ΔΕΗ! Ντροπή!

 28/10/2019 20:19

Πριν από περίπου έναν μήνα έγιναν γνωστά τα αποτελέσματα ενός ακόμα συγκλονιστικού πειράματος, που αφορά την κβαντική υπέρθεση, ή, διαφορετικά και υπεραπλουστευμένα, την προοπτική της τηλεμεταφοράς. Τα πειράματα αυτού του είδους γίνονται εδώ και δεκαετίες, αλλά πρώτη φορά εφαρμόστηκαν σε τέτοια κλίμακα.

Έχοντας στο μυαλό μου αυτήν την εξαιρετική -και απούσα από το δημόσιο λόγο μας είδηση- ξεκίνησα ένα πρωί, κατά τις 10, για τρίτη φορά, για τα γραφεία της ΔΕΗ, προκειμένου να διευθετήσω μία υπόθεση συγγενικού προσώπου. Είχαν προηγηθεί μία άλλη, τρίωρης υπομονής, προκειμένου να κάνω μία ερώτηση για τα χαρτιά που έπρεπε να βρω, ένας αγώνας συγκέντρωσης των «δικαιολογητικών» και άλλη επίσκεψη στις 11 της προηγούμενης μέρας, άκαρπη, καθώς το μηχάνημα με τους αριθμούς προτεραιότητας είχε παύσει από ώρα να λειτουργεί. Ατύχησα και στις 10.10.

Τα «νούμερα» είχαν σταματήσει να εκδίδονται. Κοντολογίς, όσοι είχαν πάρει αριθμό πριν από τις 10 υπολόγισα ότι μάλλον θα εξυπηρετούνταν κατά τις 2 το μεσημέρι. Ρώτησα λοιπόν τον υπεύθυνο ιδιωτικής ασφάλειας που βρισκόταν στο χώρο τι ώρα θα έπρεπε να ξαναπάω, για τέταρτη φορά, να προλάβω να πάρω χαρτί προτεραιότητας και να έχω ελπίδες να φθάσω σε έναν υπάλληλο. Μου είπε αορίστως «το νωρίτερο», αλλά, αξιολόγησε ότι ο ρυθμός διευθέτησης των υποθέσεων στο γραφείο που θα απευθυνόμουν ήταν γρήγορος και ότι είχα προοπτική αν περίμενα, χωρίς χαρτί αναμονής, «κατά το μεσημεράκι» να έβρισκα λύση. 

Και αυτό έκανα. Σε μία αίθουσα με περίπου άλλους τριάντα πολίτες, που περίμεναν επί ώρες να έρθει η σειρά τους. Πράγματι κατά τη 1.30 το ένα γραφείο διεκπεραίωσε τις υποθέσεις όσων είχαν «χαρτάκι» και άρχισε να ασχολείται με εμάς -ήμασταν τέσσερις- που ήμασταν οι «επιπλέον». 

Η αίθουσα ωστόσο δεν άδειαζε, καθώς η πλειονότητα της αναμονής είχε υποθέσεις που αφορούσαν το άλλο γραφείο. Η ώρα που θα έκλεινε η υπηρεσία πλησίαζε και η υπάλληλος του άλλου γραφείου σηκώθηκε και ρώτησε πόσοι περίμεναν για σύναψη συμβολαίων και πόσοι για ερώτηση υπολοίπου. Περισσότεροι από δεκαπέντε απάντησαν ότι περίμεναν τέσσερις και πέντε ώρες για να μάθουν το χρέος τους και να το πληρώσουν. Μία κυρία είπε ότι έρχεται από νησί γιατί δεν υπάρχει υπηρεσία της ΔΕΗ στον τόπο της, κάποιος άλλος δήλωνε ότι είναι αδιανόητα τα χαρτιά που ζητούνται, λέγοντας ότι «είναι σαν να σας φέρνω τίτλο διδακτορικού και μου ζητάτε το πτυχίο» και εγώ συνειδητοποίησα ότι, πέραν των άλλων, κάποιος ιδιοφυής προϊστάμενος σκέφτηκε ότι η ερώτηση υπολοίπου λογαριασμού που κρατά περίπου δύο λεπτά θα πρέπει να εξυπηρετείται από το ίδιο γραφείο που συνάπτει συμβόλαια, διαδικασία που χρειάζεται περισσότερο από είκοσι λεπτά κατά μέσο όρο.

Εντυπωσιάστηκα από την ψυχραιμία των πολιτών και έμεινε το μάτι μου σε ένα περίβλεπτο πάνελ, που έγραφε κάτι του τύπου «τώρα τηλεφωνικά και χωρίς ουρές στη ΔΕΗ»! Η υπάλληλος του ελεύθερου γραφείου κοίταξε την υπόθεσή μου και μου είπε ότι ήταν αντικείμενο του παρακείμενου, και ήταν λάθος μου να περιμένω τόσες ώρες. Για την ιστορία, γράφω ότι την επομένη πήρα το χαρτάκι μου στις 8.30 το πρωί και πέρασα άλλο ένα πρωινό δημιουργικής απασχόλησης, σκεφτόμενη αν η επιστήμη προχωρήσει στην τηλεμεταφορά ανθρώπων πιο γρήγορα από την κατάργηση της ουράς και της βλακώδους γραφειοκρατίας, λόγω έλλειψης διασύνδεσης των αρχείων του δημοσίου, στις ελληνικές υπηρεσίες.

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΗΛΕΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

Η επιστημονική είδηση αφορά την επιτυχή κβαντική υπέρθεση σε πολύπλοκα μόρια που αποτελούνταν από 2.000 περίπου άτομα. Ερευνητές από πανεπιστήμια της Βασιλείας και της Βιέννης παρουσίασαν σε περιοδικό Φυσικής την επιτυχή δοκιμή της αρχής της κβαντομηχανικής σε αξιοσημείωτη κλίμακα ατόμων και χρόνου, καθώς παρέμειναν σε κβαντική υπέρθεση περισσότερο από επτά χιλιοστά του δευτερολέπτου. Θυμήθηκα μία συνέντευξη του Δημήτρη Νανόπουλου πριν από λίγα χρόνια, στην οποία απάντησε, αναφερόμενος στις επαναστάσεις της επιστήμης, ότι μπορεί και η τηλεμεταφορά ανθρώπων να γίνει, με κάποιον τρόπο, κάποτε, εφικτή. Ήταν τότε που ολλανδοί επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι πραγματοποίησαν μεταφορά κβαντικών πληροφοριών σε απόσταση τριών μέτρων. Πριν ανακαλύψουμε ωστόσο τους τρόπους να ταξιδεύουμε ακαριαία ή να βρισκόμαστε ταυτοχρόνως σε διαφορετικά σημεία, σύντομα θα δούμε τις υπολογιστικές συσκευές που θα βασίζονται στις αρχές της κβαντομηχανικής. Ένας άλλος κόσμος προ πολλού ανέτειλε!

ΚΑΘΕ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΗΤΡΩΟ ΤΗΣ

Και γιατί αναζητώ, θα μου πείτε, μία περισσότερο γρήγορη, αλλά κυρίως αξιοπρεπή, εξυπηρέτηση από τη ΔΕΗ; Δυστυχώς ακούγεται μακρινό και δύσκολο να μιλήσουν οι βάσεις δεδομένων των δήμων, του κτηματολογίου και των υποθηκοφυλακείων, του εθνικού δημοτολογίου και της ΔΕΗ στην ίδια γλώσσα. Σήμερα, στις υπηρεσίες της Γενικής Κυβέρνησης λειτουργούν περισσότερα από 70 διαφορετικά μητρώα, που επικοινωνούν ελάχιστα μεταξύ τους. Η Ελλάδα παραμένει ουραγός στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε όλους τους δείκτες που αφορούν την ψηφιακή διακυβέρνηση, παρά τη σχετική πρόοδο που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια. Οι επενδύσεις ωστόσο στα περιβόητα δίκτυα πέμπτης γενιάς είναι ψηλά στις συνομιλίες των υπερχωρών του G20, καθώς εκτιμάται ότι τα έσοδα από το 5G παγκοσμίως θα φθάσουν τα 225 δισ. μέχρι το 2025. Το μέλλον είναι εδώ και εμείς δεν μπορούμε παρά να τρέξουμε να το προλάβουμε…

ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΡΑΛΟΓΑ

Ζωντανό ρεπορτάζ έχω και από πλήθος άλλων υπηρεσιών του ευρύτερου δημοσίου. Και μάλιστα για υποθέσεις νέου επιστήμονα, κατοίκου εξωτερικού, που επιθυμεί και καταφέρνει να ανταποκρίνεται σε όλες τις υποχρεώσεις του εντός Ελλάδας αλλάζοντας ΔΟΥ, πληρώνοντας ΕΝΦΙΑ και φόρο εισοδήματος μέχρι τελευταίο ευρώ. Καθώς είμαι εγώ που φέρω τις εξουσιοδοτήσεις για τη διευθέτηση των υποχρεώσεών του, έχω να διηγηθώ απίθανες ιστορίες γραφειοκρατίας που έχουν οδηγήσει, πέραν της απώλειας χρόνου και ψυχραιμίας, σε έξοδα και αντίτιμα, μεγαλύτερα των προβλεπομένων, προκειμένου να διεκπεραιωθούν τα αυτονόητα. Είναι, βλέπετε, και η ιδιαίτερη πρόνοια για την ξενιτεμένη γενιά! Ασφαλιστικά, εφορίες, υποθηκοφυλακεία και ελληνικά προξενεία στο εξωτερικό, βασικοί πρωταγωνιστές στις ιστορίες του αθάνατου ελληνικού παραλόγου! Συνεχίζεται…

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 26/27 Οκτωβρίου 2019

Πριν από περίπου έναν μήνα έγιναν γνωστά τα αποτελέσματα ενός ακόμα συγκλονιστικού πειράματος, που αφορά την κβαντική υπέρθεση, ή, διαφορετικά και υπεραπλουστευμένα, την προοπτική της τηλεμεταφοράς. Τα πειράματα αυτού του είδους γίνονται εδώ και δεκαετίες, αλλά πρώτη φορά εφαρμόστηκαν σε τέτοια κλίμακα.

Έχοντας στο μυαλό μου αυτήν την εξαιρετική -και απούσα από το δημόσιο λόγο μας είδηση- ξεκίνησα ένα πρωί, κατά τις 10, για τρίτη φορά, για τα γραφεία της ΔΕΗ, προκειμένου να διευθετήσω μία υπόθεση συγγενικού προσώπου. Είχαν προηγηθεί μία άλλη, τρίωρης υπομονής, προκειμένου να κάνω μία ερώτηση για τα χαρτιά που έπρεπε να βρω, ένας αγώνας συγκέντρωσης των «δικαιολογητικών» και άλλη επίσκεψη στις 11 της προηγούμενης μέρας, άκαρπη, καθώς το μηχάνημα με τους αριθμούς προτεραιότητας είχε παύσει από ώρα να λειτουργεί. Ατύχησα και στις 10.10.

Τα «νούμερα» είχαν σταματήσει να εκδίδονται. Κοντολογίς, όσοι είχαν πάρει αριθμό πριν από τις 10 υπολόγισα ότι μάλλον θα εξυπηρετούνταν κατά τις 2 το μεσημέρι. Ρώτησα λοιπόν τον υπεύθυνο ιδιωτικής ασφάλειας που βρισκόταν στο χώρο τι ώρα θα έπρεπε να ξαναπάω, για τέταρτη φορά, να προλάβω να πάρω χαρτί προτεραιότητας και να έχω ελπίδες να φθάσω σε έναν υπάλληλο. Μου είπε αορίστως «το νωρίτερο», αλλά, αξιολόγησε ότι ο ρυθμός διευθέτησης των υποθέσεων στο γραφείο που θα απευθυνόμουν ήταν γρήγορος και ότι είχα προοπτική αν περίμενα, χωρίς χαρτί αναμονής, «κατά το μεσημεράκι» να έβρισκα λύση. 

Και αυτό έκανα. Σε μία αίθουσα με περίπου άλλους τριάντα πολίτες, που περίμεναν επί ώρες να έρθει η σειρά τους. Πράγματι κατά τη 1.30 το ένα γραφείο διεκπεραίωσε τις υποθέσεις όσων είχαν «χαρτάκι» και άρχισε να ασχολείται με εμάς -ήμασταν τέσσερις- που ήμασταν οι «επιπλέον». 

Η αίθουσα ωστόσο δεν άδειαζε, καθώς η πλειονότητα της αναμονής είχε υποθέσεις που αφορούσαν το άλλο γραφείο. Η ώρα που θα έκλεινε η υπηρεσία πλησίαζε και η υπάλληλος του άλλου γραφείου σηκώθηκε και ρώτησε πόσοι περίμεναν για σύναψη συμβολαίων και πόσοι για ερώτηση υπολοίπου. Περισσότεροι από δεκαπέντε απάντησαν ότι περίμεναν τέσσερις και πέντε ώρες για να μάθουν το χρέος τους και να το πληρώσουν. Μία κυρία είπε ότι έρχεται από νησί γιατί δεν υπάρχει υπηρεσία της ΔΕΗ στον τόπο της, κάποιος άλλος δήλωνε ότι είναι αδιανόητα τα χαρτιά που ζητούνται, λέγοντας ότι «είναι σαν να σας φέρνω τίτλο διδακτορικού και μου ζητάτε το πτυχίο» και εγώ συνειδητοποίησα ότι, πέραν των άλλων, κάποιος ιδιοφυής προϊστάμενος σκέφτηκε ότι η ερώτηση υπολοίπου λογαριασμού που κρατά περίπου δύο λεπτά θα πρέπει να εξυπηρετείται από το ίδιο γραφείο που συνάπτει συμβόλαια, διαδικασία που χρειάζεται περισσότερο από είκοσι λεπτά κατά μέσο όρο.

Εντυπωσιάστηκα από την ψυχραιμία των πολιτών και έμεινε το μάτι μου σε ένα περίβλεπτο πάνελ, που έγραφε κάτι του τύπου «τώρα τηλεφωνικά και χωρίς ουρές στη ΔΕΗ»! Η υπάλληλος του ελεύθερου γραφείου κοίταξε την υπόθεσή μου και μου είπε ότι ήταν αντικείμενο του παρακείμενου, και ήταν λάθος μου να περιμένω τόσες ώρες. Για την ιστορία, γράφω ότι την επομένη πήρα το χαρτάκι μου στις 8.30 το πρωί και πέρασα άλλο ένα πρωινό δημιουργικής απασχόλησης, σκεφτόμενη αν η επιστήμη προχωρήσει στην τηλεμεταφορά ανθρώπων πιο γρήγορα από την κατάργηση της ουράς και της βλακώδους γραφειοκρατίας, λόγω έλλειψης διασύνδεσης των αρχείων του δημοσίου, στις ελληνικές υπηρεσίες.

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΗΛΕΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

Η επιστημονική είδηση αφορά την επιτυχή κβαντική υπέρθεση σε πολύπλοκα μόρια που αποτελούνταν από 2.000 περίπου άτομα. Ερευνητές από πανεπιστήμια της Βασιλείας και της Βιέννης παρουσίασαν σε περιοδικό Φυσικής την επιτυχή δοκιμή της αρχής της κβαντομηχανικής σε αξιοσημείωτη κλίμακα ατόμων και χρόνου, καθώς παρέμειναν σε κβαντική υπέρθεση περισσότερο από επτά χιλιοστά του δευτερολέπτου. Θυμήθηκα μία συνέντευξη του Δημήτρη Νανόπουλου πριν από λίγα χρόνια, στην οποία απάντησε, αναφερόμενος στις επαναστάσεις της επιστήμης, ότι μπορεί και η τηλεμεταφορά ανθρώπων να γίνει, με κάποιον τρόπο, κάποτε, εφικτή. Ήταν τότε που ολλανδοί επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι πραγματοποίησαν μεταφορά κβαντικών πληροφοριών σε απόσταση τριών μέτρων. Πριν ανακαλύψουμε ωστόσο τους τρόπους να ταξιδεύουμε ακαριαία ή να βρισκόμαστε ταυτοχρόνως σε διαφορετικά σημεία, σύντομα θα δούμε τις υπολογιστικές συσκευές που θα βασίζονται στις αρχές της κβαντομηχανικής. Ένας άλλος κόσμος προ πολλού ανέτειλε!

ΚΑΘΕ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΗΤΡΩΟ ΤΗΣ

Και γιατί αναζητώ, θα μου πείτε, μία περισσότερο γρήγορη, αλλά κυρίως αξιοπρεπή, εξυπηρέτηση από τη ΔΕΗ; Δυστυχώς ακούγεται μακρινό και δύσκολο να μιλήσουν οι βάσεις δεδομένων των δήμων, του κτηματολογίου και των υποθηκοφυλακείων, του εθνικού δημοτολογίου και της ΔΕΗ στην ίδια γλώσσα. Σήμερα, στις υπηρεσίες της Γενικής Κυβέρνησης λειτουργούν περισσότερα από 70 διαφορετικά μητρώα, που επικοινωνούν ελάχιστα μεταξύ τους. Η Ελλάδα παραμένει ουραγός στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε όλους τους δείκτες που αφορούν την ψηφιακή διακυβέρνηση, παρά τη σχετική πρόοδο που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια. Οι επενδύσεις ωστόσο στα περιβόητα δίκτυα πέμπτης γενιάς είναι ψηλά στις συνομιλίες των υπερχωρών του G20, καθώς εκτιμάται ότι τα έσοδα από το 5G παγκοσμίως θα φθάσουν τα 225 δισ. μέχρι το 2025. Το μέλλον είναι εδώ και εμείς δεν μπορούμε παρά να τρέξουμε να το προλάβουμε…

ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΡΑΛΟΓΑ

Ζωντανό ρεπορτάζ έχω και από πλήθος άλλων υπηρεσιών του ευρύτερου δημοσίου. Και μάλιστα για υποθέσεις νέου επιστήμονα, κατοίκου εξωτερικού, που επιθυμεί και καταφέρνει να ανταποκρίνεται σε όλες τις υποχρεώσεις του εντός Ελλάδας αλλάζοντας ΔΟΥ, πληρώνοντας ΕΝΦΙΑ και φόρο εισοδήματος μέχρι τελευταίο ευρώ. Καθώς είμαι εγώ που φέρω τις εξουσιοδοτήσεις για τη διευθέτηση των υποχρεώσεών του, έχω να διηγηθώ απίθανες ιστορίες γραφειοκρατίας που έχουν οδηγήσει, πέραν της απώλειας χρόνου και ψυχραιμίας, σε έξοδα και αντίτιμα, μεγαλύτερα των προβλεπομένων, προκειμένου να διεκπεραιωθούν τα αυτονόητα. Είναι, βλέπετε, και η ιδιαίτερη πρόνοια για την ξενιτεμένη γενιά! Ασφαλιστικά, εφορίες, υποθηκοφυλακεία και ελληνικά προξενεία στο εξωτερικό, βασικοί πρωταγωνιστές στις ιστορίες του αθάνατου ελληνικού παραλόγου! Συνεχίζεται…

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 26/27 Οκτωβρίου 2019

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλέξτε Κατηγορία