Αναζητώντας τα πέντε σίγμα για το σχέδιο Θεσσαλονίκης

 20/10/2019 20:00

Εκ των ων ουκ άνευ προβάλλει η αναγκαιότητα να υπάρξει ένα πλήρες και κοινό σχέδιο για τη Θεσσαλονίκη.

Όλοι γνωρίζουν ότι για να επιτευχθεί η μεγάλη συμφωνία της πόλης χρειάζεται να πορευτούμε στο δρόμο των «μεγάλων σίγμα».

Συζήτηση, συνεννόηση, συνεργασία, συναπόφαση, συστράτευση. Τα πέντε μεγάλα σίγμα, στην υπηρεσία του έκτου, που είναι το «Σχέδιο για τη Θεσσαλονίκη».

Αναζητώντας αυτά τα έξι σίγμα, η «Μακεδονία της Κυριακής» και το portal μας makthes.gr οργανώνουμε αύριο Δευτέρα στο «Makedonia Palace» μία μεγάλη ημερίδα για την πόλη και την ευρύτερη περιοχή.

Σε αυτήν, κυβέρνηση κι αντιπολίτευση, οι επικεφαλής της αυτοδιοίκησης, οι εκπρόσωποι των κοινωνικών φορέων της πόλης, των ιδρυμάτων και των οργανισμών, καταθέτουν τις σκέψεις και τις προτάσεις τους, θέτοντάς τις στη βάσανο της αξιολόγησης από τους υπόλοιπους.

Στόχος, μέσα από τη διαβούλευση να καταγραφούν όλα τα προς αντιμετώπιση θέματα, να συμφωνηθούν οι βασικοί άξονες της στρατηγικής που πρέπει να ακολουθηθεί και να συνομολογηθεί η υποχρέωση όλων να δράσουν συντεταγμένα για την προώθησή τους.

Να διευκρινίσω, για να αποφευχθεί κάθε κίνδυνος παρεξήγησης από τους κακοπροαίρετους που κυκλοφορούν ανάμεσά μας, ότι η «ΜτΚ» -τα μέσα ενημέρωσης γενικά και οι δημοσιογράφοι- δεν διεκδικούμε το ρόλο του διαμορφωτή του σχεδίου ή του εγγυητή της υλοποίησής του.

Ο δικός μας ρόλος είναι αφενός να ελέγχουμε την εξουσία (κράτος, κυβέρνηση, μηχανισμοί εξουσίας, σύστημα) με γνώμονα τους νόμους, τα δικαιώματα του πολίτη και το δημόσιο συμφέρον, αφετέρου να καταγράφουμε τα προβλήματα και να προκαλούμε τους αρμόδιους να αναζητήσουν λύσεις, συντάσσοντας μάλιστα οδικό χάρτη και πρόγραμμα χρηματοδότησης του σχεδιασμού τους.

Η αυριανή ημερίδα είναι η πρώτη που οργανώνει το εκδοτικό συγκρότημα της «Μακεδονίας» κατά την τρέχουσα περίοδο της διαδρομής της. Ως τέτοια, δεν θα μπορούσε παρά να είναι διευρυμένης θεματολογίας.

Θα ακολουθήσουν κι άλλες, επικεντρωμένες σε ειδικά θέματα της επικαιρότητας που απασχολούν μεγάλα τμήματα του πληθυσμού κι έχουν ευρύτερη σημασία για το κοινωνικό σύνολο.

Οι εργασίες της ημερίδας «Σχέδιο Θεσσαλονίκης» θα γίνουν στο «Makedonia Palace» από τις 10 το πρωί (το αναλυτικό πρόγραμμα δημοσιεύεται σε εσωτερικές σελίδες του φύλλου) και η παρακολούθησή τους είναι ελεύθερη για τους πολίτες που νοιάζονται.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παρακολουθούν ζωντανά τις εισηγήσεις και το διάλογο μέσω life-events από το portal του συγκροτήματος makthes.gr.


*****************************************************************************************************************************

* Η Θεσσαλονίκη νοσεί. Χρόνια τώρα. Έχουμε γίνει γκρινιάρηδες και μίζεροι. Τίποτα δεν μας αρέσει, τίποτα δεν μας ευχαριστεί και για τίποτα δεν αγωνιζόμαστε.

Όλα τα θέλουμε έτοιμα. Να μας τα προσφέρουν στο πιάτο και εμείς να βρίσκουμε τα τρωτά και τα αδύνατα σημεία, για να συνεχίσουμε να μεμψιμοιρούμε.


* Αυτό που συμβαίνει με το μετρό και το σταθμό της Βενιζέλου είναι μια τρέλα. Πουθενά στον κόσμο δεν θα καλούνταν οι απλοί πολίτες να εκφράσουν γνώμη, να διαδηλώσουν, να σκίσουν τα ρούχα τους για το αν είναι εφικτή τεχνικά μια λύση, χωρίς να υπάρχει κάποια μελέτη που το προβλέπει αυτό.

Πουθενά στον κόσμο δεν μπορεί ο κάθε κρατικός αξιωματούχος να λέει ψέματα, χωρίς να ελέγχεται γι’ αυτά -έστω εκ των υστέρων.

Σε έναν χρόνο ξεκινάμε δοκιμαστικά δρομολόγια… Να και το βαγόνι… Να και οι επιβάτες που φωτογραφήθηκαν περιχαρείς… Να και οι σταθμοί, έστω ντυμένοι με μουσαμάδες… (πάλι καλά που δεν άρχισαν να πουλάνε και κάρτες απεριόριστων διαδρομών…).

Και μετά, όταν αποδείχτηκε ότι όλα ήταν φούμαρα, εύκολη η λύση: για όλα φταίνε οι επόμενοι. Έτσι είναι τα πράγματα σε εμάς. Πάντα φταίει κάποιος άλλος, ο προηγούμενος, ο επόμενος, ο διπλανός…


* Πουθενά στον κόσμο ένας πρωθυπουργός δεν βγαίνει να ανακοινώσει αλλαγή σχεδιασμών και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, χωρίς να έχουν προηγηθεί τεχνικές μελέτες, συσκέψεις ειδικών, διαβούλευση αρμοδίων.

Κάπως έτσι όλη η πόλη τα έχει χαμένα, καλούμενη να επιλέξει λύσεις που δεν είναι εγγυημένη η δυνατότητα υλοποίησής τους.

Έχουμε πέσει επάνω σε τοίχο και όσοι θέλουν να αποφύγουν το ανόητο δίλημμα που μας τίθεται καταφεύγουν σε επιλογές ήττας: Να καταργηθεί ο σταθμός της Βενιζέλου, να ακυρωθεί το έργο συνολικά και να κάνουμε τραμ και άλλα θεότρελα. Έφτασαν κάποιοι στο σημείο να ανακαλύψουν τώρα -με είκοσι χρόνια καθυστέρηση- ότι ο αρχικός σχεδιασμός ήταν λάθος, ότι θα έπρεπε να μην ακολουθούσε ο συρμός την Εγνατία αλλά την Τσιμισκή, να σκάβαμε βαθύτερα και πάει λέγοντας.

Στο μεταξύ, ο καιρός περνάει.

Το κόστος του έργου αυξάνεται, ο χρόνος που το κέντρο της πόλης παραμένει εσώκλειστο στις λαμαρίνες των εργοταξίων όλο και μακραίνει, η οργή φουντώνει.


* Σήμερα η «ΜτΚ» φέρνει στο φως αποκλειστικά, την πρόσφατη έκθεση της εταιρείας αναδόχου του έργου, στην οποία αποκαλύπτεται η δραματική πραγματικότητα:

Το έργο δεν πρόκειται να τελειώσει πριν από το τέλος του 2025

Η εταιρεία ετοιμάζεται να ζητήσει υψηλή αποζημίωση, εκμεταλλευόμενη τις καθυστερήσεις.

    Δεν υπάρχει εγκεκριμένη μελέτη για τη συνέχεια των εργασιών της Βενιζέλου, ούτε φυσικά μελέτη εφαρμογής (άρα δεν υπάρχει καμιά βεβαιότητα ότι είναι τεχνικά εφικτή η κατασκευή του σταθμού, με τα αρχαία να παραμένουν στο χώρο άθικτα).

    Θα έχει κι άλλα επεισόδια το σίριαλ «μετρό Θεσσαλονίκης», ελπίζουμε όχι δραματικά και με δυσάρεστο τέλος…


    * Σάλος έχει προκληθεί με τις τράπεζες. Όχι μόνο για τις νέες χρεώσεις απλών εργασιών (αντίγραφο λογαριασμού, έκδοση pin κτλ.) αλλά κυρίως για τη σπουδή ορισμένων εξ αυτών να αποστείλουν έγγραφο στους πελάτες τους, που έχουν κάποια ληξιπρόθεσμη οφειλή, ενημερώνοντάς τους ότι ανέθεσαν τη διαχείριση των απαιτήσεων σε εξειδικευμένη ιδιωτική εταιρεία (κοράκια), στην οποία διαβίβασαν τα προσωπικά δεδομένα των δανειοληπτών. Το γεγονός, εκτός από θύελλα αντιδράσεων, θα αποτελέσει και αφορμή για κατάθεση αγωγών με αίτημα αποζημίωσης, με το επιχείρημα ότι η διαβίβαση προσωπικών δεδομένων σε τρίτους δίχως τη συγκατάθεση του αναφερόμενου, απαγορεύεται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

    Καλά ξεμπερδέματα!

    * Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 20/10/2019.

    Εκ των ων ουκ άνευ προβάλλει η αναγκαιότητα να υπάρξει ένα πλήρες και κοινό σχέδιο για τη Θεσσαλονίκη.

    Όλοι γνωρίζουν ότι για να επιτευχθεί η μεγάλη συμφωνία της πόλης χρειάζεται να πορευτούμε στο δρόμο των «μεγάλων σίγμα».

    Συζήτηση, συνεννόηση, συνεργασία, συναπόφαση, συστράτευση. Τα πέντε μεγάλα σίγμα, στην υπηρεσία του έκτου, που είναι το «Σχέδιο για τη Θεσσαλονίκη».

    Αναζητώντας αυτά τα έξι σίγμα, η «Μακεδονία της Κυριακής» και το portal μας makthes.gr οργανώνουμε αύριο Δευτέρα στο «Makedonia Palace» μία μεγάλη ημερίδα για την πόλη και την ευρύτερη περιοχή.

    Σε αυτήν, κυβέρνηση κι αντιπολίτευση, οι επικεφαλής της αυτοδιοίκησης, οι εκπρόσωποι των κοινωνικών φορέων της πόλης, των ιδρυμάτων και των οργανισμών, καταθέτουν τις σκέψεις και τις προτάσεις τους, θέτοντάς τις στη βάσανο της αξιολόγησης από τους υπόλοιπους.

    Στόχος, μέσα από τη διαβούλευση να καταγραφούν όλα τα προς αντιμετώπιση θέματα, να συμφωνηθούν οι βασικοί άξονες της στρατηγικής που πρέπει να ακολουθηθεί και να συνομολογηθεί η υποχρέωση όλων να δράσουν συντεταγμένα για την προώθησή τους.

    Να διευκρινίσω, για να αποφευχθεί κάθε κίνδυνος παρεξήγησης από τους κακοπροαίρετους που κυκλοφορούν ανάμεσά μας, ότι η «ΜτΚ» -τα μέσα ενημέρωσης γενικά και οι δημοσιογράφοι- δεν διεκδικούμε το ρόλο του διαμορφωτή του σχεδίου ή του εγγυητή της υλοποίησής του.

    Ο δικός μας ρόλος είναι αφενός να ελέγχουμε την εξουσία (κράτος, κυβέρνηση, μηχανισμοί εξουσίας, σύστημα) με γνώμονα τους νόμους, τα δικαιώματα του πολίτη και το δημόσιο συμφέρον, αφετέρου να καταγράφουμε τα προβλήματα και να προκαλούμε τους αρμόδιους να αναζητήσουν λύσεις, συντάσσοντας μάλιστα οδικό χάρτη και πρόγραμμα χρηματοδότησης του σχεδιασμού τους.

    Η αυριανή ημερίδα είναι η πρώτη που οργανώνει το εκδοτικό συγκρότημα της «Μακεδονίας» κατά την τρέχουσα περίοδο της διαδρομής της. Ως τέτοια, δεν θα μπορούσε παρά να είναι διευρυμένης θεματολογίας.

    Θα ακολουθήσουν κι άλλες, επικεντρωμένες σε ειδικά θέματα της επικαιρότητας που απασχολούν μεγάλα τμήματα του πληθυσμού κι έχουν ευρύτερη σημασία για το κοινωνικό σύνολο.

    Οι εργασίες της ημερίδας «Σχέδιο Θεσσαλονίκης» θα γίνουν στο «Makedonia Palace» από τις 10 το πρωί (το αναλυτικό πρόγραμμα δημοσιεύεται σε εσωτερικές σελίδες του φύλλου) και η παρακολούθησή τους είναι ελεύθερη για τους πολίτες που νοιάζονται.

    Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παρακολουθούν ζωντανά τις εισηγήσεις και το διάλογο μέσω life-events από το portal του συγκροτήματος makthes.gr.


    *****************************************************************************************************************************

    * Η Θεσσαλονίκη νοσεί. Χρόνια τώρα. Έχουμε γίνει γκρινιάρηδες και μίζεροι. Τίποτα δεν μας αρέσει, τίποτα δεν μας ευχαριστεί και για τίποτα δεν αγωνιζόμαστε.

    Όλα τα θέλουμε έτοιμα. Να μας τα προσφέρουν στο πιάτο και εμείς να βρίσκουμε τα τρωτά και τα αδύνατα σημεία, για να συνεχίσουμε να μεμψιμοιρούμε.


    * Αυτό που συμβαίνει με το μετρό και το σταθμό της Βενιζέλου είναι μια τρέλα. Πουθενά στον κόσμο δεν θα καλούνταν οι απλοί πολίτες να εκφράσουν γνώμη, να διαδηλώσουν, να σκίσουν τα ρούχα τους για το αν είναι εφικτή τεχνικά μια λύση, χωρίς να υπάρχει κάποια μελέτη που το προβλέπει αυτό.

    Πουθενά στον κόσμο δεν μπορεί ο κάθε κρατικός αξιωματούχος να λέει ψέματα, χωρίς να ελέγχεται γι’ αυτά -έστω εκ των υστέρων.

    Σε έναν χρόνο ξεκινάμε δοκιμαστικά δρομολόγια… Να και το βαγόνι… Να και οι επιβάτες που φωτογραφήθηκαν περιχαρείς… Να και οι σταθμοί, έστω ντυμένοι με μουσαμάδες… (πάλι καλά που δεν άρχισαν να πουλάνε και κάρτες απεριόριστων διαδρομών…).

    Και μετά, όταν αποδείχτηκε ότι όλα ήταν φούμαρα, εύκολη η λύση: για όλα φταίνε οι επόμενοι. Έτσι είναι τα πράγματα σε εμάς. Πάντα φταίει κάποιος άλλος, ο προηγούμενος, ο επόμενος, ο διπλανός…


    * Πουθενά στον κόσμο ένας πρωθυπουργός δεν βγαίνει να ανακοινώσει αλλαγή σχεδιασμών και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, χωρίς να έχουν προηγηθεί τεχνικές μελέτες, συσκέψεις ειδικών, διαβούλευση αρμοδίων.

    Κάπως έτσι όλη η πόλη τα έχει χαμένα, καλούμενη να επιλέξει λύσεις που δεν είναι εγγυημένη η δυνατότητα υλοποίησής τους.

    Έχουμε πέσει επάνω σε τοίχο και όσοι θέλουν να αποφύγουν το ανόητο δίλημμα που μας τίθεται καταφεύγουν σε επιλογές ήττας: Να καταργηθεί ο σταθμός της Βενιζέλου, να ακυρωθεί το έργο συνολικά και να κάνουμε τραμ και άλλα θεότρελα. Έφτασαν κάποιοι στο σημείο να ανακαλύψουν τώρα -με είκοσι χρόνια καθυστέρηση- ότι ο αρχικός σχεδιασμός ήταν λάθος, ότι θα έπρεπε να μην ακολουθούσε ο συρμός την Εγνατία αλλά την Τσιμισκή, να σκάβαμε βαθύτερα και πάει λέγοντας.

    Στο μεταξύ, ο καιρός περνάει.

    Το κόστος του έργου αυξάνεται, ο χρόνος που το κέντρο της πόλης παραμένει εσώκλειστο στις λαμαρίνες των εργοταξίων όλο και μακραίνει, η οργή φουντώνει.


    * Σήμερα η «ΜτΚ» φέρνει στο φως αποκλειστικά, την πρόσφατη έκθεση της εταιρείας αναδόχου του έργου, στην οποία αποκαλύπτεται η δραματική πραγματικότητα:

    Το έργο δεν πρόκειται να τελειώσει πριν από το τέλος του 2025

    Η εταιρεία ετοιμάζεται να ζητήσει υψηλή αποζημίωση, εκμεταλλευόμενη τις καθυστερήσεις.

      Δεν υπάρχει εγκεκριμένη μελέτη για τη συνέχεια των εργασιών της Βενιζέλου, ούτε φυσικά μελέτη εφαρμογής (άρα δεν υπάρχει καμιά βεβαιότητα ότι είναι τεχνικά εφικτή η κατασκευή του σταθμού, με τα αρχαία να παραμένουν στο χώρο άθικτα).

      Θα έχει κι άλλα επεισόδια το σίριαλ «μετρό Θεσσαλονίκης», ελπίζουμε όχι δραματικά και με δυσάρεστο τέλος…


      * Σάλος έχει προκληθεί με τις τράπεζες. Όχι μόνο για τις νέες χρεώσεις απλών εργασιών (αντίγραφο λογαριασμού, έκδοση pin κτλ.) αλλά κυρίως για τη σπουδή ορισμένων εξ αυτών να αποστείλουν έγγραφο στους πελάτες τους, που έχουν κάποια ληξιπρόθεσμη οφειλή, ενημερώνοντάς τους ότι ανέθεσαν τη διαχείριση των απαιτήσεων σε εξειδικευμένη ιδιωτική εταιρεία (κοράκια), στην οποία διαβίβασαν τα προσωπικά δεδομένα των δανειοληπτών. Το γεγονός, εκτός από θύελλα αντιδράσεων, θα αποτελέσει και αφορμή για κατάθεση αγωγών με αίτημα αποζημίωσης, με το επιχείρημα ότι η διαβίβαση προσωπικών δεδομένων σε τρίτους δίχως τη συγκατάθεση του αναφερόμενου, απαγορεύεται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

      Καλά ξεμπερδέματα!

      * Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 20/10/2019.

      ΣΧΟΛΙΑ

      ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

      Επιλέξτε Κατηγορία