ΔΙΚΤΥΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΘΡΑΚΗΣ

Χωρίς τους Δραμινούς εγκρίθηκε η ΜΠΕ για σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης-Καβάλας

Διαπεριφερειακή αρρυθμία για το θέμα της χάραξης νέας σιδηροδρομική γραμμής - Οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Δράμας αντιδρούν στο συγκεκριμένο έργο, θεωρώντας πως θα εντείνει την περιθωριοποίηση της Δράμας

 28/04/2021 12:05

Χωρίς τους Δραμινούς εγκρίθηκε η ΜΠΕ για σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης-Καβάλας
Φωτογραφία αρχείου

Κανένας Περιφερειακός Σύμβουλος της Δράμας δεν υπερψήφισε την Μελέτη Περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το έργο «Νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη -Αμφίπολη –Νέα Καρβάλη», αντιδρώντας γιατί θεωρούν πως το συγκεκριμένο έργο θα εντείνει την περιθωριοποίηση της Δράμας.

Να θυμίσουμε πως πρόκειται για μονή σιδηροδρομική γραμμή, ηλεκτροδοτούμενη, με πλάτος διατομής τα 7,50 μέτρα (Α΄ φάση διπλής μελλοντικής γραμμής). Η ταχύτητα μελέτης της σιδηροδρομικής γραμμής είναι 160-200 χλμ/ώρα.

Ειδικά στην Περιφέρεια ΑΜΘ, η χάραξη ξεκινά στην περιοχή της Αμφίπολης, και μέσω της Πιέριας κοιλάδας φτάνει μέχρι Αμυγδαλεώνα και καταλήγει νότια του Χαλκερού, ενώ προβλέπεται, προκειμένου να είναι λειτουργική ως γραμμή, η κατασκευή της γραμμής Νέα Καρβάλη-Τοξότες, που θα τη συνδέσει με το υφιστάμενο δίκτυο.

Αίτημα για έγκριση από τον Περιφερειάρχη


Εισάγοντας το θέμα ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χρήστος Μέτιος σημείωσε πως το θέμα έχει τη σύμφωνη γνώμη της υπηρεσίας όσο αφορά το περιβαλλοντικό κομμάτι, όμως αυτό καθυστέρησε να εισαχθεί στο συμβούλιο γιατί υπήρχε προβληματισμός όσο αφορά τη χάραξη, και τις ενστάσεις που διατυπώθηκαν για αυτή. Ο κ. Μέτιος μάλιστα ανέφερε πως άκουσε με προσοχή τους προβληματισμούς του κ. Κατσιμίγα, που πρότεινε εναλλακτική χάραξη, και συνομίλησε με εμπλεκόμενους φορείς για το θέμα. Προσωπική του θέση ήταν, και αυτό πρότεινε στο συμβούλιο, ότι είναι θετικός σε κάθε έργο που προτείνεται, ειδικά όταν έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Τόνισε παράλληλα πως η περιφέρεια έχει κάνει μια σειρά από επαφές, ώστε να υλοποιηθεί και η αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου σε όλο το μήκος της Περιφέρειας.

Αναίτια η καθυστέρηση της συζήτησης


Για αναίτια καθυστέρηση στη συζήτηση του θέματος, το οποίο εισήχθηκε δύο φορές στο συμβούλιο για να αποσυρθεί, μίλησε ο επικεφαλής της παράταξης «Περιφερειακή Σύνθεση» κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, σημειώνοντας πως η καθυστέρηση θα είχε αποφευχθεί αν η διοίκηση είχε εισάγει, ανεξάρτητα της ΜΠΕ, θέμα για την γενικότερη προσέγγιση για τον σιδηρόδρομο της Περιφέρειας. Όμως οι όποιες συζητήσεις έγιναν, συνέβησαν εκτός Συμβουλίου, την ώρα που ουσιαστικά από το 2017 το τρένο δεν κινείται στην περιοχή μας. Παρόλα αυτά κάθε αναπτυξιακό έργο, σημείωσε, είναι θετικό, για αυτό το υπερψήφισε, όμως άσκησε κριτική γιατί «για ακόμα μια φορά η Περιφέρεια εφαρμόζει τις επιταγές της κεντρικής διοίκησης, χωρίς να έχει δικό της όραμα και στρατηγική».

Περιθωριοποίηση της Δράμας και υποβάθμιση του λιμανιού της Καβάλας


Τις θέσεις που έχει διατυπώσει πολλές φορές στο παρελθόν όσο αφορά τη συγκεκριμένη χάραξη, και την ανάγκη αλλαγής της ώστε να μην μείνει η Δράμα στο περιθώριο, τόνισε ο επικεφαλής της παράταξης «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία» κ. Κώστας Κατσιμίγας. Το έργο, τόνισε, δεν αφορά μόνο τη Δράμα και την Καβάλα, αλλά όλη την Περιφέρεια, και με αυτό θεωρεί πως υποβαθμίζεται το λιμάνι της Καβάλας, και δεν είναι τίποτα άλλα από επέκταση του προαστιακού της Θεσσαλονίκης μεταμφιεσμένη ως κομμάτι του ανατολικού κλάδου της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Ζήτησε δε από το Συμβούλιο να μην εγκρίνει την μελέτη περιβαλλοντικών όρων, στέλνοντας μήνυμα προς την Αθήνα πως η Περιφέρεια χρειάζεται αυτόνομη ανάπτυξη, και πως δεν πρέπει να μείνει η Δράμα στο περιθώριο.

Διαβάστε περισσότερα εδώ και εδώ.

Κανένας Περιφερειακός Σύμβουλος της Δράμας δεν υπερψήφισε την Μελέτη Περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το έργο «Νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη -Αμφίπολη –Νέα Καρβάλη», αντιδρώντας γιατί θεωρούν πως το συγκεκριμένο έργο θα εντείνει την περιθωριοποίηση της Δράμας.

Να θυμίσουμε πως πρόκειται για μονή σιδηροδρομική γραμμή, ηλεκτροδοτούμενη, με πλάτος διατομής τα 7,50 μέτρα (Α΄ φάση διπλής μελλοντικής γραμμής). Η ταχύτητα μελέτης της σιδηροδρομικής γραμμής είναι 160-200 χλμ/ώρα.

Ειδικά στην Περιφέρεια ΑΜΘ, η χάραξη ξεκινά στην περιοχή της Αμφίπολης, και μέσω της Πιέριας κοιλάδας φτάνει μέχρι Αμυγδαλεώνα και καταλήγει νότια του Χαλκερού, ενώ προβλέπεται, προκειμένου να είναι λειτουργική ως γραμμή, η κατασκευή της γραμμής Νέα Καρβάλη-Τοξότες, που θα τη συνδέσει με το υφιστάμενο δίκτυο.

Αίτημα για έγκριση από τον Περιφερειάρχη


Εισάγοντας το θέμα ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χρήστος Μέτιος σημείωσε πως το θέμα έχει τη σύμφωνη γνώμη της υπηρεσίας όσο αφορά το περιβαλλοντικό κομμάτι, όμως αυτό καθυστέρησε να εισαχθεί στο συμβούλιο γιατί υπήρχε προβληματισμός όσο αφορά τη χάραξη, και τις ενστάσεις που διατυπώθηκαν για αυτή. Ο κ. Μέτιος μάλιστα ανέφερε πως άκουσε με προσοχή τους προβληματισμούς του κ. Κατσιμίγα, που πρότεινε εναλλακτική χάραξη, και συνομίλησε με εμπλεκόμενους φορείς για το θέμα. Προσωπική του θέση ήταν, και αυτό πρότεινε στο συμβούλιο, ότι είναι θετικός σε κάθε έργο που προτείνεται, ειδικά όταν έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Τόνισε παράλληλα πως η περιφέρεια έχει κάνει μια σειρά από επαφές, ώστε να υλοποιηθεί και η αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου σε όλο το μήκος της Περιφέρειας.

Αναίτια η καθυστέρηση της συζήτησης


Για αναίτια καθυστέρηση στη συζήτηση του θέματος, το οποίο εισήχθηκε δύο φορές στο συμβούλιο για να αποσυρθεί, μίλησε ο επικεφαλής της παράταξης «Περιφερειακή Σύνθεση» κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, σημειώνοντας πως η καθυστέρηση θα είχε αποφευχθεί αν η διοίκηση είχε εισάγει, ανεξάρτητα της ΜΠΕ, θέμα για την γενικότερη προσέγγιση για τον σιδηρόδρομο της Περιφέρειας. Όμως οι όποιες συζητήσεις έγιναν, συνέβησαν εκτός Συμβουλίου, την ώρα που ουσιαστικά από το 2017 το τρένο δεν κινείται στην περιοχή μας. Παρόλα αυτά κάθε αναπτυξιακό έργο, σημείωσε, είναι θετικό, για αυτό το υπερψήφισε, όμως άσκησε κριτική γιατί «για ακόμα μια φορά η Περιφέρεια εφαρμόζει τις επιταγές της κεντρικής διοίκησης, χωρίς να έχει δικό της όραμα και στρατηγική».

Περιθωριοποίηση της Δράμας και υποβάθμιση του λιμανιού της Καβάλας


Τις θέσεις που έχει διατυπώσει πολλές φορές στο παρελθόν όσο αφορά τη συγκεκριμένη χάραξη, και την ανάγκη αλλαγής της ώστε να μην μείνει η Δράμα στο περιθώριο, τόνισε ο επικεφαλής της παράταξης «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία» κ. Κώστας Κατσιμίγας. Το έργο, τόνισε, δεν αφορά μόνο τη Δράμα και την Καβάλα, αλλά όλη την Περιφέρεια, και με αυτό θεωρεί πως υποβαθμίζεται το λιμάνι της Καβάλας, και δεν είναι τίποτα άλλα από επέκταση του προαστιακού της Θεσσαλονίκης μεταμφιεσμένη ως κομμάτι του ανατολικού κλάδου της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Ζήτησε δε από το Συμβούλιο να μην εγκρίνει την μελέτη περιβαλλοντικών όρων, στέλνοντας μήνυμα προς την Αθήνα πως η Περιφέρεια χρειάζεται αυτόνομη ανάπτυξη, και πως δεν πρέπει να μείνει η Δράμα στο περιθώριο.

Διαβάστε περισσότερα εδώ και εδώ.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία