ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Δήμος Θεσσαλονίκης: Η περιπέτεια της ακύρωσης μιας εργολαβίας (φωτ.)

Σύμφωνα με καταγγελία δημοτικού συμβούλου στο makthes.gr, ο εργολάβος συνεχίζει να αντικαθιστά στάσεις παρότι η σύμβαση έχει ακυρωθεί - Τι συνέβη στην Τριανδρία - Πώς απαντά η διοίκηση του δήμου στο makthes.gr

 18/04/2022 07:00

Δημήτρης Λαζόπουλος

Καταγγελία σε βάρος της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης για τη στάση της έναντι του εργολάβου, ο οποίος είχε αναλάβει το έργο αντικατάστασης των στάσεων του ΟΑΣΘ, που ανήκουν στον δήμο, καταθέτει στο makthes.gr ο δημοτικός σύμβουλος της αντιπολιτευόμενης παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», Σταύρος Καλαϊτζίδης.

Σύμφωνα με τον δημοτικό σύμβουλο πριν από λίγες ημέρες και συγκεκριμένα στις 8 Απριλίου εθεάθη συνεργείο του εργολάβου στην Τριανδρία να αντικαθιστά το στέγαστρο στάσης του ΟΑΣΘ, παρά το γεγονός ότι η σύμβαση του δήμου με την εταιρεία του εργολάβου έχει ακυρωθεί, κατόπιν προσφυγής ανταγωνίστριας εταιρείας στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας και Θράκης με βάση το άρθρο 152 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων και απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του δήμου με την οποία ο δήμος ακύρωσε επισήμως τη σύμβαση και συνεπώς ο εργολάβος όφειλε να έχει σταματήσει τις εργασίες ήδη από τις 4 Φεβρουαρίου. 

«Μιλάμε για κατάφορη παραβίαση του νόμου» δηλώνει ο κ. Καλαϊτζίδης και περιγράφει ότι εκείνη την ημέρα είδε και ο ίδιος το φορτηγό του εργολάβου για το οποίο ενημερώθηκε από κάτοικο της περιοχής, ο οποίος μάλιστα τυγχάνει να είναι και εν ενεργεία υψηλόβαθμο στέλεχος της Ελληνικής Αστυνομίας στη Θεσσαλονίκη. «Από τις 4 Φεβρουαρίου αυτοί έχουν βάλει ούτε λίγο ούτε πολύ 60-70 στάσεις» σε διάφορες περιοχές του δήμου, τονίζει ο δημοτικός σύμβουλος. 

Συγκεκριμένα στην περίπτωση της Τριανδρίας, όταν ο εργοδηγός είδε το έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας και Θράκης που προσκόμισε ο κ. Καλαϊτζίδης σταμάτησε τις εργασίες, κατόπιν και της παρέμβασης της αστυνομίας την οποία κάλεσε ο αξιωματικός. Βέβαια, «αφήσαν στο μαύρο τους το χάλι τα πλακάκια που σπάσαν. Δεν τα αντικαταστήσαν. Ρίξαν τσιμέντο από πάνω» και αποχώρησαν χωρίς να τα αποκαταστήσουν ως όφειλαν, παρατηρεί ο κ. Καλαϊτζίδης.

Να σημειωθεί ότι, όπως λέει ο δημοτικός σύμβουλος, ο αξιωματικός της αστυνομίας θα καταθέσει και μήνυση για την υπόθεση.

Η απάντηση του Γ. Αβαρλή

Ο αντιδήμαρχος Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Μεταναστευτικής Πολιτικής και πρόεδρος της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, Γιώργος Αβαρλής, απαντά στο makthes.gr λέγοντας ότι «τους διακόψαμε την εκτέλεση της σύμβασης και από εκεί και πέρα κάνουνε μερεμέτια. Δεν κάνει κανονική δουλειά γιατί δεν έχει το δικαίωμα». Ο ίδιος αναγνωρίζει, ότι ο εργολάβος δεν δικαιούται να κάνει ούτε αυτής της κλίμακας τις παρεμβάσεις, αλλά διερωτάται αν οι κάτοικοι προτιμούν να παραμένει «αυτό το χάλι» στις στάσεις των αστικών λεωφορείων.

Στην ερώτηση εάν η μονομερής συνέχιση των εργασιών μπορεί να «δεσμεύσει» τον δήμο με οποιονδήποτε τρόπο, ο κ. Αβαρλής διαμηνύει ότι «δεν μπορεί να διεκδικήσει το παραμικρό» και υπενθυμίζει ότι η συγκεκριμένη εργολαβία προέβλεπε τη δωρεάν αντικατάσταση των στάσεων, δεδομένου ότι ο εργολάβος θα είχε κέρδος από την ενοικίαση των προς διαφήμιση χώρων στις στάσεις.

Η κόντρα πριν το συμβάν στην Τριανδρία

Το θέμα της συγκεκριμένης εργολαβίας είχε θέσει προ τριών εβδομάδων ο κ. Καλαϊτζίδης προς τον δήμαρχο, Κωνσταντίνο Ζέρβα, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, λαμβάνοντας, όπως λέει ο ίδιος, μόνο ένα ειρωνικό σχόλιο του αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων και προέδρου της Οικονομικής Επιτροπής, Μάκη Κυριζίδη, ότι «θα ξαναπεράσει Αποκεντρωμένη και θα εγκριθεί» κάτι το οποίο δεν μπορεί να συμβεί μετά τις τελικές αποφάσεις του οργάνου. 

Παράλληλα, στη συνεδρίαση της Ο.Ε. οπότε ακυρώθηκε η σύμβαση, ο κ. Καλαϊτζίδης ρώτησε για ποιον λόγο ο εργολάβος συνεχίζει τις αντικαταστάσεις στάσεων, για να πάρει την απάντηση «προφανώς δεν έχουν ενημερωθεί», αποκαλύπτει ο ίδιος.

Σε σχέση με το περιεχόμενο της σύμβασης και ειδικότερα το σημείο όπου αναφέρεται η απόδοση ποσοστού επί των διαφημίσεων στον δήμο, ο κ. Καλαϊτζίδης υπογραμμίζει ότι «έχουν κάνει δύο ζώνες. Φανταστείτε ότι η Λεωφόρος Καραμανλή μετράει το ίδιο με την Τριανδρία». Σύμφωνα με τον δημοτικό σύμβουλο της «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», όταν ψηφίστηκε η σύμβαση από την Οικονομική Επιτροπή, δεν υπήρχε συμφωνητικό. «Πέρασε και μετά έκαναν μόνοι τους τη σύμβαση», ισχυρίζεται ο κ. Καλαϊτζίδης κάνοντας λόγο για «σχέδιο χωρίς νούμερα και τιμές».

Υπενθυμίζεται ότι ο δήμος έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, διεκδικώντας τη συνέχιση της εργολαβίας, με την απόφαση όμως να μην αναμένεται νωρίτερα από τους έξι μήνες.

Οι... καλές προθέσεις και ο... χρησμός για την απόφαση του ΣτΕ

Αξίζει να σημειωθεί, ότι στο ερώτημα του makthes.gr γιατί ο εργολάβος συνεχίζει να προβαίνει σε αυτές τις εργασίες, πηγές του makthes.gr από το δημαρχιακό μέγαρο υποστηρίζουν πως ο πρώτος θέλει να δείξει καλές προθέσεις στη διοίκηση Ζέρβα και ταυτόχρονα θεωρεί ότι ο δήμος θα δικαιωθεί στο ΣτΕ, οπότε η σύμβαση θα τεθεί ξανά σε τροχιά υλοποίησης, όταν αποφανθεί το ανώτατο δικαστήριο.

Δείτε φωτογραφίες από το περιστατικό της Τριανδρίας στο photogallery

Καταγγελία σε βάρος της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης για τη στάση της έναντι του εργολάβου, ο οποίος είχε αναλάβει το έργο αντικατάστασης των στάσεων του ΟΑΣΘ, που ανήκουν στον δήμο, καταθέτει στο makthes.gr ο δημοτικός σύμβουλος της αντιπολιτευόμενης παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», Σταύρος Καλαϊτζίδης.

Σύμφωνα με τον δημοτικό σύμβουλο πριν από λίγες ημέρες και συγκεκριμένα στις 8 Απριλίου εθεάθη συνεργείο του εργολάβου στην Τριανδρία να αντικαθιστά το στέγαστρο στάσης του ΟΑΣΘ, παρά το γεγονός ότι η σύμβαση του δήμου με την εταιρεία του εργολάβου έχει ακυρωθεί, κατόπιν προσφυγής ανταγωνίστριας εταιρείας στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας και Θράκης με βάση το άρθρο 152 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων και απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του δήμου με την οποία ο δήμος ακύρωσε επισήμως τη σύμβαση και συνεπώς ο εργολάβος όφειλε να έχει σταματήσει τις εργασίες ήδη από τις 4 Φεβρουαρίου. 

«Μιλάμε για κατάφορη παραβίαση του νόμου» δηλώνει ο κ. Καλαϊτζίδης και περιγράφει ότι εκείνη την ημέρα είδε και ο ίδιος το φορτηγό του εργολάβου για το οποίο ενημερώθηκε από κάτοικο της περιοχής, ο οποίος μάλιστα τυγχάνει να είναι και εν ενεργεία υψηλόβαθμο στέλεχος της Ελληνικής Αστυνομίας στη Θεσσαλονίκη. «Από τις 4 Φεβρουαρίου αυτοί έχουν βάλει ούτε λίγο ούτε πολύ 60-70 στάσεις» σε διάφορες περιοχές του δήμου, τονίζει ο δημοτικός σύμβουλος. 

