ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανθεί ο οινοτουρισμός στη Νάουσα

Στους 15,000 οι επισκέπτες σε δύο οινοποιεία της πόλης το 2018

 16/04/2019 14:45

Ανθεί ο οινοτουρισμός στη Νάουσα

Ευτυχία Κωνσταντινίδου


Λιγότεροι από 900.. ήταν οι επισκέπτες σε δύο από τα μεγαλύτερα οινοποιεία της Νάουσας το 2009. Εννέα χρόνια μετά, οι επισκέπτες στα δύο οινοποιεία άγγιξαν πενταψήφιο αριθμό με περίπου 15,000 έλληνες και ξένους τουρίστες να τα επισκέπτονται το 2018, όπως επισημάνθηκε σε ειδική εκδήλωση για την παρουσίαση της νέας τουριστικής ταυτότητας της Νάουσας.

"Το 2009 το κτήμα Κυρ -Γιάννη είχε 700 με 800 επισκέπτες και εμείς στο κτήμα Βαένι γύρω στους 30. Το 2018 οι επισκέπτες άγγιξαν τους 12.000-15.000 " σημειώνει στο makthes.gr ο υπεύθυνος ξεναγήσεων του συνεταιρισμού Βαένι Νάουσα, Γιώργος Σπανέλλης .

Όπως ο ίδιος συμπληρώνει το 2019 ξεκίνησε ελπιδοφόρα με σχεδόν καθημερινά τηλεφωνήματα για επισκέψεις στο οινοποιείο μεταξύ αυτών πολλά σχολεία από διάφορες περιοχές ανά την Ελλάδα, όπως την Σκόπελο, τη Λάρισα και τον Πειραιά.

"Την Κυριακή που μας πέρασε, ξεναγήθηκαν και 40 ισπανοί τουρίστες οι οποίοι έφτασαν σε εμάς μέσω αλβανικού τουριστικού λεωφορείου!"λέει με ενθουσιασμό ο κ. Σπανέλλης.

Και όχι τυχαία.Στις νοτιοανατολικές πλαγιές του Βερμίου απλώνεται ο αμπελώνας της Νάουσας σε μια έκταση 4.500 στρέμμάτων. Ο επισκέπτης μπορεί να ξεναγηθεί στα 18 από τα 20 επισκέψιμα οινοποιεία της περιοχής και να μάθει από κοντά τη διαδικασία παραγωγής του κρασιού "Νάουσα" από την ποικιλία ξινόμαυρο που από το 1971 αναγνωρίστηκε νομοθετικά ως προϊόν ονομασίας προέλευσης.

"Δε θα σας λείψει η παραλία"

Η Νάουσα βρίσκεται στην Ελλάδα ...όμως δεν έχει παραλίες. Αυτό ωστόσο δεν αποτελεί πρόβλημα, σύμφωνα με τους πρεσβευτές που έχουν αναλάβει τα τελευταία δύο χρόνια την προώθηση της εναλλακτικής τουριστικής ταυτότητας της Νάουσας.

Με σλόγκαν " sorry... no beaches" ο δήμαρχος της Νάουσας Νίκος Κουτσογιάννης βεβαιώνει τους εν δυνάμει επισκέπτες ότι μπορεί η Νάουσα να μη διαθέτει παραλίες, έχει όμως έναν πλούτο ιστορικό, πολιτισμικό και βρίσκεται σε έναν τόπο απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς. Μπορεί κανείς να... σερφάρει στο πράσινο ή να κολυμπήσει σε μια θάλασσα κρασιών.

"Στη Νάουσα η τέχνη είναι παντού, στη γαστρονομία στην καλλιτεχνική δημιουργία. Η φυσική ομορφιά με τους καταρράκτες το πράσινο και τις βόλτες στη φύση είναι επίσης παντού, το ίδιο και η χαλάρωση. Όλα αυτά αυτά τα βρίσκεις παντού. Τον συνδυασμό τους όμως δύσκολα", επισημαίνει.

"Φυσικά στόχος μας είναι να αναδείξουμε την εναλλακτική Νάουσα συνδυαστικά με την πόλη της Θεσσαλονίκης", συμπληρώνει τονίζοντας ότι από κοινού με τον αντιδήμαρχο τουρισμού της πόλης κατέληξαν στο ποια τελικά είναι η ταυτότητα της Νάουσας και ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που πρέπει να αναδειχθούν.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο πρόξενος των Ηνωμένων Πολιτειών, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης και ο αντιδήμαρχος τουρισμού Σπύρος Πέγκας.


Λιγότεροι από 900.. ήταν οι επισκέπτες σε δύο από τα μεγαλύτερα οινοποιεία της Νάουσας το 2009. Εννέα χρόνια μετά, οι επισκέπτες στα δύο οινοποιεία άγγιξαν πενταψήφιο αριθμό με περίπου 15,000 έλληνες και ξένους τουρίστες να τα επισκέπτονται το 2018, όπως επισημάνθηκε σε ειδική εκδήλωση για την παρουσίαση της νέας τουριστικής ταυτότητας της Νάουσας.

"Το 2009 το κτήμα Κυρ -Γιάννη είχε 700 με 800 επισκέπτες και εμείς στο κτήμα Βαένι γύρω στους 30. Το 2018 οι επισκέπτες άγγιξαν τους 12.000-15.000 " σημειώνει στο makthes.gr ο υπεύθυνος ξεναγήσεων του συνεταιρισμού Βαένι Νάουσα, Γιώργος Σπανέλλης .

Όπως ο ίδιος συμπληρώνει το 2019 ξεκίνησε ελπιδοφόρα με σχεδόν καθημερινά τηλεφωνήματα για επισκέψεις στο οινοποιείο μεταξύ αυτών πολλά σχολεία από διάφορες περιοχές ανά την Ελλάδα, όπως την Σκόπελο, τη Λάρισα και τον Πειραιά.

"Την Κυριακή που μας πέρασε, ξεναγήθηκαν και 40 ισπανοί τουρίστες οι οποίοι έφτασαν σε εμάς μέσω αλβανικού τουριστικού λεωφορείου!"λέει με ενθουσιασμό ο κ. Σπανέλλης.

Και όχι τυχαία.Στις νοτιοανατολικές πλαγιές του Βερμίου απλώνεται ο αμπελώνας της Νάουσας σε μια έκταση 4.500 στρέμμάτων. Ο επισκέπτης μπορεί να ξεναγηθεί στα 18 από τα 20 επισκέψιμα οινοποιεία της περιοχής και να μάθει από κοντά τη διαδικασία παραγωγής του κρασιού "Νάουσα" από την ποικιλία ξινόμαυρο που από το 1971 αναγνωρίστηκε νομοθετικά ως προϊόν ονομασίας προέλευσης.

"Δε θα σας λείψει η παραλία"

Η Νάουσα βρίσκεται στην Ελλάδα ...όμως δεν έχει παραλίες. Αυτό ωστόσο δεν αποτελεί πρόβλημα, σύμφωνα με τους πρεσβευτές που έχουν αναλάβει τα τελευταία δύο χρόνια την προώθηση της εναλλακτικής τουριστικής ταυτότητας της Νάουσας.

Με σλόγκαν " sorry... no beaches" ο δήμαρχος της Νάουσας Νίκος Κουτσογιάννης βεβαιώνει τους εν δυνάμει επισκέπτες ότι μπορεί η Νάουσα να μη διαθέτει παραλίες, έχει όμως έναν πλούτο ιστορικό, πολιτισμικό και βρίσκεται σε έναν τόπο απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς. Μπορεί κανείς να... σερφάρει στο πράσινο ή να κολυμπήσει σε μια θάλασσα κρασιών.

"Στη Νάουσα η τέχνη είναι παντού, στη γαστρονομία στην καλλιτεχνική δημιουργία. Η φυσική ομορφιά με τους καταρράκτες το πράσινο και τις βόλτες στη φύση είναι επίσης παντού, το ίδιο και η χαλάρωση. Όλα αυτά αυτά τα βρίσκεις παντού. Τον συνδυασμό τους όμως δύσκολα", επισημαίνει.

"Φυσικά στόχος μας είναι να αναδείξουμε την εναλλακτική Νάουσα συνδυαστικά με την πόλη της Θεσσαλονίκης", συμπληρώνει τονίζοντας ότι από κοινού με τον αντιδήμαρχο τουρισμού της πόλης κατέληξαν στο ποια τελικά είναι η ταυτότητα της Νάουσας και ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που πρέπει να αναδειχθούν.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο πρόξενος των Ηνωμένων Πολιτειών, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης και ο αντιδήμαρχος τουρισμού Σπύρος Πέγκας.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία