ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Η προεκλογική κινητικότητα στον ΟΑΣΘ και η ταλαίπωρη σύμβαση για τον ψηφιακό μετασχηματισμό

Νίκος Ηλιάδης12 Μαΐου 2023

Με καθυστέρηση περίπου πέντε μηνών ορίστηκαν τελικά την Τετάρτη, μόλις δώδεκα μέρες πριν από τις εκλογές, τα τέσσερα νέα μέλη στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ, προκειμένου να καλύψουν τις θέσεις όσων είχαν παραιτηθεί στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου.

Τα νέα μέλη τα οποία ορίστηκαν από τη γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΑΣΘ, δηλαδή από τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών & Μεταφορών και Οικονομικών είναι οι Γεσθημανή Ιακωβίδου, Χημικός, ΜSc “Διαχείριση Αποβλήτων”, Ευτυχία Κυβρακίδου - Σιώζου, Οικονομολόγος, στέλεχος της “Ανατολικής Αναπτυξιακής”, Χρήστος Κοπατσάρης, Οικονομολόγος (MBA) - Σύμβουλος Επιχειρήσεων και Αλέξανδρος Βλάχος, διπλωματούχος πληροφορικής ο οποίος αναμένεται να αναλάβει χρέη γενικού διευθυντή.

Η αναπλήρωση των κενών στο δ.σ. είχε συζητηθεί, σύμφωνα με πληροφορίες κατά την προ ημερών επίσκεψη του υπουργού Γιώργου Γεραπετρίτη στον ΟΑΣΘ. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Κώστας Ταγγίρης εξήγησε στον υπουργό ότι για την αντικατάσταση των τεσσάρων είχε υποβληθεί αίτημα στον τέως υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, ήδη από τον περασμένο Νοέμβριο, δηλαδή πριν ακόμη οι τέσσερις υποβάλουν τις παραιτήσεις τους. 

Ο κ. Καραμανλής, όμως, για λόγους που μόνο ο ίδιος γνωρίζει, απέφυγε να προχωρήσει στον διορισμό των νέων μελών στο δ.σ. του ΟΑΣΘ.

Όπως είχε αποκαλύψει τότε το makthes.gr ο κ. Ταγγίρης είχε ζητήσει από τον κ. Καραμανλή να αντικατασταθούν από το δ.σ. οι Γιάννης Ρεντζεπέρης, Γιώργος Ηλιάδης, Θεόδωρος Τζιαμπάζης και Ιωσήφ Κιοσέογλου. Ο λόγος ήταν ότι οι τέσσερις εξέφραζαν επιφυλάξεις σχετικά με την υλοποίηση του περίφημου έργου ψηφιακού μετασχηματισμού του ΟΑΣΘ, προϋπολογισμού 39 εκατ. ευρώ (περιλαμβανομένου του ΦΠΑ), το οποίο έχει κολλήσει εδώ και πάνω από δύο χρόνια. 

Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση για το επίμαχο έργο υπογράφηκε τον Φεβρουάριο του 2021 και θα έπρεπε να παραδοθεί ως τις 7 Μαρτίου του 2022, αλλά ουσιαστικά δεν έχει καν ξεκινήσει, ενώ στο μεταξύ έχουν δοθεί περί τις επτά διαδοχικές παρατάσεις.

Οι επιφυλάξεις τις οποίες εξέφραζαν οι παραιτηθέντες αφορούσαν, σύμφωνα με πληροφορίες, κάποιους τομείς του έργου καθώς θεωρούσαν ότι ορισμένα απ' όσα προβλέπονται στη σύμβαση προς υλοποίηση, υπάρχουν ήδη στον ΟΑΣΘ, συνεπώς δεν θα ήταν δυνατόν να υλοποιηθούν εκ νέου. Μάλιστα, προκειμένου να ξεπεραστούν τα ενδογενή προβλήματα τα οποία δημιουργήθηκαν αποφασίστηκε να εκπονηθεί ένα “μνημόνιο κατανόησης” στο οποίο να περιγράφεται, μεταξύ άλλων, ποια τμήματα του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης δεν θα εκτελεστούν. 

Τελικά όμως, το προτεινόμενο μνημόνιο περιείχε το σύνολο όσων προέβλεπε η σύμβαση με αποτέλεσμα οι τέσσερις να επιμείνουν στις επιφυλάξεις τους, υποβάλλοντας εν τέλει τις παραιτήσεις τους.

Έκτοτε το θέμα της έγκρισης του “μνημονίου κατανόησης” μεταξύ ΟΑΣΘ, ΟΣΕΘ και “Κοινωνία της Πληροφορίας” το οποίο θα ξετυλίξει υποτίθεται, το κουβάρι του πολύπαθου έργου για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΑΣΘ, παρέμεινε “παγωμένο”. Θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι αυτό θα είναι ένα από τα πρώτα θέματα τα οποία θα κληθεί να συζητήσει και να εγκρίνει το δ.σ. του ΟΑΣΘ, υπό τη νέα του σύνθεση. 

Σύμφωνα με δήλωση του κ. Ταγγίρη το νέο δ.σ. θα προσπαθήσει να “τρέξει” και άλλα επείγοντα θέματα όπως είναι «η προετοιμασία για την υποδοχή των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων που αναμένονται εντός του έτους, καθώς και η διαδικασία πρόσληψης προσωπικού», πρωτίστως οδηγών.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.