ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Αυτοψία της «ΜτΚ»: Έτοιμο να υποδεχθεί τουρίστες το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης

Πως γίνονται οι αφίξεις και οι αναχωρήσεις - Όλα τα μέτρα που έλαβε η Fraport και ο νέος τρόπος λειτουργίας - Εκκρεμεί η χωροθέτηση για τα τεστ κορονοϊού

 07/06/2020 18:00

Αυτοψία της «ΜτΚ»: Έτοιμο να υποδεχθεί τουρίστες το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης

Θεολόγος Ηλιού

Από τις 15 Ιουνίου ο Διεθνής Κρατικός Αερολιμένας Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» θα υποδεχθεί ξανά τουρίστες και στον αεροδιάδρομο του θα προσγειωθούν αεροπλάνα από ξένα κράτη. Όπως ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη, οι απευθείας πτήσεις από το εξωτερικό αρχίζουν νωρίτερα, ώστε να δοθεί ώθηση στον τουρισμό στη Βόρεια Ελλάδα. Στα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας οι διεθνείς πτήσεις ξεκινούν στη 1 Ιουλίου, ενώ στην Αθήνα πραγματοποιούνται ήδη. Μάλιστα, στο Ελ. Βενιζέλος προσγειώθηκε και το πρώτο αεροπλάνο με επιβάτες που βρέθηκαν θετικοί στον κορονοϊό και τέθηκαν σε καραντίνα.

Η πτήση από το Κατάρ, αποτελεί το πρώτο crash test για την αντιμετώπιση που θα υπάρχει σε πιθανά κρούσματα που θα φτάνουν στη χώρα μας από το εξωτερικό. Το μέτρο της υποχρεωτικής καραντίνας για επιβάτες όλων των εθνικοτήτων από το σύνολο των διεθνών προορισμών, παρατείνεται έως την Τρίτη 30 Ιουνίου. Τα υποχρεωτικά τεστ, από τις 15 του μηνός, θα γίνονται σε επιβάτες που έρχονται από χώρες με υψηλό κίνδυνο μετάδοσης του COVID-19, όπως αξιολογούνται από τον Οργανισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Αεροπορική Ασφάλεια (EASA). Θα μένουν σε καραντίνα για επτά ημέρες, ενώ αν το τεστ είναι θετικό θα οφείλουν να παραμείνουν σε περιορισμό εντός ξενοδοχείου για 14 ημέρες, με έξοδα του ελληνικού κράτους. Ωστόσο, θα πραγματοποιούνται και αρκετοί δειγματολογικοί έλεγχοι σε επιβάτες από σχεδόν όλες τις πτήσεις.

Η λίστα της EASA θα ανανεώνεται συνεχώς, ενώ την ίδια ώρα υπάρχει και η λίστα από το υπουργείο Τουρισμού, όπου παρουσιάζονται οι 29 χώρες με την καλύτερη επιδημιολογική εικόνα και οι πολίτες τους θα μπορούν να εισέρχονται στην Ελλάδα με δειγματολογικούς ελέγχους.

Το νέο τέρμιναλ

Εν μέσω καραντίνας, εγκαινιάστηκε τμήμα του νέου εντυπωσιακού τερματικού σταθμού (τέρμιναλ), που αλλάζει το πρόσωπο του «Μακεδονία» και το αναδιαμορφώνει στα πρότυπα μεγάλων αεροδρομίων του εξωτερικού. Οι επιβάτες από τα μέσα Απριλίου περπατούν στη νέα πεζογέφυρα για να φτάσουν στις πύλες. Ωστόσο, οι πτήσεις όλο αυτό τον καιρό ήταν λίγες και με ελάχιστους επιβάτες, οπότε ουσιαστικά από τις 15 Ιουνίου οι επισκέπτες θα γνωρίσουν για πρώτη φορά τους νέους χώρους του αεροδρομίου.

makedonia-aerodromio-nea-pezogefura.jpg

Στο νέο κτίριο, γίνεται ήδη ο έλεγχος των χειραποσκευών και άμεσα αναμένεται να ανοίξουν τα καταστήματα duty free πίσω από τα μηχανήματα x-ray. Η αίθουσα check in έχει τοποθετηθεί προσωρινά σε ένα σημείο του νέου τμήματος και έως τον Οκτώβριο αναμένεται να μεταφερθεί στη μόνιμη θέση στο νέο κτίριο. Ο παλιός χώρος, όπου υπήρχαν οι πύλες και τα duty free καταστήματα, θα ανακαινιστεί και θα μεταμορφωθεί σε χώρο γραφείων.

Πως θα γίνονται οι αναχωρήσεις

Το «Μακεδονία» έχει προετοιμαστεί από την περίοδο της καραντίνας για τη νέα πραγματικότητα, όπως δηλώνουν οι υπεύθυνοι από την Fraport. Η «ΜτΚ» επισκέφτηκε το αεροδρόμιο και ακολούθησε την διαδρομή που θα κάνει πλέον ο κάθε επιβάτης.

Φτάνοντας έξω από τον χώρο αναχωρήσεων, στις πόρτες εισόδου αντικρίζεις σημάνσεις για την υποχρεωτική χρήση μάσκας. Ακόμα και αν κάποιος ξεχαστεί και εισέλθει στο εσωτερικό του αεροδρομίου χωρίς μάσκα, αστυνομικοί που υπάρχουν στο σημείο θα τον υποχρεώσουν να φορέσει για να συνεχίσει να κινείται εντός του χώρου. Όλοι επιβάτες δεν βγάζουν στιγμή την μάσκα μέχρι και την αναχώρησή τους, ενώ προβλέπεται να την φορούν και στο αεροπλάνο.

makedonia-aerodromio-aithoysa-checkin.JPG

Στην αίθουσα που γίνονται τα check in, ο χώρος που θα σχηματίζονται οι ουρές έχει μεγαλώσει. Το λεγόμενο «φιδάκι» με τις κορδέλες, έχει αποκτήσει μεγαλύτερο μήκος και πλάτος, ώστε κανείς να μην βρίσκεται σε κοντινή απόσταση με άλλον επιβάτη, όση ώρα περιμένει. Στο δάπεδο, υπάρχουν πράσινες σημάνσεις που υποδεικνύουν το σημείο που πρέπει να στέκεται κάθε επιβάτης. Η απόσταση των διαγραμμίσεων ξεπερνά το 1,5 μέτρο. Επίσης, στο χώρο υπάρχουν και πινακίδες για την τήρηση των μέτρων.

Μπροστά από τα γκισέ για τα check in υπάρχουν διαχωριστικά και πλεξιγκλάς, για να εξασφαλίζονται οι αποστάσεις μεταξύ των εργαζομένων και των επιβατών. Οι επιβάτες θα προχωρούν ένας ένας προς το γκισέ, εκτός αν πρόκειται για οικογένεια. Με αυτό τον τρόπο θα αποφευχθεί ο συνωστισμός και στον χώρο, όπου παραδίδονται και ζυγίζονται οι βαλίτσες.

Στη συνέχεια, οι επιβάτες θα προχωρούν στη νέα πεζογέφυρα που συνδέει το παλιό με το νέο κτίριο, για να περάσουν από προσωπικό έλεγχο και να τοποθετήσουν τις χειραποσκευές στα x-ray μηχανήματα. Ο χώρος για το «security control» είναι αρκετά ευρύχωρος και έχει διαμορφωθεί με τις ίδιες προδιαγραφές προστασίας, όπως στην αίθουσα check in. Μάλιστα, υπάρχει πλέον η δυνατότητα να ελέγχεται ανέπαφα το boarding pass, πριν προχωρήσουν στον ειδικό έλεγχο. Με αυτό τον τρόπο, αποφεύγεται οι εργαζόμενοι να πιάνουν έγγραφα και κινητά τηλέφωνα για το έλεγχο των εισιτηρίων.

makedonia-aerodromio-xraymixanimata.jpg

Για τον ειδικό έλεγχο υπάρχουν διαθέσιμα 11 μηχανήματα x-ray, έναν ικανοποιητικό αριθμό ώστε να μην υπάρχει συνωστισμός. Κάθε καλάθι που θα χρησιμοποιείται από επιβάτες για την τοποθέτηση αντικειμένων, κατά τον έλεγχο, θα απομακρύνεται από το σημείο και θα χρησιμοποιείται εκ νέου μετά από απολύμανση.

Με διαγραμμίσεις και σημάνσεις, θα κρατούνται και οι αποστάσεις στις πύλες του αεροδρομίου. Η μεταφορά των επιβατών στις θέσεις των αεροπλάνων θα συνεχίσει να γίνεται με τα μίνι λεωφορεία, αλλά θα μειωθεί στο 50% η χωρητικότητα τους και θα πραγματοποιούν περισσότερα δρομολόγια. Επίσης, έχει αρχίσει να εφαρμόζεται και το «walking in», με τους επιβάτες να περπατούν για να φτάσουν σε θέσεις αεροπλάνων που είναι σε κοντινή απόσταση από το αεροδρόμιο. Το «walking in» θα εφαρμοζόταν ανεξαρτήτως από την πανδημία, ωστόσο, τώρα θα βοηθήσει ιδιαίτερα στον νέο τρόπο λειτουργίας του αεροδρομίου.

makedonia-aerodromio-anepafos-elegxos-boarding-pass.JPG

Σε όλους τους χώρους του «Μακεδονία» υπάρχουν σημεία με αντισηπτικά υγρά, αφίσες με κανόνες υγιεινής, οθόνες με μηνύματα ενημέρωσης για τον COVID-19, ενώ σε τακτά χρονικά διαστήματα από τα μεγάφωνα ακούγονται ανακοινώσεις για την τήρηση των μέτρων. Επίσης, υπάρχουν σημάνσεις για να κρατείται μια θέση κενή στις καρέκλες του αεροδρομίου και στις τουαλέτες όλα τα μηχανήματα πλέον έχουν αυτόματους μηχανισμούς, ώστε να μην ακουμπάει κανείς τις επιφάνειες.

makedonia-aerodromio-prosopikos-elegxos-neo-ktirio.JPG

Τι θα ισχύει για τις αφίξεις

Τα μέτρα προστασίας που υπάρχουν στους χώρους αναχώρησης, έχουν προσαρμοστεί και για την διαδικασία των αφίξεων. Με σημάνσεις και πινακίδες θα υποδεικνύονται οι αποστάσεις που θα υπάρχουν στο χώρο παραλαβής των βαλιτσών.

Για την αποφυγή συγχρωτισμού κατά την διάρκεια των αφίξεων, υπεύθυνες θα είναι οι αεροπορικές εταιρείες. Όπως μας ενημέρωσαν από την Fraport, οι νέοι χρόνοι για την προετοιμασία των πτήσεων και η καθυστέρηση λόγω των νέων μέτρων, αφορούν τις αεροπορικές εταιρείες, που αναμένεται να διαμορφώσουν το πρόγραμμα των πτήσεων. Ωστόσο, στο χώρο παραλαβής των βαλιτσών, θα υπάρχει πάντοτε υπεύθυνος του αεροδρομίου για να επιτηρεί και να συνδράμει στις διαδικασίες. Στο ενδεχόμενο που θα συμπέσουν αρκετές προσγειώσεις, δεν αποκλείεται οι επιβάτες μιας πτήσης να αναμένουν και εντός του αεροπλάνου ή σε κάποιον άλλο χώρο, μέχρι να αποσυμφορηθεί η κατάσταση.

Πλέον, απαγορεύεται να περιμένουν οικείοι των επιβατών εντός του χώρου αφίξεων.Το σημείο συνάντησης έχει μεταφερθεί σε εξωτερικό χώρο και όλα τα καθίσματα από τον εσωτερικό χώρο έχουν ξηλωθεί.

Απομένει να οριστεί που θα διαμορφωθούν οι ειδικοί χώροι που θα γίνονται τα τεστ

Ακόμα δεν έχουν οριστεί τα σημεία που θα διαμορφωθούν στο αεροδρόμιο για τους δειγματολογικούς ελέγχους και τα μοριακά τεστ κορονοϊού, στα οποία υποβάλλονται οι επιβάτες. Σαφώς, προβλέπεται να υπάρχουν πολλαπλοί χώροι με κλιμάκια του ΕΟΔΥ, ώστε να μην υπάρχει αναμονή αλλά και να μην διανύουν οι επιβάτες μεγάλες αποστάσεις.

Η Fraport έχει ήδη καταθέσει τις προτάσεις της στον ΕΟΔΥ για τα σημεία που μπορούν να διαμορφωθούν οι ειδικοί χώροι αλλά ακόμα οι αποφάσεις εκκρεμούν. «Στο αεροδρόμιο ‘Μακεδονία’ υπάρχουν αρκετές επιλογές. Η τελική απόφαση θα είναι της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας και του ΕΟΔΥ» δηλώνει στη «ΜτΚ» ο διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας της Fraport στην Ελλάδα, Γιάννης Παπάζογλου.

Το πρωτόκολλο για ύποπτο κρούσμα

Μέχρι και σήμερα, υπάρχει πρωτόκολλο που εφαρμόζεται στα αεροδρόμια για τα ύποπτα κρούσματα. Στο πλαίσιο αυτό, υπάρχουν δυο ειδικοί χώροι για κάθε επιβάτη που παρουσιάσει ύποπτα συμπτώματα. «Σε όλα τα αεροδρόμια διαχείρισης Fraport Greece έχουν οριστεί χώροι για την απομόνωση ύποπτου κρούσματος καθώς και για την ενημέρωση συνταξιδιωτών εφόσον αυτό κρίνεται απαραίτητο. Σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ ο ασθενής οδηγείται στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο για την υποδοχή ασθενών με πιθανό μεταδοτικό νόσημα και ενημερώνεται ο ΕΟΔΥ. Όλο το προσωπικό που έρχεται σε επαφή με το πιθανό κρούσμα φοράει κατάλληλα μέσα ατομικής προστασίας σύμφωνα με τα πρότυπα του ΕΟΔΥ» εξηγεί ο κ. Παπάζογλου.

Ωστόσο, μέχρι στιγμής, δεν χρειάστηκε ποτέ να χρησιμοποιηθούν οι ειδικοί χώροι στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», καθώς δεν ήρθαν αντιμέτωποι με κάποιο ύποπτο κρούσμα. «Για τον COVID-19 ακολουθούμε πιστά το σχέδιο δράσης που έχει εκδοθεί από τον ΕΟΔΥ το οποίο και ευθυγραμμίζεται με τα σχέδια αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης που εκπονούνται από την εταιρεία μας κατ’ απαίτηση του διεθνούς και εθνικού κανονιστικού πλαισίου και εγκρίνονται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας» επισημαίνει ο διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας της Fraport στην Ελλάδα, τονίζοντας πως θα εφαρμόσουν όποια νέα μέτρα ανακοινωθούν.

Οι πτήσεις που γίνονται και όσες αναμένονται

Την τελευταία εβδομάδα άρχισε να αυξάνεται σταδιακά η κινητικότητα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», μετά από το lockdown και τις απαγορεύσεις μετακίνησης που υπήρχαν. Ωστόσο, μέχρι και τις 15 Ιουνίου οι πτήσεις θα συνεχίσουν να είναι ελάχιστες. Ενδεικτικό είναι ότι την Δευτέρα 1 Ιουνίου υπήρχαν 23 πτήσεις (αφίξεις – αναχωρήσεις) από δυο μόνο εταιρείες, ενώ την ίδια περίοδο πέρυσι καθημερινά υπήρχαν 150 πτήσεις (αφίξεις – αναχωρήσεις).

Όμως, υπάρχει έντονη αισιοδοξία για την περίοδο μετά τις 15 Ιουνίου, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες δείχνουν να ανταποκρίνονται στο άνοιγμα της τουριστικής αγοράς. Η Volotea έχει ανακοινώσει ήδη νέες πτήσεις από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» προς Μύκονο, Ηράκλειο, Σαντορίνη, ενώ η Wizz Air προγραμματίζει νέες συνδέσεις της Θεσσαλονίκης με την Λάρνακα και το Μιλάνο. Επίσης, η Blue Air ανακοίνωσε την επανέναρξη των τακτικών πτήσεων στη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Λάρνακα – Θεσσαλονίκη.

«Σε συνέχεια των πρόσφατων ανακοινώσεων της Πολιτείας για έναρξη διεθνών πτήσεων στο από και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» δυο εβδομάδες νωρίτερα από τον αρχικό σχεδιασμό; οι αεροπορικές εταιρείες είναι σε μια περίοδο κατά την όποια σχεδιάζουν το πτητικό τους πρόγραμμα. Ήδη οι πρώτες ανακοινώσεις είναι θετικές καθώς οι πλειοψηφία των αεροπορικών εταιρειών φαίνεται να διατηρούν το μεγαλύτερο μέρος του πτητικού τους προγράμματος αλλά και να ανακοινώνουν νέα δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη» δηλώνει ο διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας της Fraport στην Ελλάδα, Γιάννης Παπάζογλου για την ανταπόκριση των αεροπορικών εταιριών.

#Φωτογραφίες: Λευκή Πανούσου

*Δημοσιεύθηκε στη «ΜτΚ» στις 06.07 Ιουνίου 2020

Από τις 15 Ιουνίου ο Διεθνής Κρατικός Αερολιμένας Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» θα υποδεχθεί ξανά τουρίστες και στον αεροδιάδρομο του θα προσγειωθούν αεροπλάνα από ξένα κράτη. Όπως ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη, οι απευθείας πτήσεις από το εξωτερικό αρχίζουν νωρίτερα, ώστε να δοθεί ώθηση στον τουρισμό στη Βόρεια Ελλάδα. Στα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας οι διεθνείς πτήσεις ξεκινούν στη 1 Ιουλίου, ενώ στην Αθήνα πραγματοποιούνται ήδη. Μάλιστα, στο Ελ. Βενιζέλος προσγειώθηκε και το πρώτο αεροπλάνο με επιβάτες που βρέθηκαν θετικοί στον κορονοϊό και τέθηκαν σε καραντίνα.

Η πτήση από το Κατάρ, αποτελεί το πρώτο crash test για την αντιμετώπιση που θα υπάρχει σε πιθανά κρούσματα που θα φτάνουν στη χώρα μας από το εξωτερικό. Το μέτρο της υποχρεωτικής καραντίνας για επιβάτες όλων των εθνικοτήτων από το σύνολο των διεθνών προορισμών, παρατείνεται έως την Τρίτη 30 Ιουνίου. Τα υποχρεωτικά τεστ, από τις 15 του μηνός, θα γίνονται σε επιβάτες που έρχονται από χώρες με υψηλό κίνδυνο μετάδοσης του COVID-19, όπως αξιολογούνται από τον Οργανισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Αεροπορική Ασφάλεια (EASA). Θα μένουν σε καραντίνα για επτά ημέρες, ενώ αν το τεστ είναι θετικό θα οφείλουν να παραμείνουν σε περιορισμό εντός ξενοδοχείου για 14 ημέρες, με έξοδα του ελληνικού κράτους. Ωστόσο, θα πραγματοποιούνται και αρκετοί δειγματολογικοί έλεγχοι σε επιβάτες από σχεδόν όλες τις πτήσεις.

Η λίστα της EASA θα ανανεώνεται συνεχώς, ενώ την ίδια ώρα υπάρχει και η λίστα από το υπουργείο Τουρισμού, όπου παρουσιάζονται οι 29 χώρες με την καλύτερη επιδημιολογική εικόνα και οι πολίτες τους θα μπορούν να εισέρχονται στην Ελλάδα με δειγματολογικούς ελέγχους.

Το νέο τέρμιναλ

Εν μέσω καραντίνας, εγκαινιάστηκε τμήμα του νέου εντυπωσιακού τερματικού σταθμού (τέρμιναλ), που αλλάζει το πρόσωπο του «Μακεδονία» και το αναδιαμορφώνει στα πρότυπα μεγάλων αεροδρομίων του εξωτερικού. Οι επιβάτες από τα μέσα Απριλίου περπατούν στη νέα πεζογέφυρα για να φτάσουν στις πύλες. Ωστόσο, οι πτήσεις όλο αυτό τον καιρό ήταν λίγες και με ελάχιστους επιβάτες, οπότε ουσιαστικά από τις 15 Ιουνίου οι επισκέπτες θα γνωρίσουν για πρώτη φορά τους νέους χώρους του αεροδρομίου.

makedonia-aerodromio-nea-pezogefura.jpg

Στο νέο κτίριο, γίνεται ήδη ο έλεγχος των χειραποσκευών και άμεσα αναμένεται να ανοίξουν τα καταστήματα duty free πίσω από τα μηχανήματα x-ray. Η αίθουσα check in έχει τοποθετηθεί προσωρινά σε ένα σημείο του νέου τμήματος και έως τον Οκτώβριο αναμένεται να μεταφερθεί στη μόνιμη θέση στο νέο κτίριο. Ο παλιός χώρος, όπου υπήρχαν οι πύλες και τα duty free καταστήματα, θα ανακαινιστεί και θα μεταμορφωθεί σε χώρο γραφείων.

Πως θα γίνονται οι αναχωρήσεις

Το «Μακεδονία» έχει προετοιμαστεί από την περίοδο της καραντίνας για τη νέα πραγματικότητα, όπως δηλώνουν οι υπεύθυνοι από την Fraport. Η «ΜτΚ» επισκέφτηκε το αεροδρόμιο και ακολούθησε την διαδρομή που θα κάνει πλέον ο κάθε επιβάτης.

Φτάνοντας έξω από τον χώρο αναχωρήσεων, στις πόρτες εισόδου αντικρίζεις σημάνσεις για την υποχρεωτική χρήση μάσκας. Ακόμα και αν κάποιος ξεχαστεί και εισέλθει στο εσωτερικό του αεροδρομίου χωρίς μάσκα, αστυνομικοί που υπάρχουν στο σημείο θα τον υποχρεώσουν να φορέσει για να συνεχίσει να κινείται εντός του χώρου. Όλοι επιβάτες δεν βγάζουν στιγμή την μάσκα μέχρι και την αναχώρησή τους, ενώ προβλέπεται να την φορούν και στο αεροπλάνο.

makedonia-aerodromio-aithoysa-checkin.JPG

Στην αίθουσα που γίνονται τα check in, ο χώρος που θα σχηματίζονται οι ουρές έχει μεγαλώσει. Το λεγόμενο «φιδάκι» με τις κορδέλες, έχει αποκτήσει μεγαλύτερο μήκος και πλάτος, ώστε κανείς να μην βρίσκεται σε κοντινή απόσταση με άλλον επιβάτη, όση ώρα περιμένει. Στο δάπεδο, υπάρχουν πράσινες σημάνσεις που υποδεικνύουν το σημείο που πρέπει να στέκεται κάθε επιβάτης. Η απόσταση των διαγραμμίσεων ξεπερνά το 1,5 μέτρο. Επίσης, στο χώρο υπάρχουν και πινακίδες για την τήρηση των μέτρων.

Μπροστά από τα γκισέ για τα check in υπάρχουν διαχωριστικά και πλεξιγκλάς, για να εξασφαλίζονται οι αποστάσεις μεταξύ των εργαζομένων και των επιβατών. Οι επιβάτες θα προχωρούν ένας ένας προς το γκισέ, εκτός αν πρόκειται για οικογένεια. Με αυτό τον τρόπο θα αποφευχθεί ο συνωστισμός και στον χώρο, όπου παραδίδονται και ζυγίζονται οι βαλίτσες.

Στη συνέχεια, οι επιβάτες θα προχωρούν στη νέα πεζογέφυρα που συνδέει το παλιό με το νέο κτίριο, για να περάσουν από προσωπικό έλεγχο και να τοποθετήσουν τις χειραποσκευές στα x-ray μηχανήματα. Ο χώρος για το «security control» είναι αρκετά ευρύχωρος και έχει διαμορφωθεί με τις ίδιες προδιαγραφές προστασίας, όπως στην αίθουσα check in. Μάλιστα, υπάρχει πλέον η δυνατότητα να ελέγχεται ανέπαφα το boarding pass, πριν προχωρήσουν στον ειδικό έλεγχο. Με αυτό τον τρόπο, αποφεύγεται οι εργαζόμενοι να πιάνουν έγγραφα και κινητά τηλέφωνα για το έλεγχο των εισιτηρίων.

makedonia-aerodromio-xraymixanimata.jpg

Για τον ειδικό έλεγχο υπάρχουν διαθέσιμα 11 μηχανήματα x-ray, έναν ικανοποιητικό αριθμό ώστε να μην υπάρχει συνωστισμός. Κάθε καλάθι που θα χρησιμοποιείται από επιβάτες για την τοποθέτηση αντικειμένων, κατά τον έλεγχο, θα απομακρύνεται από το σημείο και θα χρησιμοποιείται εκ νέου μετά από απολύμανση.

Με διαγραμμίσεις και σημάνσεις, θα κρατούνται και οι αποστάσεις στις πύλες του αεροδρομίου. Η μεταφορά των επιβατών στις θέσεις των αεροπλάνων θα συνεχίσει να γίνεται με τα μίνι λεωφορεία, αλλά θα μειωθεί στο 50% η χωρητικότητα τους και θα πραγματοποιούν περισσότερα δρομολόγια. Επίσης, έχει αρχίσει να εφαρμόζεται και το «walking in», με τους επιβάτες να περπατούν για να φτάσουν σε θέσεις αεροπλάνων που είναι σε κοντινή απόσταση από το αεροδρόμιο. Το «walking in» θα εφαρμοζόταν ανεξαρτήτως από την πανδημία, ωστόσο, τώρα θα βοηθήσει ιδιαίτερα στον νέο τρόπο λειτουργίας του αεροδρομίου.

makedonia-aerodromio-anepafos-elegxos-boarding-pass.JPG

Σε όλους τους χώρους του «Μακεδονία» υπάρχουν σημεία με αντισηπτικά υγρά, αφίσες με κανόνες υγιεινής, οθόνες με μηνύματα ενημέρωσης για τον COVID-19, ενώ σε τακτά χρονικά διαστήματα από τα μεγάφωνα ακούγονται ανακοινώσεις για την τήρηση των μέτρων. Επίσης, υπάρχουν σημάνσεις για να κρατείται μια θέση κενή στις καρέκλες του αεροδρομίου και στις τουαλέτες όλα τα μηχανήματα πλέον έχουν αυτόματους μηχανισμούς, ώστε να μην ακουμπάει κανείς τις επιφάνειες.

makedonia-aerodromio-prosopikos-elegxos-neo-ktirio.JPG

Τι θα ισχύει για τις αφίξεις

Τα μέτρα προστασίας που υπάρχουν στους χώρους αναχώρησης, έχουν προσαρμοστεί και για την διαδικασία των αφίξεων. Με σημάνσεις και πινακίδες θα υποδεικνύονται οι αποστάσεις που θα υπάρχουν στο χώρο παραλαβής των βαλιτσών.

Για την αποφυγή συγχρωτισμού κατά την διάρκεια των αφίξεων, υπεύθυνες θα είναι οι αεροπορικές εταιρείες. Όπως μας ενημέρωσαν από την Fraport, οι νέοι χρόνοι για την προετοιμασία των πτήσεων και η καθυστέρηση λόγω των νέων μέτρων, αφορούν τις αεροπορικές εταιρείες, που αναμένεται να διαμορφώσουν το πρόγραμμα των πτήσεων. Ωστόσο, στο χώρο παραλαβής των βαλιτσών, θα υπάρχει πάντοτε υπεύθυνος του αεροδρομίου για να επιτηρεί και να συνδράμει στις διαδικασίες. Στο ενδεχόμενο που θα συμπέσουν αρκετές προσγειώσεις, δεν αποκλείεται οι επιβάτες μιας πτήσης να αναμένουν και εντός του αεροπλάνου ή σε κάποιον άλλο χώρο, μέχρι να αποσυμφορηθεί η κατάσταση.

Πλέον, απαγορεύεται να περιμένουν οικείοι των επιβατών εντός του χώρου αφίξεων.Το σημείο συνάντησης έχει μεταφερθεί σε εξωτερικό χώρο και όλα τα καθίσματα από τον εσωτερικό χώρο έχουν ξηλωθεί.

Απομένει να οριστεί που θα διαμορφωθούν οι ειδικοί χώροι που θα γίνονται τα τεστ

Ακόμα δεν έχουν οριστεί τα σημεία που θα διαμορφωθούν στο αεροδρόμιο για τους δειγματολογικούς ελέγχους και τα μοριακά τεστ κορονοϊού, στα οποία υποβάλλονται οι επιβάτες. Σαφώς, προβλέπεται να υπάρχουν πολλαπλοί χώροι με κλιμάκια του ΕΟΔΥ, ώστε να μην υπάρχει αναμονή αλλά και να μην διανύουν οι επιβάτες μεγάλες αποστάσεις.

Η Fraport έχει ήδη καταθέσει τις προτάσεις της στον ΕΟΔΥ για τα σημεία που μπορούν να διαμορφωθούν οι ειδικοί χώροι αλλά ακόμα οι αποφάσεις εκκρεμούν. «Στο αεροδρόμιο ‘Μακεδονία’ υπάρχουν αρκετές επιλογές. Η τελική απόφαση θα είναι της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας και του ΕΟΔΥ» δηλώνει στη «ΜτΚ» ο διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας της Fraport στην Ελλάδα, Γιάννης Παπάζογλου.

Το πρωτόκολλο για ύποπτο κρούσμα

Μέχρι και σήμερα, υπάρχει πρωτόκολλο που εφαρμόζεται στα αεροδρόμια για τα ύποπτα κρούσματα. Στο πλαίσιο αυτό, υπάρχουν δυο ειδικοί χώροι για κάθε επιβάτη που παρουσιάσει ύποπτα συμπτώματα. «Σε όλα τα αεροδρόμια διαχείρισης Fraport Greece έχουν οριστεί χώροι για την απομόνωση ύποπτου κρούσματος καθώς και για την ενημέρωση συνταξιδιωτών εφόσον αυτό κρίνεται απαραίτητο. Σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ ο ασθενής οδηγείται στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο για την υποδοχή ασθενών με πιθανό μεταδοτικό νόσημα και ενημερώνεται ο ΕΟΔΥ. Όλο το προσωπικό που έρχεται σε επαφή με το πιθανό κρούσμα φοράει κατάλληλα μέσα ατομικής προστασίας σύμφωνα με τα πρότυπα του ΕΟΔΥ» εξηγεί ο κ. Παπάζογλου.

Ωστόσο, μέχρι στιγμής, δεν χρειάστηκε ποτέ να χρησιμοποιηθούν οι ειδικοί χώροι στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», καθώς δεν ήρθαν αντιμέτωποι με κάποιο ύποπτο κρούσμα. «Για τον COVID-19 ακολουθούμε πιστά το σχέδιο δράσης που έχει εκδοθεί από τον ΕΟΔΥ το οποίο και ευθυγραμμίζεται με τα σχέδια αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης που εκπονούνται από την εταιρεία μας κατ’ απαίτηση του διεθνούς και εθνικού κανονιστικού πλαισίου και εγκρίνονται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας» επισημαίνει ο διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας της Fraport στην Ελλάδα, τονίζοντας πως θα εφαρμόσουν όποια νέα μέτρα ανακοινωθούν.

Οι πτήσεις που γίνονται και όσες αναμένονται

Την τελευταία εβδομάδα άρχισε να αυξάνεται σταδιακά η κινητικότητα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», μετά από το lockdown και τις απαγορεύσεις μετακίνησης που υπήρχαν. Ωστόσο, μέχρι και τις 15 Ιουνίου οι πτήσεις θα συνεχίσουν να είναι ελάχιστες. Ενδεικτικό είναι ότι την Δευτέρα 1 Ιουνίου υπήρχαν 23 πτήσεις (αφίξεις – αναχωρήσεις) από δυο μόνο εταιρείες, ενώ την ίδια περίοδο πέρυσι καθημερινά υπήρχαν 150 πτήσεις (αφίξεις – αναχωρήσεις).

Όμως, υπάρχει έντονη αισιοδοξία για την περίοδο μετά τις 15 Ιουνίου, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες δείχνουν να ανταποκρίνονται στο άνοιγμα της τουριστικής αγοράς. Η Volotea έχει ανακοινώσει ήδη νέες πτήσεις από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» προς Μύκονο, Ηράκλειο, Σαντορίνη, ενώ η Wizz Air προγραμματίζει νέες συνδέσεις της Θεσσαλονίκης με την Λάρνακα και το Μιλάνο. Επίσης, η Blue Air ανακοίνωσε την επανέναρξη των τακτικών πτήσεων στη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Λάρνακα – Θεσσαλονίκη.

«Σε συνέχεια των πρόσφατων ανακοινώσεων της Πολιτείας για έναρξη διεθνών πτήσεων στο από και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» δυο εβδομάδες νωρίτερα από τον αρχικό σχεδιασμό; οι αεροπορικές εταιρείες είναι σε μια περίοδο κατά την όποια σχεδιάζουν το πτητικό τους πρόγραμμα. Ήδη οι πρώτες ανακοινώσεις είναι θετικές καθώς οι πλειοψηφία των αεροπορικών εταιρειών φαίνεται να διατηρούν το μεγαλύτερο μέρος του πτητικού τους προγράμματος αλλά και να ανακοινώνουν νέα δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη» δηλώνει ο διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας της Fraport στην Ελλάδα, Γιάννης Παπάζογλου για την ανταπόκριση των αεροπορικών εταιριών.

#Φωτογραφίες: Λευκή Πανούσου

*Δημοσιεύθηκε στη «ΜτΚ» στις 06.07 Ιουνίου 2020

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία