ΠΑΙΔΕΙΑ

ΑΠΘ: Όταν επιστήμη, κοινωνία και εκπαίδευση γίνονται «ένα»

Αυτός είναι ο σκοπός του 15oυ Διεθνούς Συνεδρίου Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών που διοργανώνει το πανεπιστήμιο- Θα διεξαχθεί από τις 15 έως τις19 Ιουλίου 2019 στον πύργο της παιδαγωγικής σχολής του ΑΠΘ

 12/07/2019 15:25

ΑΠΘ: Όταν επιστήμη, κοινωνία και εκπαίδευση γίνονται «ένα»

Πώς η επιστήμη και η κοινωνία μπορούν επιτέλους να συναντηθούν; Πώς η επιστήμη θα ξεπεράσει τον ελιτισμό και τον δογματισμό της και θα επιβεβαιώσει τον ρόλο της ως κοινωνική δραστηριότητα με κοινωνικές επιπτώσεις; Πώς η εκπαίδευση θα καταφέρει να περάσει από τον επιστημονισμό στη συνάντηση φυσικών επιστημών και πολιτισμού;

Σε αυτά τα ερωτήματα θα επιχειρήσει να δώσει απαντήσεις το 15ο Διεθνές Συνέδριο Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών, με θέμα « Γνωρίζοντας ξανά την επιστήμη: Χτίζοντας την εικόνα της επιστήμης στην εκπαίδευση και τα μέσα ενημέρωσης στο ιστορικό και φιλοσοφικό τους υπόβαθρο»το οποίο θα διεξαχθεί από τη Δευτέρα 15 έως και την Παρασκευή 19 Ιουλίου 2019, στον Πύργο της Παιδαγωγικής Σχολής του ΑΠΘ.

Διεθνώς αναγνωρισμένοι καθηγητές και ερευνητές από διαφορετικούς επιστημονικούς κλάδους θα ερευνήσουν τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να αναδομηθεί η εικόνα της επιστήμης, όπως αυτή προβάλλεται στην εκπαίδευση και την κοινωνία, προκειμένου να γεφυρωθεί το χάσμα ανάμεσά τους.

Το Συνέδριο διοργανώνει το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τη Διεθνή Ομάδα Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών (International History, Philosophy, and Science Teaching Group –IHPST).

Το άνοιγμα της επιστήμης στην κοινωνία και η αναπλαισίωση της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών χρειάζεται να υποστηριχθεί από νέες θεωρήσεις για τις ανάγκες, τις επιδιώξεις και τις προσδοκίες της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών και νέες σύγχρονες προτάσεις για τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την εφαρμογή διδακτικών στρατηγικών, τρισδιάστατου, οπτικοακουστικού, ψηφιακού και διαδικτυακού διδακτικού υλικού, καθώς και δραστηριοτήτων για μέσα και έξω από την τάξη, με στόχο τον γραμματισμό στις φυσικές επιστήμες, τη δημόσια κατανόηση των φυσικών επιστημών και την εκπαίδευση του πολίτη.

Το Συνέδριο στοχεύει στο να συμβάλει με προτάσεις όχι μόνο σε θεωρητικό επίπεδο, αλλά και με την παρουσίαση σύγχρονων ερευνών για τον σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση σύγχρονων, δημιουργικών και πολυτροπικών περιβαλλόντων μάθησης, ενημερωμένων από την έρευνα στη διδακτική των φυσικών επιστημών, στην ιστορία και τη φιλοσοφία των φυσικών επιστημών.

Οι εργασίες του Συνεδρίου θα διεξαχθούν στην αγγλική γλώσσα και είναι ανοιχτές για το κοινό. Στους συμμετέχοντες θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης.

Αναλυτικές πληροφορίες για το συνέδριο παρέχονται στον σύνδεσμο: http://ihpst2019.eled.auth.gr

Πώς η επιστήμη και η κοινωνία μπορούν επιτέλους να συναντηθούν; Πώς η επιστήμη θα ξεπεράσει τον ελιτισμό και τον δογματισμό της και θα επιβεβαιώσει τον ρόλο της ως κοινωνική δραστηριότητα με κοινωνικές επιπτώσεις; Πώς η εκπαίδευση θα καταφέρει να περάσει από τον επιστημονισμό στη συνάντηση φυσικών επιστημών και πολιτισμού;

Σε αυτά τα ερωτήματα θα επιχειρήσει να δώσει απαντήσεις το 15ο Διεθνές Συνέδριο Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών, με θέμα « Γνωρίζοντας ξανά την επιστήμη: Χτίζοντας την εικόνα της επιστήμης στην εκπαίδευση και τα μέσα ενημέρωσης στο ιστορικό και φιλοσοφικό τους υπόβαθρο»το οποίο θα διεξαχθεί από τη Δευτέρα 15 έως και την Παρασκευή 19 Ιουλίου 2019, στον Πύργο της Παιδαγωγικής Σχολής του ΑΠΘ.

Διεθνώς αναγνωρισμένοι καθηγητές και ερευνητές από διαφορετικούς επιστημονικούς κλάδους θα ερευνήσουν τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να αναδομηθεί η εικόνα της επιστήμης, όπως αυτή προβάλλεται στην εκπαίδευση και την κοινωνία, προκειμένου να γεφυρωθεί το χάσμα ανάμεσά τους.

Το Συνέδριο διοργανώνει το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τη Διεθνή Ομάδα Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών (International History, Philosophy, and Science Teaching Group –IHPST).

Το άνοιγμα της επιστήμης στην κοινωνία και η αναπλαισίωση της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών χρειάζεται να υποστηριχθεί από νέες θεωρήσεις για τις ανάγκες, τις επιδιώξεις και τις προσδοκίες της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών και νέες σύγχρονες προτάσεις για τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την εφαρμογή διδακτικών στρατηγικών, τρισδιάστατου, οπτικοακουστικού, ψηφιακού και διαδικτυακού διδακτικού υλικού, καθώς και δραστηριοτήτων για μέσα και έξω από την τάξη, με στόχο τον γραμματισμό στις φυσικές επιστήμες, τη δημόσια κατανόηση των φυσικών επιστημών και την εκπαίδευση του πολίτη.

Το Συνέδριο στοχεύει στο να συμβάλει με προτάσεις όχι μόνο σε θεωρητικό επίπεδο, αλλά και με την παρουσίαση σύγχρονων ερευνών για τον σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση σύγχρονων, δημιουργικών και πολυτροπικών περιβαλλόντων μάθησης, ενημερωμένων από την έρευνα στη διδακτική των φυσικών επιστημών, στην ιστορία και τη φιλοσοφία των φυσικών επιστημών.

Οι εργασίες του Συνεδρίου θα διεξαχθούν στην αγγλική γλώσσα και είναι ανοιχτές για το κοινό. Στους συμμετέχοντες θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης.

Αναλυτικές πληροφορίες για το συνέδριο παρέχονται στον σύνδεσμο: http://ihpst2019.eled.auth.gr

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία