ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Δήμος Θεσσαλονίκης: Συσπείρωση αντί για συνεννόηση έφερε η ειδική συνεδρίαση για το μετρό

Το βήμα του δημοτικού συμβουλίου έγινε βήμα αντιπαράθεσης με έντονα πολιτικά και κομματικά χαρακτηριστικά

 08/10/2019 14:07

Δήμος Θεσσαλονίκης: Συσπείρωση αντί για συνεννόηση έφερε η ειδική συνεδρίαση για το μετρό

Ζητούμενο εξακολουθεί να παραμένει η σύγκλιση απόψεων στο θέμα των αρχαίων του σταθμού Βενιζέλου του μετρό, μετά και τη χθεσινή ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης και παρά την κοινή διαπίστωση ότι το έργο θα πρέπει να ολοκληρωθεί όσο γίνεται συντομότερα.

Οι δύο πλευρές -η πρώτη που υποστηρίζει την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων και η δεύτερη την κατά χώραν διατήρησή τους - επέμειναν στις απόψεις τους μετατρέποντας στην ουσία τη χθεσινή συνεδρίαση από ευκαιρία για συνεννόηση σε βήμα αντιπαράθεσης με έντονα πολιτικά και κομματικά χαρακτηριστικά.

Κ. Ζέρβας

Χρησιμοποιώντας πολλάκις τη φράση "σας αρέσει δεν σας αρέσει" και προβάλλοντας βίντεο από αποσπάσεις αρχαιοτήτων από διάφορους σταθμούς του μετρό Θεσσαλονίκης, δευτερολόγησε στην ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης ο δήμαρχος, Κωνσταντίνος Ζέρβας, σήμερα τα ξημερώματα.

Το πρώτο βίντεο που παρουσίασε ο κ. Ζέρβας στη δευτερολογία του ήταν η ψηφιακή απεικόνιση του σταθμού Βενιζέλου με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων όπως είχε σχεδιαστεί από το 2014 και τη διοίκηση της Αττικό Μετρό επί ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.

"Σας αρέσει δεν σας αρέσει, έτσι θα ήταν ο σταθμός Βενιζέλου" ο οποίος ίσως και να λειτουργούσε σήμερα, είπε ο κ. Ζέρβας απευθυνόμενος στα μέλη της Κίνησης Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς τα οποία προηγουμένως είχαν συνταχθεί με τους εκπροσώπους τους αρχαιολόγους για την in situ ανάδειξη των αρχαιοτήτων.

Γ. Μυλόπουλος

Από την πλευρά του, ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος, με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αναφέρει: "Η παροιμία που μου βγάζει όλη αυτή η άκομψη προσπάθεια της ΝΔ να γίνει το δικό τους, να αλλάξουν δηλαδή το σχεδιασμό στο μετρό και να αποσπάσουν τα αρχαία είναι αυτή με την κατσίκα του γείτονα. Αντί να προσπαθήσουν να τελειώσουν το μετρό, η αγωνία τους είναι να ακυρώσουν τη δουλειά που κάναμε εμείς. Να σκοτώσουν δηλαδή την κατσίκα του γείτονα".

Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης

Επίσης, σε παρέμβασή της, η "Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς", μέσω του εκπροσώπου της, Νίκου Παπαμίχου, υπογράμμισε πως στην περίπτωση που αποφασιστεί η απόσπαση των αρχαίων “θα μας βρουν στο σταθμό Βενιζέλου για να την αποτρέψουμε, τονίζοντας πως “το μνημειακό σύνολο θα υποστεί ανεπανόρθωτες βλάβες”.

Αντιδράσεις υπήρξαν ωστόσο από βουλευτές και επικεφαλής δημοτικών παρατάξεων και για τον τρόπο με τον οποίο εξελίχθηκε η διαδικασία στην ειδική συνεδρίαση, κυρίως ως προς τη σειρά των ομιλητών.

Π. Αβραμόπουλος

Ο πρώην πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Αβραμόπουλος μίλησε για "ατόπημα", καθώς δεν προσεκλήθησαν στη συζήτηση τόσο ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος όσο και ο πρώην δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης. "Χθες όλο το παιχνίδι ήταν να ακουστεί μία άποψη, ότι θα αποσπαστούν τα αρχαία και τίποτα άλλο. Σ' ένα δημοτικό συμβούλιο που πρέπει να ακούγονται οι απόψεις με καθαρότητα και ενάργεια. Και χθες απουσίαζαν οι δύο βασικοί παίκτες. Αυτοί που είχαν βρει τη λύση πριν από λίγα χρόνια. Το θεωρώ ατόπημα αυτό, το θεωρώ λάθος. Η δημοκρατία συντελείται μόνο όταν ακούγονται όλες οι απόψεις και οι πλευρές", είπε χαρακτηριστικά μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ – ΜΠΕ, "Πρακτορείο 104,9 FM".

"Θεωρώ λάθος του κ. Ζέρβα ότι επανέφερε το θέμα και δεν ξέρω γιατί το έκανε, ποιοι ήταν οι λόγοι που τον ώθησαν να το επαναφέρει. Ίσως γιατί κάποτε είχε την άποψη ότι πρέπει να φύγουν οι αρχαιότητες από εκεί. Πιστεύω ότι καλά θα κάνουμε όλοι μας να μην είμαστε τόσο απόλυτοι στην ημερομηνία λήξης του έργου. Το έργο αυτό, το μετρό, δεν θα μπορεί να τελειώσει το 2023 και θα συνεχιστεί πολλά έργα ακόμη, γιατί κατ’ ουσίαν είναι κολοβό. Είναι μικρό και πρέπει να επεκταθεί προς περιοχές που το έχουν ανάγκη" πρόσθεσε ο κ.βΑβραμόπουλος.

Π. Μπίλλιας

"Επτά χρόνια μετά την ανακάλυψη των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου ουσιαστικά είμαστε στο σημείο μηδέν" σημείωσε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, "Πρακτορείο 104, 9 FM", ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας/Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ), Πάρις Μπίλλιας, ερωτηθείς για το σημείο στο οποίο, από τεχνικής άποψης, βρίσκεται το ζήτημα του σταθμού Βενιζέλου του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Ο κ. Μπίλλιας, που είναι και αντιπεριφερειάρχης Υποδομών, εξέφρασε την εκτίμηση πως το κοινό της Θεσσαλονίκης "έβγαλε τα συμπεράσματά του, παρότι η διαδικασία κράτησε αρκετές ώρες", σε σχέση με την ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, που έλαβε χώρα το απόγευμα της Δευτέρας.

"Δεν έχουμε καταλήξει στη βέλτιστη λύση, δεν έχει προχωρήσει τίποτα στο σταθμό της οδού Βενιζέλου, έχουν αναζητηθεί και έχουν επιλεγεί λύσεις, οι οποίες δεν τελεσφόρησαν και αυτό λόγω του γεγονότος της ύπαρξης σημαντικών τεχνικών δυσκολιών. Για αυτόν το λόγο δεν έχουμε αυτήν τη στιγμή στα χέρια μας μια εγκεκριμένη μελέτη, με την οποία να γνωρίζουμε πώς θα κατασκευαστεί το έργο (σ.σ. του σταθμού της οδού Βενιζέλου), πόσο θα κοστίσει και πότε θα ολοκληρωθεί" ανέφερε εν συνεχεία ο κ. Μπίλιας και πρόσθεσε: "νομίζω ότι από αυτές τις ανησυχίες ξεκίνησε και ο πρωθυπουργός και πήρε την απόφαση να αλλάξει ο τρόπος κατασκευής του σταθμού της Βενιζέλου".

Απαντώντας στο κατά πόσο και -στο βαθμό που έχει ζητήσει και λάβει ενημέρωση το ΤΕΕ/ΤΚΜ- υπάρχουν οι κατάλληλοι σχεδιασμοί και οι μελέτες, ώστε να ολοκληρωθεί ο εν λόγω σταθμός δίχως την απόσπαση των αρχαιοτήτων, ο κ. Μπίλλιας ανέφερε: "Η πραγματικότητα είναι ότι από το 2017 που ελήφθη η απόφαση από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) για κατά χώραν διατήρηση των αρχαιοτήτων δεν έχουμε -μετά από δυόμισι χρόνια- μία λύση, η οποία να είμαστε σίγουροι ότι μπορεί να εφαρμοστεί, ότι τηρούνται οι κανόνες ασφαλείας που πρέπει να διέπουν το συγκεκριμένο έργο, και ότι μπορεί να ολοκληρωθεί σε ορατό χρονικό διάστημα και με ένα εφικτό οικονομικό κόστος".

Ερωτηθείς τέλος για το χρονοδιάγραμμα περάτωσης του έργου της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης, σε περίπτωση που επιλεγεί η μία ή άλλη από τις δύο τεχνικές κατευθύνσεις, ο κ. Μπίλλιας μίλησε για τελικό χρονικό ορίζοντα περάτωσης που έχει διαφορά δύο ετών. "Νομίζω ότι αν επιλεγεί η λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης και μέχρι τέλος του χρόνου έχει πάρει την αντίστοιχη απόφαση, και το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο εγκρίνει με άλλα λόγια αυτήν τη μέθοδο, στο τέλος του 2022 ή το πολύ στο πρώτο τρίμηνο του 2023 θα έχουμε ολοκληρωμένο στο σύνολο του έργου. Σε περίπτωση που επιλεγεί η λύση της κατά χώραν διατήρησης, το χρονοδιάγραμμα εκτιμώ πως θα πάει στο 2024 με 2025" ανέφερε ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ.

Ζητούμενο εξακολουθεί να παραμένει η σύγκλιση απόψεων στο θέμα των αρχαίων του σταθμού Βενιζέλου του μετρό, μετά και τη χθεσινή ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης και παρά την κοινή διαπίστωση ότι το έργο θα πρέπει να ολοκληρωθεί όσο γίνεται συντομότερα.

Οι δύο πλευρές -η πρώτη που υποστηρίζει την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων και η δεύτερη την κατά χώραν διατήρησή τους - επέμειναν στις απόψεις τους μετατρέποντας στην ουσία τη χθεσινή συνεδρίαση από ευκαιρία για συνεννόηση σε βήμα αντιπαράθεσης με έντονα πολιτικά και κομματικά χαρακτηριστικά.

Κ. Ζέρβας

Χρησιμοποιώντας πολλάκις τη φράση "σας αρέσει δεν σας αρέσει" και προβάλλοντας βίντεο από αποσπάσεις αρχαιοτήτων από διάφορους σταθμούς του μετρό Θεσσαλονίκης, δευτερολόγησε στην ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης ο δήμαρχος, Κωνσταντίνος Ζέρβας, σήμερα τα ξημερώματα.

Το πρώτο βίντεο που παρουσίασε ο κ. Ζέρβας στη δευτερολογία του ήταν η ψηφιακή απεικόνιση του σταθμού Βενιζέλου με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων όπως είχε σχεδιαστεί από το 2014 και τη διοίκηση της Αττικό Μετρό επί ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.

"Σας αρέσει δεν σας αρέσει, έτσι θα ήταν ο σταθμός Βενιζέλου" ο οποίος ίσως και να λειτουργούσε σήμερα, είπε ο κ. Ζέρβας απευθυνόμενος στα μέλη της Κίνησης Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς τα οποία προηγουμένως είχαν συνταχθεί με τους εκπροσώπους τους αρχαιολόγους για την in situ ανάδειξη των αρχαιοτήτων.

Γ. Μυλόπουλος

Από την πλευρά του, ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος, με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αναφέρει: "Η παροιμία που μου βγάζει όλη αυτή η άκομψη προσπάθεια της ΝΔ να γίνει το δικό τους, να αλλάξουν δηλαδή το σχεδιασμό στο μετρό και να αποσπάσουν τα αρχαία είναι αυτή με την κατσίκα του γείτονα. Αντί να προσπαθήσουν να τελειώσουν το μετρό, η αγωνία τους είναι να ακυρώσουν τη δουλειά που κάναμε εμείς. Να σκοτώσουν δηλαδή την κατσίκα του γείτονα".

Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης

Επίσης, σε παρέμβασή της, η "Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς", μέσω του εκπροσώπου της, Νίκου Παπαμίχου, υπογράμμισε πως στην περίπτωση που αποφασιστεί η απόσπαση των αρχαίων “θα μας βρουν στο σταθμό Βενιζέλου για να την αποτρέψουμε, τονίζοντας πως “το μνημειακό σύνολο θα υποστεί ανεπανόρθωτες βλάβες”.

Αντιδράσεις υπήρξαν ωστόσο από βουλευτές και επικεφαλής δημοτικών παρατάξεων και για τον τρόπο με τον οποίο εξελίχθηκε η διαδικασία στην ειδική συνεδρίαση, κυρίως ως προς τη σειρά των ομιλητών.

Π. Αβραμόπουλος

Ο πρώην πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Αβραμόπουλος μίλησε για "ατόπημα", καθώς δεν προσεκλήθησαν στη συζήτηση τόσο ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος όσο και ο πρώην δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης. "Χθες όλο το παιχνίδι ήταν να ακουστεί μία άποψη, ότι θα αποσπαστούν τα αρχαία και τίποτα άλλο. Σ' ένα δημοτικό συμβούλιο που πρέπει να ακούγονται οι απόψεις με καθαρότητα και ενάργεια. Και χθες απουσίαζαν οι δύο βασικοί παίκτες. Αυτοί που είχαν βρει τη λύση πριν από λίγα χρόνια. Το θεωρώ ατόπημα αυτό, το θεωρώ λάθος. Η δημοκρατία συντελείται μόνο όταν ακούγονται όλες οι απόψεις και οι πλευρές", είπε χαρακτηριστικά μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ – ΜΠΕ, "Πρακτορείο 104,9 FM".

"Θεωρώ λάθος του κ. Ζέρβα ότι επανέφερε το θέμα και δεν ξέρω γιατί το έκανε, ποιοι ήταν οι λόγοι που τον ώθησαν να το επαναφέρει. Ίσως γιατί κάποτε είχε την άποψη ότι πρέπει να φύγουν οι αρχαιότητες από εκεί. Πιστεύω ότι καλά θα κάνουμε όλοι μας να μην είμαστε τόσο απόλυτοι στην ημερομηνία λήξης του έργου. Το έργο αυτό, το μετρό, δεν θα μπορεί να τελειώσει το 2023 και θα συνεχιστεί πολλά έργα ακόμη, γιατί κατ’ ουσίαν είναι κολοβό. Είναι μικρό και πρέπει να επεκταθεί προς περιοχές που το έχουν ανάγκη" πρόσθεσε ο κ.βΑβραμόπουλος.

Π. Μπίλλιας

"Επτά χρόνια μετά την ανακάλυψη των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου ουσιαστικά είμαστε στο σημείο μηδέν" σημείωσε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, "Πρακτορείο 104, 9 FM", ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας/Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ), Πάρις Μπίλλιας, ερωτηθείς για το σημείο στο οποίο, από τεχνικής άποψης, βρίσκεται το ζήτημα του σταθμού Βενιζέλου του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Ο κ. Μπίλλιας, που είναι και αντιπεριφερειάρχης Υποδομών, εξέφρασε την εκτίμηση πως το κοινό της Θεσσαλονίκης "έβγαλε τα συμπεράσματά του, παρότι η διαδικασία κράτησε αρκετές ώρες", σε σχέση με την ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, που έλαβε χώρα το απόγευμα της Δευτέρας.

"Δεν έχουμε καταλήξει στη βέλτιστη λύση, δεν έχει προχωρήσει τίποτα στο σταθμό της οδού Βενιζέλου, έχουν αναζητηθεί και έχουν επιλεγεί λύσεις, οι οποίες δεν τελεσφόρησαν και αυτό λόγω του γεγονότος της ύπαρξης σημαντικών τεχνικών δυσκολιών. Για αυτόν το λόγο δεν έχουμε αυτήν τη στιγμή στα χέρια μας μια εγκεκριμένη μελέτη, με την οποία να γνωρίζουμε πώς θα κατασκευαστεί το έργο (σ.σ. του σταθμού της οδού Βενιζέλου), πόσο θα κοστίσει και πότε θα ολοκληρωθεί" ανέφερε εν συνεχεία ο κ. Μπίλιας και πρόσθεσε: "νομίζω ότι από αυτές τις ανησυχίες ξεκίνησε και ο πρωθυπουργός και πήρε την απόφαση να αλλάξει ο τρόπος κατασκευής του σταθμού της Βενιζέλου".

Απαντώντας στο κατά πόσο και -στο βαθμό που έχει ζητήσει και λάβει ενημέρωση το ΤΕΕ/ΤΚΜ- υπάρχουν οι κατάλληλοι σχεδιασμοί και οι μελέτες, ώστε να ολοκληρωθεί ο εν λόγω σταθμός δίχως την απόσπαση των αρχαιοτήτων, ο κ. Μπίλλιας ανέφερε: "Η πραγματικότητα είναι ότι από το 2017 που ελήφθη η απόφαση από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) για κατά χώραν διατήρηση των αρχαιοτήτων δεν έχουμε -μετά από δυόμισι χρόνια- μία λύση, η οποία να είμαστε σίγουροι ότι μπορεί να εφαρμοστεί, ότι τηρούνται οι κανόνες ασφαλείας που πρέπει να διέπουν το συγκεκριμένο έργο, και ότι μπορεί να ολοκληρωθεί σε ορατό χρονικό διάστημα και με ένα εφικτό οικονομικό κόστος".

Ερωτηθείς τέλος για το χρονοδιάγραμμα περάτωσης του έργου της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης, σε περίπτωση που επιλεγεί η μία ή άλλη από τις δύο τεχνικές κατευθύνσεις, ο κ. Μπίλλιας μίλησε για τελικό χρονικό ορίζοντα περάτωσης που έχει διαφορά δύο ετών. "Νομίζω ότι αν επιλεγεί η λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης και μέχρι τέλος του χρόνου έχει πάρει την αντίστοιχη απόφαση, και το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο εγκρίνει με άλλα λόγια αυτήν τη μέθοδο, στο τέλος του 2022 ή το πολύ στο πρώτο τρίμηνο του 2023 θα έχουμε ολοκληρωμένο στο σύνολο του έργου. Σε περίπτωση που επιλεγεί η λύση της κατά χώραν διατήρησης, το χρονοδιάγραμμα εκτιμώ πως θα πάει στο 2024 με 2025" ανέφερε ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ.

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλέξτε Κατηγορία