ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δημήτρης Κούβελας: Έχουμε καύσιμα για τον δύσκολο χειμώνα

Η κυβέρνηση ανεβάζει διαρκώς την απόδοσή της σε έναν αγώνα με περισσότερα ημίχρονα δηλώνει ο βουλευτής της ΝΔ για τη μάχη κόντρα στην πανδημία

 13/09/2020 19:00

Δημήτρης Κούβελας: Έχουμε καύσιμα για τον δύσκολο χειμώνα

Νίκος Οικονόμου

  • Ο βουλευτής της ΝΔ Θεσσαλονίκης δηλώνει ότι ο πρωθυπουργός θα εξαγγείλει νέες μειώσεις φόρων, κατάργηση εισφορών, ελαφρύνσεις και νέα μέτρα - αντίβαρα υπέρ των επιχειρήσεων, των εργαζομένων και των νοικοκυριών ύψους 10 δισ. έως το τέλος του έτους, ενώ παραδέχεται ότι στη Θεσσαλονίκη είναι ανάγκη να στηριχθεί οριζόντια η οικονομική δραστηριότητα και να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας στην πόλη.
  • Πως αισθάνεστε που φέτος για πρώτη φορά η ΔΕΘ δεν πραγματοποιείται;
  • Από μικρό παιδί, έχω συνδυάσει τον μήνα Σεπτέμβριο με αυτό το σπουδαίο γεγονός, τη μεγάλη γιορτή στην πόλη μας. Δεν παρέλειψα να επισκεφτώ την Έκθεση ούτε μία φορά κ. Οικονόμου. Δυστυχώς, οι συνθήκες που ζούμε είναι πρωτόγνωρες, με αποτέλεσμα η απόφαση για ματαίωση της φετινής διοργάνωσης, μετά από εισήγηση των ειδικών, να είναι επώδυνη αλλά επιβεβλημένη. Εκτιμώ, μάλιστα, ότι δεν θίγει τον θεσμό, ούτε την ιστορία της Διεθνούς ΄Εκθεσης.
  • Η ακύρωση της Έκθεσης σε ό,τι αφορά το εμπορικό της κομμάτι δημιουργεί μία σημαντική τρύπα στην τοπική κοινωνία. Εκτιμάτε ότι χρειάζεται να υπάρξει κάποια στήριξη από τη μεριά της κυβέρνησης προς τους πληγέντες από την ακύρωση;
  • Πράγματι οι συνέπειες για την Έκθεση και γενικότερα την οικονομία της Θεσσαλονίκης θα είναι οδυνηρές. Ξενοδοχεία, εμπορικά καταστήματα και εστίαση θα απολέσουν έσοδα -«λίπος», που θα τους συντηρούσαν έως την περίοδο των Χριστουγέννων. Οι χιλιάδες εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις αυτές ανησυχούν για το μέλλον τους. Το πρόβλημα, όμως, είναι οξύτερο, αν αναλογιστεί κανείς και τον χαμένο κύκλο εργασιών για την τοπική οικονομία μας από την καθυστέρηση της άφιξης των φοιτητών, ιδίως των πρωτοετών, στην πόλη μας για τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά. Πιστεύω ότι είναι ανάγκη να στηριχθεί οριζόντια η οικονομική δραστηριότητα και να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας στην πόλη.
  • Πως βλέπετε ότι θα πορευτεί η οικονομία από εδώ και πέρα; Η ύφεση προβλέπεται τον χειμώνα μεγάλη. Πόσο βαθιά το χέρι στην τσέπη μπορεί να βάλει η κυβέρνηση για να την τονώσει ; Έχετε τέτοιες αντοχές;

Οι επιπτώσεις της πανδημίας στην παγκόσμια οικονομία είναι ήδη δραματικές. Χώρες πολύ ισχυρότερες οικονομικά από την Ελλάδα αντιμετωπίζουν ήδη μεγαλύτερες απώλειες του ΑΕΠ τους. Η Πορτογαλία έχει ύφεση 9,3% το εξάμηνο, η Ιταλία 11,7%, η Γαλλία 12,3%, η Ισπανία 13,1%. Παρά τις αρχικά δυσοίωνες προβλέψεις, Η Ελλάδα έχει χαμηλότερη ύφεση από το μέσο όρο της ευρωζώνης, μόλις 7,9%. Παρά τις ανεύθυνες κραυγές της αξιωματικής αντιπολίτευσης να ρίξουμε χρήματα από το ελικόπτερο, η κυβέρνηση φρόντισε σοφά να φυλάξει «καύσιμα» για τον δύσκολο χειμώνα που έρχεται. Ο πρωθυπουργός θα εξαγγείλει νέες μειώσεις φόρων, κατάργηση εισφορών, ελαφρύνσεις και νέα μέτρα - αντίβαρα υπέρ των επιχειρήσεων, των εργαζομένων και των νοικοκυριών ύψους 10 δισ. έως το τέλος του έτους.

  • Στην πανδημία υπάρχει η εκτίμηση ότι η κυβέρνηση έπαιξε καλύτερα μπάλα στο πρώτο ημίχρονο του κορονοϊού, ενώ στο δεύτερο έπεσε η απόδοσή της. Συμφωνείτε με αυτήν την εκτίμηση;
  • Αντιθέτως, πιστεύω ότι η κυβέρνηση ανεβάζει διαρκώς την απόδοσή και την αποτελεσματικότητά της σε έναν αγώνα με περισσότερα ημίχρονα. Όσον αφορά το Σύστημα Υγείας, η κυβέρνηση πέτυχε σε λίγους μήνες όσα δεν έγιναν σε δεκαετίες. Χάρη στη στρατηγική μας, που εγκωμίασε όλος ο πλανήτης, η Ελλάδα σήμερα βρίσκεται μόλις στην 111η θέση παγκοσμίως στους θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους. Δυστυχώς, έχουμε χάσει 296 συνανθρώπους μας, όμως, αυτός ήταν ο αριθμός των θυμάτων μέσα σε ένα εξάωρο, στις χώρες που χτυπήθηκαν σκληρότερα κατά την πρώτη φάση της πανδημίας. Παράλληλα, σήμερα έχουμε περίπου 1.000 ΜΕΘ, από 557 πριν από ένα χρόνο, ενώ έχουν γίνει 13.139 προσλήψεις έκτακτου και μόνιμου προσωπικού στην Υγεία, στα σχολεία μας, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στην Πολιτική Προστασία, στα Σώματα Ασφαλείας.
  • Πως σχολιάζετε τις διαμαρτυρίες για τη χρήση μάσκας;
  • Από αυτή την κρίση πρέπει να βγούμε ενωμένοι και με τις λιγότερες δυνατές ανθρώπινες απώλειες. Για να συνέλθει η οικονομία, είναι ανάγκη να κερδίσουμε το στοίχημα της δημόσιας υγείας. Σέβομαι απόλυτα τις αιτιολογημένες αντιρρήσεις για τη χρήση μάσκας σε κάποιες περιπτώσεις. Άλλωστε, είμαι πατέρας τριών μικρών παιδιών και κατανοώ τη δυσκολία χρήσης της από αυτά. Πρέπει, όμως να γίνει αντιληπτό, ότι η χρήση της μάσκας κρίνεται επιβεβλημένη από τους ειδικούς επιστήμονες προς αποφυγή άλλων περιορισμών στην καθημερινότητά μας. Πιστεύω ότι είναι κρίσιμο μέτρο κατά της διάδοσης του ιού.
  • Σας ανησυχεί το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί κίνημα εναντίον του εμβολιασμού για τον κορονοϊό; Πως μπορεί να αντιμετωπιστεί κάτι τέτοιο;
  • Επιβάλλεται να δίνουμε τη μάχη κατά της πανδημίας στη βάση της επιστημονικής αλήθειας, του πολιτικού ρεαλισμού και κυρίως του ορθού λόγου. Η πολιτεία έχει υποχρέωση να μεριμνήσει για την προμήθεια επαρκούς ποσότητας για να καλύψει τις ανάγκες όλου του πληθυσμού. Φρονώ ότι, μετά από μία τέτοια περιπέτεια, θα ήταν το λιγότερο ανεύθυνο να υπάρξει ένα τέτοιο κίνημα, αφού μιλάμε στην ουσία για ένα εμβόλιο που θα σώζει ζωές.
  • Να πάμε στα της Θεσσαλονίκης, όπου στο μετρό και τον ΟΑΣΘ δεν μπορούμε να μιλάμε για μεγάλες προόδους επί της διακυβέρνησης Μητσοτάκη. Ποιος είναι ο δικός σας σχετικός απολογισμός; Είστε ευχαριστημένος;
  • Να σας θυμίσω ότι παραλάβαμε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ τις αστικές συγκοινωνίες στην πόλη σε άθλια κατάσταση. Μόλις 213 λεωφορεία ήταν σε κυκλοφορία. Είναι αλήθεια ότι, η κατάσταση στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης δεν έχει βελτιωθεί ακόμη σημαντικά, ενώ η υπομονή των πολιτών δικαίως έχει εξαντληθεί. Χρειάζεται, λοιπόν, μία «γρήγορη νίκη» που θα βελτιώσει την καθημερινότητα μας στη Θεσσαλονίκη. Ο στόχος να κυκλοφορήσουν 550 λεωφορεία μέχρι το τέλος του έτους πρέπει να υλοποιηθεί χωρίς άλλη καθυστέρηση. Όσο για το έργο του Μετρό, το βρήκαμε μπλοκαρισμένο, με τον σταθμό της Βενιζέλου «στον αέρα». Με την τεχνική λύση που επιλέξαμε για τον τελευταίο, ευελπιστώ ότι τελικά θα πετύχουμε τον στόχο «και αρχαία και μετρό» εντός του χρονοδιαγράμματος.
  • Υπάρχει ανάγκη για καινούργια ατζέντα έργων στην πόλη; Και ποια μπορεί να είναι αυτά;

Τα μεγάλα έργα που έχουν σχεδιαστεί, ήδη εξαγγελθεί και δρομολογηθεί για την πόλη και την Κεντρική Μακεδονία θέλουν το χρόνο τους. Δόθηκε έμφαση στις υποδομές, στην καινοτομία και τις μεταφορές. Επιπλέον, η επέκταση του Μετρό προς τα δυτικά και το αεροδρόμιο, καθώς και η απόδοση των στρατοπέδων στους δήμους με τη συνακόλουθη αξιοποίησή τους ως πνεύμονες πρασίνου για ψυχαγωγία και πολιτισμό, επιβάλλεται να προχωρήσουν ουσιαστικά. Μη ξεχνάμε, όμως, ότι είναι εξίσου σημαντικό να βελτιωθεί αισθητά κι η καθημερινότητα μας στη Θεσσαλονίκη. Ευθύνη μας είναι η πόλη να πάρει αυτό που δικαιούται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το χρωστάμε στη Μακεδονία και στη Θεσσαλονίκη.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 12-13 Σεπτεμβρίου 2020

  • Ο βουλευτής της ΝΔ Θεσσαλονίκης δηλώνει ότι ο πρωθυπουργός θα εξαγγείλει νέες μειώσεις φόρων, κατάργηση εισφορών, ελαφρύνσεις και νέα μέτρα - αντίβαρα υπέρ των επιχειρήσεων, των εργαζομένων και των νοικοκυριών ύψους 10 δισ. έως το τέλος του έτους, ενώ παραδέχεται ότι στη Θεσσαλονίκη είναι ανάγκη να στηριχθεί οριζόντια η οικονομική δραστηριότητα και να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας στην πόλη.
  • Πως αισθάνεστε που φέτος για πρώτη φορά η ΔΕΘ δεν πραγματοποιείται;
  • Από μικρό παιδί, έχω συνδυάσει τον μήνα Σεπτέμβριο με αυτό το σπουδαίο γεγονός, τη μεγάλη γιορτή στην πόλη μας. Δεν παρέλειψα να επισκεφτώ την Έκθεση ούτε μία φορά κ. Οικονόμου. Δυστυχώς, οι συνθήκες που ζούμε είναι πρωτόγνωρες, με αποτέλεσμα η απόφαση για ματαίωση της φετινής διοργάνωσης, μετά από εισήγηση των ειδικών, να είναι επώδυνη αλλά επιβεβλημένη. Εκτιμώ, μάλιστα, ότι δεν θίγει τον θεσμό, ούτε την ιστορία της Διεθνούς ΄Εκθεσης.
  • Η ακύρωση της Έκθεσης σε ό,τι αφορά το εμπορικό της κομμάτι δημιουργεί μία σημαντική τρύπα στην τοπική κοινωνία. Εκτιμάτε ότι χρειάζεται να υπάρξει κάποια στήριξη από τη μεριά της κυβέρνησης προς τους πληγέντες από την ακύρωση;
  • Πράγματι οι συνέπειες για την Έκθεση και γενικότερα την οικονομία της Θεσσαλονίκης θα είναι οδυνηρές. Ξενοδοχεία, εμπορικά καταστήματα και εστίαση θα απολέσουν έσοδα -«λίπος», που θα τους συντηρούσαν έως την περίοδο των Χριστουγέννων. Οι χιλιάδες εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις αυτές ανησυχούν για το μέλλον τους. Το πρόβλημα, όμως, είναι οξύτερο, αν αναλογιστεί κανείς και τον χαμένο κύκλο εργασιών για την τοπική οικονομία μας από την καθυστέρηση της άφιξης των φοιτητών, ιδίως των πρωτοετών, στην πόλη μας για τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά. Πιστεύω ότι είναι ανάγκη να στηριχθεί οριζόντια η οικονομική δραστηριότητα και να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας στην πόλη.
  • Πως βλέπετε ότι θα πορευτεί η οικονομία από εδώ και πέρα; Η ύφεση προβλέπεται τον χειμώνα μεγάλη. Πόσο βαθιά το χέρι στην τσέπη μπορεί να βάλει η κυβέρνηση για να την τονώσει ; Έχετε τέτοιες αντοχές;

Οι επιπτώσεις της πανδημίας στην παγκόσμια οικονομία είναι ήδη δραματικές. Χώρες πολύ ισχυρότερες οικονομικά από την Ελλάδα αντιμετωπίζουν ήδη μεγαλύτερες απώλειες του ΑΕΠ τους. Η Πορτογαλία έχει ύφεση 9,3% το εξάμηνο, η Ιταλία 11,7%, η Γαλλία 12,3%, η Ισπανία 13,1%. Παρά τις αρχικά δυσοίωνες προβλέψεις, Η Ελλάδα έχει χαμηλότερη ύφεση από το μέσο όρο της ευρωζώνης, μόλις 7,9%. Παρά τις ανεύθυνες κραυγές της αξιωματικής αντιπολίτευσης να ρίξουμε χρήματα από το ελικόπτερο, η κυβέρνηση φρόντισε σοφά να φυλάξει «καύσιμα» για τον δύσκολο χειμώνα που έρχεται. Ο πρωθυπουργός θα εξαγγείλει νέες μειώσεις φόρων, κατάργηση εισφορών, ελαφρύνσεις και νέα μέτρα - αντίβαρα υπέρ των επιχειρήσεων, των εργαζομένων και των νοικοκυριών ύψους 10 δισ. έως το τέλος του έτους.

  • Στην πανδημία υπάρχει η εκτίμηση ότι η κυβέρνηση έπαιξε καλύτερα μπάλα στο πρώτο ημίχρονο του κορονοϊού, ενώ στο δεύτερο έπεσε η απόδοσή της. Συμφωνείτε με αυτήν την εκτίμηση;
  • Αντιθέτως, πιστεύω ότι η κυβέρνηση ανεβάζει διαρκώς την απόδοσή και την αποτελεσματικότητά της σε έναν αγώνα με περισσότερα ημίχρονα. Όσον αφορά το Σύστημα Υγείας, η κυβέρνηση πέτυχε σε λίγους μήνες όσα δεν έγιναν σε δεκαετίες. Χάρη στη στρατηγική μας, που εγκωμίασε όλος ο πλανήτης, η Ελλάδα σήμερα βρίσκεται μόλις στην 111η θέση παγκοσμίως στους θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους. Δυστυχώς, έχουμε χάσει 296 συνανθρώπους μας, όμως, αυτός ήταν ο αριθμός των θυμάτων μέσα σε ένα εξάωρο, στις χώρες που χτυπήθηκαν σκληρότερα κατά την πρώτη φάση της πανδημίας. Παράλληλα, σήμερα έχουμε περίπου 1.000 ΜΕΘ, από 557 πριν από ένα χρόνο, ενώ έχουν γίνει 13.139 προσλήψεις έκτακτου και μόνιμου προσωπικού στην Υγεία, στα σχολεία μας, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στην Πολιτική Προστασία, στα Σώματα Ασφαλείας.
  • Πως σχολιάζετε τις διαμαρτυρίες για τη χρήση μάσκας;
  • Από αυτή την κρίση πρέπει να βγούμε ενωμένοι και με τις λιγότερες δυνατές ανθρώπινες απώλειες. Για να συνέλθει η οικονομία, είναι ανάγκη να κερδίσουμε το στοίχημα της δημόσιας υγείας. Σέβομαι απόλυτα τις αιτιολογημένες αντιρρήσεις για τη χρήση μάσκας σε κάποιες περιπτώσεις. Άλλωστε, είμαι πατέρας τριών μικρών παιδιών και κατανοώ τη δυσκολία χρήσης της από αυτά. Πρέπει, όμως να γίνει αντιληπτό, ότι η χρήση της μάσκας κρίνεται επιβεβλημένη από τους ειδικούς επιστήμονες προς αποφυγή άλλων περιορισμών στην καθημερινότητά μας. Πιστεύω ότι είναι κρίσιμο μέτρο κατά της διάδοσης του ιού.
  • Σας ανησυχεί το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί κίνημα εναντίον του εμβολιασμού για τον κορονοϊό; Πως μπορεί να αντιμετωπιστεί κάτι τέτοιο;
  • Επιβάλλεται να δίνουμε τη μάχη κατά της πανδημίας στη βάση της επιστημονικής αλήθειας, του πολιτικού ρεαλισμού και κυρίως του ορθού λόγου. Η πολιτεία έχει υποχρέωση να μεριμνήσει για την προμήθεια επαρκούς ποσότητας για να καλύψει τις ανάγκες όλου του πληθυσμού. Φρονώ ότι, μετά από μία τέτοια περιπέτεια, θα ήταν το λιγότερο ανεύθυνο να υπάρξει ένα τέτοιο κίνημα, αφού μιλάμε στην ουσία για ένα εμβόλιο που θα σώζει ζωές.
  • Να πάμε στα της Θεσσαλονίκης, όπου στο μετρό και τον ΟΑΣΘ δεν μπορούμε να μιλάμε για μεγάλες προόδους επί της διακυβέρνησης Μητσοτάκη. Ποιος είναι ο δικός σας σχετικός απολογισμός; Είστε ευχαριστημένος;
  • Να σας θυμίσω ότι παραλάβαμε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ τις αστικές συγκοινωνίες στην πόλη σε άθλια κατάσταση. Μόλις 213 λεωφορεία ήταν σε κυκλοφορία. Είναι αλήθεια ότι, η κατάσταση στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης δεν έχει βελτιωθεί ακόμη σημαντικά, ενώ η υπομονή των πολιτών δικαίως έχει εξαντληθεί. Χρειάζεται, λοιπόν, μία «γρήγορη νίκη» που θα βελτιώσει την καθημερινότητα μας στη Θεσσαλονίκη. Ο στόχος να κυκλοφορήσουν 550 λεωφορεία μέχρι το τέλος του έτους πρέπει να υλοποιηθεί χωρίς άλλη καθυστέρηση. Όσο για το έργο του Μετρό, το βρήκαμε μπλοκαρισμένο, με τον σταθμό της Βενιζέλου «στον αέρα». Με την τεχνική λύση που επιλέξαμε για τον τελευταίο, ευελπιστώ ότι τελικά θα πετύχουμε τον στόχο «και αρχαία και μετρό» εντός του χρονοδιαγράμματος.
  • Υπάρχει ανάγκη για καινούργια ατζέντα έργων στην πόλη; Και ποια μπορεί να είναι αυτά;

Τα μεγάλα έργα που έχουν σχεδιαστεί, ήδη εξαγγελθεί και δρομολογηθεί για την πόλη και την Κεντρική Μακεδονία θέλουν το χρόνο τους. Δόθηκε έμφαση στις υποδομές, στην καινοτομία και τις μεταφορές. Επιπλέον, η επέκταση του Μετρό προς τα δυτικά και το αεροδρόμιο, καθώς και η απόδοση των στρατοπέδων στους δήμους με τη συνακόλουθη αξιοποίησή τους ως πνεύμονες πρασίνου για ψυχαγωγία και πολιτισμό, επιβάλλεται να προχωρήσουν ουσιαστικά. Μη ξεχνάμε, όμως, ότι είναι εξίσου σημαντικό να βελτιωθεί αισθητά κι η καθημερινότητα μας στη Θεσσαλονίκη. Ευθύνη μας είναι η πόλη να πάρει αυτό που δικαιούται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το χρωστάμε στη Μακεδονία και στη Θεσσαλονίκη.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 12-13 Σεπτεμβρίου 2020

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία