ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χρήστος Γκόκας: Τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα στη Θεσσαλονίκη σταμάτησαν στο 2012

Για τις υποδομές, τα έργα που έχουν ανακοινωθεί πως θα γίνουν από την κυβέρνηση και τα προβλήματα της πόλης σε επίπεδο Υποδομών και Μεταφορών μιλά στη «ΜτΚ» ο αρμόδιος Κοινοβουλευτικός Τομεάρχης του ΚΙΝΑΛ

 16/01/2022 19:45

Χρήστος Γκόκας: Τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα στη Θεσσαλονίκη σταμάτησαν στο 2012

Βαγγέλης Στολάκης

Ο Χρήστος Γκόκας μιλώντας για τις αστικές συγκοινωνίες και τον ΟΑΣΘ καταλογίζει ευθύνες τόσο στη ΝΔ όσο και στον ΣΥΡΙΖΑ για την σημερινή κατάσταση τονίζοντας πως οι αστικές συγκοινωνίες «είναι οι χειρότερες που είχε ποτέ η Θεσσαλονίκη». Ο κ. Γκόκας καταλογίζει επίσης «εγκληματικές επιλογές» στις προηγούμενες ηγεσίες του υπουργείου Υποδομών αναφορικά με το Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ μιλά και για τις αρχαιότητες που εντοπίστηκαν στον σταθμό Βενιζέλου.

Η κυβέρνηση φαίνεται πως προωθεί μια σειρά έργων στην περιοχή. Σας ικανοποιούν οι εξαγγελίες και τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί;

Όπως το είπατε προωθεί, μέχρι τώρα, πρακτικά δεν έχει κάνει τίποτα. Δεν υπάρχει ολοκληρωμένος σχεδιασμός, σε πολλές περιπτώσεις, ούτε μελέτες. Το πιο σωστό είναι ότι τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα στη Θεσσαλονίκη και στην Κεντρική Μακεδονία, σταμάτησαν στο 2012. Πείτε μου, ένα έργο μεγάλο που δημοπρατήθηκε από τις κυβερνήσεις και την αιρετή Περιφέρεια, μετά το 2012. Και αυτά που δημοπρατήθηκαν πριν το 2012 και έπρεπε να τελειώσουν το 2015, το αργότερο το 2018, δεν έχουν τελειώσει ακόμη, «τρώγοντας» τρία ΕΣΠΑ. Ενδεικτικά θα σας αναφέρω την επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά, τους κόμβους στην περιφερειακή της Θεσσαλονίκης, τον περιφερειακό της Κατερίνης, τον οδικό άξονα, Θεσσαλονίκη-Κιλκίς, την επέκταση του Κεντρικού αποχετευτικού αγωγού, τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του διυλιστηρίου του νερού από τον Αλιάκμονα. Στα ευρύτερης σημασίας έργα να αναφέρω την ανάγκη για την αναβάθμιση του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου, για την ολοκληρωμένη σιδηροδρομική Εγνατία και τη διασύνδεση με τα διευρωπαϊκά δίκτυα.

Ένα από τα μεγάλα προβλήματα της πόλης είναι το ζήτημα της αστικής συγκοινωνίας. Πως αξιολογείτε τις ενέργειες της παρούσας διοίκησης;

Με ευθύνη ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ οι αστικές συγκοινωνίες είναι οι χειρότερες που είχε ποτέ η Θεσσαλονίκη. Η σημερινή κυβέρνηση συνεχίζει την κάκιστη πολιτική της προηγούμενης, όπως με την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ την οποία κατήγγειλαν. Σας ρωτώ, πέρα από την χρήση του leasing και την μεταφορά στα ΚΤΕΛ, του συγκοινωνιακού έργου, που είχε ξεκινήσει η προηγούμενη κυβέρνηση, τι άλλο έκαναν. Σήμερα έχουν μεγαλύτερο μεν αριθμό λεωφορείων, αμφιβόλου ποιότητας όμως, ειδικά αυτά που αγόρασε ο δήμος Θεσσαλονίκης και δεν έχουν οδηγούς, γιατί δεν έχουν κανένα σοβαρό σχεδιασμό. Ψηφίζουν συνέχεια παρατάσεις του καθεστώτος, που αντίκειται και στον Κοινοτικό Κανονισμό 1370 του 2008, η εφαρμογή του οποίου, είναι υποχρεωτική από τον Δεκέμβρη του 2019. Πρέπει να γίνει αγορά νέων σύγχρονων λεωφορείων, αντί να ωφελούνται δυο- τρεις εισαγωγείς μεταχειρισμένων.

Το «Μετρό» στη Θεσσαλονίκη για πολλούς θεωρείται ως… σύντομο ανέκδοτο. Δεδομένου ότι το έργο απασχόλησε και τις δικές σας κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ θεωρείτε ότι έχετε μερίδιο ευθύνης σε ό,τι αφορά τις καθυστερήσεις; Η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει την ολοκλήρωση των εργασιών στα τέλη του 2023. Στόχος ρεαλιστικός, πιστεύετε;

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι πολύ σημαντικό έργο, για να γίνει παιχνίδι προσωπικό και κομματικό. Οι ευθύνες της Νέας Δημοκρατίας ξεκινούν από την τρύπα του Κούβελα, την πιο μεγάλη κοροϊδία και την απροκάλυπτη διασπάθιση δημοσίου χρήματος και στην συνέχεια την κυβέρνηση του Κωσταντίνου Μητσοτάκη που το δημοπράτησε ως ΣΔΙΤ, ιδιωτικό δηλαδή έργο, την ιδιά ημέρα που δημοπρατούσε το Μετρό της Αθήνας, ως δημόσιο έργο. Την συνέχεια την ξέρουμε. Δημοπρατήθηκαν οι μελέτες το 2003, για να γίνει ως δημόσιο έργο, πάλι η επόμενη κυβέρνηση της ΝΔ, το δημοπράτησε με προκαταρκτικές μελέτες το 2006, πριν τις αυτοδιοικητικές Εκλογές με προφανή σκοπιμότητα. Τον Οκτώβρη του 2009, που ανέλαβε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, βρήκε το έργο σταματημένο, στο 60% του συμβατικού χρόνου κατασκευής, με κατασκευή μόνο το 8% του έργου, με τον πρώτο εργολάβο να έχει πτωχεύσει και τον δεύτερο να ζητά 380 εκ. ευρώ αποζημιώσεις για τις ευθύνες του δημοσίου. Το 2012, τα προβλήματα όλα είχαν λυθεί και το έργο είχε φθάσει στο 60% του φυσικού αντικειμένου. Τον Οκτώβρη του 2012, βρέθηκαν τα αρχαία στην Βενιζέλου και οι τότε αρμόδιοι του υπουργείου υποδομών, έκαναν εγκληματικές επιλογές τις οποίες συνέχισαν οι επόμενοι. Θυμόμαστε όλοι και τα εγκαίνια με τους μουσαμάδες του ΣΥΡΙΖΑ. Δυστυχώς, δεν βλέπω το 2023, να λειτουργεί εμπορικά, μάλλον το 2025, το βλέπω.

Η Δυτική Θεσσαλονίκη έχει ως αίτημα την επέκταση του Μετρό και σε εκείνη την περιοχή. Το στηρίζετε;

Η επέκταση του Μετρό στην Δυτική Θεσσαλονίκη είναι ζωτικής σημασίας, γιατί κατοικούν τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα, όμως όλα πάγωσαν στο 2012. Από την περίοδο εκείνη και ύστερα, μόνο φωτογραφίες δηλώσεις και μεγάλα λόγια. Αν δεν είχε πέσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, το 2016 θα ήταν έτοιμη η δημοπράτησή του με την ένταξη στο ΕΣΠΑ, που τώρα τελειώνει. Ό,τι καλύτερο και να κάνει η σημερινή κυβέρνηση, δημοπράτηση του έργου μέχρι το 2025 δεν θα υπάρχει, ούτε ένταξη στο τρέχον ΕΣΠΑ.

Το ζήτημα των αρχαιοτήτων στον σταθμό της Βενιζέλου απασχόλησε την τοπική κοινωνία έντονα και όχι μόνο. Εκεί, το ΚΙΝΑΛ κατηγορήθηκε για «αφωνία». Αλήθεια, ποια είναι η άποψή σας για την απόσπαση και σταδιακή επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων;

Αναφέρθηκα ήδη στο θέμα αυτό, το βασικό λάθος έγινε το 2013, όταν η τότε ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, αποφάσισε να πάρει τα αρχαία και να τα βάλει σε ένα μελλοντικό Μουσείο στο στρατόπεδο Παύλου Μελά, το κρύβει αυτό η ΝΔ, λέγοντας τώρα ότι είχε προωθήσει την σημερινή λύση. Αυτήν τη λύση την υιοθέτησε 1,5 χρόνο μετά, και μετά την εξέγερση της πόλης και την πρώτη προσφυγή της διοίκησης Μπουτάρη. Δυστυχώς, και η επόμενη κυβέρνηση, έκανε λάθος επιλογή και η σημερινή, πάλι ανέτρεψε την επιλογή της προηγούμενης. Δεν είχαμε αφωνία, προτείναμε έγκαιρα στην κυβέρνηση να συγκροτηθεί μια διεπιστημονική Επιτροπή ειδικών, κοινής αποδοχής όλων των πλευρών, με τη δέσμευση ότι θα γίνει αποδεκτή σε εύλογο χρόνο η πρότασή της. Δυστυχώς δεν μας άκουσαν, γιατί θρέφονται με τις άγονες συγκρούσεις. Τα αποτελέσματα, τα βλέπετε.

Πολλά από τα έργα που δρομολογούνται θα γίνουν μέσω ΣΔΙΤ. Συμφωνείτε με αυτή την πρακτική;

    Δεν είμαστε κατά των ΣΔΙΤ, όμως εκεί που είναι αναγκαίο και υπάρχει ανταποδοτικότητα, εδώ δεν συμβαίνει τίποτα από τα δυο. Τα έργα ΣΔΙΤ, είναι πιο ακριβά, γιατί ενσωματώνουν τα κέρδη των τραπεζών και των εργολάβων-επενδυτών. Επί πλέον η ανεξέλεγκτη χρήση ΣΔΙΤ, μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση εξάρτησης και μείωση του ανταγωνισμού. Στην Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία, όσα έργα έχουν ανακοινωθεί θα γίνουν με ΣΔΙΤ. Είπαν ότι τα έργα θέλουν μελετητική ωριμότητα, Όμως δεν λένε την αλήθεια, το έργο Θεσσαλονίκη- Έδεσα, έχει έτοιμη μελέτη από το 2014, που δημοπρατήθηκε το 2010. Το fly over, ήταν έτοιμο να δημοπρατηθεί, μάλιστα με διαπλατύνεις μέχρι τον Κόμβο της Καρδίας και με 400 εκ ευρώ από το ΕΣΠΑ, το 2012. Το ακύρωσαν ως αχρείαστο το 2013 και το εξήγγειλε ο Μητσοτάκης στη ΔΕΘ, κολοβό όμως, και ως ΣΔΙΤ. Για τη ΔΕΘ, προτείναμε αλλαγή σχεδίου με μεταφορά του Εκθεσιακού Κέντρου στα Δυτικά, επιμένουν στη λάθος λύση, για επενδυτικά οφέλη, και με ΣΔΙΤ .

    Τι προοπτικές έχει κατά την άποψή σας η Θεσσαλονίκη και πως μπορούν να προσφέρουν στην ανάπτυξη της πόλης η ολοκλήρωση έργων υποδομής;

      Δεν θα πω κάτι καινούργιο, από το Κίνημα Αλλαγής υπάρχει Σχέδιο για την αναπτυξιακή ταυτότητα της Θεσσαλονίκης, με ποιότητα ζωής για τον πολίτη.

      Η πόλη, και η ευρύτερη περιοχή έχουν τις προϋποθέσεις να βγουν από την κρίση αξιοποιώντας τις πρωτογενείς δυνάμεις της σε όλους τους τομείς και τους κλάδους της νέας οικονομίας, της πράσινης οικονομίας , που στηρίζεται στη γνώση, την εξωστρέφεια και την καινοτομία. Η ισχυρή της πλευρά, μαζί με τον κόσμο της παραγωγής και της εργασίας, είναι τα Πανεπιστήμια και τα ερευνητικά της κέντρα. Με την Αξιοποίηση των πόρων που υπάρχουν μπροστά μας, πάνω από 70 δις, ιδιαίτερα του Ταμείου Ανάπτυξης.

      Είναι σημαντικός ο ρόλος των έργων Υποδομής. Αναφερθήκαμε αναλυτικά, γι’ αυτό έχουν σχεδιαστεί πριν πάρα πολλά χρόνια, όμως δεν έχουν υλοποιηθεί.

      Τι δεδομένα δημιουργεί η νίκη του Νίκου Ανδρουλάκη για το κόμμα και τους εκλογικούς στόχους του ΚΙΝΑΛ;

      Η μεγάλη συμμετοχή των πολιτών και η εκλογή του Νίκου Ανδρουλάκη ως Προέδρου του κόμματος επιβεβαιώνει τη δυναμική της Δημοκρατικής Παράταξης, αλλά και την προσδοκία των πολιτών για μια αξιόπιστη και ρεαλιστική πολιτική λύση από το ΠΑΣΟΚ και το Κίνημα Αλλαγής. Μαζί με την αισιοδοξία, αντίστοιχη είναι και η ευθύνη μας για δουλειά και υπεύθυνη πολιτική πρόταση, για να πετύχουμε τους στόχους μας για την ισχυροποίηση της Παράταξης, μέσα από την αυτόνομη πορεία μας, για πρωταγωνιστικό ρόλο στις εξελίξεις, με αλλαγή των πολιτικών συσχετισμών.

      Εκλογές «βλέπετε»; Είστε έτοιμοι εάν «στηθούν» οι κάλπες;

      Βρισκόμαστε στην κορύφωση της πανδημίας με τις αντίστοιχες ευθύνες και προτεραιότητες απ’ όλους και ιδιαίτερα από την Κυβέρνηση. Οι εκλογές το μόνο που θα εξυπηρετούσαν είναι μικροπολιτικές και κομματικές σκοπιμότητες.

      Από την πλευρά μας, το ΠΑΣΟΚ και το Κίνημα Αλλαγής, δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να ανταποκριθούμε στην πολιτική μάχη των εκλογών, όποτε κι αν στηθούν οι κάλπες.

      *Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 16 Ιανουαρίου 2022

      Ο Χρήστος Γκόκας μιλώντας για τις αστικές συγκοινωνίες και τον ΟΑΣΘ καταλογίζει ευθύνες τόσο στη ΝΔ όσο και στον ΣΥΡΙΖΑ για την σημερινή κατάσταση τονίζοντας πως οι αστικές συγκοινωνίες «είναι οι χειρότερες που είχε ποτέ η Θεσσαλονίκη». Ο κ. Γκόκας καταλογίζει επίσης «εγκληματικές επιλογές» στις προηγούμενες ηγεσίες του υπουργείου Υποδομών αναφορικά με το Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ μιλά και για τις αρχαιότητες που εντοπίστηκαν στον σταθμό Βενιζέλου.

      Η κυβέρνηση φαίνεται πως προωθεί μια σειρά έργων στην περιοχή. Σας ικανοποιούν οι εξαγγελίες και τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί;

      Όπως το είπατε προωθεί, μέχρι τώρα, πρακτικά δεν έχει κάνει τίποτα. Δεν υπάρχει ολοκληρωμένος σχεδιασμός, σε πολλές περιπτώσεις, ούτε μελέτες. Το πιο σωστό είναι ότι τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα στη Θεσσαλονίκη και στην Κεντρική Μακεδονία, σταμάτησαν στο 2012. Πείτε μου, ένα έργο μεγάλο που δημοπρατήθηκε από τις κυβερνήσεις και την αιρετή Περιφέρεια, μετά το 2012. Και αυτά που δημοπρατήθηκαν πριν το 2012 και έπρεπε να τελειώσουν το 2015, το αργότερο το 2018, δεν έχουν τελειώσει ακόμη, «τρώγοντας» τρία ΕΣΠΑ. Ενδεικτικά θα σας αναφέρω την επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά, τους κόμβους στην περιφερειακή της Θεσσαλονίκης, τον περιφερειακό της Κατερίνης, τον οδικό άξονα, Θεσσαλονίκη-Κιλκίς, την επέκταση του Κεντρικού αποχετευτικού αγωγού, τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του διυλιστηρίου του νερού από τον Αλιάκμονα. Στα ευρύτερης σημασίας έργα να αναφέρω την ανάγκη για την αναβάθμιση του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου, για την ολοκληρωμένη σιδηροδρομική Εγνατία και τη διασύνδεση με τα διευρωπαϊκά δίκτυα.

      Ένα από τα μεγάλα προβλήματα της πόλης είναι το ζήτημα της αστικής συγκοινωνίας. Πως αξιολογείτε τις ενέργειες της παρούσας διοίκησης;

      Με ευθύνη ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ οι αστικές συγκοινωνίες είναι οι χειρότερες που είχε ποτέ η Θεσσαλονίκη. Η σημερινή κυβέρνηση συνεχίζει την κάκιστη πολιτική της προηγούμενης, όπως με την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ την οποία κατήγγειλαν. Σας ρωτώ, πέρα από την χρήση του leasing και την μεταφορά στα ΚΤΕΛ, του συγκοινωνιακού έργου, που είχε ξεκινήσει η προηγούμενη κυβέρνηση, τι άλλο έκαναν. Σήμερα έχουν μεγαλύτερο μεν αριθμό λεωφορείων, αμφιβόλου ποιότητας όμως, ειδικά αυτά που αγόρασε ο δήμος Θεσσαλονίκης και δεν έχουν οδηγούς, γιατί δεν έχουν κανένα σοβαρό σχεδιασμό. Ψηφίζουν συνέχεια παρατάσεις του καθεστώτος, που αντίκειται και στον Κοινοτικό Κανονισμό 1370 του 2008, η εφαρμογή του οποίου, είναι υποχρεωτική από τον Δεκέμβρη του 2019. Πρέπει να γίνει αγορά νέων σύγχρονων λεωφορείων, αντί να ωφελούνται δυο- τρεις εισαγωγείς μεταχειρισμένων.

      Το «Μετρό» στη Θεσσαλονίκη για πολλούς θεωρείται ως… σύντομο ανέκδοτο. Δεδομένου ότι το έργο απασχόλησε και τις δικές σας κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ θεωρείτε ότι έχετε μερίδιο ευθύνης σε ό,τι αφορά τις καθυστερήσεις; Η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει την ολοκλήρωση των εργασιών στα τέλη του 2023. Στόχος ρεαλιστικός, πιστεύετε;

      Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι πολύ σημαντικό έργο, για να γίνει παιχνίδι προσωπικό και κομματικό. Οι ευθύνες της Νέας Δημοκρατίας ξεκινούν από την τρύπα του Κούβελα, την πιο μεγάλη κοροϊδία και την απροκάλυπτη διασπάθιση δημοσίου χρήματος και στην συνέχεια την κυβέρνηση του Κωσταντίνου Μητσοτάκη που το δημοπράτησε ως ΣΔΙΤ, ιδιωτικό δηλαδή έργο, την ιδιά ημέρα που δημοπρατούσε το Μετρό της Αθήνας, ως δημόσιο έργο. Την συνέχεια την ξέρουμε. Δημοπρατήθηκαν οι μελέτες το 2003, για να γίνει ως δημόσιο έργο, πάλι η επόμενη κυβέρνηση της ΝΔ, το δημοπράτησε με προκαταρκτικές μελέτες το 2006, πριν τις αυτοδιοικητικές Εκλογές με προφανή σκοπιμότητα. Τον Οκτώβρη του 2009, που ανέλαβε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, βρήκε το έργο σταματημένο, στο 60% του συμβατικού χρόνου κατασκευής, με κατασκευή μόνο το 8% του έργου, με τον πρώτο εργολάβο να έχει πτωχεύσει και τον δεύτερο να ζητά 380 εκ. ευρώ αποζημιώσεις για τις ευθύνες του δημοσίου. Το 2012, τα προβλήματα όλα είχαν λυθεί και το έργο είχε φθάσει στο 60% του φυσικού αντικειμένου. Τον Οκτώβρη του 2012, βρέθηκαν τα αρχαία στην Βενιζέλου και οι τότε αρμόδιοι του υπουργείου υποδομών, έκαναν εγκληματικές επιλογές τις οποίες συνέχισαν οι επόμενοι. Θυμόμαστε όλοι και τα εγκαίνια με τους μουσαμάδες του ΣΥΡΙΖΑ. Δυστυχώς, δεν βλέπω το 2023, να λειτουργεί εμπορικά, μάλλον το 2025, το βλέπω.

      Η Δυτική Θεσσαλονίκη έχει ως αίτημα την επέκταση του Μετρό και σε εκείνη την περιοχή. Το στηρίζετε;

      Η επέκταση του Μετρό στην Δυτική Θεσσαλονίκη είναι ζωτικής σημασίας, γιατί κατοικούν τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα, όμως όλα πάγωσαν στο 2012. Από την περίοδο εκείνη και ύστερα, μόνο φωτογραφίες δηλώσεις και μεγάλα λόγια. Αν δεν είχε πέσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, το 2016 θα ήταν έτοιμη η δημοπράτησή του με την ένταξη στο ΕΣΠΑ, που τώρα τελειώνει. Ό,τι καλύτερο και να κάνει η σημερινή κυβέρνηση, δημοπράτηση του έργου μέχρι το 2025 δεν θα υπάρχει, ούτε ένταξη στο τρέχον ΕΣΠΑ.

      Το ζήτημα των αρχαιοτήτων στον σταθμό της Βενιζέλου απασχόλησε την τοπική κοινωνία έντονα και όχι μόνο. Εκεί, το ΚΙΝΑΛ κατηγορήθηκε για «αφωνία». Αλήθεια, ποια είναι η άποψή σας για την απόσπαση και σταδιακή επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων;

      Αναφέρθηκα ήδη στο θέμα αυτό, το βασικό λάθος έγινε το 2013, όταν η τότε ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, αποφάσισε να πάρει τα αρχαία και να τα βάλει σε ένα μελλοντικό Μουσείο στο στρατόπεδο Παύλου Μελά, το κρύβει αυτό η ΝΔ, λέγοντας τώρα ότι είχε προωθήσει την σημερινή λύση. Αυτήν τη λύση την υιοθέτησε 1,5 χρόνο μετά, και μετά την εξέγερση της πόλης και την πρώτη προσφυγή της διοίκησης Μπουτάρη. Δυστυχώς, και η επόμενη κυβέρνηση, έκανε λάθος επιλογή και η σημερινή, πάλι ανέτρεψε την επιλογή της προηγούμενης. Δεν είχαμε αφωνία, προτείναμε έγκαιρα στην κυβέρνηση να συγκροτηθεί μια διεπιστημονική Επιτροπή ειδικών, κοινής αποδοχής όλων των πλευρών, με τη δέσμευση ότι θα γίνει αποδεκτή σε εύλογο χρόνο η πρότασή της. Δυστυχώς δεν μας άκουσαν, γιατί θρέφονται με τις άγονες συγκρούσεις. Τα αποτελέσματα, τα βλέπετε.

      Πολλά από τα έργα που δρομολογούνται θα γίνουν μέσω ΣΔΙΤ. Συμφωνείτε με αυτή την πρακτική;

        Δεν είμαστε κατά των ΣΔΙΤ, όμως εκεί που είναι αναγκαίο και υπάρχει ανταποδοτικότητα, εδώ δεν συμβαίνει τίποτα από τα δυο. Τα έργα ΣΔΙΤ, είναι πιο ακριβά, γιατί ενσωματώνουν τα κέρδη των τραπεζών και των εργολάβων-επενδυτών. Επί πλέον η ανεξέλεγκτη χρήση ΣΔΙΤ, μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση εξάρτησης και μείωση του ανταγωνισμού. Στην Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία, όσα έργα έχουν ανακοινωθεί θα γίνουν με ΣΔΙΤ. Είπαν ότι τα έργα θέλουν μελετητική ωριμότητα, Όμως δεν λένε την αλήθεια, το έργο Θεσσαλονίκη- Έδεσα, έχει έτοιμη μελέτη από το 2014, που δημοπρατήθηκε το 2010. Το fly over, ήταν έτοιμο να δημοπρατηθεί, μάλιστα με διαπλατύνεις μέχρι τον Κόμβο της Καρδίας και με 400 εκ ευρώ από το ΕΣΠΑ, το 2012. Το ακύρωσαν ως αχρείαστο το 2013 και το εξήγγειλε ο Μητσοτάκης στη ΔΕΘ, κολοβό όμως, και ως ΣΔΙΤ. Για τη ΔΕΘ, προτείναμε αλλαγή σχεδίου με μεταφορά του Εκθεσιακού Κέντρου στα Δυτικά, επιμένουν στη λάθος λύση, για επενδυτικά οφέλη, και με ΣΔΙΤ .

        Τι προοπτικές έχει κατά την άποψή σας η Θεσσαλονίκη και πως μπορούν να προσφέρουν στην ανάπτυξη της πόλης η ολοκλήρωση έργων υποδομής;

          Δεν θα πω κάτι καινούργιο, από το Κίνημα Αλλαγής υπάρχει Σχέδιο για την αναπτυξιακή ταυτότητα της Θεσσαλονίκης, με ποιότητα ζωής για τον πολίτη.

          Η πόλη, και η ευρύτερη περιοχή έχουν τις προϋποθέσεις να βγουν από την κρίση αξιοποιώντας τις πρωτογενείς δυνάμεις της σε όλους τους τομείς και τους κλάδους της νέας οικονομίας, της πράσινης οικονομίας , που στηρίζεται στη γνώση, την εξωστρέφεια και την καινοτομία. Η ισχυρή της πλευρά, μαζί με τον κόσμο της παραγωγής και της εργασίας, είναι τα Πανεπιστήμια και τα ερευνητικά της κέντρα. Με την Αξιοποίηση των πόρων που υπάρχουν μπροστά μας, πάνω από 70 δις, ιδιαίτερα του Ταμείου Ανάπτυξης.

          Είναι σημαντικός ο ρόλος των έργων Υποδομής. Αναφερθήκαμε αναλυτικά, γι’ αυτό έχουν σχεδιαστεί πριν πάρα πολλά χρόνια, όμως δεν έχουν υλοποιηθεί.

          Τι δεδομένα δημιουργεί η νίκη του Νίκου Ανδρουλάκη για το κόμμα και τους εκλογικούς στόχους του ΚΙΝΑΛ;

          Η μεγάλη συμμετοχή των πολιτών και η εκλογή του Νίκου Ανδρουλάκη ως Προέδρου του κόμματος επιβεβαιώνει τη δυναμική της Δημοκρατικής Παράταξης, αλλά και την προσδοκία των πολιτών για μια αξιόπιστη και ρεαλιστική πολιτική λύση από το ΠΑΣΟΚ και το Κίνημα Αλλαγής. Μαζί με την αισιοδοξία, αντίστοιχη είναι και η ευθύνη μας για δουλειά και υπεύθυνη πολιτική πρόταση, για να πετύχουμε τους στόχους μας για την ισχυροποίηση της Παράταξης, μέσα από την αυτόνομη πορεία μας, για πρωταγωνιστικό ρόλο στις εξελίξεις, με αλλαγή των πολιτικών συσχετισμών.

          Εκλογές «βλέπετε»; Είστε έτοιμοι εάν «στηθούν» οι κάλπες;

          Βρισκόμαστε στην κορύφωση της πανδημίας με τις αντίστοιχες ευθύνες και προτεραιότητες απ’ όλους και ιδιαίτερα από την Κυβέρνηση. Οι εκλογές το μόνο που θα εξυπηρετούσαν είναι μικροπολιτικές και κομματικές σκοπιμότητες.

          Από την πλευρά μας, το ΠΑΣΟΚ και το Κίνημα Αλλαγής, δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να ανταποκριθούμε στην πολιτική μάχη των εκλογών, όποτε κι αν στηθούν οι κάλπες.

          *Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 16 Ιανουαρίου 2022

          ΣΧΟΛΙΑ

          Επιλέξτε Κατηγορία