ΔΙΕΘΝΗ

Απίστευτο και όμως αληθινό: Το πρώτο σούπερ γιοτ που πετάει - Πόσο κοστίζει και πώς θα κινείται (και) στον αέρα (φωτ.)

Το πιο σύγχρονο και πολυτελές σκάφος αναψυχής περιμένει... ζάπλουτο ιδιοκτήτη

 01/02/2023 15:37

Απίστευτο και όμως αληθινό: Το πρώτο σούπερ γιοτ που πετάει - Πόσο κοστίζει και πώς θα κινείται (και) στον αέρα (φωτ.)

Δήμητρα Τσαμποδήμου

Από τα αιωρούμενα «διαμάντια» μέχρι τα ηφαίστεια που... βρυχώνται, μία σειρά από εκλεκτικές και καινοτόμες ιδέες για σούπερ γιοτ αναδύεται τους τελευταίους μήνες και αυτή η τελευταία εφεύρεση από το Lazzarini Design Studio, που παρουσιάζει το CNN, δεν αποτελεί εξαίρεση. 

Τροφοδοτούμενο από ένα σύστημα υδροπτέρυγων, το σκάφος μήκους 74 μέτρων, γνωστό ως Plectrum, μπορεί να σηκωθεί πάνω από την επιφάνεια του νερού και φαινομενικά να «πετά» με υψηλές ταχύτητες. 

Σύμφωνα με την ομάδα του ιταλικού στούντιο, ο σχεδιασμός εμπνεύστηκε σε μεγάλο βαθμό από τα μονόσκαφα που χρησιμοποιήθηκαν στο America's Cup, έναν από τους παλαιότερους διεθνείς διαγωνισμούς ιστιοπλοϊκών γιοτ. 

superyacht1.jpg

Αλλά αντί να σπρώχνεται από τον άνεμο σαν ιστιοπλοϊκό γιοτ, αυτό το τεράστιο γυαλιστερό πορτοκαλί σκάφος θα λειτουργεί με τρεις υδρογόνους κινητήρες με την ικανότητα να φτάνει τους 5.000 ίππους ο καθένας. Ενώ η τεχνολογία foiling χρονολογείται πολλά χρόνια πριν, η δημοτικότητά της έχει αυξηθεί πρόσφατα, ιδιαίτερα λόγω του Κυπέλλου Αμερικής. 

Ωστόσο, η κατασκευή ενός υδροπτέρυγου αυτού του μεγέθους θα ήταν αναμφίβολα ένα εξαιρετικά σημαντικό επίτευγμα. Αν και το σχέδιο είναι απλώς μια ιδέα, οι σχεδιαστές λένε ότι θα μπορούσε να κατασκευαστεί μέσα σε δύο χρόνια με κόστος περίπου 87 εκατομμυρίων δολαρίων (80 εκατομμύρια ευρώ) εάν βρεθεί αγοραστής. 

Το τεράστιο σκάφος θα είναι εξοπλισμένο με ελικοδρόμιο και beach club με πισίνα. «Μας αρέσει να θυμόμαστε ότι το 1964, η ναυπηγική βιομηχανία ήταν ήδη ικανή για παρόμοια κατασκευή σκαφών», αναφέρουν οι σχεδιαστές σε δήλωση. 

superyacht2.jpg

Το σύστημα μπορεί προφανώς να ρυθμιστεί ανάλογα με τις "ανάγκες πλεύσης" εκείνη τη στιγμή, επεκτείνοντας από πλάτος 15 μέτρων όταν το γιοτ είναι αγκυροβολημένο/αγκυροβολημένο και το φύλλο είναι κλειστό έως και 20 μέτρα δοκού όταν είναι ανοιχτό ενώ το γιοτ είναι που πλέει με μεγάλη ταχύτητα.

Αυτή η «διαφορετική διαμόρφωση σούπερ γιοτ» θα επιτρέψει «πολύ ταχύτερα ταξίδια στη θάλασσα από τα συμβατικά πλοία παρόμοιου μεγέθους», προσθέτει η ομάδα Lazzarini. Κατασκευασμένο από ένα μείγμα ξηρών σύνθετων υλικών από ανθρακονήματα, το ελαφρύ σούπερ γιοτ έχει «σχεδιαστεί να είναι το ταχύτερο του είδους του» και θα έχει τη δυνατότητα να φτάσει σε τελική ταχύτητα 75 κόμβων. 

Όσον αφορά τις ανέσεις, το γιοτ θα είναι εξοπλισμένο με έξι καμπίνες επισκεπτών, μια σουίτα πλοιοκτήτη, ένα ελικοδρόμιο και ένα beach club με πισίνα στα τέσσερα επίπεδα. Το Plectrum είναι το πιο πρόσφατο σε έναν αριθμό ριζοσπαστικών σχεδίων superyacht από τη Lazzarini. 

Πέρυσι, το στούντιο αποκάλυψε το Sovrano, ένα γιγαντιαίο superyacht μήκους 169 μέτρων με δύο ελικοδρόμια και ένα ανασυρόμενο κατάστρωμα. Εν τω μεταξύ, το ισπανικό στούντιο Rodriguez Design αποκάλυψε πρόσφατα το Catalina, μια εντυπωσιακή ιδέα για superyacht πέντε καταστρωμάτων με ένα τεράστιο υδρομασάζ υπερχείλισης.

Από τα αιωρούμενα «διαμάντια» μέχρι τα ηφαίστεια που... βρυχώνται, μία σειρά από εκλεκτικές και καινοτόμες ιδέες για σούπερ γιοτ αναδύεται τους τελευταίους μήνες και αυτή η τελευταία εφεύρεση από το Lazzarini Design Studio, που παρουσιάζει το CNN, δεν αποτελεί εξαίρεση. 

Τροφοδοτούμενο από ένα σύστημα υδροπτέρυγων, το σκάφος μήκους 74 μέτρων, γνωστό ως Plectrum, μπορεί να σηκωθεί πάνω από την επιφάνεια του νερού και φαινομενικά να «πετά» με υψηλές ταχύτητες. 

Σύμφωνα με την ομάδα του ιταλικού στούντιο, ο σχεδιασμός εμπνεύστηκε σε μεγάλο βαθμό από τα μονόσκαφα που χρησιμοποιήθηκαν στο America's Cup, έναν από τους παλαιότερους διεθνείς διαγωνισμούς ιστιοπλοϊκών γιοτ. 

superyacht1.jpg

Αλλά αντί να σπρώχνεται από τον άνεμο σαν ιστιοπλοϊκό γιοτ, αυτό το τεράστιο γυαλιστερό πορτοκαλί σκάφος θα λειτουργεί με τρεις υδρογόνους κινητήρες με την ικανότητα να φτάνει τους 5.000 ίππους ο καθένας. Ενώ η τεχνολογία foiling χρονολογείται πολλά χρόνια πριν, η δημοτικότητά της έχει αυξηθεί πρόσφατα, ιδιαίτερα λόγω του Κυπέλλου Αμερικής. 

Ωστόσο, η κατασκευή ενός υδροπτέρυγου αυτού του μεγέθους θα ήταν αναμφίβολα ένα εξαιρετικά σημαντικό επίτευγμα. Αν και το σχέδιο είναι απλώς μια ιδέα, οι σχεδιαστές λένε ότι θα μπορούσε να κατασκευαστεί μέσα σε δύο χρόνια με κόστος περίπου 87 εκατομμυρίων δολαρίων (80 εκατομμύρια ευρώ) εάν βρεθεί αγοραστής. 

Το τεράστιο σκάφος θα είναι εξοπλισμένο με ελικοδρόμιο και beach club με πισίνα. «Μας αρέσει να θυμόμαστε ότι το 1964, η ναυπηγική βιομηχανία ήταν ήδη ικανή για παρόμοια κατασκευή σκαφών», αναφέρουν οι σχεδιαστές σε δήλωση. 

superyacht2.jpg

Το σύστημα μπορεί προφανώς να ρυθμιστεί ανάλογα με τις "ανάγκες πλεύσης" εκείνη τη στιγμή, επεκτείνοντας από πλάτος 15 μέτρων όταν το γιοτ είναι αγκυροβολημένο/αγκυροβολημένο και το φύλλο είναι κλειστό έως και 20 μέτρα δοκού όταν είναι ανοιχτό ενώ το γιοτ είναι που πλέει με μεγάλη ταχύτητα.

Αυτή η «διαφορετική διαμόρφωση σούπερ γιοτ» θα επιτρέψει «πολύ ταχύτερα ταξίδια στη θάλασσα από τα συμβατικά πλοία παρόμοιου μεγέθους», προσθέτει η ομάδα Lazzarini. Κατασκευασμένο από ένα μείγμα ξηρών σύνθετων υλικών από ανθρακονήματα, το ελαφρύ σούπερ γιοτ έχει «σχεδιαστεί να είναι το ταχύτερο του είδους του» και θα έχει τη δυνατότητα να φτάσει σε τελική ταχύτητα 75 κόμβων. 

Όσον αφορά τις ανέσεις, το γιοτ θα είναι εξοπλισμένο με έξι καμπίνες επισκεπτών, μια σουίτα πλοιοκτήτη, ένα ελικοδρόμιο και ένα beach club με πισίνα στα τέσσερα επίπεδα. Το Plectrum είναι το πιο πρόσφατο σε έναν αριθμό ριζοσπαστικών σχεδίων superyacht από τη Lazzarini. 

Πέρυσι, το στούντιο αποκάλυψε το Sovrano, ένα γιγαντιαίο superyacht μήκους 169 μέτρων με δύο ελικοδρόμια και ένα ανασυρόμενο κατάστρωμα. Εν τω μεταξύ, το ισπανικό στούντιο Rodriguez Design αποκάλυψε πρόσφατα το Catalina, μια εντυπωσιακή ιδέα για superyacht πέντε καταστρωμάτων με ένα τεράστιο υδρομασάζ υπερχείλισης.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία