ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δέσποινα Χαραλαμπίδου: Χαλαρή η αντίδραση στο ξεπούλημα της Θεσσαλονίκης

Η επικεφαλής της ΡΙΖ.ΑΡ.ΕΝ. μίλησε στη "Μακεδονίας της Κυριακής"

 18/10/2018 08:50

Δέσποινα Χαραλαμπίδου: Χαλαρή η αντίδραση στο ξεπούλημα  της Θεσσαλονίκης

Χριστίνα Χαλεπλίδου

Η Δέσποινα Χαραλαμπίδου, διακεκριμένο στέλεχος της Λαϊκής Ενότητας και περιφερειακή σύμβουλος της Ριζοσπαστικής Αριστερής Ενότητας (ΡΙΖ.ΑΡ.ΕΝ.) με διαχρονική παρουσία στα κοινά, συγκέντρωσε εσχάτως τα φώτα της δημοσιότητας λόγω των αποκαλύψεών της για την παραχώρηση σημαντικού τμήματος της Θεσσαλονίκης στο ΤΑΙΠΕΔ.

Η πρώην βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, αν και υπερασπίζεται με σθένος τα πιστεύω της, συγκεντρώνει το σεβασμό φίλων και αντιπάλων, γιατί πάντα λειτουργεί με γνώμονα την αξιοπρέπεια και την ειλικρινή διάθεση προσφοράς στο δημόσιο βίο της πόλης. Εκτός από τη σχέση της Θεσσαλονίκης με το υπερταμείο, συζητήσαμε μαζί της για τον ΟΑΣΘ αλλά και για την πορεία της χώρας μετά την ολοκλήρωση του τρίτου προγράμματος.

Βγάλατε στο φως της δημοσιότητας τα νέα περιουσιακά στοιχεία του υπερταμείου (πρώην ΤΑΙΠΕΔ). Η διοίκησή του και ο κεντρικός δήμος αρνούνται ότι η μισή Θεσσαλονίκη έχει παραχωρηθεί. Τι θεωρείτε ότι συμβαίνει πραγματικά με τα μνημεία και γνωστά τοπόσημα της Θεσσαλονίκης;

Σταθερά και χωρίς καμία ταλάντευση υποστηρίζουμε όλο αυτό το διάστημα, ως Λαϊκή Ενότητα, τη λαϊκή κατοικία και τη λαϊκή περιουσία. Και στην προμετωπίδα του αγώνα μας βρίσκεται η υπεράσπιση της δημόσιας περιουσίας. Γι’ αυτό και ασχοληθήκαμε σοβαρά με το ζήτημα της καταγραφής όλων των ακινήτων που πέρασαν στο υπερταμείο. Και διαπιστώσαμε ότι, δυστυχώς, σχεδόν όλος ο δημόσιος πλούτος, και κυρίως τα μνημεία της ιστορικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς στο δήμο Θεσσαλονίκης και σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα, έχει παραχωρηθεί. Η αντίδραση του κ. Μπουτάρη στο ξεπούλημα ήταν «χαλαρή και άνετη» και κινήθηκε στο πλαίσιο των κυβερνητικών απαντήσεων στα κρίσιμα ερωτήματα που θέτει η Λαϊκή Ενότητα, σύλλογοι όπως των αρχαιολόγων, και αρκετοί δήμοι. Δεν θα περίμενα κάτι διαφορετικό από τον κ. Μπουτάρη, ο οποίος επανειλημμένα έχει δηλώσει ότι θα έδινε για ένα ευρώ τη στοά Μοδιάνο και τζάμπα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Με την πίεση που ασκήθηκε από όσους προανέφερα, αλλά και την ισχυρή αποδοκιμασία από τους πολίτες στα μέσα ηλεκτρονικής δικτύωσης, τελικά πιστεύω ότι κάποια μνημεία, κυρίως αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, ίσως εξαιρεθούν. Εάν δεν πυκνώσουν όμως οι αντιδράσεις των πολιτών, θα εκποιηθεί δημόσια περιουσία για χάρη των δανειστών και αυτό δεν μπορούμε να το αφήσουμε να περάσει.

Πιστεύετε ότι υπάρχει περιθώριο να βελτιωθεί η καθημερινότητα των πολιτών στη Θεσσαλονίκη και σε ολόκληρη την Κεντρική Μακεδονία με αποφάσεις και κινήσεις που μπορούν να υλοποιηθούν περιφερειακά χωρίς μεγάλο κόστος;

Δυστυχώς τα περισσότερα θέματα που σχετίζονται με την καθημερινότητα των πολιτών στη Θεσσαλονίκη έχουν σχέση με τις ασκούμενες μνημονιακές πολιτικές σε κεντρικό επίπεδο, συνεπώς είναι πολύ λίγες οι κινήσεις και οι αποφάσεις που θα μπορούσαν θα υλοποιηθούν για να αλλάξει η κατάσταση. Χρειάζονται γι’ αυτό σοβαρές τοπικές ηγεσίες, που θα έχουν διάθεση να συγκρουστούν με την υπάρχουσα μνημονιακή κατάσταση και θα διεκδικούν καθημερινά μαζί με όλους τους πολίτες. Ήδη η αυτοδιοίκηση έχει υποστεί καθοριστική μείωση των πόρων από την κεντρική κυβέρνηση, με αποτέλεσμα πολλές υπηρεσίες προς τους πολίτες να μην μπορεί να τις υλοποιεί, ενώ οι μνημονιακές επιταγές για συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτών π.χ. για τα σκουπίδια, θα είναι καταστροφικές όχι μόνο για το περιβάλλον, αλλά και για το κόστος που θα επιβαρύνει τους πολίτες.

Μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για τα υδατοδρόμια, που περιλάμβανε και την τροπολογία για τον ΟΑΣΘ, τι νομίζετε ότι θα συμβεί με τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη; Θα βελτιωθούν ή θα γίνουν χειρότερες οι μετακινήσεις μας;

Για άλλη μία φορά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ πούλησε φούμαρα για μεταξωτές κορδέλες! Αφού πρώτα «αποϊδιωτικοποίησε» τον ΟΑΣΘ, έναν χρόνο μετά παραδίδει μέρος του συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτες με τη γνωστή (ν)τροπολογία, ανοίγοντας το δρόμο στην πλήρη απελευθέρωσή τους! Τα αποτελέσματα δε της ιδιωτικοποίησης των μέσων μεταφοράς σε διεθνές επίπεδο σημαίνουν λιγότερα δρομολόγια, μεγαλύτερο κόστος του εισιτηρίου, άρση των ευεργετικών διατάξεων για τις ευάλωτες κατηγορίες του πληθυσμού κ.ά. Η μετακίνηση όμως είναι κοινωνικό δικαίωμα. Για να έχουμε φθηνές, λειτουργικές και ασφαλείς συγκοινωνίες, βασική προϋπόθεση είναι να είναι δημόσιες με κοινωνικό έλεγχο, επαρκή χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό. Αυτό προϋποθέτει μία άλλη πολιτική και όχι το ασφυκτικό πλαίσιο των μνημονιακών πλεονασμάτων του 3,5% που εφαρμόζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και με όλον το δημόσιο πλούτο να ξεπουλιέται.

Η ολοκλήρωση του τρίτου προγράμματος, που σηματοδότησε την έξοδο της χώρας από τα μνημόνια, πιστεύετε ότι θα σημάνει την έναρξη μίας νέας περιόδου με λιγότερη ανεργία και περισσότερη ανάπτυξη;

Όσο υπάρχουν πάνω από 700 μνημονιακοί νόμοι σε ισχύ, ανάπτυξη προς όφελος του λαού μας δεν μπορεί να υπάρχει. Η ανεργία πλασματικά θα δείχνει μειούμενη με τη διεύρυνση των ελαστικών μορφών απασχόλησης, η νεολαία δεν θα βλέπει καμία προοπτική στη χώρα μας και η μετανάστευση θα συνεχίζει με εντατικούς ρυθμούς, η Ελλάδα θα είναι μία χώρα χωρίς παραγωγική βάση και χωρίς καμία ελπίδα ανάκαμψης (οικονομικής και κοινωνικής). Μόνη λύση για ανάπτυξη προς όφελος του λαού μας η απεμπλοκή της χώρας από τα μνημόνια και η εφαρμογή μίας εθνικής ανεξάρτητης ριζοσπαστικής εναλλακτικής οικονομικής πολιτικής.

Η ΛΑΕ ΕΝΟΨΕΙ ΕΘΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ 

Στη Λαϊκή Ενότητα μας ενδιαφέρει να έχουμε εκπροσώπηση σε όλους τους θεσμούς της χώρας μας (εθνικό κοινοβούλιο, Ευρωκοινοβούλιο, τοπική αυτοδιοίκηση α’ και β’ βαθμού, συνδικάτα κ.ά. ).Θα αποφασίσουμε με συλλογικό τρόπο, όπως πρέπει να γίνεται στην αριστερά, την κατανομή των στελεχών μας στις μάχες που έχουμε μπροστά μας και εγώ προσωπικά θα ενταχθώ στην κατανομή που θα αποφασίσουμε συλλογικά.

Η Δέσποινα Χαραλαμπίδου, διακεκριμένο στέλεχος της Λαϊκής Ενότητας και περιφερειακή σύμβουλος της Ριζοσπαστικής Αριστερής Ενότητας (ΡΙΖ.ΑΡ.ΕΝ.) με διαχρονική παρουσία στα κοινά, συγκέντρωσε εσχάτως τα φώτα της δημοσιότητας λόγω των αποκαλύψεών της για την παραχώρηση σημαντικού τμήματος της Θεσσαλονίκης στο ΤΑΙΠΕΔ.

Η πρώην βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, αν και υπερασπίζεται με σθένος τα πιστεύω της, συγκεντρώνει το σεβασμό φίλων και αντιπάλων, γιατί πάντα λειτουργεί με γνώμονα την αξιοπρέπεια και την ειλικρινή διάθεση προσφοράς στο δημόσιο βίο της πόλης. Εκτός από τη σχέση της Θεσσαλονίκης με το υπερταμείο, συζητήσαμε μαζί της για τον ΟΑΣΘ αλλά και για την πορεία της χώρας μετά την ολοκλήρωση του τρίτου προγράμματος.

Βγάλατε στο φως της δημοσιότητας τα νέα περιουσιακά στοιχεία του υπερταμείου (πρώην ΤΑΙΠΕΔ). Η διοίκησή του και ο κεντρικός δήμος αρνούνται ότι η μισή Θεσσαλονίκη έχει παραχωρηθεί. Τι θεωρείτε ότι συμβαίνει πραγματικά με τα μνημεία και γνωστά τοπόσημα της Θεσσαλονίκης;

Σταθερά και χωρίς καμία ταλάντευση υποστηρίζουμε όλο αυτό το διάστημα, ως Λαϊκή Ενότητα, τη λαϊκή κατοικία και τη λαϊκή περιουσία. Και στην προμετωπίδα του αγώνα μας βρίσκεται η υπεράσπιση της δημόσιας περιουσίας. Γι’ αυτό και ασχοληθήκαμε σοβαρά με το ζήτημα της καταγραφής όλων των ακινήτων που πέρασαν στο υπερταμείο. Και διαπιστώσαμε ότι, δυστυχώς, σχεδόν όλος ο δημόσιος πλούτος, και κυρίως τα μνημεία της ιστορικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς στο δήμο Θεσσαλονίκης και σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα, έχει παραχωρηθεί. Η αντίδραση του κ. Μπουτάρη στο ξεπούλημα ήταν «χαλαρή και άνετη» και κινήθηκε στο πλαίσιο των κυβερνητικών απαντήσεων στα κρίσιμα ερωτήματα που θέτει η Λαϊκή Ενότητα, σύλλογοι όπως των αρχαιολόγων, και αρκετοί δήμοι. Δεν θα περίμενα κάτι διαφορετικό από τον κ. Μπουτάρη, ο οποίος επανειλημμένα έχει δηλώσει ότι θα έδινε για ένα ευρώ τη στοά Μοδιάνο και τζάμπα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Με την πίεση που ασκήθηκε από όσους προανέφερα, αλλά και την ισχυρή αποδοκιμασία από τους πολίτες στα μέσα ηλεκτρονικής δικτύωσης, τελικά πιστεύω ότι κάποια μνημεία, κυρίως αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, ίσως εξαιρεθούν. Εάν δεν πυκνώσουν όμως οι αντιδράσεις των πολιτών, θα εκποιηθεί δημόσια περιουσία για χάρη των δανειστών και αυτό δεν μπορούμε να το αφήσουμε να περάσει.

Πιστεύετε ότι υπάρχει περιθώριο να βελτιωθεί η καθημερινότητα των πολιτών στη Θεσσαλονίκη και σε ολόκληρη την Κεντρική Μακεδονία με αποφάσεις και κινήσεις που μπορούν να υλοποιηθούν περιφερειακά χωρίς μεγάλο κόστος;

Δυστυχώς τα περισσότερα θέματα που σχετίζονται με την καθημερινότητα των πολιτών στη Θεσσαλονίκη έχουν σχέση με τις ασκούμενες μνημονιακές πολιτικές σε κεντρικό επίπεδο, συνεπώς είναι πολύ λίγες οι κινήσεις και οι αποφάσεις που θα μπορούσαν θα υλοποιηθούν για να αλλάξει η κατάσταση. Χρειάζονται γι’ αυτό σοβαρές τοπικές ηγεσίες, που θα έχουν διάθεση να συγκρουστούν με την υπάρχουσα μνημονιακή κατάσταση και θα διεκδικούν καθημερινά μαζί με όλους τους πολίτες. Ήδη η αυτοδιοίκηση έχει υποστεί καθοριστική μείωση των πόρων από την κεντρική κυβέρνηση, με αποτέλεσμα πολλές υπηρεσίες προς τους πολίτες να μην μπορεί να τις υλοποιεί, ενώ οι μνημονιακές επιταγές για συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτών π.χ. για τα σκουπίδια, θα είναι καταστροφικές όχι μόνο για το περιβάλλον, αλλά και για το κόστος που θα επιβαρύνει τους πολίτες.

Μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για τα υδατοδρόμια, που περιλάμβανε και την τροπολογία για τον ΟΑΣΘ, τι νομίζετε ότι θα συμβεί με τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη; Θα βελτιωθούν ή θα γίνουν χειρότερες οι μετακινήσεις μας;

Για άλλη μία φορά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ πούλησε φούμαρα για μεταξωτές κορδέλες! Αφού πρώτα «αποϊδιωτικοποίησε» τον ΟΑΣΘ, έναν χρόνο μετά παραδίδει μέρος του συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτες με τη γνωστή (ν)τροπολογία, ανοίγοντας το δρόμο στην πλήρη απελευθέρωσή τους! Τα αποτελέσματα δε της ιδιωτικοποίησης των μέσων μεταφοράς σε διεθνές επίπεδο σημαίνουν λιγότερα δρομολόγια, μεγαλύτερο κόστος του εισιτηρίου, άρση των ευεργετικών διατάξεων για τις ευάλωτες κατηγορίες του πληθυσμού κ.ά. Η μετακίνηση όμως είναι κοινωνικό δικαίωμα. Για να έχουμε φθηνές, λειτουργικές και ασφαλείς συγκοινωνίες, βασική προϋπόθεση είναι να είναι δημόσιες με κοινωνικό έλεγχο, επαρκή χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό. Αυτό προϋποθέτει μία άλλη πολιτική και όχι το ασφυκτικό πλαίσιο των μνημονιακών πλεονασμάτων του 3,5% που εφαρμόζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και με όλον το δημόσιο πλούτο να ξεπουλιέται.

Η ολοκλήρωση του τρίτου προγράμματος, που σηματοδότησε την έξοδο της χώρας από τα μνημόνια, πιστεύετε ότι θα σημάνει την έναρξη μίας νέας περιόδου με λιγότερη ανεργία και περισσότερη ανάπτυξη;

Όσο υπάρχουν πάνω από 700 μνημονιακοί νόμοι σε ισχύ, ανάπτυξη προς όφελος του λαού μας δεν μπορεί να υπάρχει. Η ανεργία πλασματικά θα δείχνει μειούμενη με τη διεύρυνση των ελαστικών μορφών απασχόλησης, η νεολαία δεν θα βλέπει καμία προοπτική στη χώρα μας και η μετανάστευση θα συνεχίζει με εντατικούς ρυθμούς, η Ελλάδα θα είναι μία χώρα χωρίς παραγωγική βάση και χωρίς καμία ελπίδα ανάκαμψης (οικονομικής και κοινωνικής). Μόνη λύση για ανάπτυξη προς όφελος του λαού μας η απεμπλοκή της χώρας από τα μνημόνια και η εφαρμογή μίας εθνικής ανεξάρτητης ριζοσπαστικής εναλλακτικής οικονομικής πολιτικής.

Η ΛΑΕ ΕΝΟΨΕΙ ΕΘΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ 

Στη Λαϊκή Ενότητα μας ενδιαφέρει να έχουμε εκπροσώπηση σε όλους τους θεσμούς της χώρας μας (εθνικό κοινοβούλιο, Ευρωκοινοβούλιο, τοπική αυτοδιοίκηση α’ και β’ βαθμού, συνδικάτα κ.ά. ).Θα αποφασίσουμε με συλλογικό τρόπο, όπως πρέπει να γίνεται στην αριστερά, την κατανομή των στελεχών μας στις μάχες που έχουμε μπροστά μας και εγώ προσωπικά θα ενταχθώ στην κατανομή που θα αποφασίσουμε συλλογικά.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία