ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Δοκιμαστική διαδρομή αύριο για το Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε τρεις ώρες και 55 λεπτά

Από τις 20 Μαΐου τα δρομολόγια που θα χρησιμοποιούν τη διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή θα ολοκληρώνουν το ταξίδι ανάμεσα στους δυο προορισμούς σε λιγότερο από τέσσερις ώρες

 14/05/2019 13:57

Δοκιμαστική διαδρομή αύριο για το Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε τρεις ώρες και 55 λεπτά
Φωτ. αρχείου

Παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη, του γενικού γραμματέα κ. Θάνου Βούρδα και των Διοικήσεων των Οργανισμών του Σιδηροδρόμου θα πραγματοποιηθεί αύριο Τετάρτη 15 Μαΐου 2019, ειδικό σιδηροδρομικό δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη με ηλεκτροκίνητο συρμό. Ο ηλεκτροκίνητος συρμός του ειδικού δρομολογίου θα φτάσει στο Νέο Επιβατικό Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης στις 18:35.
Με την έναρξη, πλέον, από τις 20 Μαΐου των δρομολογίων που θα κάνουν χρήση της διπλής ηλεκτροδοτούμενης γραμμής στο δίκτυο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, το ταξίδι ανάμεσα στους δύο προορισμούς θα γίνεται σε τρεις ώρες και 55 λεπτά, επιτρέποντας στις υπηρεσίες στο πεδίο των σιδηροδρομικών μεταφορών να φτάσουν "σε χρόνους που θα ανταγωνίζονται το ταξίδι με αεροπλάνο", όπως εξήγησε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, "Πρακτορείο 104,9 FM" o πρόεδρος του Δ.Σ. του ΟΣΕ, Γιώργος Κακουλάκης. Την ίδια ώρα και αναφερόμενος στις εξελίξεις που έπονται της έναρξης των νέων δρομολογίων, ο κ. Κακουλάκης επισήμανε πως από το τέλος του έτους 2019 μέχρι τις αρχές του 2020 και όταν θα έχει ολοκληρωθεί το έργο της σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης στο εν λόγω σιδηροδρομικό δίκτυο, "θα μιλάμε για χρόνους Αθήνα- Θεσσαλονίκη σε τρεις ώρες και 15-20 λεπτά περίπου".

Ο πρόεδρος του ΟΣΕ εξήγησε πως η έναρξη των νέων δρομολογίων κατέστη εφικτή, καθώς ολοκληρώθηκε το τελευταίο κομμάτι του έργου που αφορούσε την ηλεκτροκίνηση στη σιδηροδρομική γραμμή, στο τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός, "οπότε έχουμε πλήρη διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή πλέον", όπως ανέφερε.

Τόνισε δε πως ολοκληρώθηκαν "έπειτα από πολλά χρόνια οδικά έργα πάνω στη γραμμή" και αναφέρθηκε σε έργα όπως η σήραγγα του Καλλιδρόμου, "που έχει ήδη παραδοθεί από το 2018, η μεγαλύτερη δίδυμη σήραγγα στα Βαλκάνια, με μήκος εννέα χιλιόμετρα".

Ο κ. Κακουλάκης ανέφερε επιπλέον και την ολοκλήρωση ενός "τεράστιου έργου", όπως το χαρακτήρισε, που αφορά τη γέφυρα στην Εκκάρα Δομοκού, γέφυρα "που είναι ένα πολύ δύσκολο τεχνικά έργο, πάνω σε ρήγμα, σε σεισμογενή περιοχή". Με το σύνολο αυτό των έργων και των συστημάτων που παραδόθηκαν "μετά από πολλά χρόνια και μετά από τεράστιες καθυστερήσεις από κονδύλια", όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΟΣΕ, "επιτέλους τελειώνουμε (σ.σ στη χώρα) το πολύ σημαντικό έργο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, τη διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή".

Τα πρώτα γρήγορα δρομολόγια, το τροχαίο υλικό και οι προσδοκίες για αύξηση της κίνησης

Όπως εξήγησε ο κ.Κακουλάκης, που θα είναι επιβάτης σε δοκιμαστική διαδρομή που έχει προγραμματιστεί για την Τετάρτη 15 Μαΐου, σε πρώτη φάση το τροχαίο υλικό που θα χρησιμοποιείται θα είναι ελληνικό. "Νομίζω ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει τρία δρομολόγια υπερταχείας Αθήνα-Θεσσαλονίκη, στη συνέχεια φαντάζομαι ότι θα πυκνώσουν τα δρομολόγια και από ό,τι γνωρίζω η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δρομολογεί να φέρει και νέο τροχαίο υλικό από την Ιταλία, το λεγόμενο Pendolino ή κάποιο παρόμοιο εν πάση περιπτώσει, που (σημαίνει ότι) πέρα από τις ταχύτητες, που θα τις έχουμε ήδη με το ελληνικό τροχαίο υλικό, θα έχουμε και καλύτερες ξενοδοχειακές υποδομές στο ταξίδι" εξήγησε ο πρόεδρος του ΟΣΕ.

Σε ό,τι αφορά τέλος την αύξηση της επιβατικής κίνησης ο κ.Κακουλάκης εξέφρασε τη βεβαιότητα πως αυτή θα προκύψει ως αποτέλεσμα της βελτίωσης των υποδομών και των υπηρεσιών. "Είναι δεδομένο, δεν συζητιέται, θεωρείται αυταπόδεικτο και δεν είναι μόνο για την επιβατική κίνηση, που βεβαίως θα φτάσουμε σε χρόνους που θα ανταγωνίζονται τη διάρκεια ταξιδιού με αεροπλάνο, αλλά θα έχουμε και αύξηση εμπορικής κίνησης", τόνισε ο πρόεδρος του ΟΣΕ. Συνέδεσε δε τις εξελίξεις στις υποδομές και τη λειτουργία του ΟΣΕ με προσδοκίες για βελτίωση της εμπορικής κίνησης.

"Να μην ξεχνάμε την ολοκλήρωση του μεγάλου έργου, του εμπορευματικού σιδηροδρομικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο για το οποίο μάλιστα είμαστε στο διάστημα στο οποίο διεξάγεται διαγωνισμός για τον ανάδοχο που θα αναλάβει την εξυπηρέτηση. Πέραν λοιπόν της εξυπηρέτησης επιβατικού κοινού, πέραν των γρήγορων ταχυτήτων, πέραν του ότι θα μειωθούν οι αποστάσεις μεταξύ της Αθήνας και άλλων μεγάλων πόλεων της Ελλάδας, όπως η Λάρισα και η Θεσσαλονίκη, θα έχουμε και αύξηση στα εμπορευματοκιβώτια, στις εμπορευματικές μεταφορές" τόνισε ο κ.Κακουλάκης ενώ διατύπωσε την εκτίμηση πως "η Ελλάδα θα καταστεί σημαντικός κόμβος, ο πρώτος κόμβος στην Ευρώπη, που θα δέχεται εμπορεύματα και θα τα διαμετακομίζει από την Αφρική και την Ασία στην υπόλοιπη Ευρώπη".

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ

Παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη, του γενικού γραμματέα κ. Θάνου Βούρδα και των Διοικήσεων των Οργανισμών του Σιδηροδρόμου θα πραγματοποιηθεί αύριο Τετάρτη 15 Μαΐου 2019, ειδικό σιδηροδρομικό δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη με ηλεκτροκίνητο συρμό. Ο ηλεκτροκίνητος συρμός του ειδικού δρομολογίου θα φτάσει στο Νέο Επιβατικό Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης στις 18:35.
Με την έναρξη, πλέον, από τις 20 Μαΐου των δρομολογίων που θα κάνουν χρήση της διπλής ηλεκτροδοτούμενης γραμμής στο δίκτυο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, το ταξίδι ανάμεσα στους δύο προορισμούς θα γίνεται σε τρεις ώρες και 55 λεπτά, επιτρέποντας στις υπηρεσίες στο πεδίο των σιδηροδρομικών μεταφορών να φτάσουν "σε χρόνους που θα ανταγωνίζονται το ταξίδι με αεροπλάνο", όπως εξήγησε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, "Πρακτορείο 104,9 FM" o πρόεδρος του Δ.Σ. του ΟΣΕ, Γιώργος Κακουλάκης. Την ίδια ώρα και αναφερόμενος στις εξελίξεις που έπονται της έναρξης των νέων δρομολογίων, ο κ. Κακουλάκης επισήμανε πως από το τέλος του έτους 2019 μέχρι τις αρχές του 2020 και όταν θα έχει ολοκληρωθεί το έργο της σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης στο εν λόγω σιδηροδρομικό δίκτυο, "θα μιλάμε για χρόνους Αθήνα- Θεσσαλονίκη σε τρεις ώρες και 15-20 λεπτά περίπου".

Ο πρόεδρος του ΟΣΕ εξήγησε πως η έναρξη των νέων δρομολογίων κατέστη εφικτή, καθώς ολοκληρώθηκε το τελευταίο κομμάτι του έργου που αφορούσε την ηλεκτροκίνηση στη σιδηροδρομική γραμμή, στο τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός, "οπότε έχουμε πλήρη διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή πλέον", όπως ανέφερε.

Τόνισε δε πως ολοκληρώθηκαν "έπειτα από πολλά χρόνια οδικά έργα πάνω στη γραμμή" και αναφέρθηκε σε έργα όπως η σήραγγα του Καλλιδρόμου, "που έχει ήδη παραδοθεί από το 2018, η μεγαλύτερη δίδυμη σήραγγα στα Βαλκάνια, με μήκος εννέα χιλιόμετρα".

Ο κ. Κακουλάκης ανέφερε επιπλέον και την ολοκλήρωση ενός "τεράστιου έργου", όπως το χαρακτήρισε, που αφορά τη γέφυρα στην Εκκάρα Δομοκού, γέφυρα "που είναι ένα πολύ δύσκολο τεχνικά έργο, πάνω σε ρήγμα, σε σεισμογενή περιοχή". Με το σύνολο αυτό των έργων και των συστημάτων που παραδόθηκαν "μετά από πολλά χρόνια και μετά από τεράστιες καθυστερήσεις από κονδύλια", όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΟΣΕ, "επιτέλους τελειώνουμε (σ.σ στη χώρα) το πολύ σημαντικό έργο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, τη διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή".

Τα πρώτα γρήγορα δρομολόγια, το τροχαίο υλικό και οι προσδοκίες για αύξηση της κίνησης

Όπως εξήγησε ο κ.Κακουλάκης, που θα είναι επιβάτης σε δοκιμαστική διαδρομή που έχει προγραμματιστεί για την Τετάρτη 15 Μαΐου, σε πρώτη φάση το τροχαίο υλικό που θα χρησιμοποιείται θα είναι ελληνικό. "Νομίζω ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει τρία δρομολόγια υπερταχείας Αθήνα-Θεσσαλονίκη, στη συνέχεια φαντάζομαι ότι θα πυκνώσουν τα δρομολόγια και από ό,τι γνωρίζω η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δρομολογεί να φέρει και νέο τροχαίο υλικό από την Ιταλία, το λεγόμενο Pendolino ή κάποιο παρόμοιο εν πάση περιπτώσει, που (σημαίνει ότι) πέρα από τις ταχύτητες, που θα τις έχουμε ήδη με το ελληνικό τροχαίο υλικό, θα έχουμε και καλύτερες ξενοδοχειακές υποδομές στο ταξίδι" εξήγησε ο πρόεδρος του ΟΣΕ.

Σε ό,τι αφορά τέλος την αύξηση της επιβατικής κίνησης ο κ.Κακουλάκης εξέφρασε τη βεβαιότητα πως αυτή θα προκύψει ως αποτέλεσμα της βελτίωσης των υποδομών και των υπηρεσιών. "Είναι δεδομένο, δεν συζητιέται, θεωρείται αυταπόδεικτο και δεν είναι μόνο για την επιβατική κίνηση, που βεβαίως θα φτάσουμε σε χρόνους που θα ανταγωνίζονται τη διάρκεια ταξιδιού με αεροπλάνο, αλλά θα έχουμε και αύξηση εμπορικής κίνησης", τόνισε ο πρόεδρος του ΟΣΕ. Συνέδεσε δε τις εξελίξεις στις υποδομές και τη λειτουργία του ΟΣΕ με προσδοκίες για βελτίωση της εμπορικής κίνησης.

"Να μην ξεχνάμε την ολοκλήρωση του μεγάλου έργου, του εμπορευματικού σιδηροδρομικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο για το οποίο μάλιστα είμαστε στο διάστημα στο οποίο διεξάγεται διαγωνισμός για τον ανάδοχο που θα αναλάβει την εξυπηρέτηση. Πέραν λοιπόν της εξυπηρέτησης επιβατικού κοινού, πέραν των γρήγορων ταχυτήτων, πέραν του ότι θα μειωθούν οι αποστάσεις μεταξύ της Αθήνας και άλλων μεγάλων πόλεων της Ελλάδας, όπως η Λάρισα και η Θεσσαλονίκη, θα έχουμε και αύξηση στα εμπορευματοκιβώτια, στις εμπορευματικές μεταφορές" τόνισε ο κ.Κακουλάκης ενώ διατύπωσε την εκτίμηση πως "η Ελλάδα θα καταστεί σημαντικός κόμβος, ο πρώτος κόμβος στην Ευρώπη, που θα δέχεται εμπορεύματα και θα τα διαμετακομίζει από την Αφρική και την Ασία στην υπόλοιπη Ευρώπη".

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλέξτε Κατηγορία