ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ

Τα σενάρια για τη νέα σχολική χρονιά. Ο εμβολιασμός των μαθητών 15-17 και η υποχρεωτικότητα στους εκπαιδευτικούς

Έλενα Αποστολίδου12 Ιουλίου 2021

Το πράσινο φως για τον εμβολιασμό μαθητών έδωσε την εβδομάδα που μας πέρασε η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών, «διατυπώνοντας τη θετική της γνώμη για τον εθελοντικό εμβολιασμό εφήβων ηλικίας 15-17 ετών, υπογραμμίζοντάς την ανάγκη της γονικής συναίνεσης μετά από ενημέρωση», όπως ανέφερε η Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών Μαρία Θεοδωρίδου. Την ίδια ώρα, άνοιξε η συζήτηση για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό των εκπαιδευτικών, με την κυβερνητική εκπρόσωπο Αριστοτελία Πελώνη να ανακοινώνει τις προθέσεις της κυβέρνησης για την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού, χωρίς ωστόσο να γνωστοποιεί τις κατηγορίες εργαζομένων που θα συμπεριληφθούν στον σχεδιασμό.

«Όχι» στον υποχρεωτικό εμβολιασμό μαθητών

Ο εμβολιασμός των μαθητών δεν θα είναι υποχρεωτικός, όπως δήλωσε και η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, τονίζοντας πως «η συζήτηση γίνεται για τους μαθητές ηλικίας 15-17ετών και σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα θα υπάρχει η δυνατότητα να εμβολιαστούν αν το επιθυμούν». Αντίθετα, ο εμβολιασμός των καθηγητών, των δασκάλων και των νηπιαγωγών, αναμένεται να οριστεί ως υποχρεωτικός, μετά την καλοκαιρινή περίοδο, ανάλογα και με την πορεία της πανδημίας στη χώρα μας. Στο ενδεχόμενο να γίνει υποχρεωτικός ο εμβολιασμός στους εκπαιδευτικούς, η υπουργός Παιδείας δήλωσες πως το ζήτημα θα συζητηθεί την επόμενη περίοδο, καθώς πρόκειται για την επαγγελματική ομάδα που έχει εμβολιαστεί σε ποσοστό που φτάνει το 73%».

Δάσκαλοι: Μέτρα και όχι υποχρεωτικότητα στους εμβολιασμούς

Στο ζήτημα της υποχρεωτικότητας των εμβολιασμών, οι δάσκαλοί κάνουν λόγο για μεγάλα ποσοστά εμβολιασμού στον κλάδο τους και επισημαίνουν πως πρέπει να παρθούν ουσιαστικά μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων την επόμενη χρονιά. Όπως λέει ο Γιώργος Τρούλης, αντιπρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) στη «ΜτΚ», «η εκπαιδευτική κοινότητα κατέχει ένα υψηλότατο ποσοστό εμβολιαστικής κάλυψης και νομίζω ότι η συζήτηση περί υποχρεωτικότητας εκφεύγει από την πραγματική και ουσιαστική συζήτηση που θα πρέπει να γίνει. Θα πρέπει ο κόσμος να πειστεί με στρατηγικές και μεθόδους από την πλευρά της πολιτείας, ώστε να εμβολιαστεί για τη συλλογική ανοσία. Δεν νομίζω στο ζήτημα των εκπαιδευτικών πως υπάρχει το ερώτημα περί υποχρεωτικότητας, ενώ τα ποσοστά ξεπερνούν το 70% . Ως παιδαγωγοί ξέρουμε ότι η επιβολή και η τιμωρία είναι το έσχατο μέσο το οποίο πρέπει να επέλθει σε τέτοιες διαδικασίες διαμόρφωσης κουλτούρας. Θεωρούμε το ζήτημα της υποχρεωτικότητας ότι δεν είναι ένα μέτρο που θα πρέπει να βρεθεί στην πρώτη γραμμή, θα πρέπει να προηγηθούν άλλα μέτρα».

Ο κ. Τρούλης εκφράζει φόβους πως αν δεν υπάρξει προετοιμασία για την επόμενη σχολική χρονιά, οι συνθήκες που θα διαμορφωθούν θα οδηγήσουν και πάλι σε κλείσιμο των σχολείων. «Για εμάς το κρίσιμο ζήτημα των σχολείων, σχετίζεται με την κατάλληλη προετοιμασία. Με τις μεταλλάξεις και τα άγνωστα δεδομένα που δημιουργούνται γύρω από την πορεία της πανδημίας, ζητάμε πραγματικά μέτρα ώστε να μην ξανακλείσουν τα σχολεία. Δεν πρέπει να ξαναζήσουμε το άνοιγμα των σχολείων με ανύπαρκτες υποδομές υποστήριξης της τηλεκπαίδευσης, με τεράστιες ελλείψεις στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Δεν πρέπει να προχωρήσουμε χωρίς ουσιαστικό σχεδιασμό και μέτρα».

Καθηγητές: Τα SOS της επόμενης σχολικής χρονιάς

Τα ζητήματα που σχετίζονται με την Παιδεία και είναι ανοιχτά αυτή την περίοδο είναι πολλά, με τους εκπαιδευτικούς να θέτουν ορισμένα από αυτά στη συνάντηση που θα έχουν σε λίγες ημέρες με την υπουργό Παιδείας, όπως λέει στη «ΜτΚ» ο Θεόδωρος Τσούχλος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ).

Το νομοσχέδιο με τις αλλαγές στα σχολεία, οι προσλήψεις, αλλά και τα μέτρα για τη νέα σχολική χρονιά είναι ορισμένα από αυτά. «Οι προσλήψεις εκπαιδευτικών αποτελούσαν πάγιο αίτημά μας. Η ανακοίνωση των μόνιμων προσλήψεων 11.700 εκπαιδευτικών είναι ένα θετικό βήμα. Αυτό που θα ζητήσουμε από την υπουργείο είναι να καλυφθεί το 50% των θέσεων αυτών από εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Παράλληλα, με την αλλαγή στο ωρολόγιο πρόγραμμα δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στις ειδικότητες των αναπληρωτών. Η πανδημία καλπάζει και πρέπει να δούμε ενναλακτικά σενάρια για τη νέα χρονιά ανάλογα με την κατάσταση που θα διαμορφωθεί. Τα μέτρα που έχουμε προτείνει είναι η αραίωση των τμημάτων, τεστ από τον ΕΟΔΥ, εμβολιασμούς εκπαιδευτικών και οικονομική ενίσχυση των σχολικών επιτροπών. Αν υλοποιηθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση με τα ίδια προβλήματα, θα οδηγηθούμε σε μορφωτικές και εκπαιδευτικές ανισότητες. Η ΟΛΜΕ διαφωνεί με τις αλλαγές στα σχολεία και το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου».

Γονείς: Πρώτα ενημέρωση, μετά εμβολιασμός

Ο Θανάσης Κοκονάς Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας, θέτει ζήτημα ενημέρωσης γύρω από τους εμβολιασμούς των μαθητών και ζητά να παρθούν μέτρα που θα επιτρέψουν τη διεξαγωγή των μαθημάτων σε ασφαλείς συνθήκες. «Είμαστε υπέρ του εμβολιασμού, αλλά ταυτόχρονα είμαστε υπέρ της ενημέρωσης στο σύνολο των γονέων, για τις συνθήκες και όλες εκείνες τις πληροφορίες που απαιτούνται για τον εμβολιασμό των παιδιών. Επιπλέον, πρώτα πρέπει να παρθούν μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων, να κάνει δηλαδή η πολιτεία το καθήκον της και να διασφαλίσει τις κατάλληλες συνθήκες για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Πάγιο αίτημά μας αποτελεί η μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, γεγονός που δεν εισακούστηκε όλη αυτήν την περίοδο της πανδημίας. Ολιγομελή τμήματα και κατάλληλες συνθήκες, αυτό ζητάμε και οι διεκδικήσεις μας είναι γνωστές και απολύτως επιτακτικές».


 *Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 11.07.2021

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.