ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΕΦΚΑ: 3,5 εκατομμύρια τηλεφωνήματα για τις συντάξεις

Στόχος των πρωτοβουλιών μας, είναι ο πλήρης εκσυγχρονισμός του ΕΦΚΑ, ανέφερε στη Βουλή ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Παναγιώτης Τσακλόγλου

 28/11/2022 20:04

ΕΦΚΑ: 3,5 εκατομμύρια τηλεφωνήματα για τις συντάξεις

«Φάρος και τελικός στόχος των πρωτοβουλιών μας, είναι ο πλήρης εκσυγχρονισμός του ΕΦΚΑ, οι ενιαίοι κανόνες και ο συνολικός εξορθολογισμός του ασφαλιστικού συστήματος», ανέφερε ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Παναγιώτης Τσακλόγλου, μιλώντας νωρίτερα στη Βουλή.

«Γνωρίζουμε καλά, πως η διοικητική αναδιοργάνωση του φορέα είναι, και χρονοβόρα, και πολύπλοκη. Γνωρίζουμε, επίσης πολύ καλά, πως ο ΕΦΚΑ όταν αναλάβαμε, είχε το 48% των παραπόνων στο Συνήγορο του Πολίτη. Τα βήματα όμως που έχουν γίνει από τότε, είναι πολύ μεγάλα για να αγνοηθούν», είπε ο κ. Τσακλόγλου.

Ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων αναφέρθηκε στον ενιαίο αριθμό εξυπηρέτησης, το «1555». «Λειτουργεί είκοσι τέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο, όλες τις ημέρες της εβδομάδας και είναι και δωρεάν. Από την αρχή της λειτουργίας του μέχρι τα τέλη του Οκτωβρίου, είχαν γίνει περισσότερες από τριάμισι εκατομμύρια κλήσεις προς το «1555» και η συντριπτική πλειονότητα των πολιτών που το έχουν χρησιμοποιήσει, δηλώνουν ικανοποιημένοι σε δειγματοληπτική έρευνα που διενήργησε το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων», είπε ο κ. Τσακλόγλου.

Όπως εξάλλου σημείωσε, σήμερα έχουν αναπτυχθεί περισσότερες από τριάντα νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και κάθε μήνα υλοποιούνται πάνω από ένα εκατομμύριο διακόσιες χιλιάδες ηλεκτρονικές συναλλαγές, που έχουν καταργήσει τις αντίστοιχες επισκέψεις στα υποκαταστήματα, και σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά ραντεβού, σταμάτησε η ταλαιπωρία στις ουρές.

«Επιπρόσθετα, κάναμε αποτελεσματικότερη τη διοίκηση του Οργανισμού με νέο οργανόγραμμα και τη δυνατότητα τοποθέτησης στελεχών από τον ευρύτερο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα σε θέσεις διευθυντών και γενικών διευθυντών. Επιβραβεύονται οι υπάλληλοι με μπόνους παραγωγικότητας. Ενισχύσαμε τη διαφάνεια και τον έλεγχο στη λειτουργία του φορέα με ταχύτερη απόδοση των πειθαρχικών ευθυνών», είπε ο υφυπουργός Εργασίας και πρόσθεσε: «Δεν θα ισχυριστώ ότι έχουμε λύσει το πρόβλημα ολοκληρωτικά και ότι ο ΕΦΚΑ βρίσκεται στο επίπεδο που θα θέλαμε να είναι. Προσπαθούμε όμως καθημερινά, και η πορεία των εκκρεμών συντάξεων, για παράδειγμα, αποτελεί τη μεγαλύτερη απόδειξη του έργου που έχει γίνει. Μέσα στους τελευταίους είκοσι δύο μήνες έχουν εκδοθεί πάνω από τετρακόσιες εβδομήντα χιλιάδες συντάξεις, ένα νούμερο που ήταν πραγματικά ασύλληπτο για παλαιότερες εποχές».

Ο στόχος αυτός επετεύχθη, γιατί υπήρχε ισχυρή πολιτική βούληση, ευρηματική διοικητική αναδιοργάνωση και βεβαίως επιχειρησιακή επιμονή, είπε ο κ. Τσακλόγλου και πρόσθεσε: «Σε αυτό το δρόμο θα συνεχίσουμε, έχοντας σαν φάρο των πρωτοβουλιών μας τον τελικό στόχο, δηλαδή τον πλήρη εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ, την ενιαιοποίηση των κανόνων του και τον συνολικό εξορθολογισμό του ασφαλιστικού μας συστήματος. Τμήμα αυτού του εξορθολογισμού αποτελεί και η ταχύτερη και η αποτελεσματικότερη επικοινωνία του φορέα με τους ασφαλισμένους του».

Εισφορές υγείας

Στη Βουλή συζητήθηκε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Ανδρέα Λοβέρδου, με αντικείμενο τον ν. 4387/2016. «Ο νόμος αυτός αύξησε τις εισφορές στα ασφαλιστικά ταμεία και πολλαπλασίασε επί τέσσερα τις υποχρεώσεις για εισφορές για θέματα υγείας και στον σύζυγο που απέμεινε στη ζωή», είπε ο Ανδρέας Λοβέρδος. Όπως πρόσθεσε, με το ν. 4387/2016 «ένας συνταξιούχος ελεύθερος επαγγελματίας, ιδιωτικός υπάλληλος πλήρωνε για τον εαυτό του, κύρια και επικουρική ασφάλιση, εισφορά για υγειονομική περίθαλψη 6%. Έχασε τη γυναίκα του ή και αντίστροφα; Παίρνει το 70% της σύνταξης και άλλο 6% για υγειονομική περίθαλψη. Το πληρώνει επί τέσσερα».

«Η παρακράτηση δεν γίνεται επί δικαιώματος, αλλά επί του ποσού που εισπράττει ο συνταξιούχος. Σε καθεστώς ΕΦΚΑ, η σύνταξη είναι μια, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι το ανταποδοτικό της κομμάτι μπορεί να προέρχεται από πολλά πρώην ταμεία. Επομένως, δεν υπάρχει διπλή παρακράτηση» απάντησε ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

«Μεταφέρεται ένα βάρος σε μία σύνταξη που μεταβιβάζεται λόγω θανάτου» επανήλθε ο Α. Λοβέρδος. «Αυτός που την παίρνει, ο νέος δικαιούχος, είναι ασφαλισμένος ως ιδιωτικός υπάλληλος συνταξιούχος, καταβάλλει εισφορά, πρώτον, στο κύριο ταμείο του, δεύτερον, στο επικουρικό ταμείο 6% σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ και το νόμο Κατρούγκαλου - αυξημένο, δηλαδή - και επειδή μεταβιβάζεται και ένα ποσοστό της σύνταξης του ίδιου ή της συζύγου, επιβαρύνεται για άλλη μια φορά με 6% και για την κύρια και για την επικουρική. Για τον ίδιο λόγο πληρώνει δύο επί δύο, τέσσερις φορές - και σας ρώτησα: Αυτό είναι δίκαιο;».

«Οι εισφορές υγείας είναι αναλογικές», απάντησε ο υφυπουργός Εργασίας και εξήγησε: «Έστω ο συγκεκριμένος συνταξιούχος είχε 1.000 ευρώ από τη μια σύνταξη και 500 από την άλλη. Έχουμε όμως, και έναν άλλο άνθρωπο ο οποίος έχει 1.500 ευρώ από μόνος του. Και οι δύο σε αυτή εδώ την περίπτωση, ακριβώς επειδή λαμβάνουν σύνολο σύνταξης 1.500 ευρώ, θα πληρώσουν ακριβώς το ίδιο ποσό σαν εισφορά υπέρ ΕΟΠΥΥ».

«Φάρος και τελικός στόχος των πρωτοβουλιών μας, είναι ο πλήρης εκσυγχρονισμός του ΕΦΚΑ, οι ενιαίοι κανόνες και ο συνολικός εξορθολογισμός του ασφαλιστικού συστήματος», ανέφερε ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Παναγιώτης Τσακλόγλου, μιλώντας νωρίτερα στη Βουλή.

«Γνωρίζουμε καλά, πως η διοικητική αναδιοργάνωση του φορέα είναι, και χρονοβόρα, και πολύπλοκη. Γνωρίζουμε, επίσης πολύ καλά, πως ο ΕΦΚΑ όταν αναλάβαμε, είχε το 48% των παραπόνων στο Συνήγορο του Πολίτη. Τα βήματα όμως που έχουν γίνει από τότε, είναι πολύ μεγάλα για να αγνοηθούν», είπε ο κ. Τσακλόγλου.

Ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων αναφέρθηκε στον ενιαίο αριθμό εξυπηρέτησης, το «1555». «Λειτουργεί είκοσι τέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο, όλες τις ημέρες της εβδομάδας και είναι και δωρεάν. Από την αρχή της λειτουργίας του μέχρι τα τέλη του Οκτωβρίου, είχαν γίνει περισσότερες από τριάμισι εκατομμύρια κλήσεις προς το «1555» και η συντριπτική πλειονότητα των πολιτών που το έχουν χρησιμοποιήσει, δηλώνουν ικανοποιημένοι σε δειγματοληπτική έρευνα που διενήργησε το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων», είπε ο κ. Τσακλόγλου.

Όπως εξάλλου σημείωσε, σήμερα έχουν αναπτυχθεί περισσότερες από τριάντα νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και κάθε μήνα υλοποιούνται πάνω από ένα εκατομμύριο διακόσιες χιλιάδες ηλεκτρονικές συναλλαγές, που έχουν καταργήσει τις αντίστοιχες επισκέψεις στα υποκαταστήματα, και σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά ραντεβού, σταμάτησε η ταλαιπωρία στις ουρές.

«Επιπρόσθετα, κάναμε αποτελεσματικότερη τη διοίκηση του Οργανισμού με νέο οργανόγραμμα και τη δυνατότητα τοποθέτησης στελεχών από τον ευρύτερο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα σε θέσεις διευθυντών και γενικών διευθυντών. Επιβραβεύονται οι υπάλληλοι με μπόνους παραγωγικότητας. Ενισχύσαμε τη διαφάνεια και τον έλεγχο στη λειτουργία του φορέα με ταχύτερη απόδοση των πειθαρχικών ευθυνών», είπε ο υφυπουργός Εργασίας και πρόσθεσε: «Δεν θα ισχυριστώ ότι έχουμε λύσει το πρόβλημα ολοκληρωτικά και ότι ο ΕΦΚΑ βρίσκεται στο επίπεδο που θα θέλαμε να είναι. Προσπαθούμε όμως καθημερινά, και η πορεία των εκκρεμών συντάξεων, για παράδειγμα, αποτελεί τη μεγαλύτερη απόδειξη του έργου που έχει γίνει. Μέσα στους τελευταίους είκοσι δύο μήνες έχουν εκδοθεί πάνω από τετρακόσιες εβδομήντα χιλιάδες συντάξεις, ένα νούμερο που ήταν πραγματικά ασύλληπτο για παλαιότερες εποχές».

Ο στόχος αυτός επετεύχθη, γιατί υπήρχε ισχυρή πολιτική βούληση, ευρηματική διοικητική αναδιοργάνωση και βεβαίως επιχειρησιακή επιμονή, είπε ο κ. Τσακλόγλου και πρόσθεσε: «Σε αυτό το δρόμο θα συνεχίσουμε, έχοντας σαν φάρο των πρωτοβουλιών μας τον τελικό στόχο, δηλαδή τον πλήρη εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ, την ενιαιοποίηση των κανόνων του και τον συνολικό εξορθολογισμό του ασφαλιστικού μας συστήματος. Τμήμα αυτού του εξορθολογισμού αποτελεί και η ταχύτερη και η αποτελεσματικότερη επικοινωνία του φορέα με τους ασφαλισμένους του».

Εισφορές υγείας

Στη Βουλή συζητήθηκε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Ανδρέα Λοβέρδου, με αντικείμενο τον ν. 4387/2016. «Ο νόμος αυτός αύξησε τις εισφορές στα ασφαλιστικά ταμεία και πολλαπλασίασε επί τέσσερα τις υποχρεώσεις για εισφορές για θέματα υγείας και στον σύζυγο που απέμεινε στη ζωή», είπε ο Ανδρέας Λοβέρδος. Όπως πρόσθεσε, με το ν. 4387/2016 «ένας συνταξιούχος ελεύθερος επαγγελματίας, ιδιωτικός υπάλληλος πλήρωνε για τον εαυτό του, κύρια και επικουρική ασφάλιση, εισφορά για υγειονομική περίθαλψη 6%. Έχασε τη γυναίκα του ή και αντίστροφα; Παίρνει το 70% της σύνταξης και άλλο 6% για υγειονομική περίθαλψη. Το πληρώνει επί τέσσερα».

«Η παρακράτηση δεν γίνεται επί δικαιώματος, αλλά επί του ποσού που εισπράττει ο συνταξιούχος. Σε καθεστώς ΕΦΚΑ, η σύνταξη είναι μια, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι το ανταποδοτικό της κομμάτι μπορεί να προέρχεται από πολλά πρώην ταμεία. Επομένως, δεν υπάρχει διπλή παρακράτηση» απάντησε ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

«Μεταφέρεται ένα βάρος σε μία σύνταξη που μεταβιβάζεται λόγω θανάτου» επανήλθε ο Α. Λοβέρδος. «Αυτός που την παίρνει, ο νέος δικαιούχος, είναι ασφαλισμένος ως ιδιωτικός υπάλληλος συνταξιούχος, καταβάλλει εισφορά, πρώτον, στο κύριο ταμείο του, δεύτερον, στο επικουρικό ταμείο 6% σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ και το νόμο Κατρούγκαλου - αυξημένο, δηλαδή - και επειδή μεταβιβάζεται και ένα ποσοστό της σύνταξης του ίδιου ή της συζύγου, επιβαρύνεται για άλλη μια φορά με 6% και για την κύρια και για την επικουρική. Για τον ίδιο λόγο πληρώνει δύο επί δύο, τέσσερις φορές - και σας ρώτησα: Αυτό είναι δίκαιο;».

«Οι εισφορές υγείας είναι αναλογικές», απάντησε ο υφυπουργός Εργασίας και εξήγησε: «Έστω ο συγκεκριμένος συνταξιούχος είχε 1.000 ευρώ από τη μια σύνταξη και 500 από την άλλη. Έχουμε όμως, και έναν άλλο άνθρωπο ο οποίος έχει 1.500 ευρώ από μόνος του. Και οι δύο σε αυτή εδώ την περίπτωση, ακριβώς επειδή λαμβάνουν σύνολο σύνταξης 1.500 ευρώ, θα πληρώσουν ακριβώς το ίδιο ποσό σαν εισφορά υπέρ ΕΟΠΥΥ».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία