AstraZeneca-Johnson&Johnson: Γερμανοί επιστήμονες ανακάλυψαν τι φταίει για τις θρομβώσεις

Εργαστήριο στη Φρανκφούρτη ανακοίνωσε πως "έσπασε" τον κώδικα - Πώς διορθώνεται

26/05/2021 23:08

Φωτογραφία αρχείου

Δήμητρα Τσαμποδήμου

Την ώρα που και στην Ελλάδα εντείνεται η ανησυχία για τα περιστατικά θρομβώσεων που καταγράφηκαν μετά από εμβολιασμούς με τα σκευάσματα της AstraZeneca και της Johnson&Johnson, με αποτέλεσμα και την έκτακτη συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής, καλά είναι τα νέα που έρχονται από τη Γερμανία.

Σύμφωνα με τους "Financial Times" μια ομάδα ερευνητών στη Φρανκφούρτη που είχε επιφορτιστεί με τη μελέτη της σπάνιας δημιουργίας θρομβώσεων που είχε ως αποτέλεσμα το σκεύασμα της AstraZeneca να αλλάξει πολλές φορές ομάδα προς λήψη και τελικά να προκύψει τεράστιο θέμα εμπιστοσύνης του κοινού, βρήκε τι ακριβώς προκαλεί το πρόβλημα, αλλά και πώς αυτό μπορεί να διορθωθεί, ώστε ο εμβολιασμός να προχωρήσει και ο πλανήτης να τελειώνει με την πανδημία.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ που επικαλείται έκθεση που ήρθε στο φως σήμερα Τετάρτη, οι Γερμανοί ερευνητές με επικεφαλής τον δρ. Rolf Marschalek, καθηγητή στο πανεπιστήμιο Goethe, βρήκαν πως το πρόβλημα έγκειται στα διανύσματα του αδενοϊού τα οποία και τα δύο εμβόλια χρησιμοποιούν για να εισάγουν την ακίδα της πρωτεΐνης του κορονοϊού στο σώμα.

O μηχανισμός εισαγωγής σημαίνει πως τα εμβόλια στέλνουν την πρωτεΐνη στον πυρήνα του κυττάρου και όχι στο υγρό κυτοσόλης που βρίσκεται μέσα στο κύτταρο, όπου ο ιός παράγει κανονικά πρωτεΐνες, ανέφεραν ο δρ. Marschalek και άλλοι επιστήμονες.

Μόλις βρεθούν μέσα στον πυρήνα του κυττάρου, ορισμένα τμήματα της ακίδας της πρωτεΐνης, είτε προσκολλώνται, είτε χωρίζονται δημιουργώντας μεταλλαγμένες εκδόσεις, οι οποίες δεν μπορούν να συνδεθούν με την κυτταρική μεμβράνη όπου πραγματοποιείται σημαντική ανοσοποίηση. Οι κυμαινόμενες μεταλλαγμένες πρωτεΐνες αντ' αυτού εκκρίνονται από κύτταρα στο σώμα, προκαλώντας θρόμβους αίματος σε περίπου έναν στους 100.000 ανθρώπους, σύμφωνα με τη θεωρία του δρ. Marschalek.

Μάλιστα, ο Γερμανός καθηγητής πιστεύει πως υπάρχει εύκολος δρόμος ώστε αυτό να αλλάξει και η διαδικασία να γίνει όπως πρέπει, ενώ όπως δήλωσε στους "Financial Times" ήδη τον έχουν προσεγγίσει οι άνθρωποι της Johnson& Johnson προκειμένου να διορθώσουν το πρόβλημα στο σκεύασμά τους, το οποίο ήδη τρέχουν στα εργαστήρια.

Πάντως, η AstraZeneca δεν έχει ακόμη κάνει κάποια επαφή με τους επιστήμονες αυτούς, ούτε θέλησε να κάνει κάποιο σχόλιο στο έγκριτο μέσο, όμως ο δρ. Marschalek δήλωσε πως «είμαστε εδώ για να τους πούμε πώς να βελτιώσουν το εμβόλιό τους ανά πάσα στιγμή».