Συγκεκριμένα στην περίπτωση της Τριανδρίας, όταν ο εργοδηγός είδε το έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας και Θράκης που προσκόμισε ο κ. Καλαϊτζίδης σταμάτησε τις εργασίες, κατόπιν και της παρέμβασης της αστυνομίας την οποία κάλεσε ο αξιωματικός. Βέβαια, «αφήσαν στο μαύρο τους το χάλι τα πλακάκια που σπάσαν. Δεν τα αντικαταστήσαν. Ρίξαν τσιμέντο από πάνω» και αποχώρησαν χωρίς να τα αποκαταστήσουν ως όφειλαν, παρατηρεί ο κ. Καλαϊτζίδης.

Να σημειωθεί ότι, όπως λέει ο δημοτικός σύμβουλος, ο αξιωματικός της αστυνομίας θα καταθέσει και μήνυση για την υπόθεση.

Η απάντηση του Γ. Αβαρλή

Ο αντιδήμαρχος Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Μεταναστευτικής Πολιτικής και πρόεδρος της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, Γιώργος Αβαρλής, απαντά στο makthes.gr λέγοντας ότι «τους διακόψαμε την εκτέλεση της σύμβασης και από εκεί και πέρα κάνουνε μερεμέτια. Δεν κάνει κανονική δουλειά γιατί δεν έχει το δικαίωμα». Ο ίδιος αναγνωρίζει, ότι ο εργολάβος δεν δικαιούται να κάνει ούτε αυτής της κλίμακας τις παρεμβάσεις, αλλά διερωτάται αν οι κάτοικοι προτιμούν να παραμένει «αυτό το χάλι» στις στάσεις των αστικών λεωφορείων.

Στην ερώτηση εάν η μονομερής συνέχιση των εργασιών μπορεί να «δεσμεύσει» τον δήμο με οποιονδήποτε τρόπο, ο κ. Αβαρλής διαμηνύει ότι «δεν μπορεί να διεκδικήσει το παραμικρό» και υπενθυμίζει ότι η συγκεκριμένη εργολαβία προέβλεπε τη δωρεάν αντικατάσταση των στάσεων, δεδομένου ότι ο εργολάβος θα είχε κέρδος από την ενοικίαση των προς διαφήμιση χώρων στις στάσεις.

Η κόντρα πριν το συμβάν στην Τριανδρία

Το θέμα της συγκεκριμένης εργολαβίας είχε θέσει προ τριών εβδομάδων ο κ. Καλαϊτζίδης προς τον δήμαρχο, Κωνσταντίνο Ζέρβα, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, λαμβάνοντας, όπως λέει ο ίδιος, μόνο ένα ειρωνικό σχόλιο του αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων και προέδρου της Οικονομικής Επιτροπής, Μάκη Κυριζίδη, ότι «θα ξαναπεράσει Αποκεντρωμένη και θα εγκριθεί» κάτι το οποίο δεν μπορεί να συμβεί μετά τις τελικές αποφάσεις του οργάνου. 

Παράλληλα, στη συνεδρίαση της Ο.Ε. οπότε ακυρώθηκε η σύμβαση, ο κ. Καλαϊτζίδης ρώτησε για ποιον λόγο ο εργολάβος συνεχίζει τις αντικαταστάσεις στάσεων, για να πάρει την απάντηση «προφανώς δεν έχουν ενημερωθεί», αποκαλύπτει ο ίδιος.

Σε σχέση με το περιεχόμενο της σύμβασης και ειδικότερα το σημείο όπου αναφέρεται η απόδοση ποσοστού επί των διαφημίσεων στον δήμο, ο κ. Καλαϊτζίδης υπογραμμίζει ότι «έχουν κάνει δύο ζώνες. Φανταστείτε ότι η Λεωφόρος Καραμανλή μετράει το ίδιο με την Τριανδρία». Σύμφωνα με τον δημοτικό σύμβουλο της «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», όταν ψηφίστηκε η σύμβαση από την Οικονομική Επιτροπή, δεν υπήρχε συμφωνητικό. «Πέρασε και μετά έκαναν μόνοι τους τη σύμβαση», ισχυρίζεται ο κ. Καλαϊτζίδης κάνοντας λόγο για «σχέδιο χωρίς νούμερα και τιμές».

Υπενθυμίζεται ότι ο δήμος έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, διεκδικώντας τη συνέχιση της εργολαβίας, με την απόφαση όμως να μην αναμένεται νωρίτερα από τους έξι μήνες.

Οι... καλές προθέσεις και ο... χρησμός για την απόφαση του ΣτΕ

Αξίζει να σημειωθεί, ότι στο ερώτημα του makthes.gr γιατί ο εργολάβος συνεχίζει να προβαίνει σε αυτές τις εργασίες, πηγές του makthes.gr από το δημαρχιακό μέγαρο υποστηρίζουν πως ο πρώτος θέλει να δείξει καλές προθέσεις στη διοίκηση Ζέρβα και ταυτόχρονα θεωρεί ότι ο δήμος θα δικαιωθεί στο ΣτΕ, οπότε η σύμβαση θα τεθεί ξανά σε τροχιά υλοποίησης, όταν αποφανθεί το ανώτατο δικαστήριο.

Δείτε φωτογραφίες από το περιστατικό της Τριανδρίας στο photogallery

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία