ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ραμόν Βάργκας στη «ΜτΚ»: Η τέχνη αποτελεί ένα είδος εσωτερικού καλέσματος

Κυριακή Τσολάκη10 Ιουλίου 2022

Ένας από τους κορυφαίους τενόρους της γενιάς του και ένας από τους διασημότερους παγκοσμίως ο Μεξικανός Ραμόν Βάργκας έρχεται στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Επταπυργίου για να συμπράξει με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης υπό τη διεύθυνση της επικεφαλής της Ζωής Τσόκανου (φωτ.) σε ένα γκαλά όπερας που περιλαμβάνει μερικές από τις πλέον δημοφιλείς άριες του λυρικού ρεπερτορίου.


Ο ίδιος αν και έχει ένα ευρύ φάσμα ρεπερτορίου είναι ένας καλλιτέχνης που ακόμη και μετά από τόσα χρόνια καριέρας εξακολουθεί να βρίσκει πολύ ενδιαφέρουσα την αναζήτηση κομματιών για κάθε νέα εκδήλωση. «Δεδομένων των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που έχει ένα καλοκαιρινό φεστιβάλ σε ανοιχτό χώρο, καθώς και την ιστορικότητα του μνημείου, επιλέξαμε για να απολαύσει το κοινό, μερικές αντιπροσωπευτικές άριες και τραγούδια από το ομολογουμένως μεγάλο μου ρεπερτόριο.

Στήθηκε ένα πρόγραμμα με έργα του Donizetti και του Puccini καθώς και παραδοσιακά μεξικάνικα τραγούδια, που θεωρώ ότι τόσο ο κόσμος όσο κι εγώ προσωπικά θα το ευχαριστηθούμε πολύ», λέει στη «ΜτΚ» ο καταξιωμένος καλλιτέχνης.

Το Φεστιβάλ Επταπυργίου οργανώνεται από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σε ένα εμβληματικό μνημείο της πόλης, έχοντας στο πρόγραμμά του πρωτογενείς παραγωγές. Ο ίδιος δηλώνει πολύ χαρούμενος που συμμετέχει σε έναν τόσο σημαντικό, αν και νέο, καλλιτεχνικό θεσμό. «Θεωρώ εξαιρετικά έξυπνη ιδέα από μεριάς της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας την αξιοποίηση ενός αρχαιολογικού μνημείου, ειδικά όταν μιλούμε για ένα μοναδικό μνημείο μιας πόλης με τόσο σημαντική ιστορία. Σίγουρα το όμορφο πρόγραμμα που φτιάχτηκε με την καλλιτεχνική διεύθυνση του φεστιβάλ θα μας φέρει κοντά με το κοινό στην συναυλία. Η μουσική εξάλλου φέρνει αρμονία και ενώνει τον κόσμο».

«Ποτέ δεν σχεδίαζα να κάνω διεθνή καριέρα»

Ο περιζήτητος σήμερα τενόρος άρχισε να τραγουδάει στην ηλικία των εννέα ετών ως μέλος μιας χορωδίας αγοριών στην πατρίδα του. Πόσο εύκολο ήταν για έναν νέο μεξικανό να καθιερωθεί παγκοσμίως; «Η τέχνη αποτελεί ένα είδος εσωτερικού καλέσματος, που έχεις την υποχρέωση να ακολουθήσεις παρά τις δύσκολες συνθήκες. Ποτέ δεν σχεδίαζα να γίνω τραγουδιστής και να κάνω διεθνή καριέρα. Το όνειρο μου ήταν απλά το τραγούδι και η ερμηνεία μέσω της φωνής πάντα ήταν αυτό που απολάμβανα να κάνω, αλλά τελικά ήταν και αυτό που ήξερα να κάνω καλύτερα. Παρόλα αυτά ο δρόμος προς την κορυφή δεν ήταν πάντοτε εύκολος, αλλά όταν κάνεις αυτό για το οποίο είσαι πραγματικά ταγμένος, δε σε πτοούν οι δυσκολίες και κάθε προσπάθεια αξίζει. Ακολούθησα λοιπόν αυτό το εσωτερικό μου κάλεσμα που με έφερε εδώ που σήμερα βρίσκομαι και αυτό πράγματι αποτελεί ένα μοναδικό δώρο που μου έκανε η ζωή. Είμαι ευγνώμων για την ευκαιρία που είχα και για το όμορφο ταξίδι μέχρι εδώ», τονίζει.

Τώρα, έχει στο ενεργητικό του πλήθος περιώνυμων βραβείων, όπως μεταξύ άλλων το Lauri Volpi Award για τον «Καλύτερο Τραγουδιστή Όπερας» (1993), το Gino Tani Prize for the Arts (1995), το βραβείο του «Καλλιτέχνη της Χρονιάς» από το Opera Now (2000) και του «Τραγουδιστή της Χρονιάς» από το ECHO Klassik (2001). «Φυσικά οι διακρίσεις έχουν μια πολύ σημαντική σημειολογία, καθώς είναι από τη μια το αποτέλεσμα και η αντανάκλαση όλων των θυσιών που κάνουμε και από την άλλη δείγμα δημόσιας αναγνώρισης. Παίζουν τον πολύ σημαντικό ρόλο να σου δείξουν πως ότι κάνεις αναγνωρίζεται και εκτιμάται. Πέρα όμως από όλες τις τιμητικές διακρίσεις, το πραγματικό βραβείο σου το δίνει το κοινό με την αγάπη που σου δείχνει και το χειροκρότημα σε κάθε σου εμφάνιση. Αυτά τα βραβεία, η αγάπη και το χειροκρότημα του κόσμου, είναι και τα ουσιαστικότερα», επισημαίνει .

Οι «θυσίες» που χρειάστηκε να κάνει για όλη αυτή τη διαδρομή όμως ήταν αρκετές. «Το να ακολουθείς τα όνειρά σου προϋποθέτει ότι πολλές φορές θα βρεθείς στη θέση να πάρεις σοβαρές αποφάσεις και το να παίρνεις αποφάσεις πάντα σημαίνει ότι κάτι θα αφήνεις πίσω.

Το σημαντικό είναι να είσαι πεπεισμένος ότι αυτό που κάνεις αξίζει τον κόπο. Η συχνές απουσίες από την οικογένεια, τα ταξίδια μακριά από το σπίτι σου αλλά και η στέρηση όμορφων στιγμών με τα παιδιά, λόγω των επαγγελματικών υποχρεώσεων είναι σημαντικές απώλειες που είναι όμως αναγκαίες για τη δουλειά μας. Εμείς οι ερμηνευτές και εν γένει οι καλλιτέχνες στο χώρο της ψυχαγωγίας, συνήθως εργαζόμαστε και σε αργίες και σε διακοπές, όταν ο υπόλοιπος κόσμος ξεκουράζεται, είναι στη φύση της δουλειάς μας. Έχοντας λοιπόν αυτό στο μυαλό μας πρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι με τις συνθήκες και τις δυσκολίες. Εγώ προσωπικά είμαι απόλυτα συμβιβασμένος και ικανοποιημένος», υποστηρίζει.

Ποιοι είναι οι Έλληνες καλλιτέχνες που γνωρίζει και θαυμάζει

Επόμενη στάση του μετά τη Θεσσαλονίκη θα είναι το Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου, όπου θα τραγουδήσει τον Ιούλιο στην «Tosca» του Puccini. Κατόπιν θα εμφανιστεί στο φεστιβάλ της Cullera στη Βαλένθια, όπου θα τραγουδήσω στην «Carmen» του Bizet, ενώ μετά θα δώσει κάποια κονσέρτα στο Μεξικό. Το Νοέμβριο θα συμμετέχει στην παραγωγή «Giovanna d’Arco» του Verdi με την όπερα της Μασσαλίας και στην αρχή της νέας χρονιάς στην όπερα «I Lombardi» επίσης του Verdi και «Simon Boccanegra» στην Λιέγη και το Αμβούργο αντίστοιχα. Στη Θεσσαλονίκη έρχεται για πρώτη φορά. «Είναι μια ωραία ευκαιρία για εμένα να γνωρίσω την πόλη σας. Πραγματικά ελπίζω να επιστρέψω ξανά σύντομα», λέει.

Ο ίδιος γνωρίζει και θαυμάζει αρκετούς Έλληνες καλλιτέχνες. «Πρέπει να ξεκινήσω από τη Μαρία Κάλλας, η οποία και παραμένει η πιο ξεχωριστή Ελληνίδα καλλίτεχνις όλων των εποχών. Βέβαια και σήμερα η χώρα σας αντιπροσωπεύεται από σημαντικές προσωπικότητες όπως για παράδειγμα ο Δημήτρης Πλατανιάς, ο τόσο μεγάλος αυτός βαρύτονος καθώς και η Μαέστρος Της βραδιάς στο Φεστιβάλ Επταπυργίου, η Ζωή Τσόκανου που είναι πολύ σημαντικό κεφάλαιο στην μουσική», καταλήγει ο Ραμόν Βάργκας.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Κυριακή 10 Ιουλίου στις 9.15 μ.μ.

Επταπύργιο


*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 10.07.2022

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.