ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Αντιμέτωποι με ταλαιπωρία, καθυστερήσεις και αναρμόδιους οι επιβάτες του αεροδρομίου «Μακεδονία» (φωτ.)

Πληθαίνουν τα περιστατικά πολύωρων καθυστερήσεων πτήσεων στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, με τους επιβάτες να μην μπορούν να μάθουν τα αίτια - Ποια είναι η ΑΠΑ που εδρεύει στην Αθήνα και απαντάει μόνο σε... εργάσιμες ώρες

 05/08/2022 08:55

Αντιμέτωποι με ταλαιπωρία, καθυστερήσεις και αναρμόδιους οι επιβάτες του αεροδρομίου «Μακεδονία» (φωτ.)

Δημήτρης Λαζόπουλος

Καθυστερήσειςταλαιπωρία και «κλειστές πόρτες» συναντούν το τελευταίο διάστημα επιβάτες που θέλουν να πετάξουν από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη.

Μία από τις πρώτες περιπτώσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας, ήταν η πτήση της Ryanair από τη Θεσσαλονίκη για το Βουκουρέστι τη Δευτέρα 1 Αυγούστου, η οποία ήταν προγραμματισμένη να αναχωρήσει στις 15:25 και τελικά πραγματοποιήθηκε 11 ώρες μετά. Επίσης, την επόμενη ημέρα, επιβάτης πτήσης από Θεσσαλονίκη για Μύκονο με ενδιάμεσο σταθμό την Αθήνα, κατήγγειλε ότι δεν υπήρχε καμία ενημέρωση για την πολύωρη καθυστέρηση της πτήσης, ενώ ανέφερε ότι το αεροδρόμιο στην Αθήνα δήλωνε πως δεν μπορεί να διασφαλίσει ότι θα πετάξουν από εκεί για τη Μύκονο. Τελικά η πτήση αναχώρησε για την Αθήνα κάποιες ώρες μετά, δίχως όμως οι επιβάτες να μάθουν τι ακριβώς συνέβη.

Δύο επιβάτες της πτήσης για Βουκουρέστι κατήγγειλαν στο makthes.gr ότι από το μεσημέρι μέχρι και τα ξημερώματα της Τρίτης που τελικά αναχώρησαν, κανείς δεν τους εξήγησε τον λόγο της πολύωρης καθυστέρησης και συγκεκριμένα για ποιον λόγο δεν είχε έρθει στην ώρα του στο «Μακεδονία» το αεροπλάνο που θα τους μετέφερε στη ρουμάνικη πρωτεύουσα. 

makedonia-aerodromio-epivates.jpg


Οι, περίπου, 300 επιβάτες της πτήσης προσπαθούσαν μάταια να μάθουν από κάποιον υπεύθυνο της αεροπορικής εταιρείας τι συμβαίνει, εντούτοις δεν υπήρχε καν τέτοιος μέσα στο αεροδρόμιο, οπότε όλες οι ερωτήσεις κατευθύνονταν προς τους ανθρώπους της εταιρείας που είναι υπεύθυνη για την επίγεια εξυπηρέτηση, τη Skyserv και την γερμανική κρατική εταιρεία Fraport στην οποία ανήκει το αεροδρόμιο «Μακεδονία» μαζί με άλλα 13 ανά τη χώρα. 

«Υπήρξε γενικότερα ένταση από τους επιβάτες γιατί κανείς δεν μας έδινε σημασία. Πήγαμε στη Fraport όπου ο υπάλληλος το βράδυ κάλεσε την προϊσταμένη και ζητήσαμε και ήρθε ο υπεύθυνος των πτήσεων, ο οποίος μάς ανέλυσε ότι η Fraport δεν μπορεί να παρέμβει στο έργο της Ryanair», παρά μόνο να κάνει μία παρατήρηση στην αεροπορική εταιρεία την επόμενη ημέρα, περιγράφει στο makthes.gr ο Γιάννης Ανδριόπουλος, επιβάτης της πτήσης για Βουκουρέστι

Παρατηρεί, δε, ότι μεταξύ των επιβατών ήταν και μία έγκυος γυναίκα, ένα ζευγάρι με βρέφος και διερωτάται «αν κάτι συμβεί;». «Από το πρωί που ξεκίνησε το πρόβλημα δεν υπήρχε καμία ενημέρωση. Πρώτα μαθαίναμε τις ενημερώσεις από τη Ryanair και μετά μαθαίναμε τα συμβάντα και μάλιστα οι υπάλληλοι της ίδιας της εταιρείας μας λέγανε ότι δεν υπάρχει ενημέρωση», προσθέτει ο κ. Ανδριόπουλος.

Πέραν αυτών, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει διασπαστεί, βάσει του νόμου 4757/2020, σε δύο υπηρεσίες: στην ΥΠΑ που έχει τον ρόλο του παρόχου υπηρεσιών (σ.σ. service provider) και στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, ρόλος της οποίας είναι «η εκτέλεση των καθηκόντων πιστοποίησης, εποπτείας και επιβολής στον τομέα των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των αερολιμένων, η εφαρμογή της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας, καθώς και των διεθνών συμβάσεων». 

apa-eggrafo.jpg


Στην ΑΠΑ λοιπόν παρέπεμψαν τους επιβάτες οι εκπρόσωποι της Fraport, σημειώνει ο κ. Ανδριόπουλος. Το ζήτημα όμως είναι ότι εκτός από το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» στην Αθήνα, δεν υπάρχει ούτε ένας υπάλληλος της ΑΠΑ στα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας. Αυτό σημαίνει ότι οι επιβάτες μπορούν να απευθυνθούν στην ΑΠΑ για να παρέμβει μόνο μέσω τηλεφώνου και e-mail κατά τις εργάσιμες ώρες και ημέρες. «Οι άνθρωποι που θέλουν να πετάξουν είναι έρμαιο των διαθέσεων της κάθε εταιρείας», διαμηνύει ο ίδιος. 

talaiporia-epivaton-ryanair-thessaloniki-bucharest7.jpg


Πέρα από αυτά, για κάποιες ώρες το QR code της πτήσης για Βουκουρέστι είχε πάψει να ισχύει και στα κινητά των επιβατών φαινόταν ότι η πτήση είχε... πραγματοποιηθεί. Αυτό το γεγονός είχε ως αποτέλεσμα να μην μπορούν καν να χρησιμοποιήσουν τα δύο κουπόνια, αξίας μόλις 4 ευρώ το καθένα, που τους παρείχε η εταιρεία με διαφορά ωρών για να αγοράσουν νερό ή κάτι άλλο κατά τις ώρες αναμονής. «Μόνο ο καφές κοστίζει 5 ευρώ», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Ανδριόπουλος.

ryanair-voukouresti.jpg


Πλέον, αρκετοί επιβάτες της πτήσης έχουν αποφασίσει να καταθέσουν έγγραφη αναφορά στην ΑΠΑ, ώστε να ευαισθητοποιηθεί και να ελέγξει την αεροπορική εταιρεία, ζητώντας μεταξύ άλλων και το ημερολόγιο συμβάντων που υποχρεούται να διατηρεί η εταιρεία, προκειμένου «ο επιβάτης να βρίσκει άκρη, διότι όλοι πάθαμε πλάκα», ενημερώνει ο κ. Ανδριόπουλος.

talaiporia-epivaton-ryanair-thessaloniki-bucharest6.jpg


Αναρμόδια δηλώνει η Fraport

Το makthes.gr απευθύνθηκε στη Fraport, η οποία ανέφερε ότι η συγκεκριμένη πτήση καθυστέρησε λόγω καθυστερημένης άφιξης του αεροσκάφους στη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, η Fraport δεν γνωρίζει τον λόγο της καθυστέρησης. Από εκεί και πέρα, οι επιβάτες μπορούν να επικοινωνούν με την ΑΠΑ στο τηλέφωνο210-3541310 και στο e-mail info@hcaa.gov.gr και στη σχετική φόρμα επικοινωνίας στην ιστοσελίδα της (hcaa.gov.gr) για να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους, αναφέρει η ίδια πηγή. 

Ταυτόχρονα, ανώτερη πηγή του makthes.gr από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» επισημαίνει ότι «παλιά ήταν η ΥΠΑ τοπικά για συμβάντα, αλλά τώρα είναι η ΑΠΑ» στην Αθήνα.

Η ΑΠΑ των... Αθηνών απαντά μόνο σε εργάσιμες ώρες

«Η ΑΠΑ είναι νεοσύστατη αρχή η οποία έχει έδρα τα Σπάτα και είναι στη διαδικασία στελέχωσης, αλλά έχουμε τμήμα επιβατών. Δεχόμαστε καθημερινά πολλά αιτήματα και βοηθάμε τους επιβάτες», λέει στο makthes.gr η Ιωάννα Κουκουρίδου, βοηθός διοικητή της ΑΠΑ.

Στο ερώτημα εάν η ΑΠΑ θα στελεχωθεί με υπαλλήλους σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας, η κα Κουκουρίδου απαντά ότι αυτό είναι θέμα του κράτους. Η ΑΠΑ είναι εποπτική και ρυθμιστική αρχή και οι επιβάτες μπορούν να απευθύνονται τηλεφωνικά, με e-mail ή μέσω της φόρμας την οποία μπορούν να συμπληρώσουν και έπειτα να τη δουν οι αρμόδιοι και να απαντήσουν. 

Στην ερώτηση τι γίνεται όταν οι επιβάτες αντιμετωπίζουν πρόβλημα εκτός εργάσιμων ωρών και πρέπει να απευθυνθούν στην ΑΠΑ, η κα. Κουκουρίδου απαντά πάλι ότι μπορούν να επικοινωνήσουν με τους παραπάνω τρόπους, αλλά δεν θα πάρουν άμεσα απάντηση. «Είναι σωρεία αιτημάτων και πάνε με χρονική σειρά. Δεν γίνεται εκείνη την ώρα» η αποστολή απάντησης, εξηγεί η ίδια.

Η κα. Κουκουρίδου παραδέχεται ότι «τα προβλήματα έχουν παρουσιαστεί τώρα», μεσούσης της τουριστικής σεζόν, σε διάφορα αεροδρόμια της χώρας, εξαιτίας του αυξημένου όγκου των μετακινήσεων. Αντιθέτως, τα προβλήματα «ήταν πολύ μεμονωμένα τη χειμερινή περίοδο», συνεχίζει η ίδια και υποστηρίζει ότι οι επιβάτες δεν έχουν αφεθεί αβοήθητοι, όταν απευθύνονται στην ΑΠΑ.

Καθυστερήσειςταλαιπωρία και «κλειστές πόρτες» συναντούν το τελευταίο διάστημα επιβάτες που θέλουν να πετάξουν από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη.

Μία από τις πρώτες περιπτώσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας, ήταν η πτήση της Ryanair από τη Θεσσαλονίκη για το Βουκουρέστι τη Δευτέρα 1 Αυγούστου, η οποία ήταν προγραμματισμένη να αναχωρήσει στις 15:25 και τελικά πραγματοποιήθηκε 11 ώρες μετά. Επίσης, την επόμενη ημέρα, επιβάτης πτήσης από Θεσσαλονίκη για Μύκονο με ενδιάμεσο σταθμό την Αθήνα, κατήγγειλε ότι δεν υπήρχε καμία ενημέρωση για την πολύωρη καθυστέρηση της πτήσης, ενώ ανέφερε ότι το αεροδρόμιο στην Αθήνα δήλωνε πως δεν μπορεί να διασφαλίσει ότι θα πετάξουν από εκεί για τη Μύκονο. Τελικά η πτήση αναχώρησε για την Αθήνα κάποιες ώρες μετά, δίχως όμως οι επιβάτες να μάθουν τι ακριβώς συνέβη.

Δύο επιβάτες της πτήσης για Βουκουρέστι κατήγγειλαν στο makthes.gr ότι από το μεσημέρι μέχρι και τα ξημερώματα της Τρίτης που τελικά αναχώρησαν, κανείς δεν τους εξήγησε τον λόγο της πολύωρης καθυστέρησης και συγκεκριμένα για ποιον λόγο δεν είχε έρθει στην ώρα του στο «Μακεδονία» το αεροπλάνο που θα τους μετέφερε στη ρουμάνικη πρωτεύουσα. 

makedonia-aerodromio-epivates.jpg


Οι, περίπου, 300 επιβάτες της πτήσης προσπαθούσαν μάταια να μάθουν από κάποιον υπεύθυνο της αεροπορικής εταιρείας τι συμβαίνει, εντούτοις δεν υπήρχε καν τέτοιος μέσα στο αεροδρόμιο, οπότε όλες οι ερωτήσεις κατευθύνονταν προς τους ανθρώπους της εταιρείας που είναι υπεύθυνη για την επίγεια εξυπηρέτηση, τη Skyserv και την γερμανική κρατική εταιρεία Fraport στην οποία ανήκει το αεροδρόμιο «Μακεδονία» μαζί με άλλα 13 ανά τη χώρα. 

«Υπήρξε γενικότερα ένταση από τους επιβάτες γιατί κανείς δεν μας έδινε σημασία. Πήγαμε στη Fraport όπου ο υπάλληλος το βράδυ κάλεσε την προϊσταμένη και ζητήσαμε και ήρθε ο υπεύθυνος των πτήσεων, ο οποίος μάς ανέλυσε ότι η Fraport δεν μπορεί να παρέμβει στο έργο της Ryanair», παρά μόνο να κάνει μία παρατήρηση στην αεροπορική εταιρεία την επόμενη ημέρα, περιγράφει στο makthes.gr ο Γιάννης Ανδριόπουλος, επιβάτης της πτήσης για Βουκουρέστι

Παρατηρεί, δε, ότι μεταξύ των επιβατών ήταν και μία έγκυος γυναίκα, ένα ζευγάρι με βρέφος και διερωτάται «αν κάτι συμβεί;». «Από το πρωί που ξεκίνησε το πρόβλημα δεν υπήρχε καμία ενημέρωση. Πρώτα μαθαίναμε τις ενημερώσεις από τη Ryanair και μετά μαθαίναμε τα συμβάντα και μάλιστα οι υπάλληλοι της ίδιας της εταιρείας μας λέγανε ότι δεν υπάρχει ενημέρωση», προσθέτει ο κ. Ανδριόπουλος.

Πέραν αυτών, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει διασπαστεί, βάσει του νόμου 4757/2020, σε δύο υπηρεσίες: στην ΥΠΑ που έχει τον ρόλο του παρόχου υπηρεσιών (σ.σ. service provider) και στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, ρόλος της οποίας είναι «η εκτέλεση των καθηκόντων πιστοποίησης, εποπτείας και επιβολής στον τομέα των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των αερολιμένων, η εφαρμογή της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας, καθώς και των διεθνών συμβάσεων». 

apa-eggrafo.jpg


Στην ΑΠΑ λοιπόν παρέπεμψαν τους επιβάτες οι εκπρόσωποι της Fraport, σημειώνει ο κ. Ανδριόπουλος. Το ζήτημα όμως είναι ότι εκτός από το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» στην Αθήνα, δεν υπάρχει ούτε ένας υπάλληλος της ΑΠΑ στα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας. Αυτό σημαίνει ότι οι επιβάτες μπορούν να απευθυνθούν στην ΑΠΑ για να παρέμβει μόνο μέσω τηλεφώνου και e-mail κατά τις εργάσιμες ώρες και ημέρες. «Οι άνθρωποι που θέλουν να πετάξουν είναι έρμαιο των διαθέσεων της κάθε εταιρείας», διαμηνύει ο ίδιος. 

talaiporia-epivaton-ryanair-thessaloniki-bucharest7.jpg


Πέρα από αυτά, για κάποιες ώρες το QR code της πτήσης για Βουκουρέστι είχε πάψει να ισχύει και στα κινητά των επιβατών φαινόταν ότι η πτήση είχε... πραγματοποιηθεί. Αυτό το γεγονός είχε ως αποτέλεσμα να μην μπορούν καν να χρησιμοποιήσουν τα δύο κουπόνια, αξίας μόλις 4 ευρώ το καθένα, που τους παρείχε η εταιρεία με διαφορά ωρών για να αγοράσουν νερό ή κάτι άλλο κατά τις ώρες αναμονής. «Μόνο ο καφές κοστίζει 5 ευρώ», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Ανδριόπουλος.

ryanair-voukouresti.jpg


Πλέον, αρκετοί επιβάτες της πτήσης έχουν αποφασίσει να καταθέσουν έγγραφη αναφορά στην ΑΠΑ, ώστε να ευαισθητοποιηθεί και να ελέγξει την αεροπορική εταιρεία, ζητώντας μεταξύ άλλων και το ημερολόγιο συμβάντων που υποχρεούται να διατηρεί η εταιρεία, προκειμένου «ο επιβάτης να βρίσκει άκρη, διότι όλοι πάθαμε πλάκα», ενημερώνει ο κ. Ανδριόπουλος.

talaiporia-epivaton-ryanair-thessaloniki-bucharest6.jpg


Αναρμόδια δηλώνει η Fraport

Το makthes.gr απευθύνθηκε στη Fraport, η οποία ανέφερε ότι η συγκεκριμένη πτήση καθυστέρησε λόγω καθυστερημένης άφιξης του αεροσκάφους στη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, η Fraport δεν γνωρίζει τον λόγο της καθυστέρησης. Από εκεί και πέρα, οι επιβάτες μπορούν να επικοινωνούν με την ΑΠΑ στο τηλέφωνο210-3541310 και στο e-mail info@hcaa.gov.gr και στη σχετική φόρμα επικοινωνίας στην ιστοσελίδα της (hcaa.gov.gr) για να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους, αναφέρει η ίδια πηγή. 

Ταυτόχρονα, ανώτερη πηγή του makthes.gr από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» επισημαίνει ότι «παλιά ήταν η ΥΠΑ τοπικά για συμβάντα, αλλά τώρα είναι η ΑΠΑ» στην Αθήνα.

Η ΑΠΑ των... Αθηνών απαντά μόνο σε εργάσιμες ώρες

«Η ΑΠΑ είναι νεοσύστατη αρχή η οποία έχει έδρα τα Σπάτα και είναι στη διαδικασία στελέχωσης, αλλά έχουμε τμήμα επιβατών. Δεχόμαστε καθημερινά πολλά αιτήματα και βοηθάμε τους επιβάτες», λέει στο makthes.gr η Ιωάννα Κουκουρίδου, βοηθός διοικητή της ΑΠΑ.

Στο ερώτημα εάν η ΑΠΑ θα στελεχωθεί με υπαλλήλους σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας, η κα Κουκουρίδου απαντά ότι αυτό είναι θέμα του κράτους. Η ΑΠΑ είναι εποπτική και ρυθμιστική αρχή και οι επιβάτες μπορούν να απευθύνονται τηλεφωνικά, με e-mail ή μέσω της φόρμας την οποία μπορούν να συμπληρώσουν και έπειτα να τη δουν οι αρμόδιοι και να απαντήσουν. 

Στην ερώτηση τι γίνεται όταν οι επιβάτες αντιμετωπίζουν πρόβλημα εκτός εργάσιμων ωρών και πρέπει να απευθυνθούν στην ΑΠΑ, η κα. Κουκουρίδου απαντά πάλι ότι μπορούν να επικοινωνήσουν με τους παραπάνω τρόπους, αλλά δεν θα πάρουν άμεσα απάντηση. «Είναι σωρεία αιτημάτων και πάνε με χρονική σειρά. Δεν γίνεται εκείνη την ώρα» η αποστολή απάντησης, εξηγεί η ίδια.

Η κα. Κουκουρίδου παραδέχεται ότι «τα προβλήματα έχουν παρουσιαστεί τώρα», μεσούσης της τουριστικής σεζόν, σε διάφορα αεροδρόμια της χώρας, εξαιτίας του αυξημένου όγκου των μετακινήσεων. Αντιθέτως, τα προβλήματα «ήταν πολύ μεμονωμένα τη χειμερινή περίοδο», συνεχίζει η ίδια και υποστηρίζει ότι οι επιβάτες δεν έχουν αφεθεί αβοήθητοι, όταν απευθύνονται στην ΑΠΑ.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία