ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ COVID-19

Στον ειδικό λόγω εγκλεισμού και… μοναξιάς

Φανή Σοβιτσλή01 Απριλίου 2020

Εκατοντάδες κλήσεις, από τις πρώτες κιόλας μέρες που τέθηκαν σε λειτουργία, δέχθηκαν από πολίτες και οικογένειες, τα τηλεφωνικά Κέντρα Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Στήριξης, που εγκατέστησαν οι δήμοι και η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, λόγω της πανδημία του κορονοϊού. Νέοι άνθρωποι, ηλικιωμένοι ακόμη και έφηβοι, που αναγκάστηκαν να απομονωθούν στο σπίτι, ζητούν καθημερινά, ψυχολογική στήριξη και συμβουλές, καθώς εμφάνισαν έντονα συμπτώματα κατάθλιψης, κρίσεων πανικού και άγχους.

Ο αναγκαστικός εγκλεισμός, η αποφυγή των κοινωνικών επαφών και ο αυστηρός περιορισμός των μετακινήσεων, λόγω της εξάπλωσης του κορονοϊού είχαν αναπόφευκτες ψυχολογικές παρενέργειες στους περισσότερους ανθρώπους. Ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί, υποστηρίζουν ότι η νέα κατάσταση που διαμορφώθηκε, εξαιτίας της κρίσης της πανδημίας, προκάλεσε σε πολλούς πολύ άγχος, φόβο γιατί πλέον απειλούνται η ζωή και η εργασία, αποδιοργάνωση και εσωτερική ένταση. Δεδομένου μάλιστα ότι ο νέος ιός είναι μια ασθένεια και μελετάται ακόμα, οι επιστήμονες αναφέρουν πως οι άνθρωποι, αδυνατούν να διαχειριστούν τη νέα καθημερινότητα που κλήθηκαν να φτιάξουν, στο πλαίσιο των μέτρων προστασίας για την αποφυγή της εξάπλωσης του.

Οι τηλεφωνικές γραμμές ψυχολογικής υποστήριξης, που λειτουργούν ήδη σε πολλούς δήμους, έχει στόχο να συμβουλευτούν και να στηριχτούν πολίτες και ειδικά ευπαθείς ομάδες, οι οποίοι εξαιτίας του κορονοϊού έχουν επηρεαστεί, κυρίως σε ψυχολογικό επίπεδο.

«Από την πρώτη κιόλας μέρα που λειτούργησε η τηλεφωνική γραμμή ψυχολογικής στήριξης, πολίτες ζητούν βοήθεια για να διαχειριστούν το άγχος, τον φόβο και τον πανικό που τους προκάλεσε αυτή η νέα κατάσταση με την επιδημία» τόνισε μιλώντας στη «ΜτΚ», η ψυχολόγος στο δήμο Πυλαίας - Χορτιάτη, Βάσω Ζώτου και πρόσθεσε πως «η πρώτη απάντηση που τους δίνουμε είναι να μείνουν ψύχραιμοι και να παραμείνουν για όσο χρειαστεί σε καθεστώς αυτοαπομόνωσης. Είναι η καλύτερη λύση, όχι μόνο για αυτοπροστασία, αλλά και για την προστασία όλων των υπολοίπων ατόμων στο οικογενειακό και ευρύτερο περιβάλλον τους».

Η κ. Ζώτου ανέφερε ακόμη πως οι πολίτες, διαφόρων ηλικιών, εκτός από το δικό τους άγχος και φόβο, ζητούν βοήθεια και οδηγίες για το πώς θα συμβουλεύσουν τα παιδιά τους για να διαχειριστούν τη νέα τους καθημερινότητα στο σπίτι. «Τα παιδιά είναι γεγονός πως είναι ανθεκτικά και προσαρμόζονται πιο εύκολα σε καταστάσεις. Ωστόσο συμβουλεύουμε τους γονείς να βρουν δημιουργικούς τρόπους απασχόλησης με τα παιδιά, ώστε να περνά εύκολα και ευχάριστα ο χρόνος και βέβαια να δεθούν ως οικογένεια» επισήμανε η ψυχολόγος. Οι περισσότεροι ωστόσο, όπως είπε, αγωνιούν για το μέλλον, τη δουλειά τους και πόσο ακόμη θα την έχουν, δεδομένου ότι πολλές επιχειρήσεις είναι κλειστές, για τα παιδιά τους που φέτος θα δώσουν εξετάσεις, αλλά και για το πόσο θα κρατήσει η απομόνωση και ο περιορισμός. Στο δήμο Πυλαίας - Χορτιάτη, οι τηλεφωνικές γραμμές ψυχολογικής υποστήριξης, απαντούν στο 2310-321546, 2310-344791, καθημερινά Δευτέρα έως Παρασκευή 10 π.μ. – 2 μ.μ.

Χάθηκε η ρουτίνα που έδινε ασφάλεια

Στο δήμο Καλαμαριάς, η τηλεφωνική γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης για γονείς και εφήβους δημιουργήθηκε στo πλαίσιo της λειτουργίας του Συμβουλευτικού Σταθμού του δήμου και αποτελεί μια προσπάθεια στήριξης τους την δύσκολη αυτή περίοδο.

«Απευθύνονται γονείς και έφηβοι οι οποίοι έχουν ανησυχίες σε σχέση με τον κορονοϊό και νιώθουν ότι χρειάζονται ψυχολογική υποστήριξη. Δεν έχουμε ακόμη τη μεγάλη εικόνα μιας και αρχίσαμε στις 19 Μαρτίου, ωστόσο τηλεφωνούν πολίτες καθημερινά και ζητούν βοήθεια για να το διαχειριστούν όλο αυτό που συμβαίνει» υπογράμμισε μια εκ των δυο ψυχολόγων του δήμου ‘Όλγα Καλογερίδου. «Μέχρι στιγμής έχουμε περιστατικά που ζητούν στήριξη γιατί νιώθουν ότι έχασαν το έλεγχο. Συμβαίνει σε καταστάσεις κρίσης, καθώς όλοι μας σταματήσαμε να κάνουμε αυτά που κάναμε στην καθημερινότητα μας. Με λίγα λόγια χάθηκε η ρουτίνα, που μπορεί να ήταν βαρετή, εντούτοις όμως έδινε ασφάλεια. Οπότε όταν βγαίνουμε από αυτή, συχνά νιώθουμε άγχος, πίεση, φόβο, ανασφάλεια, αβεβαιότητα και μια αίσθηση ότι χάθηκε ο έλεγχος της πρότερη καθημερινής λειτουργίας» δήλωσε η κ. Καλογερίδου. Οι πολίτες μπορούν να καλούν στη γραμμή 2313-314573 και 2313-314509, από Δευτέρα έως Παρασκευή και τις ώρες 10 π.μ. - 1 μ.μ. και 6 μ.μ. - 8 μ.μ.

Η απομόνωση επιδρά αρνητικά στην ψυχική υγεία

Στον αγώνα για τη ψυχολογική υποστήριξη των πολιτών που νιώθουν ευάλωτοι με την όλη κατάσταση, έχουν επιδοθεί ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί και στο δήμο Παύλου Μελά. Σύμφωνα με την αντιδήμαρχο Κοινωνικής Πολιτικής, Χαράς Αμανατίδου, που έχει την ευθύνη του προγράμματος, υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον από τον κόσμο, από διάφορες ηλικίες που ζητούν βοήθεια για το άγχος, τον πανικό και το φόβο για το πώς θα το περάσουν, χωρίς να εμφανίσουν κατάθλιψη. «Από την ενημέρωση που είχα από την ομάδα ψυχολόγων μας, διαπίστωσα ότι οι άνθρωποι αυτό που λένε είναι πως η κοινωνική απομόνωση και η μοναξιά έχουν επιδράσει αρνητικά στην ψυχική τους υγεία. Εμείς ως δήμος με το εξειδικευμένο προσωπικό μας θα προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε όπως μπορούμε, όσους έχουν ανάγκη» δήλωσε η κ. Αμανατίδου.

Τηλεφωνική στήριξη στο δήμο Παύλου Μελά παρέχει η ψυχολόγος, Δήμητρα Γκρέτσικου, από Δευτέρα έως Παρασκευή, τις ώρες 6 μ.μ. έως 9 μ.μ στη γραμμή 2310-601527.

Ο δήμος Θεσσαλονίκης μεριμνά…

Γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης για όλους τους δημότες, στελεχωμένη από εξειδικευμένο προσωπικό εθελοντών ψυχολόγων έθεσε σε λειτουργία και ο δήμος Θεσσαλονίκης, με σύνθημα «Μένουμε Σπίτι. Προφυλάσσουμε τον εαυτό μας και τους συνανθρώπους μας. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης μεριμνά».

Οι γραμμές λειτουργούν το τελευταίο διάστημα από Δευτέρα έως Παρασκευή, τις ώρες 8.30 π.μ. - 8 μ.μ στα τηλέφωνα 2313-317641 και 2313-317642.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 29 Μαρτίου 2020

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.