ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ #MENOUMESPITI ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης έρχεται στο… σπίτι μας τη Μεγάλη Εβδομάδα

Κυριακή Τσολάκη14 Απριλίου 2020

Αποστάσεις… ασφαλείας τηρεί το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και τη Μεγάλη Εβδομάδα, χωρίς όμως να μένει ανενεργό. Έτσι, έχει ετοιμάσει ένα πλούσιο πρόγραμμα ψηφιακών συναυλιών στο πνεύμα των ημερών τις οποίες οι φιλόμουσοι θα μπορούν να απολαύσουν με το πάτημα ενός κουμπιού από το σπίτι.

Αρχής γενομένης από χθές Μεγάλη Δευτέρα το πρόγραμμα θα διαρκέσει έως και τη Μεγάλη Παρασκευή, ενώ θα επεκταθεί και την εβδομάδα της Διακαινησίμου. Ο φορέας καλεί σημαντικούς καλλιτέχνες στη σκηνή «Αιμίλιος Ριάδης» για να παρουσιάσουν έργα απόλυτα εναρμονισμένα με το κατανυκτικό πνεύμα των άγιων αυτών ημερών. Οι μεταδόσεις που διαρκούν περίπου 40 λεπτά θα γίνονται κάθε μέρα στις 7μμ μέσα από το κανάλι του ΜΜΘ στο YouTube (https://www.youtube.com/user/Tchgreece), αλλά και από τη σελίδα του στο facebook.

Το πρόγραμμα κατατέθηκε μετά την τηλεδιάσκεψη των φορέων του πολιτισμού της Θεσσαλονίκης με την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη και τον Γενικό Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλα Γιατρομανωλάκη. Οι δύο πρώτες συναυλίες της σειράς έγιναν σε συνεργασία με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. «Μας ενδιέφερε να ενισχύσουμε το κλίμα συνεργασίας μεταξύ των φορέων του πολιτισμού. Εκτός από το πρόγραμμα που πραγματοποιείται αυτή την εβδομάδα ακολουθεί και ένας δεύτερος κύκλος για την εβδομάδα που ακολουθεί την Κυριακή του Πάσχα, ο οποίος αυτή τη στιγμή σχεδιάζεται. Θα υπάρξουν συνεργασίες με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου, την Κρατική Ορχήστρα, το Κρατικό Ωδείο, το MOMus. Το πρόγραμμα κινείται από τον χώρο της εκπαιδευτικής διεργασίας μέχρι και τον χώρο της παραγωγής πρότυπης καλλιτεχνικής δραστηριότητας», τονίζει στο makthes.gr ο πρόεδρος του δ.σ. του ΜΜΘ Βασίλης Γάκης.

«Η ρομποτική τεχνολογία μας έδωσε απίστευτες δυνατότητες»

Οι δράσεις που σχεδιάστηκαν μόλις σε τρεις μέρες ήταν μια πρωτοβουλία του τμήματος παραγωγής του ΟΜΜΘ, που αξιοποιεί κατά κύριο λόγο τοπικό δυναμικό. «Είχε πολύ μεγάλη δυσκολία να οργανώσουμε κάτι τέτοιο σε τόσο λίγο χρόνο, αλλά υπήρχε πολύ μεγάλος ενθουσιασμός και μεγάλη αποδοχή από τον καλλιτεχνικό κόσμο για συμμετοχή. Οι καλλιτέχνες χρειάζονται ένα βήμα για να διοχετεύσουν το πνεύμα αλληλεγγύης τους, αλλά και να εκφραστούν οι ίδιοι μέσα σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση. Έτσι, δεν είχαμε αρνήσεις, αντιθέτως είχαμε πολλές αποδοχές. Οι περισσότεροι ήθελαν να συμβάλλουν αφιλοκερδώς, αλλά εμείς κατόπιν της βούλησης της υπουργού Λίνας Μενδώνη, τους αμείβουμε για τη συμμετοχή τους γιατί είναι μια περίοδος που έχουν πληγεί και πρέπει όπου μπορούμε να τους βοηθήσουμε», λέει ο Βασίλης Γάκης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι παραγωγές είναι πρωτογενείς. «Αξιοποιήσαμε τη ρομποτική τεχνολογία που μας έδωσε απίστευτες δυνατότητες και τις χαρήκαμε. Τηρήθηκαν αυστηρά οι αποστάσεις ασφαλείας μεταξύ των εργαζομένων εγγραφής και των καλλιτεχνών», υπογραμμίζει ο πρόεδρος.

Αναλυτικά το πρόγραμμα των συναυλιών

Η έναρξη έγινε χθες με τη συναυλία μουσικής δωματίου της Μαρίας Ανισέγκου (τσέλο) και του Νίκου Κυριόσογλου (πιάνο) που παρουσίασαν την Τρίτη σονάτα για πιάνο και τσέλο του Λούντιβιχ Βαν Μπετόβεν.

Ακολουθούν:

Μ. ΤΡΙΤΗ 14-4-2020

Συναυλία μουσικής δωματίου με τον David Bogorad (βιολί) και τον Βασίλη Βαρβαρέσο (πιάνο)

- Δημήτρης Λιάλιος (1869-1940), Ballade no.1

- Cesar Franck (1822-1890), σονάτα για πιάνο και βιολί σε λα μείζονα I. Allegro Moderato II. Allegro

- Edward Elgar (1857-1934), La Capricieuse

Παραγωγή: ΟΜΜΘ

Σε συνεργασία με την ΚΟΘ

Μ. ΤΕΤΑΡΤΗ 15-4-2020

Ύμνοι της Μεγάλης Εβδομάδας με τους πρωτοψάλτες-μουσικοδιδασκάλους Πάρη Γκούνα και Γιώργο Φανάρα και αφηγητή τον Χρυσόστομο Σταμούλη, καθηγητή Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ

Ιδού ο Νυμφίος έρχεται…/ Τον Νυμφώνα σου βλέπω…/ Ερχόμενος ο Κύριος προς το εκούσιον πάθος…/ Κύριε, ερχόμενος προς το πάθος…/ Εν ταις λαμπρότησι των αγίων σου…/ Η πόρνη εν κλαυθμώ ανεβόα… Πόρνη προσήλθε σοι…/ Σε, τον της παρθένου Υιόν…/ Ότε η αμαρτωλός προσέφερε το μύρον…/ Ότε οι ένδοξοι μαθηταί.../ Ο τρόπος σου δολιότητος γέμει, παράνομε Ιούδα…/ Μυσταγωγών σου, Κύριε…/ Άρχοντες λαών…, Τας αισθήσεις ημών…, Έδραμε λέγων ο Ιούδας…, Εις τριάκοντα αργύρια…, Έστησαν τα τριάκοντα αργύρια…, Αντί αγαθών…/ Εξηγόρασας ημάς…/ Σήμερον κρεμάται επί ξύλου…/ Εξέδυσάν με τα ιμάτιά μου…/ Επί ξύλου βλέπουσα…/ Εγκώμια/ Αναστάσιμα ευλογητάρια/ Ανάστα ο Θεός…/ Χριστός ανέστη εκ νεκρών…

Παραγωγή: ΟΜΜΘ

Μ. ΠΕΜΠΤΗ 16-4-2020

Προβολή της βωβής ταινίας La Vie et la passion de Jesus Christ (Passion and Death of Christ) (1903), με υπόκρουση ζωντανής μουσικής. Με τον Θανάση Μπιλιλή (σύνθεση, πιάνο)

Η ταινία, γαλλικής παραγωγής από την πρωτοπόρο κινηματογραφική εταιρεία Pathe Freres και σκηνοθετημένη από τους Lucien Nonguet και Ferdinand Zecca, αφηγείται τη ζωή του Χριστού και είναι από τις πρώτες ταινίες με μεγάλη διάρκεια, ενώ θεωρείται επίσης και από τις πρώτες που παρουσιάστηκαν με χρώμα (χρωματισμένη με τη μέθοδο «Pathechrome»).

Παραγωγή: ΟΜΜΘ

Μ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17-4-2020

«Λαϊκοί Επιτάφιοι» - ένα μικρό αφιέρωμα σε δύο από τους σημαντικότερες συνθέτες του λαϊκού μας τραγουδιού, τον Μίκη Θεοδωράκη και τον Σταύρο Κουγιουμτζή, οι οποίοι σε συνεργασία με εμβληματικούς ποιητές εξέφρασαν τη δική τους βιωματική και υπαρξιακή προσέγγιση για τον Επιτάφιο και την Ανάσταση. Με τον Ανδρέα Καρακότα (φωνή) και τον Θανάση Μπιλιλή (πιάνο)

Μίκης Θεοδωράκης - Γιάννης Ρίτσος

- από τον «Επιτάφιο»

Βασίλεψες αστέρι μου/ Πού πέταξε τ’ αγόρι μου/ Μέρα Μαγιού/ Χείλι μου μοσχομυριστό/ Στο παραθύρι/ Ήσουν καλός/ Να ’χα τ’ αθάνατο νερό

Σταύρος Κουγιουμτζής

- από το έργο «Ύμνοι αγγέλων σε ρυθμούς ανθρώπων» (βασισμένο σε κείμενα του Ευαγγελίου)

Κύριε εκέκραξα/ Θεός Κύριος/ Ιδού ο νυμφίος έρχεται εν τω μέσω της νυκτός

- από το έργο «Ηλιοσκόπιο» σε ποίηση Γιώργου Θέμελη

Πρώτο περιστέρι/ Πώς να σε πάρω/ «Χασάπικο»/ Η πρώτη Ανάσταση/ Πάσχα των Ελλήνων

- από το έργο «Μικρές πολιτείες»

Τα πρώτα λόγια του Χριστού (εβραϊκό τραγούδι σε πρώτη διασκευή Σταύρου Κουγιουμτζή, ποίηση Μάνος Ελευθερίου)

Τώρα που θα φύγεις (ποίηση Μάνος Ελευθερίου)

- Όταν ανθίζουν πασχαλιές (στίχοι Σταύρος Κουγιουμτζής)

Παραγωγή: ΟΜΜΘ

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.