ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Ανάβουν σύντομα τα “έξυπνα φανάρια”, δίνοντας ανάσα στο κυκλοφοριακό

Η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αναλαμβάνει τη διαχείριση, λειτουργία και συντήρηση των 536 σηματοδοτών σε 27 διασταυρώσεις της πόλης

 13/11/2021 08:00

Θεσσαλονίκη: Ανάβουν σύντομα τα “έξυπνα φανάρια”, δίνοντας ανάσα στο κυκλοφοριακό

Φανή Σοβιτσλή

Οριστική λύση στο οξυμένο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης προωθεί το επόμενο διάστημα η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, θέτοντας επιτέλους σε εφαρμογή τα “έξυπνα” φανάρια. Σε συνεργασία με το κεντρικό δήμο και μετά την υπογραφή σχετικής σύμβασης, η ΠΚΜ αναλαμβάνει τη διαχείριση, λειτουργία και συντήρηση των 536 σηματοδοτών σε 27 διασταυρώσεις της Θεσσαλονίκης.

Το έργο, που έχει εξαγγελθεί επανειλημμένα, αλλά δεν προχωρούσε, αναλαμβάνει η διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της περιφέρειας, σχεδιάζοντας ένα έξυπνο σύστημα για την ολοκληρωμένη διαχείριση της κυκλοφορίας, το οποίο θα στηρίζεται στην ενοποίηση των τριών κέντρων ελέγχων των φωτεινών σηματοδοτών, που είναι στην αρμοδιότητα της ΠΚΜ.

Όπως ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλια, το συγκεκριμένο έργο που βρίσκεται στα… χαρτιά για πάνω από δέκα χρόνια αφορά στην ενοποίηση του δικτύου των φωτεινών σηματοδοτών, ώστε να ελέγχονται από έναν φορέα και να λειτουργούν με κεντρικό έλεγχο σε ενιαίο σύστημα. «Στόχος είναι να βελτιωθεί η λειτουργία των φαναριών και η κεντρική διαχείριση της κυκλοφορίας των οχημάτων, ώστε οι φωτεινοί σηματοδότες να προσαρμόζονται στις τρέχουσες ανάγκες των μετακινήσεων των πολιτών» τόνισε ο κ. Μπίλιας.

Εκτίμησε μάλιστα ότι σταδιακά η πόλη θα αποκτήσει και Κέντρο Διαχείρισης της Κυκλοφορίας, η λειτουργία του οποίου θα ανακουφίσει σημαντικά το κυκλοφοριακό, που αποτελεί το σήμερα το μείζον πρόβλημα για την πόλη.

«Με τη συμφωνία που υπογράψαμε με τον δήμο Θεσσαλονίκης, αφενός αναλαμβάνει ένας φορέας, η Περιφέρεια, τη συντήρηση και την αποκατάσταση των προβλημάτων σε όλα τα φανάρια στους δρόμους της πόλης, αφετέρου συντονίζονται τα φανάρια στους δρόμους της Θεσσαλονίκης με εκείνα που λειτουργούν εκτός δήμου και είναι επίσης στην ευθύνη της περιφέρειας» επισήμανε ο αντιπεριφερειάρχης και πρόσθεσε ότι το όφελος που θα προκύψει είναι η μείωση των χρόνων αναμονής για τους μετακινούμενους και η καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας.

Ποιες είναι οι διασταυρώσεις

Σύμφωνα με το πλάνο της διεύθυνσης Τεχνικών Έργων τα φανάρια που μπαίνουν στο ενιαίο σύστημα λειτουργίας είναι συνολικά 536 και βρίσκονται σε 27 διασταυρώσεις εντός του δήμου Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα πρόκειται για τους σηματοδότες στις εξής διασταυρώσεις:

Στην ανατολική πλευρά πρόκειται για τις εξής:

  • Μέγαρο Μουσικής: διασταύρωση Μαρίας Κάλλας και 25ης Μαρτίου.
  • Διασταύρωση Ολύνθου με Αγ. Μαρίνας και Β. Αδαμίδου.
  • Διασταύρωση Αμφιπόλεως και Δορυλαίου.
  • Διασταύρωση Ανατολικής Θράκης με Αρτάκης – Μ. Μπότσαρη – Ιλισού – Επταλόφου.
  • Διασταύρωση Απόλλωνος – Αμφιπόλεως και Αρτάκης – Βοσπόρου.
  • Διασταύρωση Πυλαίας – Βιζύης.
  • Διασταύρωση Ολύνθου – Διαγόρα.
  • Διασταύρωση Καρακάση με Μιχ. Μητσάκη και Καρολίδου.
  • Διασταύρωση Κηφισίας – Ψελλού.
  • Διασταύρωση Κλεάνθους με Ανατολικής Θράκης και Μικράς Ασίας.
  • Διασταύρωση 28ης Οκτωβρίου - Μακεδονίας.
  • Διασταύρωση Γιαν. Αγγέλου με Μυστακίδου – Αλκαμένους.
  • Διασταύρωση Παπάφη – Κανάρη.
  • .Διασταύρωση Επταλόφου με Πόντου – Βοσπόρου.
  • Διασταύρωση Αμφιπόλεως με Πυλαίας – Ναυπλίου – Επιδαύρου.
  • Τριανδρία: Διασταύρωση Βενιζέλου και Ελευθερίας.

Στο κέντρο:

  • .Διασταύρωση Επταπυργίου και Ανθέων.
  • Διασταύρωση Ολυμπιάδος και Ιουλιανού.
  • Διασταύρωση Ολυμπιάδος με Γράτσιου – Φ. Δραγούμη.
  • Διασταύρωση Ολυμπιάδος – Θεοτοκόπουλου.
  • Πεζοδιάβαση Εθνικής Αμύνης στην Παλαιά Φιλοσοφική Σχολή.
  • Πεζοδιάβαση Λεωφόρου Νίκης στην Πλατεία Αριστοτέλους.

Στη δυτική πλευρά είναι οι εξής:

  • Διασταύρωση Αγίων Πάντων με Αμπελώνων – Αγάθωνος.
  • Διασταύρωση Αγίων Πάντων – Κολωνιάρη.
  • Διασταύρωση Παναγίας Φανερωμένης με Αρκαδιουπόλεως.
  • Διασταύρωση Γιαννιτσών και Κωλέτη.
  • Διασταύρωση Κλαυδιανού και Πρόνοιας.

Υπενθυμίζεται ότι στη σύμβαση διαβαθμιδικής συνεργασίας προβλέπεται οι τεχνικές υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης να αναλάβουν τη συντήρηση του παράπλευρου οδικού δικτύου της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Μουδανιών, που είναι εντός των διοικητικών ορίων του δήμου, δηλαδή στο τμήμα από τον ισόπεδο κόμβο της Βούλγαρη μέχρι τις οδούς Μ. Αλεξάνδρου και Αλλατίνη.

Οριστική λύση στο οξυμένο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης προωθεί το επόμενο διάστημα η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, θέτοντας επιτέλους σε εφαρμογή τα “έξυπνα” φανάρια. Σε συνεργασία με το κεντρικό δήμο και μετά την υπογραφή σχετικής σύμβασης, η ΠΚΜ αναλαμβάνει τη διαχείριση, λειτουργία και συντήρηση των 536 σηματοδοτών σε 27 διασταυρώσεις της Θεσσαλονίκης.

Το έργο, που έχει εξαγγελθεί επανειλημμένα, αλλά δεν προχωρούσε, αναλαμβάνει η διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της περιφέρειας, σχεδιάζοντας ένα έξυπνο σύστημα για την ολοκληρωμένη διαχείριση της κυκλοφορίας, το οποίο θα στηρίζεται στην ενοποίηση των τριών κέντρων ελέγχων των φωτεινών σηματοδοτών, που είναι στην αρμοδιότητα της ΠΚΜ.

Όπως ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλια, το συγκεκριμένο έργο που βρίσκεται στα… χαρτιά για πάνω από δέκα χρόνια αφορά στην ενοποίηση του δικτύου των φωτεινών σηματοδοτών, ώστε να ελέγχονται από έναν φορέα και να λειτουργούν με κεντρικό έλεγχο σε ενιαίο σύστημα. «Στόχος είναι να βελτιωθεί η λειτουργία των φαναριών και η κεντρική διαχείριση της κυκλοφορίας των οχημάτων, ώστε οι φωτεινοί σηματοδότες να προσαρμόζονται στις τρέχουσες ανάγκες των μετακινήσεων των πολιτών» τόνισε ο κ. Μπίλιας.

Εκτίμησε μάλιστα ότι σταδιακά η πόλη θα αποκτήσει και Κέντρο Διαχείρισης της Κυκλοφορίας, η λειτουργία του οποίου θα ανακουφίσει σημαντικά το κυκλοφοριακό, που αποτελεί το σήμερα το μείζον πρόβλημα για την πόλη.

«Με τη συμφωνία που υπογράψαμε με τον δήμο Θεσσαλονίκης, αφενός αναλαμβάνει ένας φορέας, η Περιφέρεια, τη συντήρηση και την αποκατάσταση των προβλημάτων σε όλα τα φανάρια στους δρόμους της πόλης, αφετέρου συντονίζονται τα φανάρια στους δρόμους της Θεσσαλονίκης με εκείνα που λειτουργούν εκτός δήμου και είναι επίσης στην ευθύνη της περιφέρειας» επισήμανε ο αντιπεριφερειάρχης και πρόσθεσε ότι το όφελος που θα προκύψει είναι η μείωση των χρόνων αναμονής για τους μετακινούμενους και η καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας.

Ποιες είναι οι διασταυρώσεις

Σύμφωνα με το πλάνο της διεύθυνσης Τεχνικών Έργων τα φανάρια που μπαίνουν στο ενιαίο σύστημα λειτουργίας είναι συνολικά 536 και βρίσκονται σε 27 διασταυρώσεις εντός του δήμου Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα πρόκειται για τους σηματοδότες στις εξής διασταυρώσεις:

Στην ανατολική πλευρά πρόκειται για τις εξής:

  • Μέγαρο Μουσικής: διασταύρωση Μαρίας Κάλλας και 25ης Μαρτίου.
  • Διασταύρωση Ολύνθου με Αγ. Μαρίνας και Β. Αδαμίδου.
  • Διασταύρωση Αμφιπόλεως και Δορυλαίου.
  • Διασταύρωση Ανατολικής Θράκης με Αρτάκης – Μ. Μπότσαρη – Ιλισού – Επταλόφου.
  • Διασταύρωση Απόλλωνος – Αμφιπόλεως και Αρτάκης – Βοσπόρου.
  • Διασταύρωση Πυλαίας – Βιζύης.
  • Διασταύρωση Ολύνθου – Διαγόρα.
  • Διασταύρωση Καρακάση με Μιχ. Μητσάκη και Καρολίδου.
  • Διασταύρωση Κηφισίας – Ψελλού.
  • Διασταύρωση Κλεάνθους με Ανατολικής Θράκης και Μικράς Ασίας.
  • Διασταύρωση 28ης Οκτωβρίου - Μακεδονίας.
  • Διασταύρωση Γιαν. Αγγέλου με Μυστακίδου – Αλκαμένους.
  • Διασταύρωση Παπάφη – Κανάρη.
  • .Διασταύρωση Επταλόφου με Πόντου – Βοσπόρου.
  • Διασταύρωση Αμφιπόλεως με Πυλαίας – Ναυπλίου – Επιδαύρου.
  • Τριανδρία: Διασταύρωση Βενιζέλου και Ελευθερίας.

Στο κέντρο:

  • .Διασταύρωση Επταπυργίου και Ανθέων.
  • Διασταύρωση Ολυμπιάδος και Ιουλιανού.
  • Διασταύρωση Ολυμπιάδος με Γράτσιου – Φ. Δραγούμη.
  • Διασταύρωση Ολυμπιάδος – Θεοτοκόπουλου.
  • Πεζοδιάβαση Εθνικής Αμύνης στην Παλαιά Φιλοσοφική Σχολή.
  • Πεζοδιάβαση Λεωφόρου Νίκης στην Πλατεία Αριστοτέλους.

Στη δυτική πλευρά είναι οι εξής:

  • Διασταύρωση Αγίων Πάντων με Αμπελώνων – Αγάθωνος.
  • Διασταύρωση Αγίων Πάντων – Κολωνιάρη.
  • Διασταύρωση Παναγίας Φανερωμένης με Αρκαδιουπόλεως.
  • Διασταύρωση Γιαννιτσών και Κωλέτη.
  • Διασταύρωση Κλαυδιανού και Πρόνοιας.

Υπενθυμίζεται ότι στη σύμβαση διαβαθμιδικής συνεργασίας προβλέπεται οι τεχνικές υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης να αναλάβουν τη συντήρηση του παράπλευρου οδικού δικτύου της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Μουδανιών, που είναι εντός των διοικητικών ορίων του δήμου, δηλαδή στο τμήμα από τον ισόπεδο κόμβο της Βούλγαρη μέχρι τις οδούς Μ. Αλεξάνδρου και Αλλατίνη.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία