ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Απ. Τζιτζικώστας στο "Σχέδιο Θεσσαλονίκης": Η ΠΚΜ έχει και υλοποιεί συγκεκριμένο σχέδιο

Η ομιλία του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας στην ημερίδα της εφημερίδας "Μακεδονία" και του makthes.gr για το μέλλον της πόλης

 21/10/2019 13:05

Απ. Τζιτζικώστας στο "Σχέδιο Θεσσαλονίκης": Η ΠΚΜ έχει και υλοποιεί συγκεκριμένο σχέδιο

Φανή Σοβιτσλή

Στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και σε ένα ρεαλιστικό σχέδιο που πρέπει να προχωρήσει για να δημιουργηθεί και δυναμική και βιώσιμη ανάπτυξη, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας , μιλώντας στις εργασίες της Ημερίδας «Σχέδιο Θεσσαλονίκης» που οργάνωσε η εφημερίδα Μακεδονία.

Επισήμανε μάλιστα την ανάγκη να μιλήσουν οι φορείς της πόλης ρεαλιστικά και τολμηρά για το σχεδιασμό τους για τη Θεσσαλονίκη, αφήνοντας πίσω τους τα θεωρητικά και… αφηρημένα αφηγήματα. «Βρήκα εξαιρετικά εύστοχο τον τίτλο της ημερίδας , γιατί, ως διοίκηση της ΠΚΜ και προσωπικά από τα μεγάλα γενικόλογα οράματα, προτιμώ να επενδύω σε συγκεκριμένα σχέδια και δράσεις» είπε χαρακτηριστικά.

Ο περιφερειάρχης έκανε μια σύντομη αναδρομή στα σχέδια και τα οράματα που… άκουγε η πόλη, η οποία όπως είπε, όσο μεγαλύτερα ήταν, τόσο μεγάλωνε το αναπτυξιακό έλλειμα και η κρίση ταυτότητας της.

«Η κρίση δεν άρχισε πριν από λίγα χρόνια, αλλά από τα τέλη της δεκαετίας του ΄90 όταν οι επιχειρήσεις άρχισαν να μεταναστεύουν βορειότερα, όταν χάθηκε η ισορροπία στο εμπόριο με εκτόξευση των εισαγωγών κα ραγδαία μείωση των εξαγωγών. Μια υποχώρηση που οδήγησε στη εσωστρέφεια που γέννησε φοβικά σύνδρομα» επισήμανε ο κ. Τζιτζικώστας.

Ευτυχώς σήμερα, τόνισε χαρακτηριστικά η πόλη και η Κεντρική Μακεδονία, κοιτάνε μπροστά και ξέρουν τι πρέπει να κάνουν και τι να αποφύγουν, αξιοποιώντας τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα με ένα συγκεκριμένο σχέδιο.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα

1)Η πραγματικά στρατηγική θέση και η εγγύτητα στις οικονομίες της Μεσογείου, των Βαλκανίων και της Ν.Α Ευρώπης

Το εμπόριο, η επιχειρηματικότητα, οι εξαγωγές, η εφοδιαστική αλυσίδα, το δίκτυο υποδομών, η ενεργειακή διαφοροποίηση, ανοίγουν αληθινά τεράστιες δυνατότητες και ευκαιρίες.

Αξιοποιούμε 130 εκατ. ευρώ για τα επενδυτικά σχέδια των τοπικών επιχειρήσεων για να γίνουν πιο ανταγωνιστικές και να δημιουργήσουν πολλές νέες και καλές θέσεις εργασίας.

Προβάλλουμε σε περισσότερες από 70 διεθνείς εκθέσεις τα τοπικά μας προϊόντα. Άλλωστε είμαστε η πρώτη περιφέρεια στη χώρα σε εξαγωγές τροφίμων και αγροτικών προϊόντων.

Παραδώσαμε το μεγαλύτερο έργο υποδομής, τον κόμβο Κ16 στη δυτική είσοδο της πόλης και εξασφαλίσαμε 7 εκατ. ευρώ για τα σύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Χρηματοδοτούμε τη σύνδεση των μεγάλων πόλεων της ΠΚΜ, όπως και των περιαστικών δήμων με το δίκτυο φυσικού αερίου. Συνολικά 1000 μικρά και μεσαία .έργα είτε ολοκληρώθηκαν, είτε υλοποιούνται σήμερα στην ΠΚΜ

2.) Η καινοτομία, οι νέες τεχνολογίες, η έρευνα, η νεοφυής επιχειρηματικότητα, ο τουρισμός, ο πολιτισμός η εξωστρέφεια, δημιουργούν μεγάλες προκλήσεις και ευκαιρίες.

Τα ακαδημαϊκά και τεχνολογικά ιδρύματα, τα κολλέγια τα ερευνητικά κέντρα και οι 150.000 φοιτητές δημιουργούν τα ανθρώπινο κεφάλαιο. Όλα αυτά είναι η βάση για να δουλέψουμε μεθοδικά και συντονισμένα για να δημιουργήσουμε τη Silicon Valley της Ν.Α Ευρώπης.

Ο στόχος μας είναι η καινοτομία να αναπτυχθεί αποτελώντας τον τρίτο βασικό πόλο της οικονομίας μαζί με τον τουρισμό και τον πρωτογενή τομέα.

Για αυτό χρηματοδοτούμε τα επενδυτικά σχέδια 152 επιχειρήσεων στον κλάδο του τουρισμού.

Για αυτό συνδέσαμε τον τουρισμό με τον αγροδιατροφικό τομέα δημιουργώντας το νέο ισχυρό brand name «Μακεδονική Κουζίνα».

Είμαστε πρώτοι σε όλη την Ελλάδα σε αφίξεις τουρισμού και στόχος μας είναι να καθιερωθεί η δωδεκάμηνη τουριστική περίοδος.

Παράλληλα επενδύουμε και στον πολιτισμό και σε μια αναπτυσσόμενη βιομηχανία, αυτή του κινηματογράφου.

3) Το τρίτο συγκριτικό πλεονέκτημα είναι η ίδια η πόλη, οι γειτονιές της και άνθρωποι της.

Έργα και δράσεις που αλλάζουν την καθημερινότητα

Για αυτό το λόγο, σημείωσε ο κ. Τζιτζικώστας, η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στο πλαίσιο της Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης, ενέταξε 19 μεγάλα έργα και συνολικά 32 δράσεις σε 8 δήμους της Μητροπολιτκής Ενότητας Θεσσαλονίκης.

Ταυτόχρονα, βάζει τις βάσεις μαζί εμ άλλους φορείς για να αρχίσει το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για την αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου Θεσσαλονίκης, δημιουργώντας μια συνεχόμενη παράκτια ζώνη που θα διατρέχει ολόκληρη τη Θεσσαλονίκη, από το Καλοχώρι ως το Αγγελοχώρι.

Επίσης, στο δυτικό μέτωπο:

* σε έκταση 6.000 στρεμμάτων προχωρά η εξυγίανση και αποκατάσταση του φυσικού τοπίου από τη ρύπανση

*Η ΠΚΜ χρηματοδοτεί την ανάπλαση του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά

*Εξασφαλίζουμε πόρους για την ανάπλαση των εκθεσιακών εγκαταστάσεων της ΔΕΘ

«Η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, θεωρώ ότι προσπαθεί να είναι πάντα, είτε μέρος της λύσης ενός προβλήματος, είτε εκφραστής ενός συλλογικού σχεδίου για τον τόπο μας» υπογράμμισε ο περιφερειάρχης κ. Τζιτζικώστας.

Στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και σε ένα ρεαλιστικό σχέδιο που πρέπει να προχωρήσει για να δημιουργηθεί και δυναμική και βιώσιμη ανάπτυξη, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας , μιλώντας στις εργασίες της Ημερίδας «Σχέδιο Θεσσαλονίκης» που οργάνωσε η εφημερίδα Μακεδονία.

Επισήμανε μάλιστα την ανάγκη να μιλήσουν οι φορείς της πόλης ρεαλιστικά και τολμηρά για το σχεδιασμό τους για τη Θεσσαλονίκη, αφήνοντας πίσω τους τα θεωρητικά και… αφηρημένα αφηγήματα. «Βρήκα εξαιρετικά εύστοχο τον τίτλο της ημερίδας , γιατί, ως διοίκηση της ΠΚΜ και προσωπικά από τα μεγάλα γενικόλογα οράματα, προτιμώ να επενδύω σε συγκεκριμένα σχέδια και δράσεις» είπε χαρακτηριστικά.

Ο περιφερειάρχης έκανε μια σύντομη αναδρομή στα σχέδια και τα οράματα που… άκουγε η πόλη, η οποία όπως είπε, όσο μεγαλύτερα ήταν, τόσο μεγάλωνε το αναπτυξιακό έλλειμα και η κρίση ταυτότητας της.

«Η κρίση δεν άρχισε πριν από λίγα χρόνια, αλλά από τα τέλη της δεκαετίας του ΄90 όταν οι επιχειρήσεις άρχισαν να μεταναστεύουν βορειότερα, όταν χάθηκε η ισορροπία στο εμπόριο με εκτόξευση των εισαγωγών κα ραγδαία μείωση των εξαγωγών. Μια υποχώρηση που οδήγησε στη εσωστρέφεια που γέννησε φοβικά σύνδρομα» επισήμανε ο κ. Τζιτζικώστας.

Ευτυχώς σήμερα, τόνισε χαρακτηριστικά η πόλη και η Κεντρική Μακεδονία, κοιτάνε μπροστά και ξέρουν τι πρέπει να κάνουν και τι να αποφύγουν, αξιοποιώντας τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα με ένα συγκεκριμένο σχέδιο.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα

1)Η πραγματικά στρατηγική θέση και η εγγύτητα στις οικονομίες της Μεσογείου, των Βαλκανίων και της Ν.Α Ευρώπης

Το εμπόριο, η επιχειρηματικότητα, οι εξαγωγές, η εφοδιαστική αλυσίδα, το δίκτυο υποδομών, η ενεργειακή διαφοροποίηση, ανοίγουν αληθινά τεράστιες δυνατότητες και ευκαιρίες.

Αξιοποιούμε 130 εκατ. ευρώ για τα επενδυτικά σχέδια των τοπικών επιχειρήσεων για να γίνουν πιο ανταγωνιστικές και να δημιουργήσουν πολλές νέες και καλές θέσεις εργασίας.

Προβάλλουμε σε περισσότερες από 70 διεθνείς εκθέσεις τα τοπικά μας προϊόντα. Άλλωστε είμαστε η πρώτη περιφέρεια στη χώρα σε εξαγωγές τροφίμων και αγροτικών προϊόντων.

Παραδώσαμε το μεγαλύτερο έργο υποδομής, τον κόμβο Κ16 στη δυτική είσοδο της πόλης και εξασφαλίσαμε 7 εκατ. ευρώ για τα σύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Χρηματοδοτούμε τη σύνδεση των μεγάλων πόλεων της ΠΚΜ, όπως και των περιαστικών δήμων με το δίκτυο φυσικού αερίου. Συνολικά 1000 μικρά και μεσαία .έργα είτε ολοκληρώθηκαν, είτε υλοποιούνται σήμερα στην ΠΚΜ

2.) Η καινοτομία, οι νέες τεχνολογίες, η έρευνα, η νεοφυής επιχειρηματικότητα, ο τουρισμός, ο πολιτισμός η εξωστρέφεια, δημιουργούν μεγάλες προκλήσεις και ευκαιρίες.

Τα ακαδημαϊκά και τεχνολογικά ιδρύματα, τα κολλέγια τα ερευνητικά κέντρα και οι 150.000 φοιτητές δημιουργούν τα ανθρώπινο κεφάλαιο. Όλα αυτά είναι η βάση για να δουλέψουμε μεθοδικά και συντονισμένα για να δημιουργήσουμε τη Silicon Valley της Ν.Α Ευρώπης.

Ο στόχος μας είναι η καινοτομία να αναπτυχθεί αποτελώντας τον τρίτο βασικό πόλο της οικονομίας μαζί με τον τουρισμό και τον πρωτογενή τομέα.

Για αυτό χρηματοδοτούμε τα επενδυτικά σχέδια 152 επιχειρήσεων στον κλάδο του τουρισμού.

Για αυτό συνδέσαμε τον τουρισμό με τον αγροδιατροφικό τομέα δημιουργώντας το νέο ισχυρό brand name «Μακεδονική Κουζίνα».

Είμαστε πρώτοι σε όλη την Ελλάδα σε αφίξεις τουρισμού και στόχος μας είναι να καθιερωθεί η δωδεκάμηνη τουριστική περίοδος.

Παράλληλα επενδύουμε και στον πολιτισμό και σε μια αναπτυσσόμενη βιομηχανία, αυτή του κινηματογράφου.

3) Το τρίτο συγκριτικό πλεονέκτημα είναι η ίδια η πόλη, οι γειτονιές της και άνθρωποι της.

Έργα και δράσεις που αλλάζουν την καθημερινότητα

Για αυτό το λόγο, σημείωσε ο κ. Τζιτζικώστας, η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στο πλαίσιο της Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης, ενέταξε 19 μεγάλα έργα και συνολικά 32 δράσεις σε 8 δήμους της Μητροπολιτκής Ενότητας Θεσσαλονίκης.

Ταυτόχρονα, βάζει τις βάσεις μαζί εμ άλλους φορείς για να αρχίσει το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για την αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου Θεσσαλονίκης, δημιουργώντας μια συνεχόμενη παράκτια ζώνη που θα διατρέχει ολόκληρη τη Θεσσαλονίκη, από το Καλοχώρι ως το Αγγελοχώρι.

Επίσης, στο δυτικό μέτωπο:

* σε έκταση 6.000 στρεμμάτων προχωρά η εξυγίανση και αποκατάσταση του φυσικού τοπίου από τη ρύπανση

*Η ΠΚΜ χρηματοδοτεί την ανάπλαση του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά

*Εξασφαλίζουμε πόρους για την ανάπλαση των εκθεσιακών εγκαταστάσεων της ΔΕΘ

«Η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, θεωρώ ότι προσπαθεί να είναι πάντα, είτε μέρος της λύσης ενός προβλήματος, είτε εκφραστής ενός συλλογικού σχεδίου για τον τόπο μας» υπογράμμισε ο περιφερειάρχης κ. Τζιτζικώστας.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία