ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Χαρτογραφώντας τα προβλήματα μία εβδομάδα από το άνοιγμα των σχολείων

Εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών όλων των περιοχών της Θεσσαλονίκης μιλούν για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στις περιοχές που εκπροσωπούν

 19/09/2021 19:45

Χαρτογραφώντας τα προβλήματα μία εβδομάδα από το άνοιγμα των σχολείων

Έλενα Αποστολίδου

Εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών όλων των περιοχών της Θεσσαλονίκης μιλούν στη «ΜτΚ» για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στις περιοχές που εκπροσωπούν, εστιάζοντας στην αναμονή των μαθητών για έγκριση των ολιγομελών τμημάτων κατεύθυνσης, την αλλαγή στο πλαίσιο καθαριότητας, αλλά και τον συνωστισμό στις τάξεις, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στα Ειδικά Σχολεία.

--------------------------------------------------

Δήμητρα Τραγάκη

Πρόεδρος Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

--------------------------------------------------

Τη νέα σχολική χρονιά συσσωρεύονται περισσότερα προβλήματα από εκείνα με τα οποία ήρθαμε αντιμέτωποι οι εκπαιδευτικοί τις προηγούμενες χρονιές. Δεν υπάρχει αραίωση των μαθητών, οι συνθήκες παραμένουν οι ίδιες, μικρές τάξεις για μεγάλα τμήματα και παράλληλα, δεν έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα που ζητούσαμε, όπως τα επαναλαμβανόμενα τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ. Τα μέτρα του υπουργείου Παιδείας, αποτελούν ουσιαστικά πρωτόκολλα υπερ-μετάδοσης, καθώς με το 50% +1 των μαθητών που απαιτείται για το κλείσιμο της τάξης σε περίπτωση κρούσματος, σε μια περίοδο που όλοι γνωρίζουμε ότι ο ιός είναι υπερ-μεταδοτικός νομίζω ότι όλοι καταλαβαίνουμε που θα οδηγηθεί η κατάσταση.

Ένα σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σχολεία της περιοχής μας, στο Καλοχώρι και το Άδενδρο, αλλά και στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, είναι η μη έγκριση των ολιγομελών τμημάτων της Β’ και Γ’ Λυκείου, με αποτέλεσμα να έχει χτυπήσει το σχολικό κουδούνι και ολόκληρα σχολεία να κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς τάξεις και οι μαθητές να αναγκάζονται να επιλέξουν άλλες σχολικές μονάδες. Θα πρέπει να εγκριθούν άμεσα τα τμήματα, έχουμε κάνει κινητοποιήσεις και περιμένουμε την έγκρισή τους.

--------------------------------------------------

Γιώργος Τόδας

Πρόεδρος Β’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

--------------------------------------------------

Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι τα μέτρα τήρησης για τον κορονοϊό, καθώς αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει η πλήρης ανάπτυξη που είχαμε ζητήσει, να γίνουν μικρότερα τα τμήματα και να προσληφθούν περισσότερα άτομα στην καθαριότητα για τη φροντίδα της υγιεινής των χώρων. Υπάρχουν αρρυθμίες στον τρόπο που έγιναν οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών, με έναν βιαστικό τρόπο, κεντρικά, ενώ θα θέλαμε πιο ευέλικτες διαδικασίες, βλέπουμε ότι σε πολλές περιοχές δεν έχουν κλείσει τα τμήματα.

Κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στο 2ο Ειδικό σχολείο της Θέρμης που βρίσκεται σε νοικιασμένο κτίριο το οποίο αναπτύχθηκε σε περισσότερους χώρους, βλέπουμε μια ολιγωρία και το σχολείο άνοιξε δίχως να είναι έτοιμο για τους μαθητές. Έγιναν παραμονές ανοίγματος των σχολείων, την περασμένη Κυριακή, κάποιες εργασίες από τον δήμο Θέρμης, ωστόσο χρειάζονται προστατευτικά στα παράθυρα του σχολείου και επισκευή του ανώμαλου εδάφους στην αυλή του σχολείου. Επιπλέον, το κρισιμότερο ίσως πρόβλημα λόγω της έξαρσης της πανδημίας, τα δυο άτομα από τρεις ώρες για την καθαριότητα των σχολείων, φυσικά και δεν επαρκούν, θέλουμε πλήρη απασχόληση στην καθαριότητα καθώς πρόκειται για μαθητές με ειδικές ανάγκες και απαιτούνται πιο αυστηρά μέτρα, όπως άλλωστε ορίζουν και τα πρωτόκολλα.

--------------------------------------------------

Ιωάννα Λαθήρα

Πρόεδρος Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

--------------------------------------------------

Τα σχολεία άνοιξαν χωρίς ουσιαστικά μέτρα και δίχως να έχει υλοποιηθεί το σημαντικό που ζητούσαμε και αφορούσε τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη. Υπάρχουν τμήματα και των κατευθύνσεων με 26 και 27 παιδιά μέσα σε μία αίθουσα και την ίδια ώρα τα πρωτόκολλα του υπουργείου ορίζουν πως η τάξη θα κλείνει σε περίπτωση που τα κρούσματα ξεπερνάνε τα μισά παιδιά. Πάρθηκαν αυτά τα μέτρα και ενώ η μετάλλαξη Δέλτα είναι πιο μεταδοτική και «χτυπάει» τα παιδιά. Η κυβέρνηση προτάσσει ως μοναδικό μέσο το εμβόλιο, το οποίο είναι σημαντικό, αλλά μπορεί να λειτουργήσει μόνο μαζί με μία σειρά μέτρων, όπως τα δωρεάν επαναλαμβανόμενα τεστ για όλους. Η υποχρεωτικότητα χρησιμοποιείται ως άλλοθι, για να περάσουν μέτρα αναστολής εργασίας και ιδιωτικοποίησης της υγείας, είναι προκλητικό και εκδικητικό να πληρώνουν από την τσέπη τους τα τεστ οι εκπαιδευτικοί ενισχύοντας τον ιδιωτικό τομέα υγείας.

Στα προβλήματα της περιοχής μας, υπάρχουν αρκετά σχολεία με ολιγομελή τμήματα στο κέντρο της πόλης και στην περιοχή της Νέας Μεσήμβριας, όπου δεν έχουν εγκριθεί τμήματα προσανατολισμού, υπονομεύοντας τη λειτουργία του σχολείου και οδηγώντας τους μαθητές σε αλλαγή σχολείου.

--------------------------------------------------

Αναστάσιος Σαρδέλης

Πρόεδρος Δ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

--------------------------------------------------

Η σχολική χρονιά που ξεκίνησε είναι αβέβαιη και κανείς δεν γνωρίζει πως θα εξελιχθεί. Για εμάς είναι μία δύσκολη χρονιά, σε πολλά σχολεία το προσωπικό είναι νεοδιορισμένο, δίχως μεγάλη εμπειρία, ενώ έχουμε νομοθετικές πρωτοβουλίες που επηρεάζουν και θα δούμε πως θα τον κλάδο και την κοινωνία. Υπάρχουν ελλείψεις καθαρισμού, και στον μεγάλο δήμο της πόλης ξεκινήσαμε πάλι στραβά, καθώς οι εργαζόμενες στην καθαριότητα των σχολείων εμφανίστηκαν δυο μέρες πριν ανοίξουν τα σχολεία και ενώ ήταν κλειστά επί τρεις μήνες. Η πάγια τακτική των υπουργών Παιδείας είναι να μην ξεκαθαρίζουν το θεσμικό πλαίσιο με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε οι διοικητικές μεταβολές των εκπαιδευτικών να μπορούν να γίνονται με ένα σταθερό πλαίσιο.

Δεν έχουν εγκριθεί ολιγομελή τμήματα και δεν ξέρουμε αν θα λειτουργήσουν και οι καθηγητές την ίδια ώρα δεν γνωρίζουν πόσες ώρες μαθημάτων θα έχουν στο πρόγραμμά τους. Η περιοχή μας έχει τα περισσότερα Ειδικά Σχολεία, με το μεγαλύτερο πρόβλημα σε πολλά από αυτά να αποτελεί η ακαταλληλότητα των κτιρίων, δηλαδή, συνεχίζουμε να στέλνουμε σε υπόγεια και ακατάλληλους χώρους παιδιά με ειδικές ανάγκες.

--------------------------------------------------

Πόπη Σαραϊδάρη

Μέλος δ.σ. Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

--------------------------------------------------

Ξεκινάμε με πολλά προβλήματα και χωρίς ουσιαστικά μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων. Όπως κλείσαμε, με τους ίδιους και χειρότερους όρους ανοίξαμε, σε σχέση με την πανδημία. Ήδη την πρώτη μέρα και το 1/4 των κρουσμάτων ήταν μαθητές. Εξακολουθούμε να διεκδικούμε λιγότερους μαθητές ανά τμήμα, δωρεάν τεστ για όλους εμβολιασμένους και μη, μαθητές και εκπαιδευτικούς και περισσότερες ώρες καθαριότητας στα σχολεία και όχι λιγότερες από πέρσι.

Στην περιοχή μας τα προβλήματα στα σχολεία είναι σημαντικά και αφορούν την ακαταλληλότητα των αιθουσών είτε σε υπόγεια και κοντέινερ, είτε σε μικρές αίθουσες. Έχουμε συστεγαζόμενα σχολεία όπου οι συνθήκες είναι ασφυκτικές, ενώ διεκδικούμε προσωπικό καθαριότητας. Το Ειδικό Σχολείο στο Κορδελιό παραμένει σε ακατάλληλες συνθήκες λειτουργίας, ενώ αναμένουμε τις επόμενες εβδομάδες τα κοντέινερ που θα στεγάσουν το 1ο και 2ο Γυμνάσιο Λαγκαδά, με το κτίριο να έχει κριθεί ακατάλληλο και τους μαθητές να περιμένουν τη δημιουργία των λυόμενων αιθουσών για να κάνουν κάποιες ώρες μαθήματος, όπως σχεδιάζεται.

* Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 18-19 Σεπτεμβρίου 2021

Εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών όλων των περιοχών της Θεσσαλονίκης μιλούν στη «ΜτΚ» για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στις περιοχές που εκπροσωπούν, εστιάζοντας στην αναμονή των μαθητών για έγκριση των ολιγομελών τμημάτων κατεύθυνσης, την αλλαγή στο πλαίσιο καθαριότητας, αλλά και τον συνωστισμό στις τάξεις, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στα Ειδικά Σχολεία.

--------------------------------------------------

Δήμητρα Τραγάκη

Πρόεδρος Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

--------------------------------------------------

Τη νέα σχολική χρονιά συσσωρεύονται περισσότερα προβλήματα από εκείνα με τα οποία ήρθαμε αντιμέτωποι οι εκπαιδευτικοί τις προηγούμενες χρονιές. Δεν υπάρχει αραίωση των μαθητών, οι συνθήκες παραμένουν οι ίδιες, μικρές τάξεις για μεγάλα τμήματα και παράλληλα, δεν έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα που ζητούσαμε, όπως τα επαναλαμβανόμενα τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ. Τα μέτρα του υπουργείου Παιδείας, αποτελούν ουσιαστικά πρωτόκολλα υπερ-μετάδοσης, καθώς με το 50% +1 των μαθητών που απαιτείται για το κλείσιμο της τάξης σε περίπτωση κρούσματος, σε μια περίοδο που όλοι γνωρίζουμε ότι ο ιός είναι υπερ-μεταδοτικός νομίζω ότι όλοι καταλαβαίνουμε που θα οδηγηθεί η κατάσταση.

Ένα σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σχολεία της περιοχής μας, στο Καλοχώρι και το Άδενδρο, αλλά και στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, είναι η μη έγκριση των ολιγομελών τμημάτων της Β’ και Γ’ Λυκείου, με αποτέλεσμα να έχει χτυπήσει το σχολικό κουδούνι και ολόκληρα σχολεία να κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς τάξεις και οι μαθητές να αναγκάζονται να επιλέξουν άλλες σχολικές μονάδες. Θα πρέπει να εγκριθούν άμεσα τα τμήματα, έχουμε κάνει κινητοποιήσεις και περιμένουμε την έγκρισή τους.

--------------------------------------------------

Γιώργος Τόδας

Πρόεδρος Β’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

--------------------------------------------------

Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι τα μέτρα τήρησης για τον κορονοϊό, καθώς αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει η πλήρης ανάπτυξη που είχαμε ζητήσει, να γίνουν μικρότερα τα τμήματα και να προσληφθούν περισσότερα άτομα στην καθαριότητα για τη φροντίδα της υγιεινής των χώρων. Υπάρχουν αρρυθμίες στον τρόπο που έγιναν οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών, με έναν βιαστικό τρόπο, κεντρικά, ενώ θα θέλαμε πιο ευέλικτες διαδικασίες, βλέπουμε ότι σε πολλές περιοχές δεν έχουν κλείσει τα τμήματα.

Κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στο 2ο Ειδικό σχολείο της Θέρμης που βρίσκεται σε νοικιασμένο κτίριο το οποίο αναπτύχθηκε σε περισσότερους χώρους, βλέπουμε μια ολιγωρία και το σχολείο άνοιξε δίχως να είναι έτοιμο για τους μαθητές. Έγιναν παραμονές ανοίγματος των σχολείων, την περασμένη Κυριακή, κάποιες εργασίες από τον δήμο Θέρμης, ωστόσο χρειάζονται προστατευτικά στα παράθυρα του σχολείου και επισκευή του ανώμαλου εδάφους στην αυλή του σχολείου. Επιπλέον, το κρισιμότερο ίσως πρόβλημα λόγω της έξαρσης της πανδημίας, τα δυο άτομα από τρεις ώρες για την καθαριότητα των σχολείων, φυσικά και δεν επαρκούν, θέλουμε πλήρη απασχόληση στην καθαριότητα καθώς πρόκειται για μαθητές με ειδικές ανάγκες και απαιτούνται πιο αυστηρά μέτρα, όπως άλλωστε ορίζουν και τα πρωτόκολλα.

--------------------------------------------------

Ιωάννα Λαθήρα

Πρόεδρος Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

--------------------------------------------------

Τα σχολεία άνοιξαν χωρίς ουσιαστικά μέτρα και δίχως να έχει υλοποιηθεί το σημαντικό που ζητούσαμε και αφορούσε τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη. Υπάρχουν τμήματα και των κατευθύνσεων με 26 και 27 παιδιά μέσα σε μία αίθουσα και την ίδια ώρα τα πρωτόκολλα του υπουργείου ορίζουν πως η τάξη θα κλείνει σε περίπτωση που τα κρούσματα ξεπερνάνε τα μισά παιδιά. Πάρθηκαν αυτά τα μέτρα και ενώ η μετάλλαξη Δέλτα είναι πιο μεταδοτική και «χτυπάει» τα παιδιά. Η κυβέρνηση προτάσσει ως μοναδικό μέσο το εμβόλιο, το οποίο είναι σημαντικό, αλλά μπορεί να λειτουργήσει μόνο μαζί με μία σειρά μέτρων, όπως τα δωρεάν επαναλαμβανόμενα τεστ για όλους. Η υποχρεωτικότητα χρησιμοποιείται ως άλλοθι, για να περάσουν μέτρα αναστολής εργασίας και ιδιωτικοποίησης της υγείας, είναι προκλητικό και εκδικητικό να πληρώνουν από την τσέπη τους τα τεστ οι εκπαιδευτικοί ενισχύοντας τον ιδιωτικό τομέα υγείας.

Στα προβλήματα της περιοχής μας, υπάρχουν αρκετά σχολεία με ολιγομελή τμήματα στο κέντρο της πόλης και στην περιοχή της Νέας Μεσήμβριας, όπου δεν έχουν εγκριθεί τμήματα προσανατολισμού, υπονομεύοντας τη λειτουργία του σχολείου και οδηγώντας τους μαθητές σε αλλαγή σχολείου.

--------------------------------------------------

Αναστάσιος Σαρδέλης

Πρόεδρος Δ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

--------------------------------------------------

Η σχολική χρονιά που ξεκίνησε είναι αβέβαιη και κανείς δεν γνωρίζει πως θα εξελιχθεί. Για εμάς είναι μία δύσκολη χρονιά, σε πολλά σχολεία το προσωπικό είναι νεοδιορισμένο, δίχως μεγάλη εμπειρία, ενώ έχουμε νομοθετικές πρωτοβουλίες που επηρεάζουν και θα δούμε πως θα τον κλάδο και την κοινωνία. Υπάρχουν ελλείψεις καθαρισμού, και στον μεγάλο δήμο της πόλης ξεκινήσαμε πάλι στραβά, καθώς οι εργαζόμενες στην καθαριότητα των σχολείων εμφανίστηκαν δυο μέρες πριν ανοίξουν τα σχολεία και ενώ ήταν κλειστά επί τρεις μήνες. Η πάγια τακτική των υπουργών Παιδείας είναι να μην ξεκαθαρίζουν το θεσμικό πλαίσιο με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε οι διοικητικές μεταβολές των εκπαιδευτικών να μπορούν να γίνονται με ένα σταθερό πλαίσιο.

Δεν έχουν εγκριθεί ολιγομελή τμήματα και δεν ξέρουμε αν θα λειτουργήσουν και οι καθηγητές την ίδια ώρα δεν γνωρίζουν πόσες ώρες μαθημάτων θα έχουν στο πρόγραμμά τους. Η περιοχή μας έχει τα περισσότερα Ειδικά Σχολεία, με το μεγαλύτερο πρόβλημα σε πολλά από αυτά να αποτελεί η ακαταλληλότητα των κτιρίων, δηλαδή, συνεχίζουμε να στέλνουμε σε υπόγεια και ακατάλληλους χώρους παιδιά με ειδικές ανάγκες.

--------------------------------------------------

Πόπη Σαραϊδάρη

Μέλος δ.σ. Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

--------------------------------------------------

Ξεκινάμε με πολλά προβλήματα και χωρίς ουσιαστικά μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων. Όπως κλείσαμε, με τους ίδιους και χειρότερους όρους ανοίξαμε, σε σχέση με την πανδημία. Ήδη την πρώτη μέρα και το 1/4 των κρουσμάτων ήταν μαθητές. Εξακολουθούμε να διεκδικούμε λιγότερους μαθητές ανά τμήμα, δωρεάν τεστ για όλους εμβολιασμένους και μη, μαθητές και εκπαιδευτικούς και περισσότερες ώρες καθαριότητας στα σχολεία και όχι λιγότερες από πέρσι.

Στην περιοχή μας τα προβλήματα στα σχολεία είναι σημαντικά και αφορούν την ακαταλληλότητα των αιθουσών είτε σε υπόγεια και κοντέινερ, είτε σε μικρές αίθουσες. Έχουμε συστεγαζόμενα σχολεία όπου οι συνθήκες είναι ασφυκτικές, ενώ διεκδικούμε προσωπικό καθαριότητας. Το Ειδικό Σχολείο στο Κορδελιό παραμένει σε ακατάλληλες συνθήκες λειτουργίας, ενώ αναμένουμε τις επόμενες εβδομάδες τα κοντέινερ που θα στεγάσουν το 1ο και 2ο Γυμνάσιο Λαγκαδά, με το κτίριο να έχει κριθεί ακατάλληλο και τους μαθητές να περιμένουν τη δημιουργία των λυόμενων αιθουσών για να κάνουν κάποιες ώρες μαθήματος, όπως σχεδιάζεται.

* Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 18-19 Σεπτεμβρίου 2021

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία