ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Αποζημίωση πάνω από 80 εκατ. ευρώ ζητά ο ΟΑΣΘ από τον «Ηρακλή»

Θα συνεχίσει την εκκαθάριση και την επόμενη ημέρα των εκλογών δήλωσε ο Στέλιος Παππάς, ο οποίος υποστήριξε ότι οι αποθήκες του Οργανισμού είναι... τίγκα στα ανταλλακτικά

 03/07/2019 15:19

Αποζημίωση πάνω από 80 εκατ. ευρώ ζητά ο ΟΑΣΘ από τον «Ηρακλή»

Θεολόγος Ηλιού

Αγωγή και ασφαλιστικά μέτρα κατέθεσε η διοίκηση του ΟΑΣΘ στο Τριμελές Εφετείο Αθηνών κατά του Προμηθευτικού Συνεταιρισμού Αυτοκινήτων Θεσσαλονίκης «Ηρακλής». Σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς ανέφερε τις χρηματικές αποζημιώσεις που ζητά ο οργανισμός και τα ευρήματα της διοίκησης στο πλαίσιο της εκκαθάρισης. Όπως ανέφερε η διοίκηση του Οργανισμού έχει ήδη προσφύγει στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις υπέρογκες κρατικές ενισχύσεις που λάμβανε ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ τα προηγούμενα χρόνια

Αρχικά, ο ΟΑΣΘ έκανε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων με την οποία ζητείται να εκδοθεί απόφαση για τη συντηρητική κατάσχεση κάθε κινητής και ακίνητης περιουσίας του συνεταιρισμού «Ηρακλής». Συγκεκριμένα ο ΟΑΣΘ αιτείται να γίνει δέκτη η αίτηση και να εκδοθεί απόφαση με την οποία να διαταχθεί συντηρητική κατάσχεση της ακίνητης και κινητής περιουσίας του συνεταιρισμού «Ηρακλής» έως το ποσό των 76.307.818,56 ευρώ. Επίσης, ο ΟΑΣΘ ζητά από το δικαστήριο να απαγορευθεί κάθε μεταβολή κινητής και ακίνητης περιουσίας του συνεταιρισμού «Ηρακλής» μέχρι την έκδοση απόφασης από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επί της καταγγελίας του ΟΑΣΘ, όπως επίσης ζητά να υποχρεωθεί ο συνεταιρισμός να προσκομίσει έγγραφο από το οποίο να προκύπτουν οι μέτοχοί του και το ποσοστό συμμετοχής τους στο μετοχικό κεφάλαιο. Σύμφωνα με τον Στέλιο Παππά οι χρηματικές αποζημιώσεις που ζητούν, προκύπτουν υπολογίζοντας τις εισφορές του συνεταιρισμού από τη δημόσια χρηματοδότηση. Όπως ανέφερε ο ίδιος, περίπου το 80% αφορά τις εισφορές του συνεταιρισμού από τη δημόσια χρηματοδότηση που λάμβανε ο ΟΑΣΘ από το 2010 έως το 2016, την ίδια στιγμή που το εύλογο κέρδος των εν λόγω εισφορών ανερχόταν στο υπόλοιπο 20%.

Επίσης, η διοίκηση του ΟΑΣΘ, καταγγέλλει ότι «κατά τη διάρκεια της διαδικασίας της έρευνας πρόκυψε πως το κεντρικό κτίριο και τα αμαξοστάσια που εμφανίζονται ως ιδιοκτησία του συνεταιρισμού «Ηρακλής» ενοικιάζονταν στον ΟΑΣΘ με χρηματικό ποσό που υπερβαίνει το 100% του εύλογου τιμήματος. Για αυτό το λόγο η διοίκηση του Οργανισμού κατέθεσε αγωγή με την οποία ζητά ο συνεταιρισμός να καταδικαστεί και να καταβάλει το ποσό των 10.802.401,97 ευρώ ως αποζημίωση για αδικοπραξία, ζητά 50.000 ευρώ ως χρηματική ικανοποίηση για ηθική βλάβη και ζητά από το δικαστήριο να αναγνωριστεί ότι ο ΟΑΣΘ «ουδέν οφείλει» στο συνεταιρισμό από μη καταβληθέντα μισθώματα μέχρι και σήμερα.

Τέλος, ο ΟΑΣΘ για την ίδια υπόθεση κατέθεσε και αίτηση ασφαλιστικών μέτρων με την οποία ζητά να γίνει δεκτή η αίτηση και να εκδοθεί απόφαση με την οποία να διαταχθεί συντηρητική κατάσχεση της κινητής και ακίνητης περιουσίας του συνεταιρισμού «Ηρακλής» έως το ποσό των 10.802.401,97 ευρώ και να απαγορευτεί κάθε μεταβολή κινητής και ακίνητης περιουσίας μέχρι την έκδοση τελεσίδικης απόφασης για την υπόθεση αυτή.

Σ. Παππάς: Συνεχίζεται η εκκαθάριση – «Είναι πολλά τα λεφτά, Άρη»

Στα τελικά στάδια είναι η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ, σύμφωνα με τον Στέλιο Παππά. «Μέχρι τον Νοέμβριο πρέπει να έχει γίνει η αποτίμηση από την εταιρεία που ανέλαβε τη διαδικασία, ύστερα από διεθνή διαγωνισμό. Τα πορίσματα θα τεθούν στο εφετείο» δήλωσε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, ο οποίος σε ερώτηση αν θα είναι από την επόμενη ημέρα των εκλογών στη θέση του, απάντησε: «Η εκκαθάριση είναι ανεξάρτητη από τα φυσικά πρόσωπα. Ποιος μπορεί να καθηλώσει τον εκκαθαριστή;». Ο κ. Παππάς τόνισε πως ο εκκαθαριστής πρέπει να είναι στη θέση για πάνω από έξι χρόνια.

«Είναι πολλά τα λεφτά» με αυτήν την ατάκα του Σπύρου Καλογήρου από ταινία του παλιού ελληνικού κινηματογράφου σχολίασε την κατάσταση που αντιμετωπίζουν κατά την διαδικασία εκκαθάρισης αλλά και με «εμπόδια» που φέρνουν καθυστερήσεις. «Όλα είναι συμφέροντα και ο καθένας προσπαθεί να πετύχει το καλύτερο αποτέλεσμα για, αυτό έχουμε καθυστερήσεις» είπε αναφέροντας ως ένα παράδειγμα την προσφυγή των πρώην μετόχων στο ΣτΕ. «Τα συμφέροντα είναι πολύ μεγάλα . Το έργο εμείς το βγάλαμε με προϋπολογισμό 100 εκατομμύρια ευρώ και οι άλλοι το έβγαζαν με προϋπολογισμό πάνω από 185 εκατ.» συμπλήρωσε.

«Τίγκα σε ανταλλακτικά οι αποθήκες του ΟΑΣΘ»

Τα δημοσιεύματα για τις αγορές ανταλλακτικών του ΟΑΣΘ από ηλεκτρονικές ιστοσελίδες σχολίασε ο Στέλιος Παππάς, λέγοντας πως δεν ισχύουν, υποστηρίζοντας ότι «είναι τίγκα σε ανταλλακτικά οι αποθήκες του ΟΑΣΘ». Η χρηματική αξία των ανταλλακτικών που υπάρχουν στη διάθεση του ΟΑΣΘ, ανέρχεται σε 4 εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, σήμερα κυκλοφορούν 320 λεωφορεία στους δρόμους, ενώ όσον αναφορά το διαγωνισμό για την αγορά νέων λεωφορείων ανέφερε ότι προωθούνται από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών. Για τον ΑΣΥΘ, που αναμένεται να διαδεχθεί τον ΟΑΣΘ, δήλωσε πως είναι προγραμματισμένο να γίνει έως τις 3 Δεκεμβρίου 2019 και ότι πρέπει να το προχωρήσει και η επόμενη κυβέρνηση.

Αγωγή και ασφαλιστικά μέτρα κατέθεσε η διοίκηση του ΟΑΣΘ στο Τριμελές Εφετείο Αθηνών κατά του Προμηθευτικού Συνεταιρισμού Αυτοκινήτων Θεσσαλονίκης «Ηρακλής». Σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς ανέφερε τις χρηματικές αποζημιώσεις που ζητά ο οργανισμός και τα ευρήματα της διοίκησης στο πλαίσιο της εκκαθάρισης. Όπως ανέφερε η διοίκηση του Οργανισμού έχει ήδη προσφύγει στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις υπέρογκες κρατικές ενισχύσεις που λάμβανε ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ τα προηγούμενα χρόνια

Αρχικά, ο ΟΑΣΘ έκανε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων με την οποία ζητείται να εκδοθεί απόφαση για τη συντηρητική κατάσχεση κάθε κινητής και ακίνητης περιουσίας του συνεταιρισμού «Ηρακλής». Συγκεκριμένα ο ΟΑΣΘ αιτείται να γίνει δέκτη η αίτηση και να εκδοθεί απόφαση με την οποία να διαταχθεί συντηρητική κατάσχεση της ακίνητης και κινητής περιουσίας του συνεταιρισμού «Ηρακλής» έως το ποσό των 76.307.818,56 ευρώ. Επίσης, ο ΟΑΣΘ ζητά από το δικαστήριο να απαγορευθεί κάθε μεταβολή κινητής και ακίνητης περιουσίας του συνεταιρισμού «Ηρακλής» μέχρι την έκδοση απόφασης από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επί της καταγγελίας του ΟΑΣΘ, όπως επίσης ζητά να υποχρεωθεί ο συνεταιρισμός να προσκομίσει έγγραφο από το οποίο να προκύπτουν οι μέτοχοί του και το ποσοστό συμμετοχής τους στο μετοχικό κεφάλαιο. Σύμφωνα με τον Στέλιο Παππά οι χρηματικές αποζημιώσεις που ζητούν, προκύπτουν υπολογίζοντας τις εισφορές του συνεταιρισμού από τη δημόσια χρηματοδότηση. Όπως ανέφερε ο ίδιος, περίπου το 80% αφορά τις εισφορές του συνεταιρισμού από τη δημόσια χρηματοδότηση που λάμβανε ο ΟΑΣΘ από το 2010 έως το 2016, την ίδια στιγμή που το εύλογο κέρδος των εν λόγω εισφορών ανερχόταν στο υπόλοιπο 20%.

Επίσης, η διοίκηση του ΟΑΣΘ, καταγγέλλει ότι «κατά τη διάρκεια της διαδικασίας της έρευνας πρόκυψε πως το κεντρικό κτίριο και τα αμαξοστάσια που εμφανίζονται ως ιδιοκτησία του συνεταιρισμού «Ηρακλής» ενοικιάζονταν στον ΟΑΣΘ με χρηματικό ποσό που υπερβαίνει το 100% του εύλογου τιμήματος. Για αυτό το λόγο η διοίκηση του Οργανισμού κατέθεσε αγωγή με την οποία ζητά ο συνεταιρισμός να καταδικαστεί και να καταβάλει το ποσό των 10.802.401,97 ευρώ ως αποζημίωση για αδικοπραξία, ζητά 50.000 ευρώ ως χρηματική ικανοποίηση για ηθική βλάβη και ζητά από το δικαστήριο να αναγνωριστεί ότι ο ΟΑΣΘ «ουδέν οφείλει» στο συνεταιρισμό από μη καταβληθέντα μισθώματα μέχρι και σήμερα.

Τέλος, ο ΟΑΣΘ για την ίδια υπόθεση κατέθεσε και αίτηση ασφαλιστικών μέτρων με την οποία ζητά να γίνει δεκτή η αίτηση και να εκδοθεί απόφαση με την οποία να διαταχθεί συντηρητική κατάσχεση της κινητής και ακίνητης περιουσίας του συνεταιρισμού «Ηρακλής» έως το ποσό των 10.802.401,97 ευρώ και να απαγορευτεί κάθε μεταβολή κινητής και ακίνητης περιουσίας μέχρι την έκδοση τελεσίδικης απόφασης για την υπόθεση αυτή.

Σ. Παππάς: Συνεχίζεται η εκκαθάριση – «Είναι πολλά τα λεφτά, Άρη»

Στα τελικά στάδια είναι η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ, σύμφωνα με τον Στέλιο Παππά. «Μέχρι τον Νοέμβριο πρέπει να έχει γίνει η αποτίμηση από την εταιρεία που ανέλαβε τη διαδικασία, ύστερα από διεθνή διαγωνισμό. Τα πορίσματα θα τεθούν στο εφετείο» δήλωσε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, ο οποίος σε ερώτηση αν θα είναι από την επόμενη ημέρα των εκλογών στη θέση του, απάντησε: «Η εκκαθάριση είναι ανεξάρτητη από τα φυσικά πρόσωπα. Ποιος μπορεί να καθηλώσει τον εκκαθαριστή;». Ο κ. Παππάς τόνισε πως ο εκκαθαριστής πρέπει να είναι στη θέση για πάνω από έξι χρόνια.

«Είναι πολλά τα λεφτά» με αυτήν την ατάκα του Σπύρου Καλογήρου από ταινία του παλιού ελληνικού κινηματογράφου σχολίασε την κατάσταση που αντιμετωπίζουν κατά την διαδικασία εκκαθάρισης αλλά και με «εμπόδια» που φέρνουν καθυστερήσεις. «Όλα είναι συμφέροντα και ο καθένας προσπαθεί να πετύχει το καλύτερο αποτέλεσμα για, αυτό έχουμε καθυστερήσεις» είπε αναφέροντας ως ένα παράδειγμα την προσφυγή των πρώην μετόχων στο ΣτΕ. «Τα συμφέροντα είναι πολύ μεγάλα . Το έργο εμείς το βγάλαμε με προϋπολογισμό 100 εκατομμύρια ευρώ και οι άλλοι το έβγαζαν με προϋπολογισμό πάνω από 185 εκατ.» συμπλήρωσε.

«Τίγκα σε ανταλλακτικά οι αποθήκες του ΟΑΣΘ»

Τα δημοσιεύματα για τις αγορές ανταλλακτικών του ΟΑΣΘ από ηλεκτρονικές ιστοσελίδες σχολίασε ο Στέλιος Παππάς, λέγοντας πως δεν ισχύουν, υποστηρίζοντας ότι «είναι τίγκα σε ανταλλακτικά οι αποθήκες του ΟΑΣΘ». Η χρηματική αξία των ανταλλακτικών που υπάρχουν στη διάθεση του ΟΑΣΘ, ανέρχεται σε 4 εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, σήμερα κυκλοφορούν 320 λεωφορεία στους δρόμους, ενώ όσον αναφορά το διαγωνισμό για την αγορά νέων λεωφορείων ανέφερε ότι προωθούνται από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών. Για τον ΑΣΥΘ, που αναμένεται να διαδεχθεί τον ΟΑΣΘ, δήλωσε πως είναι προγραμματισμένο να γίνει έως τις 3 Δεκεμβρίου 2019 και ότι πρέπει να το προχωρήσει και η επόμενη κυβέρνηση.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία