ΑΠΟΨΕΙΣ

Ας τελειώνουμε με το διπλοπαρκάρισμα

 28/09/2018 12:14

Όσο κι αν ταξιδεύω ανά την Ελλάδα, δύσκολα μπορώ να βρω πόλη με τόση αναρχία στο παρκάρισμα και την εν γένει κακή οδηγική συμπεριφορά όσο η δικιά μας η Θεσσαλονίκη.

Μας κόντραρε σκληρά η Αθήνα για δεκαετίες, εμείς όμως τους ξεπεράσαμε τους πρωτευουσιάνους και γίναμε σαν παραμορφωμένο είδωλό τους. Αυτοί άρχισαν να συμμορφώνονται, τουλάχιστον σε κάποιες βασικές αρτηρίες, εμείς όμως επαναστάτες από φύση, αντέχουμε. Δεν θέλω ούτε να σκέφτομαι τη σύγκριση με τις περισσότερες επαρχιακές πόλεις. Σοβαρότατος έλεγχος στη στάθμευση στο κέντρο, τα αυτοκίνητα ακινητοποιούνται μόλις δουν πεζό στον δρόμο, ολοένα αυξανόμενη χρήση ποδηλάτου, πιλοτική ηλεκτροκίνηση οχημάτων και ό,τι μπορούν τέλος πάντων να κάνουν οι άνθρωποι εκεί για να ανεβαίνουν σκαλοπάτια στον πολιτισμό.

Βλέπω τώρα τους δρόμους στη Θεσσαλονίκη όπου μπήκαν τα πρώτα πασσαλάκια και αρχίζω να αναρωτιέμαι αν όντως μας χρειάζεται δήμιος για να αλλάξουμε τις κακές συνήθειές μας. Είναι μέτρο επιβολής αναμφίβολα, μπορεί να εγκυμονεί και κινδύνους στην οδήγηση, στριμώχνει αρκετούς επαγγελματίες, η αλήθεια όμως είναι ότι αρχίσαμε να κυκλοφορούμε σαν άνθρωποι στο κέντρο, τη Λεωφόρο Στρατού,  την Μπότσαρη, τη Λαμπράκη, δρόμους που σε ώρα αιχμής θύμιζαν ζούγκλα. Είμαι βέβαιος ότι θα υπάρχουν καλύτερες μέθοδοι να χτυπηθεί το παράνομο παρκάρισμα. Έχουν δίκιο όσοι φωνάζουν για την άναρχη δόμηση, την έλλειψη ελεγχόμενων χώρων στάθμευσης, την ελλιπή αστυνόμευση, μέχρι όμως να δημιουργήσουμε την ιδανική πόλη, είμαι διατεθειμένος να δεχτώ ένα έστω πρόχειρο μέτρο, όπως αυτό με τα πασσαλάκια, που θα μου επιτρέπει να οδηγώ πιο άνετα στην πόλη και αυτό να συμβεί από σήμερα.

Ακούω με προσοχή τους καταστηματάρχες που διαμαρτύρονται γιατί είδαν τον τζίρο να πέφτει τις πρώτες μέρες και δυσκολεύονται στη φορτοεκφόρτωση. Η λύση όμως για να «ζεσταθεί» η αγορά είναι, αλήθεια, να κλείνουν δρόμοι από τους κάθε λογής μεταφορείς και να προκαλείται κομφούζιο; Και για να ψωνίσει ο καταναλωτής, το κίνητρο είναι να αμολήσει όπου βρει το αυτοκίνητο; Οι περισσότερες από τις μεγαλουπόλεις της Ευρώπης ακολούθησαν άλλες τακτικές. Πήραν δύσκολες αποφάσεις στις κεντρικές περιοχές τους, οι πόλεις έγιναν φιλικές στον πολίτη, ο τουρισμός αυξήθηκε και, τελικά, ωφελήθηκαν οι καταστηματάρχες.

Αν σταματήσουν οι παρεμβάσεις στα πασσαλάκια, μάλλον δεν θα έχουμε εντυπωσιακά αποτελέσματα. Η πολιτεία, ο δήμος οφείλουν να δώσουν μακρόπνοες λύσεις, αλλά, ειδικά για το διπλοπαρκάρισμα, ας τελειώνουμε και με το μαστίγιο.