θεωρήσω μέγα στιλίστα τώρα που η εικόνα του μεταφέρθηκε στο αλλού. Αθάνατος.

 Έμαθα, μέσα  από τους ρόλους του, τα εξής πολύτιμα : 1) Πως οι αστοί  έχουν τους λόγους  τους να νοιώθουν πάντα φοβερές ενοχές (Δες το πολύκροτο  νεογουέστερν της ανήσυχης συνείδησης  Όταν ξέσπασε η βία του Τζών Μπούρμαν) 2) Πως η ελευθερία είναι ό,τι πιο πολύτιμο για τον άνθρωπο ,πρέπει να μάχεται να την κερδίσει  ακόμα και μέσα από  αθλητικά παιγνίδια ( 11 υπέροχα καθάρματα του Ρόμπερτ Ωλντριτς)3)Πώς ο αντιιμπεριαλιστικός  και αντιμονοπωλιακός αγώνας  γίνεται  σε κάθε σπιθαμή της γής (Τα 100 τουφέκια  του Τόμ Γκράιμς) 4) Όταν είσαι θεσμικός εκπρόσωπος του συστήματος, ακόμα και το να ερωτευθείς  βαθειά,  ελέγχεσαι  αν  το κορμί της άλλης είναι παραβατικό  και σε αποσύρουν ( Ο αστυνόμος και το κώλ γκέρλ  του Ρόμπερτ Ωλντριτς)


Του Αλέξη Ν. Δερμεντζόγλου
dermetzo@otenet.gr

Ο μέγας Αμερικανός ηθοποιός  των ταινιών δράσης Μπάρτ Ρέινολντς έφυγε στα 82 του χρόνια  αφού «χαράκωσε» το κινηματογραφικό στερέωμα  με κορυφαίους επιθετικούς  ρόλους. Σκληρός, δυναμικός, αλύγιστος, μια εικόνα χειμάρρου και κινούμενης φλόγας έπλασε  αλησμόνητους ρόλους. Φοβερός οδηγός  στο Cannonball, νταλικέρης που τα τσαλακώνει όλα  στον Ατσίδα και το λαγωνικό, τοξοβόλος της βίας  στο  Όταν ξέσπασε η βία, σκληρός και τρυφερός, ταυτόχρονα ερωτικός στον Αστυνόμο και το κώλ γκέρλ, με μεγάλη  επίδοση στο πολιτικό γουέστερν Τα 100 τουφέκια, λοξή ματιά στο Βιετνάμ, υπέροχος, ατίθασος κρατούμενος  στην πολιτική αλληγορία  υπέρ της ελευθερίας  στα 11 υπέροχα καθάρματα. Σκηνοθέτησε την σκληρότατη καταγγελτική ταινία Η βρώμικη μηχανή του επιθεωρητή Σάρκυ. Μερακλής με τις κυρίες, παντρεύτηκε  την οσκαρική  Σάλλυ Φήλντς  και στην συνέχεια την Λόρι Άντερσον. Πρωταγωνίστησε δίπλα σε πανέμορφες κυρίες, όπως τις Ράκελ Γουέλς ,Κατρίν Ντενέβ  και άλλες. Πάνω απ΄ όλα  ήταν αρσενικός, κάτι που λείπει σήμερα από το σινεμά. Έκφραση μυών, τεστοστερόνης, αναρχίας, σκληρός μαχητής των δρόμων, εκκαθαριστής των βρόμικων ανθρώπων, αντικομφορμιστής.

Φλόγισε το κινηματογραφικό  στερέωμα, όχι τόσο με το ταλέντο του  αλλά με την υπερβατική του δύναμη. Όταν έβρισκε κλειστά και αδιαπέραστα συστήματα για να τα ξεπεράσει έκαμε αυτό  που αρμόζει στον άνδρα που διαθέτει τιμή, στιλ  και αξιοπρέπεια. Εφάρμοσε άψογα  την άποψη «Κι όταν ΔΕΝ υπάρχουν διάδρομοι ΕΜΕΙΣ  θα τους … εφεύρουμε». Και  μόνον γι΄ αυτό που πρόσφερε μπορώ να τον θεωρήσω μέγα στιλίστα τώρα που η εικόνα του μεταφέρθηκε στο αλλού. Αθάνατος.

 Έμαθα, μέσα  από τους ρόλους του, τα εξής πολύτιμα : 1) Πως οι αστοί  έχουν τους λόγους  τους να νοιώθουν πάντα φοβερές ενοχές (Δες το πολύκροτο  νεογουέστερν της ανήσυχης συνείδησης  Όταν ξέσπασε η βία του Τζών Μπούρμαν) 2) Πως η ελευθερία είναι ό,τι πιο πολύτιμο για τον άνθρωπο ,πρέπει να μάχεται να την κερδίσει  ακόμα και μέσα από  αθλητικά παιγνίδια ( 11 υπέροχα καθάρματα του Ρόμπερτ Ωλντριτς)3)Πώς ο αντιιμπεριαλιστικός  και αντιμονοπωλιακός αγώνας  γίνεται  σε κάθε σπιθαμή της γής (Τα 100 τουφέκια  του Τόμ Γκράιμς) 4) Όταν είσαι θεσμικός εκπρόσωπος του συστήματος, ακόμα και το να ερωτευθείς  βαθειά,  ελέγχεσαι  αν  το κορμί της άλλης είναι παραβατικό  και σε αποσύρουν ( Ο αστυνόμος και το κώλ γκέρλ  του Ρόμπερτ Ωλντριτς)

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία