ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Χαλκιδική: Προχωράει η ολοκλήρωση του «ορφανού χιλιομέτρου» στην Ποτίδαια

Απαιτήθηκε η απαλλοτρίωση 134 ιδιοκτησιών όπως είπε o διευθύνοντας σύμβουλος της Εγνατίας Οδού, Κωνσταντίνος Κουτσούκος

 18/04/2022 13:30

Ένα από τα πλέον πολυσυζητημένα έργα το περίφημο “ορφανό χιλιόμετρο” στον άξονα Θεσσαλονίκη-Κασσανδρεία οδεύει προς ολοκλήρωση και παράδοση τον προσεχή Ιούνιο μετά από δέκα και πλέον χρόνια καθυστερήσεων. Ο άξονας αυτός κατασκευάστηκε τμήμα-τμήμα από τη δεκαετία του 2000 και από το σύνολο του έργου, έμεινε ένα τμήμα περίπου 1.000 μέτρων το οποίο βαπτίστηκε με την παραπάνω ονομασία καθώς ενώ είχε χρηματοδότηση αντιμετώπιζε θέματα απαλλοτριώσεων.

Το τμήμα αυτό παρέμεινε ως έχει με αποτέλεσμα ενώ εκατέρωθεν να υπάρχει ένας αυτοκινητόδρομος με δύο λωρίδες, στο τμήμα αυτό να προκαλείται μια στένωση σε ένα δρόμο με 1 λωρίδα ανά ρεύμα κυκλοφορίας. Το συνολικό πλάτος ήταν μόλις 9 μέτρα έναντι 14 μέτρων στο υπόλοιπο.

    Πριν από δύο περίπου χρόνια ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Α. Καραμανλής είχε μεταβεί στην περιοχή και μετά από σχετική επικοινωνία που είχε με την νεοεκλεγείσα τότε διοίκηση της Εγνατία οδός ΑΕ και τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Κων. Κουτσούκο, ενημερώθηκε αναλυτικά για το θέμα και το χρόνιο πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί και ζήτησε να επιλυθεί. Ως αποτέλεσμα, δημοπρατήθηκε το σύνολο των εκκρεμοτήτων του έργου, «Κάθετος Άξονας Εγνατίας οδού Θεσσαλονίκη-Ν. Μουδανιά-Ποτίδαια: “Βελτίωση – διαπλάτυνση τμήματος Ν. Μουδανιά-Ποτίδαια από Χ.Θ. 4+120 έως Χ.Θ. 5+240» και στις 14 Ιουλίου 2020 υπογράφηκε η σύμβαση με τον ανάδοχο, διάρκειας 18 μηνών και προϋπολογισμού 5,2 εκ. €. 

    Σύμφωνα με το ypodomes.com, το έργο δεν είναι απλά ένα «ορφανό χιλιόμετρο» αλλά ένα έργο που εκτείνεται σε μήκους 5,1 χιλιομέτρων με πληθώρα κατασκευαστικών υποδομών και διαχειριστικών δυσκολιών. Η ιδιαιτερότητα του βρίσκεται κυρίως στο γεγονός ότι κατασκευάζεται ανάμεσα από πλήθος παρακείμενων ιδιοκτησιών, παραθεριστικές κατοικίες, ξενοδοχειακές μονάδες, βιοτεχνικές μονάδες, καταστήματα τροφίμων, πρατήρια βενζίνης.

    orfano-xiliometro-1.jpg

    Απαιτεί συνεχή εναλλαγή κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την ασφαλή εκτέλεση των εργασιών, σε περιορισμένο κάθε φορά εύρος, για τη μικρότερη δυνατή όχληση της τουριστικής περιοχής και μετατόπιση δικτύων ΟΚΩ (ρεύματος, τηλεπικοινωνίες, οπτικές ίνες) σε μήκος πλέον των 3km σε μη χαρτογραφημένα δημοτικά και ιδιωτικά δίκτυα ύδρευσης με απαίτηση συνολικής διευθέτησής τους.

    “Το έργο εξασφαλίζει πλέον όχι μόνο αναβαθμισμένες συνθήκες οδικής ασφάλειας για τους οδηγούς, αλλά και ασφαλή πρόσβαση προς το σύνολο των ιδιοκτησιών και των κάθετων οδών προς τη θάλασσα, ανατρέποντας πλήρως την πρότερη κατάσταση όπου πραγματοποιούνταν διελεύσεις, κατά παράβαση κάθε κανόνα οδικής ασφάλειας, απευθείας από την κύρια οδό σε διάκενα μεταξύ των στηθαίων, χωρίς επαρκές πλάτος για την ασφαλή είσοδο και έξοδο των οχημάτων”, όπως τόνισε μιλώντας στο ypodomes.com. o διευθύνοντας σύμβουλος της Εγνατίας Οδού, Κωνσταντίνος Κουτσούκος. Όπως ανέφερε, απαιτήθηκε η απαλλοτρίωση 134 ιδιοκτησιών με μεταφορές μετρητών της Δ.Ε.Η., καθαιρέσεις περιφράξεων και ιδιωτικών αποχετευτικών συστημάτων, κοπής και εκρίζωσης δένδρων και σε ορισμένες περιπτώσεις κατεδάφισης τμήματος των οικιών. Όπως τόνισε ο επικεφαλής της Εγνατία Οδός Α.Ε., “έπρεπε να αντιμετωπιστούν πλήθος αντιδράσεων από πλευράς των ιδιοκτητών, τόσο σε προφορικό επίπεδο όσο και σε νομικό, αντιδράσεις που ήταν κατανοητές λόγω της τουριστικής φύσης της περιοχές. Η κατάληξη ήταν τελική ευτυχής για όλους καθώς υπήρξε συνεννόηση και διευθέτηση όλων των ζητημάτων που κλήθηκε η εταιρεία να αντιμετωπίσει”.

    orfano-xiliometro-2.jpg

    Το έργο έχει αναλάβει η Μηχανική Περιβάλλοντος και περιλαμβάνει :

    • Διαπλάτυνση, βελτίωση και ενίσχυση της Επαρχιακής οδού Μουδανίων – Καλλιθέας, σε μήκος 1.2km περίπου.
    • Κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου (SR) που αποτελείται από τον αριστερό παράπλευρο ~3.150m και τον δεξιό παράπλευρο ~800m, με κατάλληλες διευθετήσεις για την πρόσβαση σε πλήθος παρόδιων ιδιοκτησιών και εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης, «ανακουφίζοντας» την κύρια οδό από πρόσθετο κυκλοφοριακό φόρτο.
    • Κατασκευή 3 ισόπεδων κυκλικών κόμβων (roundaboutς) με ακτινικές συνδέσεις προς το τοπικό δίκτυο και την αρτηρία
    • Κατασκευή κλάδων εισόδου προς την αρτηρία και εξόδου από αυτήν προς το παράπλευρο δίκτυο με διαμόρφωση αντίστοιχων λωρίδων επιτάχυνσης και επιβράδυνσης.

    Στις εργασίες κατασκευής του έργου εκτός από χωματουργικά, οδοστρωσία και ασφαλτικά περιλαμβάνονται:

    • Μικρά τεχνικά έργα (οχετοί, τοίχοι αντιστήριξης).
    • Δύο πεζογέφυρες καθώς και η επέκταση της υφιστάμενης με κλιμακοστάσια και εκατέρωθεν ανελκυστήρες σύμφωνα με προδιαγραφές ΑΜΕΑ, εξασφαλίζοντας ασφαλή πρόσβαση των χρηστών προς τη θάλασσα
    • Εφαρμογή πρωτοποριακού για την Ελλάδα συστήματος διήθησης ομβρίων υδάτων τύπου STORMBOX ωφέλιμης χωρητικότητας 1.520m3
    • Κατασκευή αντλιοστασίου ξηρού τύπου ομβρίων, ονομαστικής παροχής 55m3/h, μανομετρικού ύψους 18,5m
    • Κατασκευή 2 μονάδων ελέγχου ρύπανσης Μ.Ε.Ρ. κατηγορίας Δ
    • Εργασίες σήμανσης ασφάλισης (τοποθέτηση 6.800m Σ.Α.Ο. διαφόρων τύπων στην αρτηρία και στις παράπλευρες οδούς και ενός Σ.Α.Ε.Π. κλάσης 110R)
    • Εργασίες ηλεκτροφωτισμού κλάδων εισόδου-εξόδου και 3 κυκλικών κόμβων του έργου (56 ιστοί οδοφωτισμού συνολικά).

    Ένα από τα πλέον πολυσυζητημένα έργα το περίφημο “ορφανό χιλιόμετρο” στον άξονα Θεσσαλονίκη-Κασσανδρεία οδεύει προς ολοκλήρωση και παράδοση τον προσεχή Ιούνιο μετά από δέκα και πλέον χρόνια καθυστερήσεων. Ο άξονας αυτός κατασκευάστηκε τμήμα-τμήμα από τη δεκαετία του 2000 και από το σύνολο του έργου, έμεινε ένα τμήμα περίπου 1.000 μέτρων το οποίο βαπτίστηκε με την παραπάνω ονομασία καθώς ενώ είχε χρηματοδότηση αντιμετώπιζε θέματα απαλλοτριώσεων.

    Το τμήμα αυτό παρέμεινε ως έχει με αποτέλεσμα ενώ εκατέρωθεν να υπάρχει ένας αυτοκινητόδρομος με δύο λωρίδες, στο τμήμα αυτό να προκαλείται μια στένωση σε ένα δρόμο με 1 λωρίδα ανά ρεύμα κυκλοφορίας. Το συνολικό πλάτος ήταν μόλις 9 μέτρα έναντι 14 μέτρων στο υπόλοιπο.

      Πριν από δύο περίπου χρόνια ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Α. Καραμανλής είχε μεταβεί στην περιοχή και μετά από σχετική επικοινωνία που είχε με την νεοεκλεγείσα τότε διοίκηση της Εγνατία οδός ΑΕ και τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Κων. Κουτσούκο, ενημερώθηκε αναλυτικά για το θέμα και το χρόνιο πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί και ζήτησε να επιλυθεί. Ως αποτέλεσμα, δημοπρατήθηκε το σύνολο των εκκρεμοτήτων του έργου, «Κάθετος Άξονας Εγνατίας οδού Θεσσαλονίκη-Ν. Μουδανιά-Ποτίδαια: “Βελτίωση – διαπλάτυνση τμήματος Ν. Μουδανιά-Ποτίδαια από Χ.Θ. 4+120 έως Χ.Θ. 5+240» και στις 14 Ιουλίου 2020 υπογράφηκε η σύμβαση με τον ανάδοχο, διάρκειας 18 μηνών και προϋπολογισμού 5,2 εκ. €. 

      Σύμφωνα με το ypodomes.com, το έργο δεν είναι απλά ένα «ορφανό χιλιόμετρο» αλλά ένα έργο που εκτείνεται σε μήκους 5,1 χιλιομέτρων με πληθώρα κατασκευαστικών υποδομών και διαχειριστικών δυσκολιών. Η ιδιαιτερότητα του βρίσκεται κυρίως στο γεγονός ότι κατασκευάζεται ανάμεσα από πλήθος παρακείμενων ιδιοκτησιών, παραθεριστικές κατοικίες, ξενοδοχειακές μονάδες, βιοτεχνικές μονάδες, καταστήματα τροφίμων, πρατήρια βενζίνης.

      orfano-xiliometro-1.jpg

      Απαιτεί συνεχή εναλλαγή κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την ασφαλή εκτέλεση των εργασιών, σε περιορισμένο κάθε φορά εύρος, για τη μικρότερη δυνατή όχληση της τουριστικής περιοχής και μετατόπιση δικτύων ΟΚΩ (ρεύματος, τηλεπικοινωνίες, οπτικές ίνες) σε μήκος πλέον των 3km σε μη χαρτογραφημένα δημοτικά και ιδιωτικά δίκτυα ύδρευσης με απαίτηση συνολικής διευθέτησής τους.

      “Το έργο εξασφαλίζει πλέον όχι μόνο αναβαθμισμένες συνθήκες οδικής ασφάλειας για τους οδηγούς, αλλά και ασφαλή πρόσβαση προς το σύνολο των ιδιοκτησιών και των κάθετων οδών προς τη θάλασσα, ανατρέποντας πλήρως την πρότερη κατάσταση όπου πραγματοποιούνταν διελεύσεις, κατά παράβαση κάθε κανόνα οδικής ασφάλειας, απευθείας από την κύρια οδό σε διάκενα μεταξύ των στηθαίων, χωρίς επαρκές πλάτος για την ασφαλή είσοδο και έξοδο των οχημάτων”, όπως τόνισε μιλώντας στο ypodomes.com. o διευθύνοντας σύμβουλος της Εγνατίας Οδού, Κωνσταντίνος Κουτσούκος. Όπως ανέφερε, απαιτήθηκε η απαλλοτρίωση 134 ιδιοκτησιών με μεταφορές μετρητών της Δ.Ε.Η., καθαιρέσεις περιφράξεων και ιδιωτικών αποχετευτικών συστημάτων, κοπής και εκρίζωσης δένδρων και σε ορισμένες περιπτώσεις κατεδάφισης τμήματος των οικιών. Όπως τόνισε ο επικεφαλής της Εγνατία Οδός Α.Ε., “έπρεπε να αντιμετωπιστούν πλήθος αντιδράσεων από πλευράς των ιδιοκτητών, τόσο σε προφορικό επίπεδο όσο και σε νομικό, αντιδράσεις που ήταν κατανοητές λόγω της τουριστικής φύσης της περιοχές. Η κατάληξη ήταν τελική ευτυχής για όλους καθώς υπήρξε συνεννόηση και διευθέτηση όλων των ζητημάτων που κλήθηκε η εταιρεία να αντιμετωπίσει”.

      orfano-xiliometro-2.jpg

      Το έργο έχει αναλάβει η Μηχανική Περιβάλλοντος και περιλαμβάνει :

      • Διαπλάτυνση, βελτίωση και ενίσχυση της Επαρχιακής οδού Μουδανίων – Καλλιθέας, σε μήκος 1.2km περίπου.
      • Κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου (SR) που αποτελείται από τον αριστερό παράπλευρο ~3.150m και τον δεξιό παράπλευρο ~800m, με κατάλληλες διευθετήσεις για την πρόσβαση σε πλήθος παρόδιων ιδιοκτησιών και εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης, «ανακουφίζοντας» την κύρια οδό από πρόσθετο κυκλοφοριακό φόρτο.
      • Κατασκευή 3 ισόπεδων κυκλικών κόμβων (roundaboutς) με ακτινικές συνδέσεις προς το τοπικό δίκτυο και την αρτηρία
      • Κατασκευή κλάδων εισόδου προς την αρτηρία και εξόδου από αυτήν προς το παράπλευρο δίκτυο με διαμόρφωση αντίστοιχων λωρίδων επιτάχυνσης και επιβράδυνσης.

      Στις εργασίες κατασκευής του έργου εκτός από χωματουργικά, οδοστρωσία και ασφαλτικά περιλαμβάνονται:

      • Μικρά τεχνικά έργα (οχετοί, τοίχοι αντιστήριξης).
      • Δύο πεζογέφυρες καθώς και η επέκταση της υφιστάμενης με κλιμακοστάσια και εκατέρωθεν ανελκυστήρες σύμφωνα με προδιαγραφές ΑΜΕΑ, εξασφαλίζοντας ασφαλή πρόσβαση των χρηστών προς τη θάλασσα
      • Εφαρμογή πρωτοποριακού για την Ελλάδα συστήματος διήθησης ομβρίων υδάτων τύπου STORMBOX ωφέλιμης χωρητικότητας 1.520m3
      • Κατασκευή αντλιοστασίου ξηρού τύπου ομβρίων, ονομαστικής παροχής 55m3/h, μανομετρικού ύψους 18,5m
      • Κατασκευή 2 μονάδων ελέγχου ρύπανσης Μ.Ε.Ρ. κατηγορίας Δ
      • Εργασίες σήμανσης ασφάλισης (τοποθέτηση 6.800m Σ.Α.Ο. διαφόρων τύπων στην αρτηρία και στις παράπλευρες οδούς και ενός Σ.Α.Ε.Π. κλάσης 110R)
      • Εργασίες ηλεκτροφωτισμού κλάδων εισόδου-εξόδου και 3 κυκλικών κόμβων του έργου (56 ιστοί οδοφωτισμού συνολικά).

      ΣΧΟΛΙΑ

      Επιλέξτε Κατηγορία